Vesirokko!! (kysyn täällä kun saan ehkä nopeammin vastauksen ;))

Olen pienenä sairastanut vesirokon. Voinko kuitenkin kantaa virusta, jos perheessä jollain on vesirokko, ja tartuttaa sen eteenpäin itse saamatta siis tautia?

Voiko vesirokko tarttua itämisvaiheessa?

Kiitokset vaan jo etukäteen jos joku osaa vastata :flower:
 
vieras
vesirokkohan kyllä jää muhimaan.
mutta et tartuta sitä kehenkään ellet sairastu vyöruusuun ja silloinkin tartunnan saanut sairastaa sen vesirokkona.

käsittääkseni tarttuu vain rakkulavaiheessa.vai?
 
vieras
Hyvä kysymys, johon en itse saanut ihan selvää vastausta kun omat lapset oli vesirokossa. Minä olen sairastanut vesirokon lapsena. Netistä sain sen käsityksen, että vesirokon sairastanut ei voi tartuttaa tautia eteenpäin.

Vesirokko kyllä tarttuu jo itämisvaiheessa, siis ennen kuin rakkuloita alkaa tulla.
 
Kiitos paljon vastauksista! Tuon halusinkin tietää, että minä en sitä enää voi kellekään tartuttaa. Olen nimittäin huomenna menossa katsomaan sairaalaan ystävääni ja hänen tänään syntynyttä vauvaansa :)

Poikani vien mummolaan hoitoon - hän on 90% todennäköisyydellä saanut serkultaan tartunnan joko viimeviikolla tai toissaviikolla.. olen tässä jo näppyjä odotellut, mutta vielä ei näy.. toivottavasti tulee pikimmiten jos tulee, muuten joudun olemaan pojasta viikon erossa, kun minulla on kahden viikon kuluttua suunniteltu sektio :( (vastasyntyneelle vesirokko vaarallinen, olen ymmärtänyt..)
 

Yhteistyössä