Hakutulokset

1. Birgitte

Aina ulkopuolinen :(

Jos haluat pysyä porukassa, kannattaa hankkia jotain yhteistä jokaisen yksilön kanssa erikseen. Silloin sinulla on jokin side jokaiseen ja pysyt porukassa siksi. Itselläni on ihan mukavasti ystäviä, vaikka olen kaikkea muuta kuin laumasielu. Päinvastoin. Joskus järjestän illanviettoja...
  2. Birgitte

Kiva 12-vuotiaan lähteä 8 kouluun kun oli yöllä vielä 1 aikaan hereillä :(

Meillä oli 8-vuotiaalla ihan sama juttu. Kyllä se yhden yön jännäämisellä menee.
  3. Birgitte

Selventäkääpä mulle: mitä on suljettu osasto ja mitä siellä tehdään?

Miehesi on riskipotilas. Ainakin meillä on osastoilla sen verran tunkua, ettei suljetulle 'pääse' aivan mitättömistä syistä. Miehesi tilasta on tehty ennakkoon arvio, mutta tarkempi arvio hoidontarpeesta ja hoidon laadusta, lääkityksestä ja sen toimivuudesta ym. tehdään sitten osastolla. Ovet on...
  4. Birgitte

Kokemuksia puistotädin työstä?

Ihan vieras nimitys. Onko "puistotäti eli päivähoitotyöntekijä" sama kuin lastenhoitaja päiväkodissa tai lastentarhanohjaaja tms.? Vai tarkoitatko niitä puistotätejä, jotka vetävät ohjattua leikkikenttätoimintaa vai mitä? Itse joskus nuorempana olin vajaan vuoden päiväkodissa kokeilemassa, josko...
  5. Birgitte

Tuleeko teille koskaan sellaista tunnetta, että kaikki saavutettavissa oleva on saavutettu, mitäs nyt?

Tässä kirjoituksessa on kaikille jotain sisäistettävää. Kun olet omasta mielestäsi saanut kaiken sen, mitä itse olet halunnut, ala toteuttamaan puolisosi unelmia. Kukapa tietää, ehkä sieltä puolison toteutuvista haaveista löytyy jotain uutta myös sinulle itsellesi. Eli älkää jääkö märehtimään...
  6. Birgitte

miten netflixiin liitytään ?

Netflix veloittaa aina kuukauden välein kuukausimaksun automaattisesti tililtä eli se todella on helppoa, eikä liittymisen jälkeen tarvitse tehdä muuta kuin katsella filmejä. Hyvä keksintö.
  7. Birgitte

Pitkät avioliitot, mikä ajattelet olevan heidän avioliitto-onnensa salaisuus?

En ajattele ikävästi. Pidän näistä ihmisistä ihan aidosti. Totean vain asian niin kuin sen heidän parisuhteessaan näen. En pidä heidän parisuhteitaan tasa-arvoisina, mutta yksilöinä he ovat ihania.
  8. Birgitte

Pitkät avioliitot, mikä ajattelet olevan heidän avioliitto-onnensa salaisuus?

Kaikki tietämäni yli 20 vuotta kestäneet parisuhteet ovat olleet sellaisia, että toinen osapuoli on tyytynyt vähempään kuin toinen. Tästä voisi vetää sen johtopäätöksen, että pitkässä avioliitossa tasa-arvo ei toteudu. Jompi kumpi osapuoli on se, joka tekee päätökset toisen puolesta ja toinen...
  9. Birgitte

miksen ole onnellinen vaikka mun kaikkien mukaan pitäis olla?

Oletko muuten voinut ihan normaalisti? Onko tämä onnen puuttumisen tunne kasvattanut merkitystään viime aikoina? Oletko muutoin virkeä ja energinen, selviydyt arjesta normaalisti? Jos vointisi on muuten hyvä, tuollaiset tunteet voivat kertoa muutoksen tarpeesta. Pienikin muutos arjessa voi...
  10. Birgitte

Lapsi haluaa harrastaa, mutta ei uskalla mennä joukkoon mukaan?

On hieno asia, että olet kiinnostunut asioista ja voin vakuuttaa, että aikuisillakin on toisinaan samanlaisia ongelmia ja epävarmuutta. Älä siis jää odottamaan, että iän myötä ujous katoaa, koska niin ei tapahdu. Ujous katoaa vain, kun uskallat nyt nuorena ottaa siitä yliotteen, muuten tuolla...
  11. Birgitte

kukaan ei kiinnosta

Elä rauhassa tuo vaihe. Kyllä niitä tulee, erityisesti eron jälkeen. Itsellänikin oli.
  12. Birgitte

Vihaan anoppiani ja miten hän on kietonut muut sormensa ympärille

Ajattele, että se on omassa päässäsi, siksi siihen on mahdollista vaikuttaa. Aivan kuin kasvattaisit jotain sisälläsi, eikä se jokin kuulu sinne ollenkaan. Vihan tunteminen jotain kohtaan ja sen negatiivisen tunteen elättäminen sisällään voi kieliä jostain aivan muusta kuin vain yhdestä vihan...
  13. Birgitte

Muistuttaako hän sinua jostain tuntemastasi ihmisestä? Miksi raivo on noin voimakas?
  14. Birgitte

Parisuhde väkivalta pahenee-

Parisuhdeväkivalta on kontrollointia tai osoitus väkivaltaisen osapuolen kyvyttömyydestä kohdata ristiriitoja. Jos lyöjä näkee, ettei lyömisestä ole seuraamuksia, mutta tuloksia sillä syntyy (toinen jäätyy, pelästyy, tekee niin kuin käsketään) sitä keinoa käyttää toistekin. Alussa parisuhteen...
  15. Birgitte

miksen ole onnellinen vaikka mun kaikkien mukaan pitäis olla?

Jokainen määrittelee itse, mistä tulee onnelliseksi ja mikä ei riitä onneen, ei kukaan muu voi sitä puolestasi sanoa. Kunnianhimo on hyvä asia, kunhan se pysyy aisoissa, eikä estä onnea siitä mitä on jo saavuttanut. Lähde siis positiivisella mielellä tavoittelemaan sitä, mitä omaan onneesi...
  16. Birgitte

Viha on kovin uuvuttava tunne. Se syö sinua itseäsi sisältä käsin, etkä aiheuta anopillesi haavan haavaa. Kannattaa siis lopettaa turha vihan kantaminen. Oman itsesi siinä kärvennät, et ketään muuta.
  17. Birgitte

Epäempaattisimmat nikit?

Moni tulee tällaiselle palstalle päästelemään höyryjä. Hyvinkin epäempaattiselta vaikuttava tyyppi nettipalstalla voi olla hyvin empaattinen ja tunteet peliin pistävä tyyppi arkielämässä. Epäilen, että ilkeily ja tunnekylmyys netissä on jopa yleistä juuri niiden ihmisten kohdalla, jotka tuntevat...
  18. Birgitte

4-vuotias on jo useasti sanonut haluavansa kuolla, että voi nähdä taivaan ja Jumalan. Mitähän tuohon osaisi sanoa..

Minä en sanoisi mitään. Antaisin lapsen puhua. Enimmillään kysyisin miksi näin, sitten jättäisin asian silleensä. Lapsille tuossa ei ole mitään synkkää, se on vain sellaista jutustelua ja mutustelua. Jos aikuinen menee siihen liikaa mukaan, siitä voi kasvaa isompi asia kuin se onkaan.
  19. Birgitte

Te joilla on netflix, löytyykö sieltä tämä leffa?

Siinä oli ainakin silloin, kun minä sen hankin, ilmainen kokeilukuukausi. Saat helpommin vastaukset kysymykseesi, kun hankin Netflixin itse. Ei ole hinnalla pilattu. Meillä sieltä katsotaan lähinnä animaatioita lasten toimesta.
  20. Birgitte

Ärsyttävä tuo Sara La Fountain

Olen katsonut kerran tuota ohjelmaa. Yleensä pyrin välttämään kritiikkiä, jos en itsekään osaa jotain tekijää paremmin, mutta täytyy sanoa, että Saran veitsenkäyttö oli ainakin minun katsomassani jaksossa aivan alkeellisen onnetonta, pilkkominen sujuu jopa minulta itseltänikin paremmin. Saran...

Yhteistyössä