Hakutulokset

1. Birgitte

Miten yh.t olette järjestäneet asian jos saatte esim sairauskohtauksen kotona?

Kyllä lapset osaavat soittaa puhelimella jo pienestä iästä, kun siihen opetetaan. Jo kolmevuotiaat oppivat peruspuhelimen käytön. Ei ole pahitteeksi opettaa puhumaan oppineita lapsia soittamaan esimerkiksi mummolle, papalle tai jollekin muulle lähisukulaiselle. Sen sijaan kolmevuotias ei...
  2. Birgitte

Ärsyttävimmät tv- mainokset!!

Olen joskus sanonut vastaavaan ketjuun, että Aktivia -mainokset, mutta nyt olen saanut uuden inhokin: Vitalinea Pro -mainos, jossa sillä äkämököllä on nälkä ja viskoo työkamojaan, ja työkaveri heittää eteen jogurtin. Naikkonen katsoo huuli pyöreänä purnukkaa ja äimistelee "Vitalinea prOOOO, onks...
  3. Birgitte

Nettihäiriköt

Tutkimus väittää: Nettitrollit ovat narsistisia, häikäilemättömiä ja sadistisia | Digiuutiset | Iltalehti.fi Tämä tuskin yllättää ketään, mutta laitan ihan sen takia, että tälläkin palstalla näitä ihmisiä liikkuu jonkin verran ja jotkut ovat noiden ihmisten takia mielensä pahoittaneet. Nämä...
  4. Birgitte

Suunnittelevatko raskaana olevat äidit yleisestikin jo tulevia biletyksiä vauvan synnyttyä?

Siis onko se pahempi asia jos yh suunnittelee konserttiin menoa kuin se, että parisuhteessa elävä suunnittelee konserttiin menoa? Millä tavalla se on pahempi asia? Jospa vauvan isä lähtee konserttiin mukaan.
  5. Birgitte

Suunnittelevatko raskaana olevat äidit yleisestikin jo tulevia biletyksiä vauvan synnyttyä?

Toinen raskauteni oli todella rankka ja loppu vaiheessa olo aivan kauhea. Olin niin kyllästynyt ja väsähtänyt, että kieltämättä aloin jo suunnitella mitä tekisin heti, kun lapsi syntyisi ja pääsisin toipilasajasta. Päiviä en päättänyt, enkä sen tarkemmin suunnitellut, mutta kyllä tuli haaveiltua...
  6. Birgitte

Voiko mies heittää mut asunnostaan ulos.?

Muistan, kun ex-miehen kanssa päätettiin erota. Meillä oli sopuisa ero ja mies auttoi minua tavaroiden kanssa ja kaikki lastenkin suhteen oli reilassa ja yhdessä sovittu. Silti saman katon alla asuminen oli ahdistavaa niiden parin viikon aikana, jotka muuttotouhuihin meni. Oltiin kuin toisistaan...
  7. Birgitte

Miksi siitä ei puhuta ettei mielenterveysongelmainen välttämättä parannu koskaan?

Kyllä puhutaan. Puhutaan sekä mielenterveyspotilaan itsensä kanssa että potilaan hoitoon osallistuvien läheisten kanssa. Ei nykyään kenellekään jää epäselväksi mikä on sairauden suhteen se optimaalisin mahdollinen tilanne. Kyllä ne asiat käydään läpi, eikä herätellä kenessäkään mahdottomia...
  8. Birgitte

Lapsi itki autossa

Kyllä minut on jätetty lapsena autoon lukemattomat kerrat, enkä ole siitä traumatisoitunut. Toisaalta, lapsuuteni oli kaikin puolin koetteleva, joten ehkä yksin autoon jättäminen ei sitten vaan jaksanut enää tuntua miltään. Omat 8v. ja 5v. jätän kyllä autoon yhdessä lyhyen kauppareissun ajaksi...
  9. Birgitte

Löysin mahtavan lahjan pojalle, Oktonautti-fanit huom!

Ihana on. Tuo Oktonautti-ikä on hujauksessa ohi, joten nauti täysillä vaan! Hyvä huomata, että tälläkin palstalla moni osaa oikeasti iloita pienistä leikki-ikäisistään. Meillä äideillä ja isukeilla on hyvä olla kykyä innostua lasten puolesta.
  10. Birgitte

Eräs tuttavani väitti että sen joku tuttu tekee samanlaista musiikkia kuin

Minulla ei ole huumorintajua. Aloittaja viljelee hysteerisesti nauravia hymiöitä, mutta minä en näe tässä ketjussa mitään huvittavaa. Ehkä aloittajan bändinpalvonta on hiukan huvittavaa, muttei sekään saa minua hymyilemään. Arvostan kaikkia, jotka tekevät musiikkia koko sydämestään. Oli se...
  11. Birgitte

Saako 5000 eurolla autoa, jolla ajelisi vielä vuosia?

No, onhan tuo uudesta autosta aika vähän.
  12. Birgitte

Onko ihan normaalia, että koiralla on ilmavaivoja sairastettuaan oksennustaudin?

Oho, minä en ole edes tiennyt, että koirallekin tulee oksennustauti!
  13. Birgitte

pakkasraja

Vielä -25 pakkasessa olen tehnyt 15 kilometrin hiihtolenkin ihan helposti, mutta sitä kylmemmässä kelissä en lähtisi. Luistelussa -15. Luistimet jalassa jäätyy varpaat, vaikka kuinka yrittää villasukkien kanssa.
  14. Birgitte

Olisi mielenkiintoista kuulla naisten näkemyksiä miehistä jotka harrastavat pelaamista

Olen nainen ja kyllä minä pelaan aina, kun on aikaa. Tosin minun pelaaminen on lähinnä näpertelyä, ei mitään kunnon nörttitouhua. Kunhan lapset kasvavat, voisin kyllä pelata enemmänkin ja olenpa haaveillut, että joskus kirjoittaisin peliarvostelujakin. Jos peli ei vie liikaa aikaa muulta...
  15. Birgitte

Saako 5000 eurolla autoa, jolla ajelisi vielä vuosia?

Joku tuontiauto vai kannattaako se nykyään enää..? Joskus väitettiin, että Saksasta sai kymppitonnin auton melkein puolet halvemmalla kuin Suomesta, mutta kyllä siinä touhussa pitää olla paljon tietämystä niistä paperihommista ja asioista hyvin perillä oleva apuri. Monenlaista huijaria...
  16. Birgitte

miksi mikään ei tunnu hyvältä:(?

Yritäpäs levätä. Nollaa kaikki ajatukset ja yritä tehdä mahdollisimman vähän mitään stressaavaa. Eli suosittelen täydellistä nollausta. Ei kyse välttämättä ole masennuksesta, kyse voi yksinkertaisesti olla uupumuksesta. Lopeta suorittamasta, lopeta paineiden kerääminen, anna itsellesi...
  17. Birgitte

Onko koskaan tehnyt mieli ravistaa vauvaa?

Esikoinen valvotti ensimmäiset elinvuotensa (asperger, ehkä jotain tekemistä asian kanssa..). Elin sen ajan alituisessa univelassa, kävin töissä, tein kotityöt, valvoin yöt, heräsin taas aamulla töihin unenpöperössä. Muistan, että kun lapsella oli 1.ikävuoden täytyttyä aivan hirveä vaihe, olisin...
  18. Birgitte

Oletteko samaa mieltä että lapsettomat pitäisi saada tältä palstalta pois ?

Itse olen monta kertaa tyrmistynyt siitä, kuinka lapsellisia osa äideistä tällä palstalla ovat. Ymmärrän, että heitetään leikiksi ja huvitellaan asioilla, mutta sellainen hirveä, täysin kehittymätön ja lapsellinen mustavalkoisuus ja elämänkokemuksen puute paistaa monen teksteistä läpi, vaikka...
  19. Birgitte

Kenen kanssa riidoissa ja uskotko että saatte sovittua?

Anna pölyn laskeutua. Loukkauksetkin haalistuvat ajan myötä ja lopulta pystyt käsittelemään niitä ja pääsemään niistä yli. Kun tilanne on rauhoittunut, voit asiallisesti kertoa isällesi mikä mieltäsi on vaivannut, mutta nyt on parempi ottaa etäisyyttä.
  20. Birgitte

Ellien pyllymainos tuli mulla uniinkin

Tämä on nyt kaikkien huulilla. Tuo kuva pitäisi painattaa t-paidan rintamukseen ja katsoa kuinka nopeasti joku tulee esittämään toiveen sen pikaisesta hävittämisestä.

Yhteistyössä