Miten yh.t olette järjestäneet asian jos saatte esim sairauskohtauksen kotona?

• Viestiketjun aloittaja "venla"
  • Ensimmäinen viesti
Lapsi osaa hätänumeron ja osotteen muistaa jokseenkin. Ollaan myös puhuttu että voi mennä soittamaan naapurin ovikelloa jos tarvii aikusen apua. Tiedä sitten miten toimisi tosi paikan tullen. Ja tämä vaikken ole yh, monesti on kuitenkin tilanteita että lapsi on kaksin toisen kanssa ja toinen esim työmtkalla tms. Tällöin ois lapsen osattava toimia itse.

V1eras
En ole yh, mutta paljonhan jompikumpi vanhemmista on muissakin perheissä poissa, joten lapset on opetettu käyttämään hätänumeroa ja menemään naapuriin jos iskee hätä ja epätoivo. Asutaan tosin maalla, että talvipimeällä naapuriin meno on varmasti hyrja juttu nuorimmille. Puhelin siis.

[QUOTE="puh";29619554]En ole yh mutta olen pph. Olen neuvonut omaa lastani menemään naapuriin hälyttämään apua. Lapset eivät osaa soittaa puhelimella.[/QUOTE]

Kyllä lapset osaavat soittaa puhelimella jo pienestä iästä, kun siihen opetetaan. Jo kolmevuotiaat oppivat peruspuhelimen käytön. Ei ole pahitteeksi opettaa puhumaan oppineita lapsia soittamaan esimerkiksi mummolle, papalle tai jollekin muulle lähisukulaiselle. Sen sijaan kolmevuotias ei läheskään aina saa itsenäisesti ulko-ovea auki, jotta voisi hälyttää naapurin paikalle.

"V ieras"
Ollaan opeteltu hätänumero ja se, mitä sinne hätäkeskukseen sanotaan.
Myös naapurin ovikelloa voi mennä soittamaan.
Mummullekin voi soittaa.

En ole yh, mutta mielestäni jokaisen lapsen pitäisi osata toimia hätätilanteessa.

Yhteistyössä