Saako 5000 eurolla autoa, jolla ajelisi vielä vuosia?

  • Viestiketjun aloittaja "vieraana"
  • Ensimmäinen viesti
no takuulla
me ostettiin kolmella sadalla eurolla auto, jolla ajettiin kolme vuotta ennenkuin kolarissa hajosi. en tiedä kauanko olis vielä kestänyt :D nyt meillä on kaks vuotta ollut tonnin auto ja luottokorjaajamme mukaan tulee kyllä varmasti kestämään vielä ainakin muutaman vuoden :)
 
Joku tuontiauto vai kannattaako se nykyään enää..? Joskus väitettiin, että Saksasta sai kymppitonnin auton melkein puolet halvemmalla kuin Suomesta, mutta kyllä siinä touhussa pitää olla paljon tietämystä niistä paperihommista ja asioista hyvin perillä oleva apuri. Monenlaista huijaria liikkeellä. Eihän nykyään joku Kia tms. maksa uutenakaan paljon mitään.
 
No joo
Joku tuontiauto vai kannattaako se nykyään enää..? Joskus väitettiin, että Saksasta sai kymppitonnin auton melkein puolet halvemmalla kuin Suomesta, mutta kyllä siinä touhussa pitää olla paljon tietämystä niistä paperihommista ja asioista hyvin perillä oleva apuri. Monenlaista huijaria liikkeellä. Eihän nykyään joku Kia tms. maksa uutenakaan paljon mitään.
No katselin kesällä Kia Rio -autoa autoliikkeessä. Kuulemma maksaa uutena n. 13 000 e. Minun mittapuun mukaan se on enemmän kuin "paljon mitään" tai 5000 e.
 
No kyllä saa. Kattelet ihan perusautoa, missä ei ole - eikä tarvii etes olla - mitään ylimääräisiä hilavitkuttimia. Monelta valtamerkiltä löytyy ihan hyviä autoja tuohon hintaan - esim. Skoda, Toyota, Nissan....

Ei muuta kuin potkimaan auton renkaita ja kiusaamaan myyjiä :)!
 
"viekku"
Menet nettiautoon, hakukriteereihin määrittelet millaisen auton haluat ja mihin hintaan. Vinkkinä: laita maksimikilometrimääräksi mahd vähän ja hinta maks 5000 - mitä vähemmän autolla on ajettu, sen pitempään saat sille ajoaikaa itsellesi. Ihan varmasti saat muutaman vuoden "vanhan" auton tuohon viiteen tonniin. Älä toki hurahda diisseleihin joilla on ajettu 500 000km.... !!!
 
Tiedän monta 1000-2000e autoa joilla ajettu vuosia. Yhden 100e autonkin jolla ajettiin vuosia ilman mitään jättimäisiä korjauksia. Kyllä pienellä rahallakin saa kun osaa ostaa ja on vähän tuuria mukana :) luulisi 5000e irtoavan auto vuosiksi myöskin.
 
"vieras."
[QUOTE="ville";29464688]Mahdollisimman pieni, saa uudehkomman.[/QUOTE]

Pienet nykyautot hajoavat viimeistään takuun umpeuduttua. Mielummin iso auto, iso bensakone ja yksinertainen tekniikka. Volvo 850/V70.
 
[QUOTE="viekku";29464815]Menet nettiautoon, hakukriteereihin määrittelet millaisen auton haluat ja mihin hintaan. Vinkkinä: laita maksimikilometrimääräksi mahd vähän ja hinta maks 5000 - mitä vähemmän autolla on ajettu, sen pitempään saat sille ajoaikaa itsellesi. Ihan varmasti saat muutaman vuoden "vanhan" auton tuohon viiteen tonniin. Älä toki hurahda diisseleihin joilla on ajettu 500 000km.... !!![/QUOTE]
Noilla kriteereillä sieltä tulee pelkkiä Fiateja ja eihän niitä kukaan oikeasti halua.

Jos auto on säännöllisesti huollettu niin ei 200tkm ajettu auto ole vielä lähelläkään paalauskunnossa. Uskaltaisin huoletta ostaa esimerkiksi vaikka 300 tuhattakin ajetun V70:sen kunhan sillä on selkeä huoltohistoria ja yleisolemukseltaan hyvin pidetyn oloinen.

Mun nykyinen auto on 9 vuotta vanha ja sillä on ajettu 240tkm. Normaaleihin vuosihuoltoihin menee 200-500€ vuodessa ja tietysti normaalit kuluvat osat jotka muuten kuluvat ihan uudessakin autossa. Ei mitään vikoja, ei täplääkään ruostetta ja joka kerta leimalle laakista. Ja mikä pahinta, se on ranskalainen jonka ei palstan mukaan pitäisi enää edes liikkua.
 
"Roi"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29464839:
Noilla kriteereillä sieltä tulee pelkkiä Fiateja ja eihän niitä kukaan oikeasti halua.

Jos auto on säännöllisesti huollettu niin ei 200tkm ajettu auto ole vielä lähelläkään paalauskunnossa. Uskaltaisin huoletta ostaa esimerkiksi vaikka 300 tuhattakin ajetun V70:sen kunhan sillä on selkeä huoltohistoria ja yleisolemukseltaan hyvin pidetyn oloinen.

Mun nykyinen auto on 9 vuotta vanha ja sillä on ajettu 240tkm. Normaaleihin vuosihuoltoihin menee 200-500€ vuodessa ja tietysti normaalit kuluvat osat jotka muuten kuluvat ihan uudessakin autossa. Ei mitään vikoja, ei täplääkään ruostetta ja joka kerta leimalle laakista. Ja mikä pahinta, se on ranskalainen jonka ei palstan mukaan pitäisi enää edes liikkua.
Peesi tähän!
Älä vaan osta 4-5k e maksavaa pikkuautoa, tyyliin kia, citikka jne.
Osta enemmän ajettu laatu auto joka on tehty kestämään.
 
[QUOTE="vieras.";29464827]Mielummin iso auto, iso bensakone ja yksinertainen tekniikka. Volvo 850/V70.[/QUOTE]
Nuo vanhat Volvot ovat tosiaan kestäviä, mukavia ajaa ja pääsääntöisesti ruosteettomia. Bensahan niille kyllä maistuu.
 
vastaus
http://www.nettiauto.com/haku?id_vehicle_type=1&id_fuel_type=1&id_gear_type=2&pfrom=4000&pto=5000&yfrom=2005&show_search=1&mileageTo=80000

Meillä kakkosautona edelleen vuonna 1999 ostettu Peugeot. Teetä huollot ja korjaukset osaavalla.
 
"ville"
[QUOTE="vieras.";29464827]Pienet nykyautot hajoavat viimeistään takuun umpeuduttua. Mielummin iso auto, iso bensakone ja yksinertainen tekniikka. Volvo 850/V70.[/QUOTE]

Hevosmiesten tietotoimisto tiedottaa.
 
"tepa"
Itse maksoin 4 vuotta sitten -01 2,6 V6 Opel vectrasta 2800€

Hyvin on rullannut alla sen +100000km, ei siinä sen suurempia remppoja ole tarvinnu tehä, kuluvia osia tietenki vaihdettu aina kun on tarve vaatinut. Kertaakaan ei ole tielle jättänyt ja vääntävä ja tehokas kone kun on niin ei ole valoihinkaan jäänyt.

Tehokas, mutta silti aika taloudellinen, kaikki sähköherkut sun muut löytyy. Vaikka opel onkin niin minulla ainakin ollut luottopeli.

Nykyäänhän näitä saa jo reilulla tonnilla.
 
"eee"
No saa todellakin, kun osaa hiukan katsoa auton kuntoa.
Mulla Honda Accord -98, oiskohan parin tonnin arvoinen - ollut mulla nyt noin 2,5 vuotta ja yhtään korjausta/remonttia ei oo tarvinnut tehdä.
 
"eee"
[QUOTE="viekku";29464815]Menet nettiautoon, hakukriteereihin määrittelet millaisen auton haluat ja mihin hintaan. Vinkkinä: laita maksimikilometrimääräksi mahd vähän ja hinta maks 5000 - mitä vähemmän autolla on ajettu, sen pitempään saat sille ajoaikaa itsellesi. Ihan varmasti saat muutaman vuoden "vanhan" auton tuohon viiteen tonniin. Älä toki hurahda diisseleihin joilla on ajettu 500 000km.... !!![/QUOTE]

Tästä oon eri mieltä. Jos haluut oikeesti luotettavan auton halvalla niin ota joku vanha 90-luvun alun Mersu. Ei haittaa vaikka on ajettu puol miljoonaa kilsaa, toiset puol miljoonaa ajelee kyllä vielä kevyesti.
 
"Lissu"
Me päädyttiin suunnilleen samoilla kriteereillä ostamaan Nissan Primera. Maksoi alta 6000 euroa, ajettu 170 000 ja vm 2006. Auto ollut meillä nyt pari kuukautta eikä mitään vikaa ole vielä ilmaantunut. Tarkoitus olisi ajella tuolla useampi vuosi.

Aika moni on noita Primeroita kehunut että niissä ei paljon vikoja olisi, toki on eniten kiinni siitä millainen yksilö osuu kohdalle. 1,8 moottori kuulemma syö tyyppivikana öljyä ja sitä kannattaa vältellä, mutta 1,6 pelaa ilmeisesti hyvin.
 
"vieras."
[QUOTE="eee";29465088]No saa todellakin, kun osaa hiukan katsoa auton kuntoa.
Mulla Honda Accord -98, oiskohan parin tonnin arvoinen - ollut mulla nyt noin 2,5 vuotta ja yhtään korjausta/remonttia ei oo tarvinnut tehdä.[/QUOTE]

Hondat ovat kyllä hyvä vaihtoehto, neloskoneet ovat ikiliikkujia.
 
[QUOTE="Lissu";29465225]Me päädyttiin suunnilleen samoilla kriteereillä ostamaan Nissan Primera. Maksoi alta 6000 euroa, ajettu 170 000 ja vm 2006. Auto ollut meillä nyt pari kuukautta eikä mitään vikaa ole vielä ilmaantunut. Tarkoitus olisi ajella tuolla useampi vuosi.

Aika moni on noita Primeroita kehunut että niissä ei paljon vikoja olisi, toki on eniten kiinni siitä millainen yksilö osuu kohdalle. 1,8 moottori kuulemma syö tyyppivikana öljyä ja sitä kannattaa vältellä, mutta 1,6 pelaa ilmeisesti hyvin.[/QUOTE]
Kiusallisena tyyppivikana noissa on sytytyspiirin kondensaattori joka vikaatuessan ei pakkasella anna käynnistykseen tarvittavaa kipinää ellei auto ole tuntitolkulla roikassa.
Uusi osa maksaa vajaan kympin.
 

Yhteistyössä