Saako 5000 eurolla autoa, jolla ajelisi vielä vuosia?

• Viestiketjun aloittaja "vieraana"
  • Ensimmäinen viesti
"Lissu"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29465286:
Kiusallisena tyyppivikana noissa on sytytyspiirin kondensaattori joka vikaatuessan ei pakkasella anna käynnistykseen tarvittavaa kipinää ellei auto ole tuntitolkulla roikassa.
Uusi osa maksaa vajaan kympin.
Kiitos tiedosta, pistetään mieleen vastaisuuden varalle. :) Ei ole ollut vielä toistaiseksi mitään käynnistymisongelmia mutta hyvä tietää tämä, jos vikaa alkaa ilmentyä.

"höh"
No kyllä minä ainakin meinasin rellullani ajaa vielä vuosia. 3 vuotta sen sitten ostin käytettynä 7000€:n hintaan. Mun maailmassa vain rikkaat ostaa 15 000€;n autoja ja vaihtaa autoa parin vuoden välein. Eikä autoni edes ole mikään ruostunut sillipurkki, vaan isohko farmari, ja löytyy vähän glämööriäkin kuten automaattivaihteet :D Eli uskoisin että saat ihan riittävän hyvän kaaran tuohon hintaan.

Korjata toki välillä pitää ja huoltaa, mutta koskaan ei oo tielle jättänyt, ollut käynnistymisongelmia tms.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29464839:
Noilla kriteereillä sieltä tulee pelkkiä Fiateja ja eihän niitä kukaan oikeasti halua.

Jos auto on säännöllisesti huollettu niin ei 200tkm ajettu auto ole vielä lähelläkään paalauskunnossa. Uskaltaisin huoletta ostaa esimerkiksi vaikka 300 tuhattakin ajetun V70:sen kunhan sillä on selkeä huoltohistoria ja yleisolemukseltaan hyvin pidetyn oloinen.

Mun nykyinen auto on 9 vuotta vanha ja sillä on ajettu 240tkm. Normaaleihin vuosihuoltoihin menee 200-500€ vuodessa ja tietysti normaalit kuluvat osat jotka muuten kuluvat ihan uudessakin autossa. Ei mitään vikoja, ei täplääkään ruostetta ja joka kerta leimalle laakista. Ja mikä pahinta, se on ranskalainen jonka ei palstan mukaan pitäisi enää edes liikkua.
Mie ostin WV transporterin, jolla oli ajettu 164 000km. Alle neljällä tonnilla, aika sopuhinta. Tosin ei noita joka päivä löydy.

"femin"
Ostin 4 vuotta sitten 500€:lla Skoda felician... On farkku, bensakoneella ja vm.98, kilometrejä oli ostettaessa mittarissa 156 000, juuri mennyt 200 000 rikki. Tuttuni ajoi vastaavalla autolla yli 700 000... ;)

Tietenkään autosta ei mitään hienouksia löydy, mutta on kyllä luotettava ja edullinen. Ei syö paljoa bensaa ja varaosat on halpoja ja helppo vaihtaa itse. Todella iso plussa on se, ettei tarvi tehdä jakopäänhihnan vaihtoja! Ikinä en mihinkään hihnakoneeseen vaihtas.

vieraissa
Jos ei ole tee-se-itse-miehiä tai -naisia, kannattaa katsella pienellä koneella varustettuja, pikkasen uudempia pelejä, joita ei tartte koko ajan olla remppaamassa. Jos ei itse osaa mitään tehdä, niille remonteille tulee helposti aika helvetisti hintaa.

Esim. tuttu löysi vm 2004 pikkuolkkarin (1,4) jossa jopa ilmastointi (kesällä ihan mukava lisä). Pieniruokainen ja näppärä. Pienen peltirutun takia irtosi tosi halvalla, jotain viis-kuus tonnia kait siitä maksoi. Myyjänä vanhempi naishenkilö, joka ostanut aikanaan uutena ja ajellut sillä vajaat 60 000 km. Mitään vikaa ollu tähän mennessä, vajaat pari vuotta nyt ollu uudella omistajallaan.

Yhteistyössä