Hakutulokset

1. S

Kuinka pitkä olet?

170 cm
  2. S

5v uhmaa...

Oma tahto tulee hyvin voimakkaasti esille, kaiken pitäisi mennä kuten poika haluaa. Mutta toisaalta sitten poika on yhtä hymyä, kiipeää syliin tai tulee viereen sähkyyn pötköttelemään. Päiviin mahtuu kaikenlaista.
  3. S

koti-äitejä?

Kait minua voisi koti-äidiksi sanoa, kotona toistaiseksi nyt olen. Lapsia on yhteensä 5, mutta täällä kotona nyttemmin vain yksi.
  4. S

Osaako 4-vuotias sanoa R ja S?

Meillä asiaan puututtiin 5-vuotis neuvolassa kun r ja s ei tytöllä kunnolla tullut. Annettiin lappusia mukaan jossa ohjeita miten kirjainta voi harjoitella. Nyt poika sanoo r sillai jännästi kurkussa ja samoja harjoituksia neuvoivat tekemään.
  5. S

60.v kummisedälle??

Kuksa.
  6. S

kuinka teillä todettiin iskias

Minulla tuli voimakas jalkakipu, joka sitten säteili pahimmillaan ihan jalkaterään saakka. Selkä oli jäykkä/kipeä, ei pystynyt juurikaan liikkumaan ylimääräisiä, kivun ollessa pahimmillaan, nukkumisesta nyt puhumattakkaan. Ensimmäisellä kerralla tuli jonkulainen "kramppi" reiteen, tai niin...
  7. S

Miten hoidat kotihommat jos sinulla on muutama pieni lapsi?

Minulla ei enää tällä hetkellä ole kovin pieniä täällä kotona, mutta enimmillään oli kolme alle 5 vuotiasta. Niin kaupassa käynti kun kotihommatkin sujuivat ihan kohtuullisen hyvin. Kauppareissuilla lapset olivat mukana, mihinpä heitä olisi jättänyt. Kotihommat taas sujuivat niin, että...
  8. S

1 lämminruoka per päivä 5v:lle?

Se miten ruoka maistuu on yksilöllistä ja vaihtelee kausittain. Sillä onko ateria lämmin vai ei, ei sinällään taida olla suurempaa merkitystä, kunhan vain syö. Minusta ateriarytmillä on suurempi merkitys jaksamisen kannalta.
  9. S

Olisko kuivausrumpu hyvä?

Meillä on AEG.n kone ja kuivuri. Kuivuriin olen ollut todella tyytyväinen, enkä sitä enää pois antaisi. Meillä on 7 hengen talous ja pyykkiä tulee paljon, ja varsinkin talvella kuivaaminen on ollut ongelmallista. Kaikkea pyykkiä en tietenkään kuivurissa kuivaa, narullakin riittää...
  10. S

Mulla on vertavuotava patti päässä

Varmaan rasvapatti. Oletko mahdollisesti kolauttanut sen kohdan johonkin. Voisit käydä lääkärille näyttämässä ja mahdollisesti poistattaa sen.
  11. S

Ylävatsakipua, röyhtäilyä, närästystä....

Voisikko olla helikobakteeri.
  12. S

Sukurakkaus?

Kaukaisempiin sukulaisiin ei tule pidettyä juurikaan yhteyttä, satunnaisia puheluita lukuunottamatta. Sisareni kanssa soitellaan/tekstaillaan useamman kerran viikossa. Anoppila on naapurissa, ja heidän kanssaan tulee tietysti oltua tekemisissä kohtullisen usein, jos ei nyt ihan päivittäin...
  13. S

Yksityisyrittäjäperheen kesäloma/muu loma?

Minunkin mieheni on yksityisyrittäjä, ja päivälle tuppaa pituutta tulemaa. Viikkoon mahtuu yksi vapaapäivä, sunnuntai, jolloin olemme koko perhe koolla. Yleensä nuo vapaapäivät ollaan vain kotosalla, ei oikein huvita lähteä silloin mihinkään, kun tietää että kiireinen viikko on yleensä edessä...
  14. S

Miten kauanteidän lapsilla kesti oppia ajamaan fillarilla ilman apupyöriä?

Meillä poika oppi ajamaan ilman apurattaita 4 vuotiaana.En muista nyt minkä kokoinen pyörä oli, mutta nyt ajelee 16 tuumaisella ja hyvin sujuu. Tuo millä aloitteli ajamaan kesän alussa oli pienempi, ja ajo alkoi sujumaan yllättävän nopeasti. Meillä tuo opettelu tehtiin niin, että nostettiin...
  15. S

anoppi tulossa kylään, apua!

Jonkun marjapiirakan, johon käytät tuota jugurttia siihen pinnalle marjojen päälle levitettynä.
  16. S

G: Minkä ikäinen lapsesi on ollut kun olet vaihtanut pinnasängyn tavalliseen?

Ehkä siinä puolitoista vuotta, en muista tarkkaan. Ihan näppärästi tuo sujui. Isojen sänky kiinnosti jo siinä vaiheessa, joten ihan mielellään siihen alkoivat nukkumaan.
  17. S

G: Kuinka moni poimii puolukoita?

Tämän syksyn puolukat on poimittu, noin 50 litraa keräilin pakkaseen talven varalle.
  18. S

Kiinteitäkö vai mitä?

Keitä itse velliä veteen, pikakaurahiutaleista tulee melko sileää. Sillä minä olen aloittanut viljan tarjoamisen. Minä itse annoin jo tuon ikäiselle päivällä perunaa jonkun verran.
  19. S

Vatsatautia liikkeellä...

Meillä oli viime viikolla vatsatautia ja meni ohi yhdellä oksentamisella. Tosin sitten kyllä nosti kuumeen, joka kesti pari päivää.
  20. S

Välipala isolle lapsiryhmälle?

Omenapiirakkaa tai joku marjakiisseli.

Yhteistyössä