Olisko kuivausrumpu hyvä?

• Viestiketjun aloittaja Valvatti
  • Ensimmäinen viesti
Valvatti
Olen miettinyt ostamista, kun meitä keväällä on 8 hengen talous, ja siis aika paljon pyykkiä. Meillä on kyllä kuivauskaappi, mutta sen miinus on se, että pyykki pitää kuitenkin sinne ripustaa, eikä esim kestovaipoista tule kovin pehmeitä. Kuivatustilaakin on runsaasti, mutta viileässä alakerrassa kestää parikin päivää. Kesällä tietysti ulkona kuivuu.

Pyykkikone vetää 5 kg, ja se pitää outoa vinkumista pyöriessään. Toivonkin melkein että hajoisi lopullisesti, niin saisin 7 kg koneen =) Sitten voisi ostaa sellaisen pesutornin kerralla.

Silitättekö ja mankeloitteko rumpukuivauksen jälkeen? Onko totta, että vaatteet kuluu nopeasti ohuiksi, ja kutistuvatko?

Kehukaa ja moittikaa nyt, merkkiäkin saa suositella =)

Valtsu harmailee
En silitä, enkä mankeloi rumpukuivauksen jälkeen. En ole huomannut, että vaatteet olisivat ohentuneet, jotkut (sukat) ovat voineet vähän kutistua, mutta ei mitään merkittäviä kokoeroja ole ollut havaittavissa kuitenkaan.
Sähköähän se kuulemma vie ihan simona, joten se lienee ainoita miinuksia.
Meillä on Rosenlew-merkkinen ja on aika kovaääninen, kun taas vanhemmillani on Bosh ja se ei pidä likimainkaan niin kovaa ääntä kuin tuo meidän.

hipsu
Mä tykkään ja suosittelen lämpimästi! En tee muuta kun viikkaan vaan kun kuivurista otan. Osa vaatteista saattaa hieman kutistua, mutta ei mitenkään merkittävästi, tai sen enempää mitä peussakaan. Ja pyyhkeistä tulee ihanan pehmosia ja kylmällä ilmalla lämmittää kämppääkin ihan mukavasti :). En luopuis enää kun kerran sen on saanu!

Mäkään en kuivarista luopuis ikinä! Pehmeät vaatteet ja pyyhkeet on sellanen "luksus" joita ilman elämä on paaaaaljon ankeempaa :D
Pyykit viikkaan minäkin kuivarista suoraan kaappiin. (Tai no, pyykkikoriin josta ne joskus kerkeävät kaappiin asti ennen käyttöönottoa... )

Meillä natisi tuo pesukone kun oli "liian iso kaulus"... Korjaaja sitä linkkarilla leikkas ja natina loppu. Tuo on kyllä ihan uus kone, en tiiä voiko päteä teiän koneeseen...

vieras
entäs niitä merkkejä? Ja ootteko käytännössä huomanneet sähkölaskussa mitää eroa aikaan ennen kuivuria?
Minä aattelin ostaa veronpalautusrahoilla kaukaisen haaveeni! :)

annu
Suosittelen minäkin ja pois en antais ;-) Meillä on ollut kuivausrumpu nyt n.8 vuotta ja ihanaa, kun ei tartte enään narulle ripustella noita "miljoonia" sukkia ja kalsareita. Joitakin lasten paitoja kuivaan vielä henkarissa narulla, varmuuden vuoksi, just ton kutistumisen pelon takia. Eipä ne tosin taitais kutistuakaan, kun tuossa koneessa (Electrolux) on kaksi kuivauslämpötilaa, matalampaa lämpötilaa käytän tavalliselle pyykille ja korkeampaa pyyhkeille ja lakanoille.

maikki
on se kyllä sähkön menoa.. voisitko esimerkiksi kuivata rummussa puolikuivaksi, ja sitten heittää narulle?
mulla ei ole ennen ollut muuta kuin huoneilma kuivaus mahdollisuus, ja kesti talvella kaaauaan. nyt kuivaan puoleenväliin sähköllä. omatunto ei soimaa niin paljon..

Meillä on AEG.n kone ja kuivuri. Kuivuriin olen ollut todella tyytyväinen, enkä sitä enää pois antaisi. Meillä on 7 hengen talous ja pyykkiä tulee paljon, ja varsinkin talvella kuivaaminen on ollut ongelmallista.

Kaikkea pyykkiä en tietenkään kuivurissa kuivaa, narullakin riittää kuivattavaa, mm. alusvaatteet, sukat sekä sekä vaatteet joissa painatuksia tai jotain muuta. Kesäisin kuivatan pyykin ulkona.

suvi-tuuli
SUOSITTELEN eli kodinkone josta en enää ikinä luovu:) meillä lg:n kone, olen tykännyt. kuivatan rummussa kaiken minkä saa, pari kertaa mies kuivannut myös minun ei-sallitut pellavahousut ym. eikä ne ole kutistuneet tai menneet muuksikaan. tummat värit ehkä haalistuvat nopeammin(?) mutta en ole huomannut ohentumista tms. lapsiperheessä ihan ykköskone, ja yövieraiden kanssa ehdoton, pyykki hoituu helposti ja näkymättömästi...
luxusta muuten sekin että jos tosi kylmä, voi lämmittää pyyhkeen tai aamulla vaatteet kuivarissa tai jos pikalähtö jonnekin ja haluaisi just tietyn paidan: sen kun lyö pikapesun jälkeen rumpuun ja tsadaa...paita pikapikaa lähtökunnossa! kasvavalle lapselle ei myöskään tarvitse hommata ihan kovin monia vaatteita kun meillä ainakin pesukone ja kuivausrumpu pyörivät ahkerasti.

Miia
on ihana peli! maksaa muistaakseni jotain 60 snt/kerta käyttö, siis sähkö. vähän kutistaa, mutta jos aina ehtii heti kuivuttua taittelemaan kaappiin, niin ei tarvitse silitellä.

vieras
Ei nykyajan rummut vie sähköäkään ihan kauheasti. Ota sellainen rumpu, jossa on kuivausasteen tunnistin. Silloin kone haistaa, milloin pyykki on kuivaa ja lopettaa ohjelman ns. kesken,eikä pyöritä ohjelmaa loppuun.

Täytyy sanoa, että minuakin haluttaisi hommata kuivausrumpu. Ainakin jos iskee yöllinen oksennustauti päälle. Saisi petivaatteet nopeesti kuivaksi ja kiertoon ... Ja muutenkin helpottaisi elämää täällä talossa :saint:

Mun täytyysanoa myös että mä en suostuis enään elämään ilman kuivausrumpua!
Ei ne nykyajan rummut niin palkjon sähköä vie, meilläkin kun vaihdettiin vanha pesukone uuteen ja ostettiin samalla se kuivari niin aikas samoissa nuo sähkölaskut pysyi.

Ja potaskaa puhuu se joka väittää että se kuluttais jotenkin kovin kauheesti vaatteita!
meillä kuivuro on ollut jo kuutisen vuotta ja mä käytän edelleen myös sellaisia vaatteita mitä mulla oli jo silloin... ja mun mielestä vaatteita vois uusia vähän useemminkin kuin mitä mä teen.

Meillä on Electroluxin Inspire, direct spray, 7kg
Pyykinpesukone ja kuivausrumpu.

Sitten on Electroluxin Intuition kuivauskaappi, jonne laitan kuivuun sellaset, mitä EI voi laittaa kuivasurumpuun. Vielä en oo käyttäny ollenkaan päällä, vaan kuivaan ns. perinteisesti vaan ja annan oven olla raollaan, että ilma vaihtuu, ei ne muuten kuivu.

Kannattaa tosiaan muistaa, että kaikki vaatteita EI voi kuivata kuivasurummussa. Esim. ulkovaatteet, monet neuleet, t-paidat riippuen materiaalista yms.

Mutta voin sanoo, että maailman paras keksintö se kuivausrumpu. B)

Täällä myös yksi rumpuun rakastunut :D Aivan upea kone! Olin tositosi skeptinen sen suhteen, ja alussa ajattelinkin kuivaavani siellä vaan lakanat ja pyyhkeet. Mutta niin vaan mä kuivaan nyt lähes kaiken rummussa =)
Meillä on Siemensin rumpu ja olen siihen kyllä täysin tyytyväinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Valvatti:
Kiitos, pitää näyttää nää vastaukset miehellekin =)

Eikös kaikki puuvillavaatteet periaatteessa voi kuivattaa rummussa? Ja lakanat ja pyyhkeet ainakin.
Luulis, että vois, mutta kannattaa noudattaa kuitenkin niitä pesuohjeita (siis jokaisen vaatekappaleen omaa), ettei vaan tuu napapaitoja, niinkun miehen t-paidoista. :LOL: :headwall:

Ja en laita hyviä neuleitä ollenkaan kuivausrumpuun, ettei mee muodottamaks (eihän koskaan tiedä ). Lisäks jotkut koristeet voi mennä **skaks vaatteissa ja kirjotut koristeet (kuvat) ihan muodottomiks). Mutta lasten arkivaatteet kuivaan, joilla ei niin väliä ja ei tarvii varoo. :)

tiiteni harm.
Olen huomannut, että miehen pitkät kalsarit kutistuu rummussa. Niitä en sitten ole sinne enää laittanut. Muuten kuivaan siellä talvisaikaan isommat vaatteet ja jotain sukkia ja alkkareitakin välillä. Lapsen bodyja ja potkareita en viitsi laittaa, että mahtuisivat pitempään, koska VÄHÄN kutistaa niitäkin. Lakanat ja pyyhkeet, t-paidat yms kuivaan rummussa. Kesäaikaan ja nyt syksylläkin vielä kuivaan pihalla. Rumpu kun on sellainen sähkösyöppö. Meillä on Whirlpool

Yhteistyössä