Olisko kuivausrumpu hyvä?

• Viestiketjun aloittaja Valvatti
  • Ensimmäinen viesti
Provotar
Vaatteet eivät kutistu, kun kuivaa miedommalla lämmöllä. Se kuumin lämpövaihtoehto tosiaankin kutistaa vaatteita.

Minä heitän pyykit telineseen päiväksi ja kuivaan seuraavana päivänä ne rummussa puolen tunnin ohjelmalla, niin ovat kuivia.

Alkuperäinen kirjoittaja Provotar:
Vaatteet eivät kutistu, kun kuivaa miedommalla lämmöllä. Se kuumin lämpövaihtoehto tosiaankin kutistaa vaatteita.

Minä heitän pyykit telineseen päiväksi ja kuivaan seuraavana päivänä ne rummussa puolen tunnin ohjelmalla, niin ovat kuivia.
En oo edes kuumimmalla kuivannu |O Silläpä oon ihmetellytkin, mutta kai mä oon tunkenu sinne vaatteita mitä ei sais kuivuriin laittaa.. :/

miina
Minä olen käyttänyt kuivausrumpua jo vimoset 10v.
Ja ihan käyttäjästä kii jos kutistuu,liian kuumalla olet puhaltanut.
Kyllä sellainen luxus pitäisi olla joka talouteen valtion varoin.

Mie ostin ekan rumpuni (Indesit) v. -95, ja nyt on toinen rumpu menossa. Tää nykyinen on Siemens.
Pois en antais, ja minusta ei kutista vaatteita juurikaan, kunhan noudattaa ohjeita.
Tietyt vaatteet jätän rumpukuivaamatta juuri kutistumisen estämiseksi.

Jossain oli kerran laskelma, että keskimäärin rumpukuivaus lisää sähkölaskua kuukaudessa n. 10?, jos kuivuria käytetään 7 kertaa viikossa. (Tää ei oo varma tieto, vaan muistikuva joltain ajalta.)
Mutta kuivurin sähkönkulutukseenhan vaikuttaa myös se, miten märkänä pyykit sinne laittaa... eli kannattaa kiinnittää huomiota myös siihen, että pesukone linkoaa hyvin, ja tottakai kuivuri pitää puhdistaa ja huoltaa säännöllisesti, silloin se toimii tehokkaimmin, ja ei jauha turhaan liian pitkään.

Niin, ja mie men silitä enkä mankeloi pyykkejä enää rummun jälkeen.

=)
cylindan molemmat koneet ja niistä en luovu, parhaat on.Ja rumpu ihana; ei tarvi silittää enää juuri mitään ;) Heti vaan rummusta vaatteet pois niin eivät ehdi rypistyä. en laita heti kaappiin kuitenkaan, koska vielä pientä kosteutta. Suosittelen!

manta
Alkuperäinen kirjoittaja ronttonen:
Täytyy sanoa, että minuakin haluttaisi hommata kuivausrumpu. Ainakin jos iskee yöllinen oksennustauti päälle. Saisi petivaatteet nopeesti kuivaksi ja kiertoon ... Ja muutenkin helpottaisi elämää täällä talossa :saint:
No juu, viimeksi vatsataudissa kiittelin hartaasti sitä että meillä on kuivausrumpu! Olipa näppärää laittaa juniorin oksuiset petivaatteet koneeseen ja rumpuun, niin olivat nopeasti takaisin käytössä. Sama juttu oli silloin, kun täiden takia huusholli joutui tehosiivoukseen ja täkit ja tyynyt koko perheeltä kerralla pesuun. Ilman kuivausrumpua ei niitä ikinä olisi saatu saman päivän aikana pesun jälkeen kuivattua ja takasin sänkyihin.

Mä yleensä ostan trikoovaatteissa yhtä kokoa suurempia, jotta on kutistumisvaraa. Sukkia en yleensä kuivaa rummussa, koska ne on kutistuneet (ehkä sit kuivaan liian kuumalla?).

Kuivaria hankkiessa kannattaa hankkia sellanen, jossa on automaattinen kuivumisasteen tunnistin. Meillä saa pyykin kuivattua kolmella eri kuivuusasteella: rutikuiva, "normaali" ja silityskuiva eli vähän kostea. Lisäksi kannattaa olla ajastin, jotta voi säätää kuivurin käynnistymään yöllä, varsinkin jos on yösähkö.

No... Meillä on kuivausrumpu ja minä en ole sitä käyttänyt ainakaan puoleen vuoteen :whistle: Olen tässä pohtinut josko möis pois,mutta mies on sitä mieltä että ei myydä. Tosinhän ei kyllä edes käytä sitä ikinä joten ei se varmaan huomais jos mä möisin sen salaa.... :whistle: ;)

Yhteistyössä