Hakutulokset

1. H

Mies teki omia merkintöjään opettajan tarkistamaan ja pisteyttämään lapsemme kokeeseen..

Tsemppiä sulle "opettaja"! Ei nää halua ymmärtä asian pointtia, sitä että loogista päättelyä ei opita sillä, että välillä epälooginenkin päättely tuottaa oikean vastauksen. Tämä keskustelu kyllä selittää sen, miksi monen lapsen on vaikea oppia tätä kertotauluasiaa. Kotona vanhemmat hokevat...
  2. H

Onko täällä erityisopettajia - miten eroaa erityisLUOKANopettajasta?

Niin, tukee oppimista esimerkiksi erilaisilla opetusmenetemillä, erilaisella opetusmateriaalilla tai etenemisvauhdilla. Tai miettii yhdessä vanhempien ja opettajien kanssa, että pystyykö oppilas opiskelemaan kaikki asiat vai pitääkö tehdä henkilökohtainen oppimissuunnitelma tai tarvitseeko...
  3. H

Toinen lapsi?

Kiitos kans sulle Uskallus, hyvä lukea myös sellaisten ajatuksia, jotka eivät itse ole halukkaita tai vielä valmiita.
  4. H

Toinen lapsi?

Ihanaa, tänne on tullut sittenkin vastauksia. Ajattelin, että oli väärä aihe tänne:) Kiitos siis teillekin Yksi vaan ja Anna toivoa antavista viesteistä. Nyt tämä asia on aika raskas juttu mulle.
  5. H

Tällä hetkellä on erityisopettajan työ muuttumassa. Perinteisesti se on ollut sitä, että erityisope on ottanut luokasta yhden tai useamman oppilaan harjoittelemaan esim. äidinkielt tai matikkaa. Tai luokasta on voitu poistaa hankala oppilas erityisopettajalle. Nykyään etsitään uusia...
  6. H

Erityisluokanopettaja opettaa omaa luokkaansa, erityisopettaja on periaatteessa koko koulun oppilaita varten tarpeen mukaan.
  7. H

Toinen lapsi?

Kiitos vastauksesta!
  8. H

Toinen lapsi?

Oletko ollut elämässäsi siinä tilanteessa, että suostuit siihen, että perheeseenne syntyi vain yksi lapsi? Tarkoitan tilannetta, jossa ei ollut kyseessä lapsettomuus, vaan se, että toinen vanhemmista ei halunnut toista lasta. Harmittaako asia edelleen vai oletko tyytyväinen tai ainakin sopeutunut?
  9. H

Mitä mieltä tästä nimestä...

Tiedän yhden pienen Sointu-tytön. Minusta se on viehättävä nimi.
  10. H

Että mua rassaa! Aina kun syön jotain hyvää niin mies vinkuu suu auki vieressä. Kaupassa kun ollaan niin ei halua mitään

Voi mä ymmärrän täysin! Voiko sen kanssa puhua asiasta silloin, kun ei olla kaupassa eikä sen beben äärellä? Tajuaako itse, miten lapsellisesti käyttäytyy?
  11. H

kenen mielestä marimekon pallopaidat on noloja?

Mun mielestä ne on kivoja! Raitapaitoihin oon väsynyt.
  12. H

Ostaisitko lapsille n. 100 egellä kesävaatteita?

Tottakai! Musta se on just mukavaa, että lapselle saa ostaa hyvällä omallatunnolla uusia kesävaatteita, kun edelliskesäiset vaatteet ei enää mahdu. ;)
  13. H

Enemmistö kansanedustajista kannattaa valomerkkiä yökerhoihin kello 0130.

Vedetään siellä huumeita muutenkin...
  14. H

Mä olen kai sitten säälittävä poikkeus, kun saan jossain vaiheessa iltaa tarpeekseni viinasta:) Mä en jaksaisi kuitenkaan ravintolayrittäjien rahavirran vuoksi asiaa miettiä, jos väkivalta voisi vähentyä.
  15. H

Kohtuullinen vuokranalennus kylpyhuoneremontin ajalta

Mä olen saanut yhden kuukauden vuokrahyvityksen, kun yläkerran tyyppi aiheutti vesivahingon. Silloin oli kylppäri normaalisti käytössä, mutta työmiehiä kävi ja tuulettimet puhalsi toista kuukautta.
  16. H

Mies teki omia merkintöjään opettajan tarkistamaan ja pisteyttämään lapsemme kokeeseen..

No jos on harjoiteltu viikkokaupalla kertolaskuja ja tulee koe, niin aika moni lapsi osaa tuiskaista laskusta löytyneet numerot lausekkeeksi ja kertomerkin väliin, mutta se ei kerro vielä sitä, onko ymmärtänyt laskun idean. Jos on lausekekin oikein, on ehkä ymmärtänyt tehtävänkin tai sitten vaan...
  17. H

Kannatan ehdotusta. Kyllä siinä vaiheessa vedetty viina menee jo hukkaan. Ja kun yhtenä syynä on se, että aamuöinen väkivalta, pahoinpitelyt ja muut voisivat vähentyä, niin erityisen hyvä idea. Voihan sinne baariin jäädä silti pörräämään vielä ja lähteä ehkä hieman selvempänä taksijonoon. Onko...
  18. H

Voiko kaikki ihmiset oppia tekemään villasukan?

En tiedä, voiko kaikki oppia, mutta ainakin suurin osa voi:) Itse en ollut kouluaikana yhtään kiinnostunut käsitöistä, enkä sitten ehkä oppinutkaan niin paljoa. Nyt aikuisena olen ruvennut tekemään käsitöitä ja saanut myös ihan hyviä sukkia väsättyä. Voi olla, että kantapää vaatii hieman...
  19. H

En ole nähnyt tehtävää, mutta yleensä korjaamisessa noudatetaan sitä sääntöä, että osa pisteistä tulee siitä, että osaa tehdä oikean lausekkeen ja osa pisteistä siitä, että osaa laskea sen oikein. Se että osaa tehdä kertolaskulausekkeen oikein päin, kertoo siitä, miten syvästi on ymmärtänyt...

Yhteistyössä