Hakutulokset

  1. A

    Helsingin Naistenklinikan kesätauko

    Meillä oli toi suunnitteluaika maaliskuun alussa ja jonossa ollaan oltu syyskuusta asti. Suunnittelukäynti oli musta ihan turhanpäiväinen allekirjoitettiin ne paperit ja sanottiin että soita sitten huhtikuussa kun menkat alkaa. Ei siis mitään tietoa mitä siitä eteenpäin, milloin hoito alkaa tms...
  2. A

    Laparoskopia ja jälkivuoto!!

    Heips, Mulla leikattiin skopiassa pois kaks isoa kystaa ja silti ei ollut kuin ihan kaks tippaa jälkivuotoa. Kyllä mä sinuna menisin käymään tarkastuksessa vaikka sitten yksityisellä jos et haluu jonottaa.
  3. A

    ivf hoitoa aloittamassa maaliskuussa???

    En oo taas pitkään aikaan kirjotellut tänne. Lueskellut oon tätä pinoa sillon tällön. Nyt olis sitte infoaika takana ja huhtikuussa saan soittaa klinikalla ja ilmoittautua IVF hoitoon vihdoinkin. Mites teillä muilla on ollut jotka ootte Naikkarille hoidossa ootteko päässyt aloittamaan hoidot...
  4. A

    ivf hoitoa aloittamassa maaliskuussa???

    Heips, liityn joukkoonne. IVF info aika on maaliskuun alussa Naikkarilla. Aika saatu joskus syyskuussa kun käytiin ilmoittautumassa IVF jonoon. Inssejä takana yksityisellä ennen sitä. Olisin vaan halunnut tietää että kuinka kauan tästä infoajasta menee hoidon aloittamiseen? Alkaa nyt jo olemaan...
  5. A

    kokemuksia laparoskopiasta / siihen jonottavia?

    Mulla todettiin skopiassa endo ja lapsettomuutta nyt takana 3vuotta johon siis tosta endosta löytyi myös syy. Kuukautiskivut on melkeen kokonaan hävinneet skopian jälkeen ennen sain syödä eri reseptilääkkeitä kipuun nyt en tarvii kun yhen buranan ekana päivänä jos sitäkään. Kuukautiskipujen...
  6. A

    kokemuksia laparoskopiasta / siihen jonottavia?

    heips Mimi79, Skopiaan joutuu pääkaupunkiseudulla jonottamaan vähintään 6kk jos ei ole akuutti tapaus. Ja en tiedä kuin akuutti oikein pitäis olla että pääsis heti hoitoon. Mulla löydettiin viime keväänä 2 isoa kystaa liittyen hormoonihoitoihin ja ne kasvo muutamassa viikossa yli 8cm...
  7. A

    IVF:n odottavat

    Mulla on takana lapsettomuutta nyt 3 vuotta ja kuuluisin myös juuri tähän teidän pinoon. Eli odotellaan IVF hoitoon pääsyä suunnittelu aika on maaliskuulle. Edellinen inssi tehty viime maaliskuun tienoilla, jonka jälkeen on vietetty mukavasti aikaa sairaalassa laparoskopian merkeissä ja muuten...
  8. A

    Yksityisellä hoidoissa.Mistä rahat?

    Eli halusin vaan sanoa että mielestäni moni on oikeessa kun kirjoittaa että yksityisellä puolella välitetään potilaasta ja ymmäretään hänen tilanteensa paremmin. Julkisella puolella ollaan liukuhihnalla ja hoitajilla ja lääkäreillä on hirmuinen kiire. Me ainakin aloitettiin julkisella mutta...
  9. A

    Kivuista

    Clomeit saattaa aiheuttaa alavatsakipuja. Mulla ainakin yhdessä clomikierrossa kesken kierttoa oli "oviskipuja" joita mulla ei normaalisti ole. Lisäksi menkat oli myös kipeämmät kuin normaalisti.
  10. A

    Endolaiset! Mikä teillä auttaa menkkakipuihin?

    mulla tehty kesällä laparoskopia joka auttoi kipuihin melko hyvin. Nyt kun alotin e-pillerit kivut tulleet takaisin (?). Joka tapauksessa mulla ainakin lääke nimeltä miramax auttoi ja panocod myös. Paras musta oli menkkakipuiluihin toi miranax kun vaan tajus ottaa niitä jo ennen pahimpia...
  11. A

    Mietin, jatkanko hoitoja enää

    Kiva että on tällanen pieni ketju tästäkin aiheesta. Uskon että moni kauemmin tässä rumbassa mukana ollut kaipaa tukea juuri hoitojen jatkamiseen tai niista luopumiseen. Meillä tehty kaksi inssiä ja kolmas aloitettu mutta keskeytetty kystien ilmestymisen takia. Kystat liittyi endoon ja aktivoitu...
  12. A

    Millainen oli/on elämän tilanteenne kun aloititte/aloitatte hoidot?

    Me ollaan tähän mennessä oltu hoidoissa yksityisellä, mutta nyt alettu miettimään kun pitäis siirtyy IVF:ään että mistä rahat? Muuten voisin ihan hyvin olla julkisella puolella hoidoissa mutta lääkäriaikoja on vaikea sovittaa työvuoroihin ja mulla ainakin sellanen työ ettei voi noin vain olla...
  13. A

    onko endo syynä lapsettomuuteen???ivf:llä positiivista?

    Mulla endo todettu tänä vuonna. Lasta ollaan yritetty nyt 2,5 vuotta. 2 inssiä takana ja kesäkuussa laparoskopia. Nyt en tiiä uskallanko jatkaa hoitoja IVF:ään. Mulle inssien hormoonihoito aiheutti kaks isoa kystaa, joten pelkään mitä IVF voi saada aikaan. Toisaalta ei kai kannattais turhan...
  14. A

    hormonihoitojen haittavaikutukset

    Hei, Olen hetken aikaa ollut poissa täältä palstalta ja nyt laparoskopian jälkimainingeissa mietin noita Gonal-f :n ja clomien haittavaikutuksia. Eli mulla aiheuttivat endometrioosin (lievä) takia kaksi isoa kystaa jotka piti leikata. Kasvoivat kuukaudessa 8cm kokoisiksi. Nyt mietin uskallanko...

Yhteistyössä