onko endo syynä lapsettomuuteen???ivf:llä positiivista?

heippa!
Olisin kysynyt että onko täälä joku kellä on ollut syynä endo lapsettomuuteen??? mulla on ollut endo monta kertaa, ja miehellä sitten taas ei mitään vikaa. nytten ollaan innoisamme että päästäisiin helsinkiin juttusille,naistenkliniikalle. Onko joku teistä naistenkliniikalla hoidossa, ja oletteko joutuneet odottamaan varsinsista ivf:ä hoitoa kauan??
 
Endo on :wave:
Kaksi lasta IVF-hoidoilla. Suoraan mentiin niihin hoitoihin.

Naistenklinikalla eka hoito, jonotus kesti kauan. Ensin se normaali puoli vuotta, sitten lääkärien lakko muutaman kuukauden ja sen perään remontti :headwall: :headwall:

Kuopus saanut alkunsa Väestöliiton avulla. Hoidot alkoivat siltä istumalta =)
 
KIITOS SINULLE VASTAUKSEST....ONNEA PALJON SINULLE :flower: KIVA KUULLA ETTÄ SINULLA MENNYT HOIDOT HIENOSTI JA VIELÄ ENSIMMÄISELLÄ IVF:Ä HOIDOLLA.:hug: TULEE ITSELLEEN HYVÄ OLO..JA ENEMMÄN TOIVOA RASKAUTEEN KUN KUULEE ETTÄ JOLLAIN TOISELLA OLLUT ENDO JA TULEE RASKAAKSI.
 
Meillä on ihana tytär, jonka saimme hormoni hoidolla noin vuosi endometrioosi leikkaukseni jälkeen. Nyt hän on vajaan kaksi vuotta ja elokuussa taas aika naistenklinikalle...toiveissa sisko tai veli. Meillä on asiat hyvin, tiedetään mistä
lapsettomuus johtuu ja osataan hoitaa sitä. Ystäväpiirissäni toinen endo äiti odottaa viimeisillään, hoidot eivät tehonneet.. tulikin luomu lapsi hoitojen jälkeen. Yksi endo äiti on onnelinen kahden tyttären kiireinen äiti, tosin lapset tulivat adoption kautta: Huonoiten ovat asiat perheellä jossa ollaan siittiösolujen luovutuksen varassa... uusi lakiuudistus uudisti heidän perherakenteensa... eli toiveita uudesta siskosta tai veljestä ei ole.. onnea perhesuunnitteluun, toivottavasti teitä on jo ensi vuonna kolme...
 
endo meilläkin syynä lapsettomuuteen.kaksi vuotta meni ivf hoitoihin ja lopulta alkio kiinnittyi.nyt meillä on ihana yksi vuotias lapsonen.joten kyllä sinulla on hyvät mahdollisuudet. onnea ja jaksamista tulevaan. :wave:
 
endo myös täällä syynä lapsettomuuteen. Endo leikattu 2003 ja samalla poistettu oikea munasarja. Myöhemmin myös vasemmassa munasarjassa todettiin endopesäkkeitä. Raskautta yritettiin "vain" pari kuukautta kunnes lääkäri jo passitti hoitoihin. Jonotusta ½vuotta hoitojen aloitukseen ja 9kk itse toimenpiteeseen. Eka ivf tärppäs syksyllä ´06 ja nyt kotona 2kk-ikäinen poika.
 
Mulla endo todettu tänä vuonna. Lasta ollaan yritetty nyt 2,5 vuotta. 2 inssiä takana ja kesäkuussa laparoskopia. Nyt en tiiä uskallanko jatkaa hoitoja IVF:ään. Mulle inssien hormoonihoito aiheutti kaks isoa kystaa, joten pelkään mitä IVF voi saada aikaan. Toisaalta ei kai kannattais turhan pitkään miettiä ettei pääse toi endo taas valloilleen. Plussatuulia kaikille kanssa yrittäjille.
 
Tuntuu nykyään olevan toi endo aika yleinen sairaus, harmi vaan kun ei edelleenkään sen pysyvään poissaamiseen ole hoitoa.. Toisilla raskaus parantaa, tosilla pysyy raskauden jälkeen vain hetken pois..

amalianna Eiköhän ne lääkärit sano sitte jos eivät suosittele sulle IVF:ää ja jos siittä on ollu puhu niin eiköhän kannata siite yrittää.. Jaksamista sulle :hug:
 

Yhteistyössä