ivf hoitoa aloittamassa maaliskuussa???

Heips, liityn joukkoonne. IVF info aika on maaliskuun alussa Naikkarilla. Aika saatu joskus syyskuussa kun käytiin ilmoittautumassa IVF jonoon. Inssejä takana yksityisellä ennen sitä. Olisin vaan halunnut tietää että kuinka kauan tästä infoajasta menee hoidon aloittamiseen? Alkaa nyt jo olemaan toi 6kk täynnä ja jos ei hoidot tästä pian ala täytyy varmaan vedota tohon hoitotakuuseen.. Miten teillä muilla on ollut jotka ootte julkisella puolella hoidoissa.

Ahdistaa jo ajatus noista hoidoista. Jotenkin on ollut ihanaa tää muutama kuukausi tässä välissä kun ei oo tarvinnut ajatella asiaa niin paljoo. Jaksamista kaikille :) .
 
amelianna:Nyt onkin hankalampi kysymys kun meillä toi homma hoitu toisinpäin, eli meil oli eka suunnittelukäynti josta sitten laitettiin meidät 6kk IVF-jonoon.Teillä näköjään nyt sit toisinpäin.Eli kaiken järjen mukaan pääsisitte nyt alottamaan hoidot koska olette jo jonottaneet.Ei kai ne nyt enää jonoon laita :eek:

Minä alotin tänään Terolutit joten 2 viikon päästä PITÄISI alkaa ne kuukautiset ja ilmottautuminen hoitoon...Tajusin just että mun varsinainen hoitohan on vasta huhtikuussa mut se alotellaan maaliskuussa.Kaippa saan täällä viettää silti aikaani teidän piinailua seuraillen?

Helinäkeiju75:Ollaanko me aikasemminkin piinailtu samassa ketjussa sun kanssa?Muistelisin helmikuuta 2007?Nimimerkkisi tuntuu vaan niin tutulta...tai sitten olen lueskellu juttujasi näillä sivuilla ja siksi se kuulostaa enemmän tutulta :LOL:
 
Hei kaikille! :wave:

Kovasti kiinnostais liittyä joukkoonne. Eka IVF-hoito käynnistymässä 2.3. pistettävällä Procren-piikillä, punktio ja siirto suunniteltu viikolle 14. Hieman on perhosia vatsassa, kun tulevaa miettii ja siksi olisi kiva päästä kuulemaan muiden kokemuksia ja vaihtamaan ajatuksia.

Taustasta sen verran, että yksi kohta 5v. luomulapsi meillä on, joskin häntäkin odotettiin normaalin 9kk lisäksi + 1vuosi. Nyt pikkukakkosta odotettu reilut 2,5v., johon on mahtunut mm. 5 inssiä, joista kaksi tuulimunaa ja yksi kemiallinen. Selittämättömiä ollaan.

Tsemppiä kaikille!
 
Alexandria: taisinpa olla helmikuussa 2007 samoilla asioilla kun nytkin! :LOL: hui! onko tästä todella vuosi, kun IVF:t aloitettiin.
jospa nyt kolmas kerta toden sanoo...
Minäkin olen katsellu "sillä silmällä", että olisiko vanhoja "tuttuja", mutta taidatpa sinä olla ainoa, jonka muistan aivan varmasti :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja EllaElias:
Hei kaikille! :wave:

Kovasti kiinnostais liittyä joukkoonne. Eka IVF-hoito käynnistymässä 2.3. pistettävällä Procren-piikillä, punktio ja siirto suunniteltu viikolle 14. Hieman on perhosia vatsassa, kun tulevaa miettii ja siksi olisi kiva päästä kuulemaan muiden kokemuksia ja vaihtamaan ajatuksia.

Taustasta sen verran, että yksi kohta 5v. luomulapsi meillä on, joskin häntäkin odotettiin normaalin 9kk lisäksi + 1vuosi. Nyt pikkukakkosta odotettu reilut 2,5v., johon on mahtunut mm. 5 inssiä, joista kaksi tuulimunaa ja yksi kemiallinen. Selittämättömiä ollaan.

Tsemppiä kaikille!

:wave:
 
Kovin monella huomaan täällä palstalla olevan jarruna sumut, eikä niinkään tuota piikkiä. Käsittääkseni vaikutus on kuitenkin sama. Olenko ymmärtänyt oikein? Olisinkin kysynyt teiltä IVF:n jo läpikäyneiltä, millaisiin oireisiin tässä sitten saa reilun viikon päästä alkaa varautumaan? Kovin paljon kun tuota opastusta ja infoa tämän asian tiimoilta ei lääkäriltä tullut ja siinä kohdin en itse vielä tajunnut kyselläkään. Kysymyksiä kun on alkanut tipahtelemaan päähäni vasta vähitellen suunnittelukäynnin jälkeen.
 
tervetuloa kaikki uudet !!!!!!!!!! =)

Amelianna: meilläkin meni kyl vähäsen toisteperi tuo homma.... olin syyskuussa lääkärin juttusilla ivf hoidosta. maaliskuussa tulee 6kk täyteen, silloin mun pitää soittaa kun menkat alkaa. sitten he soittaa mulle uuden ajan missä sitten varmaan puhutaan lääkkeistä ja saan reseptit matkaa. varmaan puhutaan piikityksestä, mutta olen ymmärtänyt että saa uuden ajan sinne että he opettavat sinua siihen.

että olis nytten jo maaliskuu ja puolessa välissä!!!!!!!!!!!!!!! :headwall:
nå, kai sitä jaksaa odotta viel 2kk siihen kohokohtaan .....kun kerran jo mennyt se 5kk.
 
EllaElias: mulla ei ole kovinkaan suuria oireita noista lääkkeistä tullut.Ainoastaan sitten alavatsakivut kun on piikitelly tarpeeksi pitkään Puregonia.Sumut ei ole vaikuttanut mitenkään tai en ole ainakaan huomannu ja eipä tuo mieskään ole mitään kommentoinu :LOL:

Täälläkään ei tuo päivyri etene ollenkaan...Nyt kun tätä odottaa kuin kuuta nousevaa niin sitten saa tietty pettyä ja pahemman kerran... :'( Toivotaan toki että tämä kerta olisi nyt viimeinkin se meidän ja TEIDÄN kaikkien muidenkin kerta!! :heart:
 
Kiitti Alexandria vastauksesta. Toivottavasti pienillä oireilla täälläkin selvittäisiin, joskin kyllähän sitä aika paljonkin olisi valmis "kärsimään", jos hoidon avulla saataisiin kaivattu masuasukki alulle. ;)

Täällä palstalla keskustelevat taitaa yleisesti ottaen olla lähes "odottamisen" ammattilaisia. Jokainen on omalla kohdallaan varmasti joutunut jo ihan liiaksikin odottamaan, milloin mitäkin. Toivottavasti kuitenkin joskus vielä odotetaan ihan oikeasti sitä pientä ihmettä syntyväksi. :saint: Vitsi kun jaksaiskin aina olla näin postiivinen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja EllaElias:
Kovin monella huomaan täällä palstalla olevan jarruna sumut, eikä niinkään tuota piikkiä. Käsittääkseni vaikutus on kuitenkin sama. Olenko ymmärtänyt oikein? Olisinkin kysynyt teiltä IVF:n jo läpikäyneiltä, millaisiin oireisiin tässä sitten saa reilun viikon päästä alkaa varautumaan? Kovin paljon kun tuota opastusta ja infoa tämän asian tiimoilta ei lääkäriltä tullut ja siinä kohdin en itse vielä tajunnut kyselläkään. Kysymyksiä kun on alkanut tipahtelemaan päähäni vasta vähitellen suunnittelukäynnin jälkeen.
Moi =)
Mullakaan ei ole mitään oireita tullut mistään lääkkeistä. Tai no viime kerralla oli kuvottavaa pahoinvointia piikityksen ajan, mutta luulen sen johtuvan jostain muusta. Joku "mahatauti" tai jotain, koska ei muinakaan kertoina sellaista ollut. En tiedä. Kieltämättä tulevat piikittelyt jännittää juuri tuon asian takia :/ Faktahan kai on se, että niiden ei pitäisi pahoinvointia aiheuttaa.

Mulla alkaa (pitäis alkaa) menkat viikon päästä, joten sitten saisi soitella klinikalle =) Täytyisi vaan olla ajattelematta tai ainakaan en saisi odottaa niiden alkamista, koska silloin ne ei varmasti ala ajallaan :whistle:

Helinäkeijulla piikittely lähenee =)
 
mulla vasta 3.3 eka ultra ja vasta sitten todennäköisesti aloittelen puregonin ja menopurin piikittelyn.
mitää kummempia haittavaikutuksia synarelasta en ole huomannut tulevan, väsyttää vaan älyttömästi iltasella. tosin ei siinä semmosta haittavaikutusta ole, mutta väsyttää silti.
 
Hei vaan kaikille! Voisin kohta pompata tuolta helmikuun paspinosta tänne. Takana yksi ivfhoito ja 2 passia ja nyt on sitten pakkanen tyhjä ja maaliskuulla odottelen uutta ivfhoidon alkua. Ajoittunee varmastikin tuonne maalikuun puolenvälin jälkeiselle ajalle..
 
meinaapa karata meidän pino alas.
minuu pikkasen on ruvennu epäilyttämää, että toimiiko toi synarela silleen kun on tarkoitus. mulla nimittäin alamahalla silloin tällöin jotain tuntemuksia, ihan kuin menkkoja tekisi.
ennen kyllä on toiminut moitteettomasti synarela enkä muista tälläista olleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alexandria:
Helinäkeiju75: joskos ne vatsan vihlaisut olis jotakin muuta.Mulla synarela on kanssa aina toiminut niinkuin pitääkin. Ens maanantaina pitäisi kuukautisten alkaa ja silloin voi ilmoittautua hoitoon! :D VIHDOINKIN :D :D
Meillä on sitten aivan sama aikataulu =)
Maanantaita odotellessa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alexandria:
Florence: saas nähdä jatkuuko sama aikataulu piikityksillä ja punktiolla! :) Missä olet muuten hoidoissa?Me ollaan Naistenklinikalla Helsingissä.
Olisikin tosi jännää, jos vois jännitellä ihan päivälleen. Mulla kyllä menkat heittelee parilla päivällä, mutta jonkin aikaa olleet ihan sen 28päivää.. Mulla on kyllä nyt jo sellainen olo kuin kohta alkais.
Väestöliitossa Helsingissä =)
 
miten ihminen voi unohtaa ivf:n kulun, tuleeko menkkoja enää sen jälkeen kun synarelan aloittaa. en älynny edes kysyä, kun puhelimessa hoitajan kanssa olin. olin ihan siinä uskossa, että menkkoja ei enään tule. aloitin siis synarelan kp 21 ohjeen mukaan. ja nyt siis tänään kp33 vaihtui kp1, koska vuoto alkoi ja menkkakipu. sitä se siis oli, se outo kipuilu. mieskin eilen kyseli illalla, että onko mulla menkat alkamassa, kun mahasta niin turvottaa. siihen vastasin, ettei niitä toivon mukaan seuraavaan 10kk näy meidän talossa.
kohta pitää soittaa lekuriin ja kysellä, että onko tää normaalia vaiko ei ja mites nyt.
mulla on jo siis 3.3 ensimmäinen ultra ja se on kp4.
miksi tää on niin vaikeeta.
ensimmäisen kerran kun ´hoitorumbaan lähdettiin, aloitin supregumin niiskuttelun tiettynä kp:nä ja sanottiin, että soita kun menkat lakaa ja sen mukaan sain kaikki seuraavat lääkäriajat, mutta nyt sain jo kaikki ajat samalla kertaa!
 
:headwall: nou hätä! terkkarini soitti ja oli iloinen, että oikeassa aikataulussa mennään. ja toivotti tervetulleeksi maanantaina. olin aivan turhaan paniikissa, miten ihminen voi unohtaa niin pian asioita. oikeesti! edellisestä "koko helahoidosta" on aikaa vain 10kk, ja mulla normaalisti tollasissa asioissa norsun muisti.
töistä saanut asukeista vaikutteita näemmä, se on se pelargonia mikä nyt on muhun iskenyt.
viikonloppuja kaikille, palailen maanantaina kertoilemaan kuulumiset. ja kaikki naimattomat naiset nyt kosimaan!
 
Tsemppiä Florencelle ja HelinäKeijulle alkavaan hoitoon. Perässä koitetaan tulla. Jarrupiikki odottaa kaapissa sunnuntaita.
Seuraava kuukausi taitaa kyllä pistää pään ihan pyörälle. Vaikka eipä sitä paljoa enempää enää sekaisin voi saada. :LOL:
Mukavaa vkloppua kaikille!
 
Nyt on soitettu ja saatu aika 17.2. Sumuttelut alkais kai sitten samalla viikolla.
Sanottiin, että prolaktiini on matala... mitä lie tarkoittaa? Toivottavasti ei vaikuta hoitoihin kauheesti. no, sittenhän sen kuulee.

Kiitos EllaElias tsempityksistä ja Helinäkeiju: Onneksi selvisit säikähdyksellä :D
 
Saanko Florence udella, miten tuon 17.2. käynnin jälkeen jatketaan ja tiedätkö milloin olisi punktion aika?
Mulla sunnuntain jarrupiikin jälkeen eka ultra 17.2., jolloin selviää, milloin Puregon-pistokset aloitetaan. Ja jos kaikki meniskin niin kuin pitäisi, niin punktio olisi maalis-huhtikuun vaihteessa.
 

Yhteistyössä