IVF:n odottavat

Raitis, kyllä varmasti ottaa päähän ku munikset ei meinaa kasvaa! Harmi, ettei toi uus lääke sit tehonnutkaan odotetusti :(

Mulla ei tosta munisten kasvu-ongelmista oo ( ainakaan vielä.. ) kokemusta mut toi on vähän verrattavissa meidän "simppa-ongelmaan", mulla tulee aivan :headwall: :kieh: -fiilis kun saan tulokset! MIKSEI NIITÄ VOI OLLA ENEMPÄÄ?! Sulla vaivaa pystyy onneksi hoitamaan ja toivotaan et viimeistään IVF:ssä tärppää! :heart:
 
Perjantai 21.12

PeePee77..ei inssiä......luomuilua....................kp2/29-31/pp?
Raitapaitainen.......Arimidex + Kotitouhuja...........kp15/31-
Alexandria...................luomuilua?..................kp15/?/pp
Annuli81......................................................kp18/28-32/pp
Kamilla......2.inssi........clomit, Pregnyl ............kp20/29-31/pp7
Melia.........3 inssiä, clomit, Puregon, Pregnyl....kp 22/28-30/pp
Sini 78.....................luomuilua......................kp30/28-30

postimestari................luomuilua?..................kp?/?/pp
mimi79......................clomit..........................kp?/?/pp
kati231......................luomuilua....................kp29/28-42
Inari..........................luomuilua.....................kp?/?/pp

Plussanneet :heart:
 
Niin, pystyyhän sitä hoitamaan mutta mistäs kukaan vielä tietää, että onko siellä hienossa rakkulassa esim. solua lainkaan. Tai hedelmöittyykö solut. Siksi on kiva päästä IVF:än. Onhan se samalla paras hedelmällisyyden tutkimuskeino vaikka hoitomuoto onkin. =)
 
Joo, näinhän se on.. ICSI:ssä sit selviää paljon. Mua vähän hirvittääkin et missäköhän kunnossa mun munasolut on, kun ei täs mikään terveellisen elämäntavan mallioppilas oo ollut :whistle: :ashamed:
Ei auta ku toivoa parasta ja pelätä pahinta :/
 
Ilmoittaudunpa minäkin sitten tänne, jos sekaan mahtuu...
Oma tilanteeni lyhyesti tämä..eli meillä yksi luomulapsi, 6v. Toista ei sitten ole kuulunut :( yritetty on reilu kaksi vuotta. Julkisella ollaan oltu/ollaan. Kolme inssiä tehty, tuloksetta. Viimeinen tehty kesällä. Nyt jonotettu IVF:ään siitä asti. Nyt tuli sairaalasta postia ja sumuttelut alkaa maaliskuussa. Niin, ja sen lisään vielä että kummastakaan ei olla varsinaista vikaa löydetty...

Voimia kaikille teille ja oikein hyvää joulunodotusta, kaikesta huolimatta :hug:
 
Mulla on takana lapsettomuutta nyt 3 vuotta ja kuuluisin myös juuri tähän teidän pinoon. Eli odotellaan IVF hoitoon pääsyä suunnittelu aika on maaliskuulle. Edellinen inssi tehty viime maaliskuun tienoilla, jonka jälkeen on vietetty mukavasti aikaa sairaalassa laparoskopian merkeissä ja muuten lääkärillä jälkitarkastuksissa. Väsyttää ja ottaa päähän tää koko lapsettomuus asia eniten ehkä siksi ettei asialle oikein itse voi mitään. En oo kesän jälkeen enää laskenut kiertopäiviä, mutta silti aina kun menkat alkaa sen muistaa liiankin hyvin mistä jää paitsi. Uskoa IVF:ään on vähän - enemmän pelkään epäonnistumisen tunnetta hoidon jälkeen. Oon yrittänyt myös pysyä poissa näiltä keskustelupalstoilta, kun olen näitä muutaman vuoden nyt lueskellut tuntuu ettei onnistumisia oo kovin paljoa. Ja millä hinnalla me kaikki menemme näihin hoitoihin, oma terveys niin fyysinen kuin varsinkin psyykkinen on mukavasti vaakalaudalla, eikä tää nyt niin mannaa oo perisuhteellekaan.
Pelastaako tämän kaiken sitten vauvan saaminen, vai luoko tämä epäluonnollisen pitkä odotusaika vain kuvan siitä, että lapsen saaminen ratkaisee kaikki ongelmat. Ainakin musta tuntuu nyt siltä, ja tekisin mitä vain saadakseni lapsen, vaikka edellinen yritys vei mut kahdeksi viikoksi sairaalaan...

Rauhallista joulua ja toivoa paremmasta uudesta vuodesta kaikille kanssa sisarille!
 
Heippa hei.. Tervetuloa uudet!!! :wave:

Mua kans pelottaa vähän ivf:ssä, että miten paljon se sattuu.. Ja vielä enemmän se, että jos sillä ei onnistukaan niin sitten alkaa jo keinot olla loppusuoralla.. :|

Mulla on hassuja menkkakipuja vaikka munis oli tosiaan torstaina vasta 9,9mm eli ei ovistakaan pitäis vielä olla. Mistä lie taas johtuu..

Vaikuttaako teillä muilla nämä hoidot, hormonihäiriöt, Pco yms hiuksiin?

Mulla on ohentunu hiukset aivan mielettömästi vimeisen kahden vuoden aikana!! Mietin, että mitä pitäisi tehdä? Millä niihin saa paksuutta takaisin? Miten katkeilun saa loppumaan?

Oon yrittäny viime aikoina pestä hiuksia ja ihoa vähän viileämmällä vedellä kun naama kuivuu rusinaksi ja joku sanoi, että kuuma vesi ei tee hiuksille kovin hyvää.. Tahtomattani pesin sitten tänään melkein jääkylmällä vedellä kun lämpöinen loppui kesken!! :headwall:
Ennen saunaan menoa pyöri pyykkikone ja tiskikone + vaihdettiin 800-litraiseen akvaarioon melkein koko vesimäärä. Ihan ei pysyny lämminvesivaraaja mukana touhussa.. :D
 
:heart: :heart: Hyvää Joulua kaikille kanssasisarille!! Olkoon vuosi 2008 meille kaikille erittäin onnellinen ja plussatuulia tuova!! :heart: :heart:

Kiitokset kuluneen vuoden aikana kaikille tänne palstalle kirjoittaneille, etenkin erittäin aktiivisille Raitikselle ja PeePeelle! Te kaikki palstalle kirjoittaneet olette olleet uskomaton apu kaiken tämän vuoden aikana tapahtuneen sulattamisessä ja asioiden käsittelemisessä.

Rauhallista Joulua ja Onnea Vuodelle 2008!!!
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Sunnuntai 23.12

PeePee77...................luomuilua.....................kp4/29-38/pp
Inari..........................luomuilua.....................kp11/26-36/pp
Sahrami73..............Puregon,Pregnyl,Luget......kp12/26-28/pp
Raitapaitainen.......Arimidex + Kotitouhuja...........kp17/31-
Alexandria...................luomuilua?..................kp17/?/pp
Annuli81......................................................kp20/28-32/pp
Kamilla......2.inssi........clomit, Pregnyl ............kp22/29-31/pp9
Melia.........3 inssiä, clomit, Puregon, Pregnyl....kp 24/28-30/pp
kati231......................luomuilua....................kp31/28-42
Sini 78.....................luomuilua......................kp32/28-30
postimestari................luomuilua?..................kp?/?/pp
mimi79......................clomit..........................kp?/?/pp
lumiperhonen................................................kp?/?/pp

Plussanneet :heart:


OIKEIN HYVÄÄ JA LÄMMINHENKISTÄ JOULUA
MINUNKIN PUOLESTA!!! :heart: :xmas:

Haluan kiittää kaikkia tuesta minkä olen täältä saanut,
se on ollut korvaamatonta!!! :hug:
 
Yhdyn edellisiin puhujiin ja toivotan omasta puolestani oikein mukavaa ja onnellista joulua sekä huimasti parempaa uutta vuotta!!
Me jos ketkä olemme sen ansainneet!! :saint:

"Älä murehdi menneitä, niiden aika on ohi.
Älä murehdi tulevaa, sen aika ei ole vielä."
:hug:
 
Ai niin.. Oon inttäny miehen kans, että eikö oikeesti voitas varata 50e siihen, että saan ostaa vauvanvaatteita nyt alkavista tammikuun alennusmyynneistä, koska... Jos me saadaan lapsi ensi vuoden aikana, niin silloinhan mä en pääse enää shoppailemaan pikkuiselle niitä kaikkein pienimpiä vaatteita tammikuun alennusmyynneistä!! Menee siis ikään kuin ohi kokonaan tälläinen "tärkeä" vaihe elämästä. :p :D :LOL:

Kertokaa hyviä perusteluja miksi minä olen/olisin oikeassa..?

Ja tää on nyt siis siinä mielessä pilke silmäkulmassa kirjoitettu, että en tosiaankaan ole tilivelvollinen miehelleni mistään vaateostoksista vaan ostan tasan tarkkaan just ne mitä haluan. ;)
 
Maanantai 24.12

PeePee77...................luomuilua.....................kp5/29-38/pp
Inari..........................luomuilua.....................kp12/26-36/pp
Sahrami73..............Puregon,Pregnyl,Luget......kp13/26-28/pp
Raitapaitainen.......Arimidex + Kotitouhuja...........kp18/31-
Alexandria...................luomuilua?..................kp18/?/pp
Annuli81......................................................kp21/28-32/pp
Kamilla......2.inssi........clomit, Pregnyl ............kp23/29-31/pp10
Melia.........3 inssiä, clomit, Puregon, Pregnyl....kp 25/28-30/pp
kati231......................luomuilua....................kp32/28-42
Sini 78.....................luomuilua......................kp33/28-30
postimestari................luomuilua?..................kp?/?/pp
mimi79......................clomit..........................kp?/?/pp
lumiperhonen................................................kp?/?/pp

Plussanneet :heart:


Päivittelenpä tässä aatonillan ratoksi :D

(.) Nyt jo alkaa olla negafiilikset, tänään illemmalla on ollut hermo kireällä just sellaiseen malliin joka mulla on lähes joka kerta TASAN VIIKKO ENNEN TÄDIN TULOA :headwall: Joku ihan pieni asia saa "veren kiehahtamaan", mies raukka... :ashamed: :whistle: Tää on yleensä selvä merkki tätsystä, plääh......
 
Tiistai 25.12

PeePee77...................luomuilua.....................kp6/29-38/pp
Inari..........................luomuilua.....................kp13/26-36/pp
Sahrami73..............Puregon,Pregnyl,Luget......kp14/26-28/pp
Raitapaitainen.......Arimidex + Kotitouhuja...........kp19/31-
Alexandria...................luomuilua?..................kp19/?/pp
Annuli81......................................................kp22/28-32/pp
Kamilla......2.inssi........clomit, Pregnyl ............kp24/29-31/pp10
Melia.........3 inssiä, clomit, Puregon, Pregnyl....kp 26/28-30/pp
kati231......................luomuilua....................kp33/28-42
Sini 78.....................luomuilua......................kp34/28-30
postimestari................luomuilua?..................kp?/?/pp
mimi79......................clomit..........................kp?/?/pp
lumiperhonen................................................kp?/?/pp

Plussanneet :heart:

Huomenta!!

Tiättekös mitä tajusin.. Ihan hävettää kun en ennemmin hoksannut... B)
Meillähän kävi niin, että inssiin ei päästy kun tuli tämä joulu ja muniskin oli niin olematon vielä.. Mutta lääkäri kehotti aloittamaan ovistestit 27.12 eli tulevana torstaina. Seuraava ultra on 2.1.08. Jos siis ovis osuu niille main niin se inssihän voidaan sittenkin tehdä!!!!! :attn: :xmas: :attn:

Kerrankin on kiva kun kroppa on liian hidas!!!
Toivottavasti se ovis nyt ei napsahda tikkuun heti torstaina.. Taidankin aloittaa testailun jo tänään, että tietää sitten varmasti vaakamamboilla oikeaan aikaan.. ;)

Plääh... Pitäs lähteä tunnin päästä töihin. Alkaa kahdeksan päivän putki. Yritän ajatella positiivisesti, että se aiheuttaa niin paljon stressiä, että ovis siirtyy... :D

Mitäs kivaa saitte joulupukilta?? :xmas:
 
Keskiviikko 26.12

PeePee77...................luomuilua.....................kp7/29-38/pp
Inari..........................luomuilua.....................kp14/26-36/pp
Sahrami73..............Puregon,Pregnyl,Luget......kp15/26-28/pp
Raitapaitainen.......Arimidex + Kotitouhuja...........kp20/31-
Alexandria...................luomuilua?..................kp20/?/pp
Annuli81......................................................kp23/28-32/pp
Kamilla......2.inssi........clomit, Pregnyl ............kp25/29-31/pp12
Melia.........3 inssiä, clomit, Puregon, Pregnyl....kp 27/28-30/pp
kati231......................luomuilua....................kp34/28-42
Sini 78.....................luomuilua......................kp35/28-30
postimestari................luomuilua?..................kp?/?/pp
mimi79......................clomit..........................kp?/?/pp
lumiperhonen................................................kp?/?/pp

Plussanneet :heart:
[/quote]


Heh, korjasin oman pp:n, yksi oli pudonnut jossain vaiheessa kyytistä :) Olenkin näköjään listan ainut kellä niitä lasketaan. Tätsyä odottelen ens ma/ti tulevaksi. Oireita ei nimittäin oo minkäänlaisia, rinnukset ei oo kipeet eikä palele tms.
Et eiköhän tässä ICSI:in mennä...
 
Keskiviikko 26.12

PeePee77...................luomuilua.....................kp7/29-38/pp
Inari..........................luomuilua.....................kp14/26-36/pp
Sahrami73..............Puregon,Pregnyl,Luget......kp15/26-28/pp
Raitapaitainen.......Arimidex + Kotitouhuja...........kp20/31-
Alexandria...................luomuilua?..................kp20/?/pp
Annuli81......................................................kp23/28-32/pp
Kamilla......2.inssi........clomit, Pregnyl ............kp25/29-31/pp12
Melia.........3 inssiä, clomit, Puregon, Pregnyl....kp 27/28-30/pp
kati231......................luomuilua....................kp35/28-42
Sini 78.....................luomuilua......................kp35/28-30
postimestari................luomuilua?..................kp?/?/pp
mimi79......................clomit..........................kp?/?/pp
lumiperhonen................................................kp?/?/pp

Plussanneet :heart:

Moikka!

Korjasin taas tuota omaa kp:ää. Tosiaan, kirjoitinkin jo tuonne muualle, että menossa nyt jo kp 35, mutta tätiä ei edelleenkään näy. Testasin kuitenkin negan jo kp 28 paikkeilla. Mulla on toi kierto kuitenkin heitellyt, joten en yhtään ihmettelisi, jos siitä tulisi jotain kp 40 paikkeilla olevaa. Oireita ei ole, mutta ei myöskään yhtään "tätimäinen" olo. Varmaan testaan uudelleen lähipäivinä. En kuitenkaan odottele mitään, peruspessimisti kun olen...

Hyvä uutinen meille kuitenkin on se, että koska menkat ei alkaneet ennen joulua, niin päästään tulevaan kiertoon aloittamaan se IVF. Odotan sitä tosi paljon. Niin monissa pinoissa ovat ihmiset kertoneet onnistumistarinoita ekasta IVF:stä, joten toiveet on korkealla. Onhan sitä takana yritystä jo lähes 2 v.

Mukavaa tapaninpäivää kaikille! :xmas: :xmas: :xmas:
 
Kati231, peukutuksia täältä kuitenkin et jospa tätsy jättäiskin tulematta... Itselläni aina toivo elää niin kauan ku vuotoa ei oo vaikka olisin testannut negan :D Ei muuta ku uutta testiä hakemaan huomenna, vaavilla olis kyllä nyt loisto-ajoitus ku IVF olis teillä seuraavana!! Meidän ICSI tehdään toivottavasti helmikuussa, tammikuussa suunnittelukäynnille Väestöliittoon ja kun mulla tapaa alkaa menkat kuun alussa, niin lyhyellä kaavalla ainakin aloitettais helmikuun alussa.
 
Hyvää tapania kaikille!

Raitis, toivottavasti sulla kroppa hidastelee vielä hiukan, että pääsisitte mahdollisimman pian sinne inssiin. Kamilla, pidän peukkuja! Kati, hyviä uutisia sullakin, ainakin IVF pian edessä ellei sitten jo aiemmin testi näyttäisi plussaa. :)

Täällä tikuteltu ovista jo muutaman päivän. Blääh. Ei pienintäkään häivähdystä testissä, ikkuna pysyy blancona. Amelianna, tekstisi kuulostaa niin tutulta... Yritän taistella uskonpuutetta vastaan.

Sahrami73, kati231 ja Annuli81 - mekin ollaan Felicitaksessa. Olen tähän mennessä tosi tyytyväinen päätöksestämme lähteä yksityiselle, hermot olivatkin sitä ennen ihan riekaleina.
 
..maakuntamatkailu ja sukulaisrundit kun ottivat hieman koville. Valmiiksi on mieli maassa ja sitten niitä vauvauutisia SATOI. Oli joulumieli vähän hakusessa. :( Nyt vihdoin kotona ja turvassa.

Amelianna, tervetuloa! Minua kiinnostaisi tilanteesi, kerro vähän mitä laparoskopiassa selvisi ja miten se vaikutti epäonnistuneeseen IVF:ään.

Raitapaita, käypä ostamassa Kérastase Bain prévention -shampoota hiustenlähtöön/-ohenemiseen! On vähän kallista mutta toimi mulla vastaavassa tilanteessa. Toimii myös miehille..
Toivon todella että pääset sinne inssiin vuoden alussa!

Pukki toi helokkiöljy- ja omenaviinietikkakapseleita.. Lisäksi siemailen parhaillaan Ruohonjuuresta ostamaani Kuun kumotus -yrttiteetä jossa on mm. vadelmanlehtiä (kuulemma lisää hedelmällisyyttä). Viime viikolla olin vyöhyketerapiassa, ylihuomenna menossa homeopaattiseen hoitosessioon. Kyllä tää lapsettomuuden "hoito" alkaa käydä työstä! Kun mies mainitsi kaverinsa kertoneen jostain senegalilaisesta noitatohtorista joka voisi auttaa rupesin miettimään että tässä on ehkä saatettu nyt mennä liian pitkälle... :LOL: :wave: :p
Todennäköisesti on yhtä hyödyllistä jäädä kotiin istumaan ja haikaraa odottamaan. Ja sitä IVF:ää...
 
Kovasti uusia on tullut sitten viime näkemän...Tervetuloa kaikille :)

Meillä joulu vietetty ja arkeen palaaminen edessä.Toisaalta vuosi on vaihtumassa joten se maaliskuu ja IVF alkaa lähestymään :D Täällä popsitaan terolutteja jotta kuukautiset saadaan käynnistymään pitäis alkaa vuodenvaihteen jälkeen. Eipä täällä mitään muuta kummallista ole ollut.
 
Tervehdys kaikille!

Liittyisin tänne IVF:ää odottavien joukkoon, jos teille vain passaa. Roikuin tuolla inssipiinailijoissa, mutta ne on nyt nähty ja epäonnistuneesti koettu ja IVF siis edessä.
Ajateltiin pitää tässä yksi ihan luomukierto välissä ja sitten alkaa tosissaan toimimaan! Saas nähdä miten kierto toimii ilman apuja, toivottavasti ei ihan kamalasti veny.

Lääkäriltä saatiinkin jo infopapereista hoidosta tutustuttavaksi. Nolottaa myöntää, mutta tässä koko jutussa kammottaa eniten se munasolujen keräys, se pelottaa siis ihan älyttömästi. Johtuu varmaan aiemmista kivuliaista tutkimuksista, jotka säikäyttivät. No ehkäpä sen kestää ;)

Tietääkö kukaan muuten millä perusteella valitaan mennäänkö lyhyellä vai pitkällä kaavalla?

Tällä hetkellä siis mennään kp8/? ja ihan luomuillen pitkästä aikaa!
 
Alexandria: Kirjoitit tuossa toisessa ketjussa, että ivf on 1,5kk + 12vrk eli yht. 2kk. Onko se siis pitkällä kaavalla? Entä lyhyellä?

Mä en ole vieläkään jaksanut perehtyä millä perusteella kaava valitaan.. Pitänee ottaa asia puheeksi 2.1 kun kävästään katsastamassa tilanne Väestöliitossa.

(.) Ovistestejä tehdään ja bongattavaa ei ole ollut.. Lieneekö tulossakaan. Veikkaan, että muniksen kasvu on pysähtynyt..

Olikos kellään niitä puolustuspuheenvuoroja mun vauvanvaateostoksille?? :D
Ettei mene parhaat päältä..
 
Torstai 27.12.

PeePee77...................luomuilua.....................kp8/29-38/pp
Inari..........................luomuilua.....................kp15/26-36/pp
Sahrami73..............Puregon,Pregnyl,Luget......kp16/26-28/pp
Raitapaitainen.......Arimidex + Kotitouhuja...........kp21/31-
Alexandria...................luomuilua?..................kp21/?/pp
Annuli81......................................................kp24/28-32/pp
Kamilla......2.inssi........clomit, Pregnyl ............kp26/29-31/pp12
Melia.........3 inssiä, clomit, Puregon, Pregnyl....kp 28/28-30/pp
kati231......................luomuilua....................kp36/28-42
Sini 78.....................luomuilua......................kp36/28-30
postimestari................luomuilua?..................kp?/?/pp
mimi79.......................luomuilua...................kp17/30-33
lumiperhonen................................................kp?/?/pp

Plussanneet :heart:


Raitis, sitä shampoota pitäis löytyä Stockalta (Tampereellahan asut?). Mun mielipide vauvanvaateostoksiin: malttia, malttia.. Mun ainakin tulee vähän paha mieli aina kun mä katselen aikoinaan ostamiani äitiys- ja lastenvaatteita joita ei oo koskaan käytetty. :/
 
Kiitos! Sainkin anopilta Stockan lahjakortin joululahjaksi, joten ei muuta kuin ostoksille. Täytyy hakea ensin sitä shampoota koska Akateemisen kirjojen hakulenkin jälkeen lahjakortti on luultavasti tyhjä. Samoin kuin tili. :D

Mulla on tuossa vauvanvaatteiden ostelussa vähän sellainen taka-ajatus, että jos on jo vaatteitakin niin kyllä niille se käyttäjäkin saadaan. Ennemmin tai myöhemmin.

"Pidemmän päälle pessimisti saattaa olla oikeassa mutta siihen asti optimistilla on ollut paljon hauskempaa.."

Heittäkää mut sitten ulos ketjusta kun kyllästytte toisinajattelija-tyylisiin viesteihini. Toisaalta, olette te lukeneet niitä mun pessimistisiäkin kommentteja huonoimpina päivinä, että tiedätte tämän olevan väliaikaista.. :|
 

Yhteistyössä