IVF:n odottavat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PeePee77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kiitos peepee! On nimittäin mietittyttänyt tuo kovasti tän ja eilisen, mulla ei koskaan oo ollut mitään välivuotoja (pitkääkin tiputtelua tosin kyllä. Mielenkiintoista lähinnä kun kierto poikkeaa tavallisesta, hmm.. Ovisplussan tikutin viime perjantaina ja lauantaiaamuna testiviiva oli enää haamu. Ovistikut on loppu..

Mutta nyt en enää pitkästytä teitä mun tiputteluilla, ehkäpä tosiaan vois pirauttaa gynelle huomenna jos vielä jatkuu! ;)

PeePeellä onkin jo tällä viikolla edistystä tiedossa! Kiva, että jollekin tapahtuu jotain positiivista ja asioita eteenpäin vievää.

Eipä ole muuten plussia täältä ainakaan tarjolla. Ei edes ovisplussia. :|
Huomenna olis aamusta ultrakäynti, että onko munisten kasvu jatkunut vaiko eikö. 99,9% tunne, että ei ole jatkunut. Samassa varmaan junnataan kuin ennen jouluakin.

Katse on jo reilusti IVF:n suuntaan. :) Nyt unta palloon, että ehtii aamulla Väestöliittoon. Ja turvamiehet tietty mukana.. ;)

Raitis, tuuthan sit kertomaan ultra-kuulumiset! Koskas teillä on IVF-suunnittelu..?
Itse soittelen huomenna Väestöliittoon, niin tietää vähä jatkosta..
Hyvät yöt kaikille, makoisia unia!! :heart:

No niin, nyt on Väestöliittoon soitettu ja sain ajan jo
ens maanantaille! =) Vaikka eihän sillä kiire olis, nyt vasta kp3 ja hoito alkaa vasta ens kierron alussa. Kyselin vähän hoitajalta ja pistokset kuulemma alkaa kp2-3 eli näköjään lyhellä kaavalla mennään, hyvä juttu! Mielenkiintoista nähdä minkälainen lääkecoctail mulle määrätään ja kuinka usein pitää käydä ultrassa ku löytyy nää monirakkulaiset munasarjatkin....

Voi vitsi Kamilla!!! Vähän mahtavaa!!!!!! Ajattele, sä voit olla muutamien viikkojen päästä pieniin päin?? :attn: :p

Kuka lääkäri tuli hoitavaksi?

Mä olin kans tänään joukkojeni saattelemana katsastamassa tilannetta ja hmm.. Kaikki alkoi oikeastaan aamulla kun ovistestiin napsahti plussa! Tänään siis jo kp 27! Ultrassa ei munista enää näkynyt mutta limakalvo oli hyvässä kunnossa ja paksuutta 8-9mm, joten olosuhteet on kuulemma optimaaliset!! JEEEEEEEEEE!!!! :D :D
Arvaatkaa tekeekö tänään mieli??? :laugh: :laugh:

Voi vitsi Kamilla... Jos nyt saadaan mahat pystyyn (muustakin kuin ruuasta) niin vähänkö mahtavaa!!! En tiedä itkeä vai nauraa!

Meillä siis ivf-suunnittelua ei sovittu vielä lainkaan kun tässäkin kierrossa yllättäen on toivoa! =)

Keskiviikko 2.1

Kamilla..............välikierron jälkeen 1. ICSI..............kp3/29-31
kati231............ivf,puregon,orgalutran,pregnyl........kp5/28-42
onneliina...................luomuilua.............................kp8/31
PeePee77...................luomuilua............................kp14/29-38/ pp1
Popsy......................luomuilua..............................kp14/?
Inari..........................luomuilua............................kp21/26 -36/pp4
Sahrami73..............Puregon,Pregnyl,Luget.............kp22/26-28
mimi79.......................luomuilua...........................kp23/30-33
Raitapaitainen.......Arimidex + Kotitouhuja..............kp27/31-
Alexandria...................luomuilua?.........................kp27/?
Annuli81.............................................................kp30/28-32
Melia.........3 inssiä, clomit, Puregon, Pregnyl...........kp 34/28-30
Sini 78.....................luomuilua.............................kp42/28-30
postimestari................luomuilua?.........................kp?/?
lumiperhonen......................................................kp?/?

Plussanneet :heart:

Heissan ja hyvää uudenvuoden alkua =) Kiva kuulla, että monella asiat etenevät kivasti. Toivotaan, että plussia alkaisi kohta tulemaan ryminällä!

Itsellä on nollaultra ens tiistaina, jolloin aloitetaan piikitykset. Sumuja olen käyttänyt nyt jo reilun viikon. Toivotaan vaan että menkat alkaa tiistaihin mennessä, sumut saattavat kuulema jonkinverran pidentää kiertoa.Jos kaikki sujuu suunnitelmien mukaan, punktio ja alkionsiirto on viikolla 4. Nyt ei ole enää pitkä odotus edessä =)

Raitis, hieno homma et teillä on vielä mahiksia
tässä kierrossa =) =)
Hassua vaan, ku kierto on jo niin pitkällä ja ovis vasta nyt..!? Meikäläisellä kolkuttelis täti jo ovella noilla kiertopäivillä :whistle:
Mut mikäs siinä, nyt vaan ahkeraan peitot heilumaan niin tiedä kuinka hyvin käy :wave:

Lääkäri on sama naispuolinen, kai se sit hommansa osaa...................
Olishan se aivan mahtavaa jos tärppi tulis heti ekalla, toiveet on kieltämättä korkeammalla ku aiemmin! Mut pakko pitää silti jalat maassa ettei tiputa sit mahdollisesti rytinällä alas.. :)

Se on kato tää kun nopee pohjalainen muuttuu hitaaksi hämäläiseksi... ;) Siinä hidastuu kaikki munisten kasvua myöten. Mullahan jäis täti kokonaan pois kyydistä jos en lääkkeitä sais.

Toivottavasti mahdollista tulevaa lasta ei sitten tarvi puskea maailmaan samalla hartaudella. :D

Oisko teillä Kamilla ollut mitkä mahkut/jonot icsiin julkiselta puolelta? Olihan teillä sielläkin kuitenkin lähete vetämässä?

Jos tästä ei tule odotettua tulosta, niin meillä tulee tämän perään sitten toinen Arimidex-kierto, tosin kahdella tabletilla päivässä. Sitä seuraava kierto on sitten vasta IVF. Riippuu toki koska tätsy nyt tulee.. Veikkaisin, että kun se Taysin eka käynti on niin silloin menossa on kp5. Josko silloin onkin vasta tämän kierron loppu menossa ja ne väläyttää ivf-mahdollisuutta lähiajoille niin sitten toki asia mietitään uudelleen..
Ei taas pitäis ajatella seuraavia hoitoja vaan keskittyä tähän ja uskoa tämän onnistumiseen. Itsesuojeluvaistoa?

Tänään sitten kai IVF-hoidot alkavat "virallisesti", kun piikitän ekan Puregonin 150 iu. Jotenkin hirvittää tuo määrä, kun on tottunut sellaiseen 50 iu kerta-annokseen. Sitä varmaan tulee olemaan melko turvonnut olotilan about viikon pistämisen jälkeen.

Kamilla, hieno asia, että onnistuit saamaan noinkin nopeasti ajan Väestöliitolta. Kuten täältä opin, mekin tosiaan mennään sitten lyhyellä kaavalla eteenpäin. Mullahan on myös lievänasteiset PCO-munasarjat, joten kaipa lyhyt kaava on siihen sopiva.

Raitis, sullahan on myös asiat hyvässä jamassa tän kierron suhteen. Pidetään vaan peukut pystyssä onnistumisen puolesta. Mikä lääke muuten tuo Arimidex on, en ole kuullutkaan?

Meillä on ensikäynti julkiselle tän kuun puolessa välissä ja sit meidät laitetaan jonoon. Ei meinata mainostaa julkisen käynnillä tietenkään et mennään täs välis Väestöliittoon ICSI:in... :whistle: Jos se tulee ilmi jossain vaiheessa ja tiputaan jonosta, niin sille ei voi sit mitään... Mut toivotaan et yhtä enempää hoitokertaa ei meistä kukaan edes tarvitse, vaan saadaan tärppi heti ekalla B)

Raitis, ootteko saanu jo kutsun julkisen IVF-suunnitteluun? Ens kierto siis Arimidex+inssi jos nyt ei tärppää?

kati231, hienoa et teillä on homma lähtenyt käyntiin!! Mulle toi Puregon ja kaikki muutkin pistettävät (Pregnyliä lukuunottamatta) on tuntemattomia ja vähä hirvittää se monipäiväinen
pistäminen :o :ashamed:

Meillä on siis se ensikäynti 23.1.08 mutta oletan, että lukuisten tehtyjen hoitojen jälkeen se on samalla "jonoon laitto"-käynti. Kai se selviää sille heti, että meille ei oikein apua muusta ole.. Toivossa ainakin elän.

Just tänään soitin sinne ja kysyin kuka lääkäri meillä on. Sanoi, että Helena Tinkanen ja Pia Dash (miten nimi sitten kirjoitetaankaan..?) ovat silloin töissä, että heistä jompi kumpi. Helenan aikaansaannoksista olen lukenutkin mutta jos joku tuntee tuon toisen lääkärin niin mielelläni ottaisin vastaan kaikkea tietoa. =)
Pshp:n sivuilta en löydä koko ihmistä mutta toisaalta, eipä niitten hakemistosta löydy Tinkastakaan.

Ja juu, Arit+inssi jos tästä ei tule lasta eikä....... :whistle:

Älä suotta Kamilla jännää pistoslääkkeitä. Mulla ainakin on paremmat kokemukset Puregonista kuin Clomeista. Purkasta ei ollut mitään sivuvaikutuksia kun taas Clomeista oli kuumat aallot ja sitä myötä yöheräilyt.

Arimidex on oikeastaan postmenopausaalisille naisille tarkoitettu rintasyöpälääke mutta sen käytöstä hedelmöityshoidoissa on hyviä kokemuksia mm. Kanadasta, jossa sen avulla on syntynyt jo yli 2600 lasta. "Arimidex on niin kutsuttu aromataasin estäjä. Se estää aromataasientsyymin toimintaa, mikä puolestaan alentaa tiettyjen naissukuhormonien, esim. estrogeenin, määrää veressä." Lähes sama vaikuttava aine on Femar-nimisessä lääkkeessä.
Näin maallikon sanoin.. Rintasyöpäpotilailla se estää kasvaimen kasvua mutta "meikäläisillä" se toimii Clomien tapaan eli kasvattaa muniksia.
Mulla ei Clomit tuottaneet oikein tulosta niin vaihdettiin sitten tähän. Olen syönyt sitä kp 2-6 ja kp 8-12. Näyttäisi toimivan paremmin. :)

Kamilla, joo, pistämistä ei sinänsä kannata jännittää yhtään. Olen itse sitä harjoitellut ;) jo viime toukokuusta lukien. Se ei satu yhtään, kun neula on niin lyhyt ja ohut ja pistos tapahtuu (ainakin itselläni) löysään vatsamakkaraan :laugh: . Sellaisessa ei tunnu mitään kipuhermoja edes olevan. Kuten Raitis sanoi, mulle ei myöskään Puregonista ole koskaan tullut mitään sivuoireita, toivottavasti ei nytkään, kun annoksia nostettiin.

No, koitetaan tässä kasvatella oikein paljon muniksia ja katsotaan sitten perjantain ultrassa, onko kasvu lähtenyt käyntiin.

Hienoa, että täällä on näin paljon hyviä uutisia uuden vuoden aluksi! =)
Pidän kovasti peukkuja Kamilla ja Kati - hienoa, että pääsette aloittamaan, kertokaa heti kokemuksia kun kerrottavaa on - ja Raitis, mimi ja muut myös.

Itseäni ei piikittäminen pelota (Puregonin ja Ovitrellen pistely onnistui ihan vahingossa), mutta kylläkin IVF:n hirmuisot hormonimäärät. Mehän mennään ensi viikolla eli 9.1. lääkäriin keskustelemaan jatkosta, eli mitä tehdään, kun sain Puregonista jo pienillä annoksilla allergiareaktion. Eli emme tiedä vielä jatketaanko jollain muilla lääkkeillä (Gonal-F?) induktioita vai siirrytäänkö jo eteenpäin. Toivottavasti mentäisiin eteenpäin...

Mutta mäkin siis tosiaan bongasin oviksen kp 17, joten menossa jo pp 4. =)
Tästä tulee tosiaan onnistumisten vuosi, siskot!

Torstai 3.1

Kamilla..............välikierron jälkeen 1. ICSI..............kp4/29-31
kati231............ivf,puregon,orgalutran,pregnyl........kp6/28-42
onneliina...................luomuilua.............................kp9/31
PeePee77...................luomuilua............................kp15/29-38/ pp3
Popsy......................luomuilua..............................kp15/?
Inari..........................luomuilua............................kp22/26 -36/pp5
Sahrami73..............Puregon,Pregnyl,Luget.............kp23/26-28
mimi79.......................luomuilua...........................kp24/30-33
Raitapaitainen.......Arimidex + Kotitouhuja..............kp28/31-
Alexandria...................luomuilua?.........................kp28/?
Annuli81.............................................................kp31/28-32
Melia.........3 inssiä, clomit, Puregon, Pregnyl...........kp 35/28-30
Sini 78.....................luomuilua.............................kp43/28-30
postimestari................luomuilua?.........................kp?/?
lumiperhonen......................................................kp?/?

Plussanneet :heart: [/quote]

Kiitos PeePee taas kaffittelusta, oli mukava jutella! =) :wave:

Kati231, ei mullakaan sit oo hätää, masumakkaraa löytyy sen verran et ei varmaan tunnu missään :whistle:
Samaa murehdin kuin Inari, isoja hormonimääriä. Ärsyttää, jos pistämisestä (jo valmiiksi pullea) maha paisuu ja joku älykäs tulee kysymään et oonko pieniin päin! Sit voi tulla kyllä vastaukseksi mitä vaan :laugh:

Kiitti plussapuhureista :whistle: PeePee! Toivotaan, että ekassa IVF:ssä tosiaan tärppäisi. Mites sulla muuten meni poli- ja ultrakäynti? Kerropa meille kuulumiset.

Oma (.) kaksi pistosta Puregonia 150 iu takana, eikä ainakaan toistaiseksi (koputtaa puuta, kop kop...) mitään turvotus- tms. oireita havaittavissa. Kävin tänään ultrassa ja molemmilla puolilla näkyi useita pieniä munarakkuloita - olisiko vasemmalla ollut 4 kpl ja kuta kuinkin saman verran oikealla. Kasvua oli jo lähtenyt käyntiin normaaliin verrattuna. Pistämiset jatkuu nyt viikonlopun yli ja maanantaina menen taas ultraan. Punktio ja siirto ajoittunee näillä näkymillä vkolle 3, kuten arvelinkin. Ihanaa, että saatiin tääkin homma käyntiin.

Mukavaa perjantai-iltaa kaikille! :wave:

PeePee, ultrakuulumisia täällä kans odotellaan!! :attn:
Mitä ne sanoi aikataulusta yms.? Entä määrättiinkö jo lääkkeet?

kati231, minkäköhän takia sulla pistokset aloitettiin vasta kp5...? Mulle Väestöliiton hoitsu sanoi et pistämiset alkais kp2-3...
Montako päivää pistät?
Perässä tullaan, maanantaina suunnitteluaika ja helmikuun alusta alkais hoito! =)

Heippa!

Täällä hillitön oviksenbongailu käynnissä. Alkuviikosta lähtien olen noita testejä tehnyt, mutta vielä ei ole ovisplussaa näynyt. Tänään kp 17 meneillään (ei siis vielä kp18 niin kuin listassa:) ) . Eilen ja tänään vähän vahvempi viiva, mutta selkeästi haaleampi kuitenkin kuin kontrolliviiva, oisko se sitten vahvistumaan päin..? Mä olen ihan onneton näiden testien ja ovisjuttujen kanssa :p
Mitenkä kauan noita ovisoireita voi olla ennen varsinaista ovista? Musta kun tuntuu, että jo maanantaista alkaen jotain oireilua.. Kai se siis tulossa on, ei kai näitä limailua ja jomotusta muuten olisi?? Kiertopäivät alkaa kuitenkin olla jo aika pitkällä..

Kertaakaan en ole ovisplussaa saanut vaikka se verikokeilla todistetusti on ainakin joskus tapahtunut ;) Nyt olen päättänyt sen siihen saada näkyviin!

Ensi viikolla olisi aika lääkärille, tarkoitus on nyt suunnitella tuo IVF, joka siis ensi kierrossa alkaa.
Tota mäkin oon Peepee mietiskellyt, noita lääkärin antamia infopapereita lueskeltuani, että mitä jos just silloin on tärpännyt kun IVF alkaa. Mikään testi ei kai sitä varmasti vielä siinä vaiheessa näytä. Mutta kantsiihan sitä kai jollain superherkällä ainakin kokeilla.

peepee, kamilla, raitis, kati, inari ja kaikki! Ihania uutisia teillä, IVF on jo ovella! Paljon onnea matkaan teille!!!

popsy, mulla ovisoireet on alkanut 2-4 päivää etukäteen ja vaimenneet plussan testauksen jälkeen.

Oma napa: vihdoin sain gynen kiinni eilen joka sanoi että mun outo välivuoto (jatkuu edelleen) saattaa liittyä viime ultrassa havaittuun kystaan/endometrioomaan. Kystakontrolliultra on helmikuussa.. Ajattelin olla siellä vähän tuhma ja liioitella oireita, painostaa niitä antamaan mulle päivämäärän lapaan.

PeePee, olipas tosiaan yllättävän nopeaa toimintaa!!!
Mielenkiintoista kuulla, mitä mulle sanotaan sit 17.1 :o Ehkä jono ei olekaan aivan niin pitkä ku mitä odotin!
Ei kai sun muu auta, ku kokeilla testata kaikista herkimmällä testillä ennen ku pistät jarrupiikin... Mä ostin apteekista muutama kierto sitten Aconin Early Detection-testin, jonka herkkyys on 10 mIU/ml. Sen herkempää ei taida ainakaan apteekista löytyä. Voishan siinä himmeä haamu ainakin näkyä jos on tärpännyt.. Hankala juttu kyllä. Ai sun ei tarvi sumutella ollenkaan?! Onko ton jarrupiikin jälkeen sit monen päivän tauko ennekuin Puregon tms. -pistokset alkaa?
Laskin just, et jos tehdään ICSI Väestöliitossa, niin mulla on punktio SAMALLA VIIKOLLA sun kans! =) :wave:

Popsy, ootteko julkisella vai yksityisellä hoidossa, onko pitkä vai lyhyt kaava?

Meillä ei ole vielä tiedossa mennäänkö lyhyellä vai pitkällä kaavalla. Yksityisellä Väestöliitossa hoidoissa käydään ja loppuviikon käynnillä se sitten selviää minkä kaavan mukaan mennään sekä muut kuviot ja aikataulut, hui!
Itse vähän epäilen tuota pidempää hommaa (vaikken kyllä yhtään tiedä millä perusteella se valitaan), mutta kun viimeksi lääkäri vaan puhui yleisesti näistä hoidoista ja sanoi, että pitkällä olisi ilmeisesti parempia tuloksia. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa.. No, viikon päästä ollaan viisaampia!

Kamilla, kaikissa mun tähänastisissa hoidoissa on pistokset aloitettu kp 5. Toukokuusta lähtien ollaan tehty ovulaation induktiota Puregonilla 4 krt ja nyt tammikuussa sit IVF:ssä. Ei mun tapauksessa koskaan olla aloitettu pistämään vielä menkkojen aikaan.

PeePee, mahtavaa, että teilläkin homma sitten lähti etenemään näinkin nopeasti. Tosi hieno juttu!

Oma (.) tänään lähtee sitten jo 4 pistos menemään. Toistaiseksi ei oo ollut edelleenkään mitään turvotusta. Hyvä niin!

kati231, missä ootte hoidossa? Mä en tosiaan tiedä, minä kp:nä yleensä ruvetaan pistämään, hoitsu vaan sanoi et tod.näk. kp2-3.
Jännä kuulla maanantaina mitä lääkäri meinaa, et kuinka hoidetaan ja millä lääkkeillä..

Kamilla, me ollaan Hgin Felicitaksessa. Siellä ollaan käyty viime maaliskuusta lukien, "tositoimissa" toukokuusta lukien.

Vielä tuohon pistelyyn, että meillä varmaan pistellään noin 10-14 päivän ajan vähän riippuen siitä, miten munikset lähtee kasvamaan. Kohta puoliin mukaan tulee uusi tuttavuus Orgalutran, jota en ole ennen käyttänytkään. Tarvittaessa Puregonin annostusta nostetaan, jos kasvu on hidasta. Tämä kaikki selviää sit ylihuomenna ultrassa.

Yhteistyössä