IVF:n odottavat

Mekin käytiin tänään tauon jälkeen lääkärissä, mulla kp 28. Limis näytti hyvältä, joten mun piinailussa saattaapi olla tässä kierrossa pointtiakin! =) Ja täysin luomulla siis menty, hallelujaa. Aion kyllä testata viikonloppuna, jos ei tätiä sitä ennen näy. Mun kierroilla kun ei vielä viikkoon välttämättä kuulu mitään, mutta siinä ajassahan ehtii jo pää hajota.

Pää mulla hajoaa taatusti kyllä jo huomenillalla ja uudestaan perjantai-iltana, kun on "pakolliset" vauvavisiitit kahden ystävän vastasyntyneitä katsomaan. Lisäksi sain tänään kuulla TAAS yhdet vauvauutiset ja vielä sellaiselta etäisemmältä kaverilta, joka kyllä viimeksi nähdessämme (tosin ehkä viime kesänä) ei edes vielä ollut aloittanut yrittämistä. Kyseli tarkkaan silloin kaikki meidän jutut, ja minähän tietysti vuodatin.

Niin, juteltiin me siellä lääkärissä tänään tietty muutakin. Toinen välikierto edessä tän jälkeen, koska mun ja miehen tulevien työmatkojen takia ei varmaan pystytä ensi kiertoon säätämään ultria jne jne. :( Sitten seuraavassa kierrossa kokeillaan vielä yksi ovulaation induktio uusilla lääkkeillä (Gonal-F) ja toivotaan, etten tule niillekin allergiseksi. Jos siedän Gonalia hyvin, IVF mahdollisesti siis sitä seuraavassa kierrossa ts. ilmeisesti maaliskuussa.

Uuuuuh, kärsivällisyyttä...

Ihanaa on ollut lukea hyviä uutisia niin monella (ja siis meillähän tietty on myös hyviä uutisia, luomuplussa tässä kierrossa mahdollinen). Onneliina, huippua, että pääsitte inssiin niin nopeasti, valtavasti tsemiä piinailuun! Mirvab - tervetuloa! Kati, hyvältä kuulostaa!

Sahrami ja raitis - sama täällä. Mustakin tuntuu siltä, että mitä piinallisemmaksi tämä homma muuten muuttuu, sitä avoimemmin ja rehellisemmin me osataan miehen kanssa tästä puhua, ja sitä syvällisemmäksi meidän suhde muutenkin muuttuu. Olen joka päivä aivan mielettömän onnellinen siitä, että olen löytänyt noin upean miehen. Tiesin kyllä ennenkin, että hän on minulle maailman paras, mutta nyt olen vuorenvarma siitä.
 
Torstai 10.1

Sahrami73..............tauko..................................kp4/26-28
Annuli81.............................................................kp7/28 -32
Kamilla..............välikierron jälkeen 1. ICSI..............kp11/29-31
kati231............ivf,puregon,orgalutran,pregnyl........kp13/28-42
onneliina..........Inssi, Pregnyl, Luget.......................kp16/31 /pp2
PeePee77...................luomuilua............................kp22/29-38/ pp10
Popsy......................luomuilua..............................kp22/?
Inari..........................luomuilua............................kp29/26 -36/pp12
mimi79.......................luomuilua...........................kp31/30-33 /pp14
Raitapaitainen.......Arimidex + Kotitouhuja..............kp35/31- /pp8
Alexandria...................luomuilua?.........................kp34/?
Melia...........................luomuilua..................................
mirvab..................suprecur,puregon,pregnyl,luget...kp?/?

Plussanneet :heart:

PeePee:n testitulosta odotellen... =) :heart:
 
iiks, jännittää taas kaikkien puolesta!

(.) vähän huolestuttaa, kun aamulämmöt ei oo oikein nousseet, yleensä oon huomannut sen tosi selvästi oviksen jälkeen. onkohan munis voinut sitten jättää irtoamatta kuitenkin?
 
Kai se irronnut on jos Pregnylkin on käytössä.. Siihen yrittäisin luottaa. :)

Täällä vaan hassuja mahakipuja ja ongelmia painonlaskun kanssa.. Ei laske sitten niiin millään.. Mies on ihan varma, että me ei edes tarvita ensi viikon IVF-suunnittelua koska olen jo kuulemma raskaana. ;)
 
PeePee: Hui, eikö kannattais varmuuden vuoksi vielä testata kerran ennen piikkiä, ihan vaan varmuuden vuoksi! Jos kerran viivakin tuli...?

Ehkä mä yritän nyt uskoa, että mullakin voi irrota munis...

Raitapaitainen: ehkä miehetkin voi joissain asioissa joskus olla oikeassa? hehe...

 
Vitsi PeePee... Etkö aio testata enää uusiksi ennen piikkiä?? :eek: B)
Mä en malttaisi olla testaamatta. Mutta olikos se niin, että piikistä ei ehkä ole haittaa jos on raskaana?

Onneliina: Nyt toivon, että tosiaan on ukko oikeassa! :D

(.) Tai oikeastaan koiran (.) Tääl-lä ripulia ja ok-sennus-ta. En Pää-se lenkil-le. t. Se oikea Raitapaitainen eli Raitiksen koi-ra.

:( :( :x

 
Olen useampaan kertaan, eri päivinä kirjoittanut pitkän romaanin, mutta tämä pahuksen kannettava masiina vain yht' äkkiä hävittää tekstin taivaan tuuliin!!!! Eli en ole jaksanut enää uudestaan kirjoittaa samaa tarinaa. Turhauttavaa!! Mutta olen ollut useissa keskusteluissa "hengessä mukana". Äsken hävitin taas yhden pätkän tekstiä. Mutta tänään en anna luovutusvoittoa tietokoneelle.

Päivän kysymys: Jos teille annetaan mahdollisuus valita kuinka monta alkiota laitetaan, mitä vastaatte?

En tiedä laitetaanko julkisella puolella nykyisin enää yhtä alkiota enempää, mutta en ole vieläkään päättänyt mitä vastaan, jos asiaa kysytään. Riskit vastaan hyödyt. Toisaalta tämä rumba olisi yhdellä kertaa ohi, jos saisi kaksoset & ikää tulee koko ajan lisää toisen lapsen hankintaa ajatellen, mutta monisikiöraskauden riskit hirvittävät. Onneksi on vielä kuukausia aikaa murehtia asiaa.

 
No voihan harmi PeePee.. :hug:
Mutta onneksi nyt pääset tosi toimiin eikä tarvitse odotella. Vaikka pitäähän se yksi negatiivinen taas surra alta pois. Ei se poistu vaikka sitä olisi ajattelematta.

Melia: Tiedän tunteen.. Multa on hävinnyt niin monta hyvää pitkää tekstiä bittiavaruuteen, että taas ärsyttää kun asiaa ajattelen. Nykyään tapaankin ottaa copylla kaikki talteen ennen lähetä-napin painallusta.

Kysyin mieheltäkin, että mitä vastaisit Melian päivänkysymykseen. Hän sanoi, että kaksi alkiota--> Suurtuotannon edut. B) Ja mulla ei oikein ole mielipidettä asiasta.. Mutta ystäväni, jolla on takana seitsemän vuoden hoidot, sanoi, että ottakaa sitten ehdottomasti kaksi jos saatte. Että kai meidän yksikön vastaus on sitten, että 2.

Asiasta munasoluun vai pitäisikö sanoa alkiosta munasoluun... Toistan vielä edellisen sivun kysymykseni, josko joku osaisi vastata siihen.

Mikä olisi optimaalinen määrä pallukoita per puoli? Jos niitä tulee liikaa niin onko muuta vaaraa kuin hyperi? Onko ne silti yleensä laadukkaita? Minkälaista määrää pidetään liian vähäisenä?

Johannalle vielä kiitos viimeisestä!! Löytyi kolmas mukava ihminen, jonka tapaan tätä kautta. Ja kun olet vielä lähempänä kuin Kamilla ja PeePee niin voidaan tavata useamminkin.
Meillä oli neiti lopettanut mahatautinsa kuin seinään ja tuossa se taas on joulukinkunluun kimpussa kuin suurikin peto. Kun ei vaan katkeis hampaat raatelupuuhissa. Onnea huomiselle!!

(.) Miks mulla on ihan sellainen pienen pienen pieni tuntuma, että voisin olla pieniin päin..? Kuukaudesta toiseenko se toivonkipinä jaksaa syttyä vaikka aina saa pettyä?
 
perjantai 11.1

Sahrami73..............tauko..................................kp5/26-28
Annuli81.ICSI.puregon,menopur, synarela+pregnyl ja luget pp/
Kamilla..............välikierron jälkeen 1. ICSI..............kp12/29-31
kati231............ivf,puregon,orgalutran,pregnyl........kp14/28-42
onneliina..........Inssi, Pregnyl, Luget.......................kp17/31 /pp3
PeePee77............luomuilua............................kp23/29-38/ pp10
Popsy......................luomuilua..............................kp23/?
Inari.....................luomuilua............................kp30/26 -36/pp13
mimi79...................uomuilua...........................kp32/30-33 /pp15
Raitapaitainen...Arimidex + Kotitouhuja..........kp36/31- /pp8
Alexandria...................luomuilua?.........................kp35/?
Melia...........................luomuilua..................................
mirvab.............suprecur,puregon,pregnyl,luget...kp?/?

Plussanneet :heart:
 
Huomenta:) Yritin tuota listaa päivitellä, toivottavasti ei mennyt ihan sekaisin. Melia, me ollaan harkittu kahden alkion siirtoa, ja keskusteltu siitä myös lääkärin kanssa. Sanoi, ettei mun ikäiselle yleensä siirretä kuin yksi, riippuen tietenkin alkioiden laadusta. Ymmärsin kuitenkin, että saadaan itse vaikuttaa tähän asiaan.
Neljännet piikit tänään laitettu, alavatsaa hieman turvottaa.
Tsemppiä kaikille hoitoihin ja piinailuun ja hyvää viikonloppua! =)
 
huomenta, ja kiitti ahkeralle päivittäjälle. mulla taitaa olla menossa pp3 jo. toivon ainakin, et piinailu edistyis... mutta muuten varmaan ihan kohdallaan.

mä laittaisin kans kaksi alkiota, jos vaan olisi mahdollista. omalla kohdalla olisi kaksoisraskaus olisi aikamoinen riski, koska kohdussa on väliseinämä. joten mun pitää sit tyytyä vaan yhteen. toisaalta, jos laittaisi yhden alkion kummallekin puolelle.. hehe.

Annuli: ootko siis 81 syntynyt? miksei meidän ikäisille laiteta kahta? aa, onko onnistumisprosentti niin hyvä yhdelläkin, että turha laittaa kahta varmuuden vuoksi?
 
Onneliina, joo olen. Ymmärsin että "riski" kaksoisraskauteen hyvillä alkioilla on suurempi kuin esim. yli 35-vuotiailla. Ja kaksoisraskaus on aina kuulema riskiraskaus. Pitääpi tätä asiaa pohtia,kunhan edes niin pitkälle päästään.
 
moikka! kylläpä palstaajien asiat edistyvät mielenkiintoisesti.. Jee!
Täällä ois kp 3, tänään testeihin Naikkarille ja kystatsekkiultran varaus. Järkyttävät kuukautiset, paketti tamponeja menee päivässä ja silti tulee läpi. Tsiisus!

Liityin Simpukkaan ja tuli tosi hyvä mieli kun sai ne lehdet, niissä on tosi laadukkaita artikkeleita! Liityin myös Simpukan taideterapiaryhmään, se kuullostaa ihanalta ja mulle omimmalta tavalta käsitellä lapsettomuutta (oon tuleva kuvisope). Hienoa saada vertaistukea, täältä ja kohta ihan livenä. :heart:

 
Tervehdys!
Nyt on sitten virallisesti käyty IVF-suunnittelussa ja pian päästään tositoimiin! Ikävä joutua moisiin hoitoihin, mutta mun mielenterveyden kannalta tosi hyvä, että alkaa tapahtua ;) Tarkoitus oli mennä tämä kierto ihan luomuillen, mutta aloitetaankin sumuttelut jo ensi viikolla (luomuillaan tietty myös).
Tänään kp22 tai 23, eikä ovis vieläkään ole tapahtunut, pitkää kiertoa pukkaa. Lääkäri ultrasi ja yksi 18mm munis siellä kyllä köllötteli. Eiköhän se pian irtoa. Eikä kuulemma haittaa mitään vaikka just nyt sitten tärppäisi ja sumuttelut ehtisi alkaa. Vähän epäilytti, mutta näin lääkärin mukaan sattuu vuosittain paljon, eikä meinaa mitään. Joo, ihan kuin se tärppi-ihme just nyt sitten tapahtuisikin..

Mutta siis ensi viikolla alkaa sumuttelut. Punktio, johon tämä pelkuri tod.näk. ottaa nukutuksen/humauksen, suunniteltuna alkuviikolle 7, hui, jännää!

Raitapaitainen, en ihan taida ihan vastata kysymykseesi noista pallukoiden määristä, mutta sinne päin.. Meidän lääkäri sanoi, että optimaalinen/onnistunut tavoite olisi saada kasvatettua yhteensä 5-15 follia. Eli luulisi, että tosta puolet per puoli, on varmaakin aika ok..

Viikonloppuja kaikille!
 
Moikka! Tänne on tullut taas niin paljon tekstiä muutaman päivän aikana, joten taidanpa jättää kommentoinnin vähemmälle ja keskittyä omaan napaan :LOL:

Tuosta yhden vai kahden alkionsiirrosta kuitenkin. Mullahan se tilanne on enemmän kuin lähellä - maanantaina. Silloin pitäisi päättää, mitä tehdään. Kuten muillakin, mua houkuttaisi laittaa kaksi, mutta jotenkin koko ajan mietin niitä riskejä ja sitä, että meneekö silloin helpommin kesken tms. Lääkärimme sanoi tuossa jokin aika sitten, että jos saadaan hyviä alkioita, niin meidän tilanteessa näin ekassa ivf:ssä hän lähtisi siirtämään vain yhtä. Jos taas aivan priima-alkioita ei olisi, vaan ne olisi hieman heikompilaatuisia, silloin hän siirtäisi kaksi. Ilmeisesti jonkinlainen ajatus on, että ekaa kertaa ivf:ää yritettäessä, jos siis kaikki on periaatteessa rakenteellisesti ok, silloin ilmeisesti jopa tämän ikäisellä voitaisiin lähteä siirtämään sitä yhtä. Lähtökohtaisesti olisin itsekin sitä mieltä, mutta silti mietityttää. Enpä mä sitä pelkää, etteikö kaksosraskauden kanssa pärjäisi jne, mutta lähinnä sitä, että ettei raskaus vaan menisi omien valintojen takia helpommin kesken tai ottaisi muuten turhia riskejä. Mutta eihän mitään voi koskaan tietää...

Sitten siihen omaan (.) :aan. Meillä oli eilen vika ultra ennen punktiota. Hui, nyt alkaa jo jännittämään. Punktio tehdään siis maanantaina. Ultrassa kaikki näytti olevan hyvin. Oikealla puolella, missä ei siis ole ollut mitään tuntemuksia koko pistosten aikana, oli 7 hyvännäköistä pyöreää munarakkulaa kooltaan 18-20 mm. Vasemmalla taas oli jotain 3-4 isompaa munista, mutta kaikki oli yhdessä kasassa sellaisena viinirypälemäisenä terttuna. Eli yhteensä kuitenkin sellainen kymmenkunta isoja munista. Raitis, meille lääkäri ainakin sanoi, että tämä on ihan hyvä ja optimaalinen määrä. Tuskin muutama tuohon lisää olisi mikään hyperin tilanne, mutta meille tuo määrä on ihan ok. Joo, maanantaina tosiaan tehdään punktio ja siirto on torstaina, jos kaikki on ok. Vikat Puregonit pistin eilen ja tänään aamulla vielä vikan Orgalutranin. Illalla laitan Pregnylin 10.000 iu ja siitä sit eteenpäin se 36 h, jolloin tehdään punktio. Vähän kyllä jännittää tuleva maanantai. Sekä lääkäri että hoitaja on kyllä lupaillut kunnon kipu- ja rauhoittavaa lääkettä suonensisäisesti kivun lievittämiseksi ja sitä saa kuulemma lisää. Eiköhän se sit tästä...
 
kati: tosi kiva juttu, kuulostaa oikein hyvältä! Ihanaa, et oot jo noin pitkällä. Nyt vaan sit viikonloppu ihan rauhassa ja sit maanantaina reippaana punktioon!

Mulla on vähän sellainen tunne, että ei oo tärpännyt tässäkään kierrossa, mutta ei ole ihan lohduton olo silti. Tulee tosi turvallinen tunne, kun lukee teidän vähän pidemmällä olevien juttuja!
 
Lauantai 12.1

mimi79...................luomuilua...........................kp4/30-33
Sahrami73..............tauko..................................kp6/26-28
Annuli81.ICSI.puregon,menopur, synarela+pregnyl ja luget pp/
Kamilla..............välikierron jälkeen 1. ICSI..............kp13/29-31
kati231............ivf,puregon,orgalutran,pregnyl........kp15/28-42
onneliina..........Inssi, Pregnyl, Luget.......................kp18/31 /pp4
PeePee77............luomuilua, Procren-jarru............kp24/29-38/ pp12
Popsy......................luomuilua..............................kp24/?
Inari.....................luomuilua............................kp31/26 -36/pp14
Raitapaitainen...Arimidex + Kotitouhuja..........kp38/31- /pp10
Alexandria...................luomuilua?.........................kp36/?
Melia...........................luomuilua..................................
mirvab.............suprecur,puregon,pregnyl,luget...kp?/?

Plussanneet :heart:

Vähän omaani muokkasin kun oli yksi päivä tipahtanut jossain välissä pois.

Katille hurrrjasti rohkeutta ja onnea maanantaille!! Odotamme saalista!

Kamilla...?? Johanna..?? Inari...??

(.) Täällä tuntemukset lähinnä sellaisia, että valkkista saa kauhoa pois.. Mistä sitä riittää litrakaupalla?? Hassuja vatsakipuja on. Täti siellä varmaan kaasuttelee rynnätäkseen paikalle. Paino ei laske millään. :/
Olis kiva aloittaa omanapakertomus joskus ).( merkillä eikä aina (.)
Toki mielelläni aloittaisin pallomahamerkillä jos sisältö olisi jotain muuta kuin laardia. ;)
 
Popsy ja PeePee, ihanaa, että asiat edistyy! Katille valtavasti tsemitystä! Raitis, eikös tavallisuudesta poikkeavat tuntemukset ja varsinkin hassut vatsakivut ole tässä vaiheessa mitä lupaavin merkki! Kp:tkin sulla jo vaikka kuinka pitkällä... Toivottavasti saataisiin susta plussanneiden listan aloittaja!

Yritän tässä pitää yllä toivonhiventä, että sinne itsekin pääsisin. Kiitos kysymästä, tuntemuksia piisaa jos niitä haluaa tulkita. Ei mitään uutta tosin, näitä ihan samoja mulla on ollut monessa kierrossa ennenkin, enkä kyllä jaksa uskoa luomuplussaan enää juuri yhtään. Tissit on olleet kipeät jo ainakin viikon, mahassa tuntunut jos minkälaista nippailua ja juilintaa, menkkamaista oloa oli monta päivää. Jopa tavallistakin kovempi nälkä koko ajan. :p Nyt on flunssaolo, mutta muuten kaikki muut "oireet" on poistuneet - myös tissit on hyvää vauhtia löpsähtämässä, joten eiköhän se täti tule alkuviikosta. En jaksa nyt erikseen lähteä köpöttelemään apteekkiin, joten ajattelin hakea testin vasta maanantaina työmatkalla, jos ei siihen mennessä ole jo asia muutenkin selvinnyt.

Melian kysymykseen - meille kelpaisi kaksoset oikein erinomaisesti, mutta tuntuu että me ei tiedetä tarpeeksi raskauden riskeistä. En haluaisi huonontaa mahdollisuuksia edes yhden lapsen saamiseen yrittämällä samantien kahta. Mitä teille on lääkärit sanoneet riskeistä? Meillä nämä keskustelut klinikalla vielä täysin käymättä.
 
Raitapaitaiselle:
Elossa ollaan, mutta paikat ovat olleet sen verran hellänä, että päivä on mennyt sohvalla makoillen. Huonepalvelu on toiminut loistavasti. Mutta enköhän ole huomenna koiralenkkikunnossa. Toivotaan, että keli hivenen paranee, sillä muutoin voi olla hankala saada meidän koiruuksia ulkoilemaan.

Samoja kysymyksiä täällä pyörii mielessä kuin Kati231. JOS siirrettävää on maanantaina enemmän kuin yksi (toivottavasti edes se yksi), niin minkälaiseen ratkaisuun sitä päätyy. Aiemmin ei ole tarvinnut miettiä, kun sitä ei ole kyselty tai ei ole ollut siirrettävää kuin yksi. Osaako joku sanoa, että käykö usein niin, ettei alkio selviä sulatuksesta?
 
Täällä kp 1. Voi fiddu... No eipä ollut odotukset korkealla, mut aina tää vaan on yhtä tyhmää. :(

Tämä tänään alkava kierto siis menee ohi työreissujen takia. :kieh: Sain loppukiertoon onneksi Primolutit, jotta kierron ei pitäisi venyä niin kuin mulla muuten usein käy. Eli seuraava ovulaation induktio -kierto aloitetaan toivottavasti noin kuukauden päästä.

Siihen asti mulla ei mitään raportoitavaa. Olen teidän kaikkien muiden vaiheissa kuitenkin tiiviisti hengessä mukana!
 
Lauantai-iltaa!

Inari, pahoittelut tädin hyökkäyksestä..!!! :hug: Tiedän tunteen, ku joka kuukausi saa pettyä vaikka tietää mahikset heikoiksi... Turhauttavaa ku töiden takia menee kierto "hukkaan" :kieh: Jaksuja!

Mielenkiinnolla täällä odottelen Johannan, Katin ja Raitiksen kuulumisia ens viikolla :whistle:

Oon täällä tikutellut ovista, en sit malttanut satsata digimittareihin vaan ostin halpis rfsu-testejä. Eilen tuli haalea viiva ja tänään lähes yhtä vahva kuin kontrolli. Aavistus oli eroa joten tikutan vielä huomenna aamupäivällä. Jos viiva on haaleampi kuin tänään, niin pupuilemme huomenna. Jos taas vahvempi kuin tänään niin sit vasta maanantaina. :saint: Toiveet on kyllä nollassa, lähinnä mekaanisesti vaan noudatan lääkärin ohjeita.. Enemmän odotan menkkojen alkua et päästäis tositoimiin!
 
Raitis: oot hassu ton (.) napasi kansa!
Ei tääkään ).( onnea tuo... kokemusta on.. Joten älä stressaa painon kanssa, paitsi just sen verran, että on hyvä olo.

Voi harmi Inari, niin ärsyttävää!

Omaa ).( :ei mitään erikoisia tuntemuksia, paitsi sellainen alkava pettymys. Mies yritti eilen saada mua mukaan miettimään lapselle nimeä, mutta en vaan pystynyt. Pelottaa niin.

Lämmötkin nousi vasta nyt, eli vasta 5päivää inssin ja pregnylin jälkeen. Ei musta kuulosta ihan hyvältä. Sit huomasin että rinnassa on kipeä patti ja sekin vähän taka-alalla huolestuttaa. Eikai 24 vuotiaana voi olla vielä mitään huolestuttavaa? Voikohan noi hormonit aiheuttaa, clomit yms.?

Onpa taas sekavaa tekstiä..
No mut ihanaa sunnuntaita!
 
Kiitokset teille kaikille tuleville IVF/ICSI:läisille tsempityksestä huomista punktiotani varten! :heart:

Täällä mielentila alka lievästi sanottuna olla jännittynyt! Ei varmaan pitäisi jännittää, mutta minkäs teet. Menen vielä huomenaamulla duuniin ennen punktiota ja sieltä sitten pääkallopaikalle (hermorauniona tod.näk.). Uskon, että kaikki tulee menemään hyvin. On tää vaan yhtä piinaamista - ensin punktiota, sitten munasolusaaliin määrää, sitten hedelmöittymistä, sitten alkioksi kehittymistä ja tietysti alkioiden kiinnittymistä. Tulevat päivät ja viikot pitävät siis mielen virkeänä ;) .

Mutta, palaillaan asiaan alkuviikosta! :wave:
 

Yhteistyössä