IVF:n odottavat

Sunnuntai 20.1/viikko 3

Raitapaitainen..IVF,Arimidex,Purkka,Orgal.,Pregnyl,Luget..kp3/31-
PeePee77............IVF; Procren-jarru...............................kp3/29-38
Inari..............................tauko, primolut.........................kp9/26 -36
mimi79............................luomuilua................................ kp12/30-33
Sahrami73..........................tauko..................................kp14/26-28
Annuli81......ICSI.puregon,menopur,synarela+pregnyl,luget.... pp/
Kamilla.................välikierron jälkeen 1. ICSI........kp21/29-31/pp7
kati231.........ivf,puregon,orgalutran,pregnyl........kp23/28-42/pp3
onneliina..................Inssi, Pregnyl, Luget...................kp26/31 /pp12 Popsy......................luomuilua...............................kp32/?
Alexandria...................luomuilua?.........................kp44/?
Melia...........................luomuilua...........................
mirvab.............suprecur,puregon,pregnyl,luget...kp?/?

Plussanneet :heart:

Täällä hiljaiseloa, odottelua että ens viikko kuluis nopeesti ja täti tulis 29.-30.1. Saa sit lyötyä vähä lukkoon ultra ym. aikatauluja.

Mitäs Onneliina, alkaa olla jännät päivät käsillä!! Onko tuntemuksia..?

 
Kamilla: kiitti kysymästä! Eipä sen kummempia oireita. Kaikki ihan tavalliset. Rinnat kipeet ja turvonneet. Lämmöt koholla. Kuten aina. Ja lisäksi kohdunnapukka alkaa ihan selvästi pehmenemään.

Ei kyllä vieläkään tunnu että ois tärpännyt. Yksi oire ainoastaan, muuten joka on mulle tooosi harvinainen, ihan oikeesti, on että nyt on kyllä ollut ihme ilmavaivat kolme päivää... Eli se on nyt ihan uutta siis tässä kierrossa.

En vaan haluais pettyä...

Kaikkee ihanaa teille, huomiseen!
 
Mun mielestä kuulostaa silti lupaavalta, onneliina!!
Varsinkin toi et rinnukset on kipeet ja turvonneet, se usein tarkoittaa plussaa! Mun rinnukset ei tunnu reagoivan mihinkään, ei oo missään vaiheessa kiertoa kipeet saati turvonneet eli jos mulla tulis tollainen oire niin olisin ihan onnessani! =)
Toivotaan sulle plussa-onnea, peukut pystyssä!
 
Kamilla: niinhän sitä toivois. Mut mulla on ollut koko hoitojen ajan aina heti oviksen jälkeen rinnat ihan toosi kipeät. Ennen ei ollenkaan! Ja lämmöt samoin nousseet.

Ekan kerran ku oli rinnat kipeät, joskus alkusyksystä, niin olin aivan varma et oli tärpännyt.. Nyt siihen on vaan tottunut. Ne on kyllä niin kipeät että välillä vaikea olla jopa.

Kauhee nälkä kyllä on koko ajan. Niin kuin aina ennen menkkoja. (Muuten oon aika vähäruokainen)

Mut jee kiva, kiitti tsemppauksesta! kai täs nyt voi vielä hetken toivoa!
 
Mä oottelen vaan. en viitsi enää tuhlata testeihin..

ainoo ongelma siinä on et ei tiedä pitäiskö lopettaa luget vai ei. kun sit tietenki jos ei oo tärpännyt niin haluaisi mahd. pian aloittaa IVF:n piikittelyt..

Ja luget tietty pitkittää kiertoa..
 
Kamilla, joo, kyllä munkin mielestä ihan hyvällä omalla tunnolla voi olla julkisella jonossa ja sitä ennen käydä hoidoissa yksityisellä, jos vaan mahdollisuuksia siihen on. On tää taloudellisesti joka tapauksessa niin kallista, että kaikki hyöty irti vaan.

PeePee, myöskään minä en osaa auttaa tuossa probleemassasi. Kannattaa tosiaan vaan soitella gynelle, jos asia mieltä vaivaa. Sitä vartenhan he alan ammattilaisena ovat olemassa ja valmiita auttamaan.

Onneliina, sunhan tilanne vaikuttaa enemmän kuin hyvältä! Toivottavasti se plussa sieltä pärähtää, kun testaat.

Sahrami, onnea teillekin peittojen heilutukseen! Onhan monet itse asiassa onnistuneet raskautumaan nimenomaan viimeisellä kierrolla ennen hoitoa esim. IVF:ää. Lugeista vielä, että mulla on kyl kans luget viivästyttäneet menkkojen alkamista monestikin. Kun negan on testannut kerran tai pari, jos ei silloin heti lugeja lopeta, menkat ei heti ala. Lugejen lopettamisenkin jälkeen menee helposti 1-3 pv ennen tädin tulemista.

Oma (.) täällä meneillään pp 3 - miksi aika menee niiiiiin hitaasti??? Eilen ja tänään on ollut joitakin oireita lähinnä vasemmalla puolella alavatsalla, mutta ne taitavat vielä liittyä punktion jälkeiseen munasarjojen toipumiseen. Olen koittanut opiskella tässä ihmisen lisääntymisen biologiaa sillä menestyksellä, että alkion kiinnittymisen tulisi tapahtua tässä nyt piakkoin, varmaan nyt su-alkuviikosta. On tää ihan kauheeta, kun ei pysty ajattelemaan mitään muuta. Ei oo pistämiset, ultrissa ramppaamiset yms. ronkkimiset yhtään mitään tähän verrattuna.
 
Voima :hug:. Pettymys on aina kova paikka...vaiks ei olis ollu mitään hirveitä odotuksia raskautumisen suhteen, niin kyl se toivo aina jostain nousee ja kun testi näyttää negaa niin sydämenpohjasta kouraisee...mulle tehty X 3 lääkkeellinen IUI. Ja neljäs vielä tulossa ennen IVF:ää...Mut nyt ajatukset tulevaan...
 
Maanantai 21.1/viikko 4

Raitapaitainen..IVF,Arimidex,Purkka,Orgal.,Pregnyl,Luget..kp4/31-
PeePee77............IVF; Procren-jarru...............................kp4/29-38
Inari..............................tauko, primolut.........................kp10/26 -36
mimi79............................luomuilua................................ kp13/30-33
Sahrami73..........................tauko..................................kp15/26-28
Annuli81......ICSI.puregon,menopur,synarela+pregnyl,luget.... pp/
Kamilla.................välikierron jälkeen 1. ICSI........kp22/29-31/pp8
kati231.........ivf,puregon,orgalutran,pregnyl........kp24/28-42/pp4
onneliina..................Inssi, Pregnyl, Luget...................kp27/31 /pp13 Popsy......................luomuilua...............................kp33/?
Alexandria...................luomuilua?.........................kp45/?
Melia...........................luomuilua...........................
mirvab.............suprecur,puregon,pregnyl,luget...kp?/?

Plussanneet :heart:

Onneliina :hug: Kurjaa ku negasit...!! Onko teillä seuraavaksi sit IVF?

Mitäs Raitikselle, olikos se julkisen käynti tällä viikolla, entä VL:n ultra? Harvapää kun olen niin en taas muista..

Missäs PeePee luuraa..?!! =)
 
Keskiviikkona mennään julkiselle ja perjantaina Vl:n. Hain tänään Väestöliitosta inssien sperma-analyysit Taysia varten ja niissä on ollut mun mielestä hurjasti eroa! :eek: Molemmat kai kuitenkin priimaa kuten sanottiin.. Eiks noi a ja b lasketa yhteen?

Kamillaa ja Johannaa kiinnostaa kuitenkin, joten olkaatten hyvät.. ;)

Eka inssi

Tilavuus ennen pesua 4ml, pidättäytymisaika 3vrk

Tiheys ennen pesua 69 milj./ml

Siittiöiden liikkuvuus ennen pesua
a) Nopeasti suoraan etenevät 1%
b) Hitaasti etenevät, kaartelevat 49%
c) Paikallaan liikkuvat 15%
d) Liikkumattomat 35%


Tiheys pesun jälkeen 31milj./ml

Siittiöiden liikkuvuus pesun jälkeen
a) Nopeasti suoraan etenevät 3%
b) Hitaasti etenevät, kaartelevat 83%
c) Paikallaan liikkuvat 10%
d) Liikkumattomat 4%



Toka inssi

Tilavuus ennen pesua 1,8ml, pidättäytymisaika 1,5vrk (vajaa..)

Tiheys ennen pesua 48 milj./ml

Siittiöiden liikkuvuus ennen pesua
a) Nopeasti suoraan etenevät 14%
b) Hitaasti etenevät, kaartelevat 38%
c) Paikallaan liikkuvat 38%
d) Liikkumattomat 10%


Tiheys pesun jälkeen 5,4milj./ml

Siittiöiden liikkuvuus pesun jälkeen
a) Nopeasti suoraan etenevät 85%
b) Hitaasti etenevät, kaartelevat 15%
c) Paikallaan liikkuvat 0%
d) Liikkumattomat 0%

Kamilla, muokkaatko vielä Onneliinan päivät kohdalleen.. :)
 
Kiitti tuesta! Helpottaa kyllä, ettei oo ihan yksin..
Mies taitaa olla pettyneempi kuin minä.. Se on aina vähän skeptinen kaikesta uudesta, sen mielestä toi IVF: on vielä ihan skifiä.. No, mut kyllä se on mukana kuitenkin.

Joo, seuraavaksi IVF. Toivottavasti vuoto alkaisi siis pian! Neljäs kiertopäivä pitäisi aloittaa jonkinlaiset pistokset. Lyhyellä kaavalla. Varasin sitten ajan perjantaille..

Puoli-Enkeli: Tiedätkö tuleeko sulle pitkällä vai lyhyellä kaavalla? Voi toivottavasti sulla kuitenkin onnistuis toi vika inssi!
 
Voi Onneliina! Iso :hug: sulle! Monesko pp sulla on menossa? Olisiko vielä kuitenkin pienen pieni tsäänssi olemassa...

Mulla pp4 tänään ja oireita ei sen kummemmin ole havaittavissa. Välillä on sellainen olotila vatsassa kuin että menkat olisi alkamassa minä hetkenä hyvänsä. Vatsaa siis juilii ja turvottaa sekä rinnat on hieman arat. Mittasin tänään duunin jälkeen lämmöt ja ne huitelee aika korkealla: 37,58 suusta mitattuna. No, tää kaikki taitaa kuitenkin johtua toistaiseksi lugeista ja punktion jälkeisestä elimistön toipumisesta. Kunpa kestäisi tän viikon tässä piinaillessa...
 
Onneliina, sulla ei ilmeisesti vuoto oo vielä kuitenkaan alkanut? Eli ei vielä kp1...? Päivitän sit ku on kp1, niin saa listan ajan tasalle.

Raitis, hyviä simppalukemia teillä tosiaan! Heh, mua kiinnostaa aina simppalukemat sattuneista syistä :) Lääkärit on sanoneet et se merkkaa eniten et mitä jää pesun jälkeen jäljelle. Meillä siis ekas inssis jäi 2milj. ja toises 0.4milj. Yksityisen lääkäri sanoi et pitäis jäädä vähintään 2 milj. ja julkisen lääkäri meinas et 6 milj. että voidaan tehdä IVF. Enpä sit tiedä, kumpi on oikeassa. Mut meidän tapauksessa anyway pitää icsata... Näköjään pidättäytymisaika vaikuttaa, optimaalinen on varmaan 3-4 vrk.
 
Heipsan 4. lääkkeellinen IUI käynnistyy kunhan menkat alkaa, nyt kp 34-> mul norm. kp 42-> biljoona päivää :LOL: Joo sitku kevät vihertää ja muutto linnut palailee, niin tämä tyttönen yrittää kaikkensa ja vähän enemmänkin...julkisella (KYS) kuulemma tekevät kaikille pitkän kaavan IVF:n...

Raitis; Voi kun hellyttävää kun laitoit noi simppatulokset tuohon esille...Se on pääasia et eteenpäin menijöitä riittää...Tosi hienoo kun sun hoidot etenee... :heart:
 
Thanks, PeePee! Kunpa niin olisikin... Tänään viedään jo pp5:a eikä vieläkään ole ilmaantunut mitään "kunnon" oireita, joista voisi päätellä alkion kiinnittymisen tapahtuneen. Lämmöt on edelleen koholla vähän yli 37 astetta, ja pieniä vatsatuntemuksia, lähinnä vas. munasarjan kohdilla. Kohdun kohdilla ei sen sijaan yhtään mitään. Vaikea sanoa, onko kyytiläinen päättänyt kiinnittyä vai ei. Näillä main se kai olisi jo pitänyt tapahtua.

PeePee,niin se teilläkin lähtee käyntiin tämä rupeama... Hyvä, että kaikki on niin kuin pitääkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja puoli-enkeli:
Raitis; Voi kun hellyttävää kun laitoit noi simppatulokset tuohon esille...Se on pääasia et eteenpäin menijöitä riittää...Tosi hienoo kun sun hoidot etenee... :heart:
Kiitos.. Tapani kertoa kaikki perheemme asiat spermatuloksista alkaen on tosin miehen mielestä varmaan kaikkea muuta kuin hellyyttävää... :LOL: :LOL:

Täällä juilii alamahaa.. Huominen Taysin käynti jännittää.. Huominen tentti lannistaa jne..

Joo.. Väsyttää taas tämä oma viallisuus. Ei kai siinä muuta kuin lakataan rakkaat siskot yrittämästä niin kyllä me ne lapset saadaan.. ;) :D *huoh*

 
RAITIS; Tsemppiä huomiselle, mun täytyy tunnustaa et pääsinpäs sanomaan mihelleni, et on mun lisäksi joku muukin joka on avoin noitten "tulosten" kanssa... :LOL: Se kun ei aina ymmärrä mun avoimuutta näis asioissa, vaiks hänessä ei ole mitään vikaa, vaan meijän perheen viallinen oon mä... :p Toivottavasti sulle käy paremmin siel IVF:n suunnittelussa kuin meille...sillä meillä IVF:n suunnittelu muuttui 4. lääkkeelliseksi IUI ja IVF siirtyi ruuhkan vuoksi toukokuulle...pidän teille peukkuja :heart:
 
Heippa hei!

Samaa tahtia mennään Puoli-Enkeli.. Eli meillä ensi kierrossa otetaan paljon verikokeita ja tehdään inssi. IVF on edessä sitten toukokuussa. Vaikka eihän me sitä tarvita kun raskaudutaan jo ennen sitä... :whistle:
Ihanan lyhyt tuo jono! Olin varautunut, että menee ainakin elokuulle. Tänä vuonna pitävät kuulemma kesätauon kun taas viime vuonna tekivät töitä koko kesän.

Kolme ivf:ää ja mahdolliset passit olisivat sitten luvassa. Mies tykkäsi, että oli ihan kiva paikka vaikkakin "virastomainen" mutta mua ei oikein sytyttänyt. Ehkä se on se kun on Väestöliittoon tottunut..

Eka kerta muuten kun mulle sanottiin, että kohdussa saattaa olla myooma!! :eek: Sanoin, että ei ole ennemmin kukaan sellaista puhunut ja lääkäri vastasi, että voi olla toki myös suolen sisältöä.. Kiva kiva.. Oispa p*skaa vaan... :LOL:
Sain kuulla senkin, ettei mussa ole mitään positiivista.. Siis HIV:tä, hepatiittia jne. ;)

PeePee: Perjantaina mennään Väestöliittoon. Tänään oli 5mm ja 9mm munikset kasvamassa.. Ja kai siellä pienempiäkin oli. Ruutu oli huonossa asennossa, etten nähnyt itse mitä siellä oli. Kiva nähdä perjantaina miten ovat kasvaneet. Puregonit alkaa vastaa sitten perjantaina. Tänään otin viimeiset Arimidexit, joten huominen on ihan lääkevapaa päivä.

Tentti oli Perioperatiivisen suuntaavan lähtötasotentti. Se oli vaan Puolentoista tunnin koe ja katoinkin ensin, että "ahaa, kolme kysymystä ja toisella sivulla lääkelaskut.." Ne kolme kysymystä oli leikkuripuolen kysymyksiä ja kun tenttiaikaa oli jäljellä enää 20-25 min niin päätin siirtyä lääkelaskuihin.. Kun käänsin sivua niin huomasin, että "hups, täällä onkin kolme Anepuolen kysymystä!!" No ei muuta kuin niihin äkkiä vastaamaan ja lääkelaskut jo hylkäsin mielessäni, että teen ne sitten uusintapäivänä.. Olin valmis klo 14.14 kun tentin piti loppua 14.15. Ihmettelin kun kukaan muu ei ollut lähdössä ja huomasinkin, että opettaja oli kirjoittanut taululle, että tentti loppuu 14.45! Mulla oli ollu korvatulpat, joten olin autuaan tietämätön asiasta. Onneksi oli sitten se ruhtinaalliset puoli tuntia aikaa tehdä laskut ja hioa hätäisesti väsätyt anepuolen kysymykset. :)
Kai se ihan hyvin meni.. Niin sitä ainakin aina luulee.
 
PeePee; Mulla dg. Endometriosis + pco, kiertoepäsäännöllinen ja keltarauhashormoniarvot matalat...ovulaaatiota ei valitettavasti ole ilman lääkitystä...että tällästä vikkoo.. ;)

Raitis; Jep samoissa mennään, mul ei paljon toiveita oo ton inssin suhteen, mut pitää tehä niiinkuin lääkäritäti parhaaksi katsoo...vai että "p*s**a*" :LOL: Mut toivotaan et siel ei ois mitään myoman tynkää... :heart:

Kaikille jaksuja... :saint:
 
Hö, tietenkin Sahrami tarkoitit sitä. Ensi kuussahan me ollaan ihan eri palstoilla.

Mulla vähän naama :flower: :flower: :flower: .... Kivaa teiniaknea puskee.. B) Ja silloin harvoin kun naamaansa saa kunnon finnin niin pitäähän sitä räplätä ja räplätä ja räplätä... :D

Kamillaa?? Teettekö te siellä uutta tupaa vai sitä Jussia jo?? :p
 

Yhteistyössä