IVF:n odottavat

Kati: Kerro sitten missä järjestyksessä tuli kipulääke ja puudutus! Mä ainakin haluan sitä kipulääkettä heti kanyyliin eikä niin, että ensin kanyyli, sitten alakerran puudutus ja sitten vasta kipulääke. Kuulin, että näinkin voidaan tehdä. :eek:
Hieman alkoi jopa jänskättää.. Onko siinä jotain estettä ettei voitaisi kipulääkitä iv:sti jo ennen puudutusta?

(.) Viime yönä vihloi kohtua aika tavalla. Kovin kasassa ei tee mieli istua kun munasarjat on jotenkin turpeat. :)

Pakko kommentoida, kun itse aikoinaan kuulin paljon pelotteluja punktiosta. Minulla ensimmäinen IVF/ICSI takana ja punktio meni kivuttomasti, vaikka munasoluja kerättiin 25 kpl ja hyperistä varoteltiin. Hyperiä ei tullut, mutta munasarjat olivat pari päivää ennen punktiota niin kipeänä, että istuutuminen/käveleminen sattui.

Hoitopaikoissa antavat (ainakin minun kokemuksen/tietojen mukaan) kunnon lääkecoctailin kun ilmestyy pääkallopaikalle, jonka jälkeen kanyyli. Toimenpiteen aikana laittavat kanyyliin niin paljon lääkettä kuin tarvitset ja toimenpiteen jälkeen tarjoavat tarpeen mukaan buranaa/muuta särkylääkettä.

Minua ja miestäni hieman huvitti, miten pehmeäksi meni pää lääkecoctailista. Hoitajan piti miehen avustuksella coctailin jälkeen taluttaa minut hoitotuoliin, jossa sitten kelluin lääkehuuruissa toimenpiteen ajan :p . Toisella puolella munasolut olivat turhan sitkeitä, joten lääkäri joutu tosissaan niitä puhkomaan, mutta sekin tuntui vain pienenä nipistelynä. Toki jokaisen punktiokerta on omanlainen, mutta ainakin minun kokemukseni oli kivuton ja helppo. Lähtisin milloin tahansa uudelleen ja lähdenkin, jos passit eivät tuo toivottua tulosta.

Tsemppiä teille hoitoihin!

Kiitos positiivisesta kokemuksestasi marimilla! =)

Niin, minä en itseasiassa ajattele edes pelkääväni sitä kipua. Jotenkin vain haluan tietää tarkkaan mitä tapahtuu ja valmistautua siihen. En halua päätä sekaisin lääkkeistä vaan haluan tajuta mitä tapahtuu, pitää kontrollin itselläni.
Kuten monet tietävät niin meillä kun sitä porukkaa on siellä toimenpiteessä muitakin kuin minä ja henkilökunta, niin en tod. halua tehdä mitään tyhmää. :| B)

Mutta jee.... Täällä on pari koulujuttua tehty mitä oon ajatellut joka päivä marraskuun lopusta asti. On se vaan kumma miten ihminen ei saa aikaiseksi tehdä asioita heti vaan venyttää niitä ja stressaa itseään suotta. Meni oikein huimat 2,5h kun tein ne, että olisin voinu kyllä tehdä jo aiemminkin.

Odotan keskiviikon testiä jo aika innoissani!! Ovis oli 2.1, joten hedelmöittyminen on ollut ehkä 3.1.. Näin ollen LA olisi 25.9.08 ja siihen on "vain" 255 vuorokautta! :D :D Nyt nukkumaan..
Öitä kaikille ja kiva kun pidätte peukkuja! :wave:

Maanantai 14.1 / Viikko 3

Inari..............................tauko, primolut.........................kp3/26 -36
mimi79............................luomuilua................................kp6/30-33
Sahrami73..........................tauko..................................kp8/26-28
Annuli81......ICSI.puregon,menopur,synarela+pregnyl,luget.... pp/
Kamilla.................välikierron jälkeen 1. ICSI.................kp15/29-31
kati231...............ivf,puregon,orgalutran,pregnyl...........kp17/28-42
onneliina..................Inssi, Pregnyl, Luget...................kp20/31 /pp6
PeePee77............luomuilua, Procren-jarru............kp26/29-38/ pp14
Popsy......................luomuilua...............................kp26/?
Raitapaitainen.....Arimidex + Kotitouhuja..............kp40/31- /pp12
Alexandria...................luomuilua?.........................kp38/?
Melia...........................luomuilua...........................
mirvab.............suprecur,puregon,pregnyl,luget...kp?/?

Plussanneet :heart:

Lisäsin tuon "Viikko 3" koska aika moni puhuu, että menee punktioon esim. viikolla 7. On sitten helpompi käsittää, että koska se mahtaa olla. Jättäkää pois jos ette tykkää. :)

Maanantaita!

Tuosta sairasloma-asiasta.. Eli punktiostahan tulee se muutaman päivän sairis (meidän lääkäri puhui 3 päivästä), mutta milloin suht tarkan ajankohdan saa tietää, jotta voi työpaikalla ilmoittaa olevansa silloin pois? Vai oletteko ilmoittaneet etukäteen?

Ja sitten mitä siinä sairaslomalappusessa lukee? Mä kun en halua, että pomo tai oikeastaan kukaan muukaan työpaikalla tietäisi näistä jutuista, vaikuttaisi ihan varmasti meinaan työkuvioihin ja -tehtäviin, kun oletetaan että mammaloma on pian edessä (toivottavasti tosin onkin ;) ) Ja vaikka siinä lappusessa lukisikin vain jotain latinaa, mitä pomo ei ymmärrä, niin onko kuitenkin klinikan leima, josta näkyy paikka+lääkäri, niin kuin meillä esim. lääkeresepteissä ainakin??

Ihan epäolennaisista asioista tässä varmaan murehdin, mutta kun töisäkin pitää käydä ja nää työjutut kun ei aina ihan reilusti toimi, niin en haluaisi (ainakaan toistaiseksi) paljastaa näistä omista kuvioista kenellekään mitään siellä.

Kirjoittelinkin jo tuonne toisaalle pitkän stoorin, joten copy-paste:aan sen tännekin...

Moikka! Hengissä ollaan, uskokaa tai älkää! Turhaan jännitin ainakin omalta kohdaltani tämänpäiväistä punktiota, sillä kaikki meni oikein hyvin ja eikä se sattunut ollenkaan. Lääke tehosi heti ja tosi hyvin, joten kipua en tuntenut ollenkaan. Eniten koko jutussa ehkä sattui se, kun kämmenselkään laitettiin kanyyli. Mutta pieni pistos sekin.Homma oli ohi ehkä reilut 5 min:ssa. Luulin, että tosta lääkityksestä olisi mennyt enemmänkin nuppi sekaisin, mutta ei. Lähinnä silmissä hieman pyöri ja ajantaju katosi. Saalis oli meillä mielestäni hyvä: 12 munasolu saatiin kalasteltua. Tuleva jää sitten nähtäväksi. Ke soittelen klinikalle tilanteesta. Edelleen pohditaan sitä, siirretäänkö 1 vai 2 alkiota, mutta mitä todennäköisimmin lähdetään riskin välttämiseksi koittamaan yhdellä. Olotila punktion jälkeen koheni aika mukavasti: noin 45 min:ssa oli ihan valmis jalkeille, enkä mitään muuta kipulääkitystä tarvinnut. Punktion jälkeen oli ihana lepäillä siinä ihan rauhassa. Nyt kotona olen yhden Panadolin joutunut ottamaan, kun vasemmalla puolella on vihlonut ja juilinut ajoittain, mutta ei siis koko aikaa. Rauhassa kun istuu ja lepää, olotila on ihan jees. Äsken kävin esim. jo koiran kanssa rauhallisella kävelylenkillä.

Kaiken kaikkiaan oli siis positiivinen kokemus. Jos uudestaan täytyy joskus mennä, niin sitten mennään. Mua janottaa aivan tolkuttomasti ja oon juonut varmaan jo reilun litran vettä tässä muutaman tunnin aikana.

Raitis, meidän klinikalla ei ainakaan erikseen kuulemma laiteta yleensä puudutusta. Pelkkä kipu- ja rauhoittava lääke kanyylin kautta. Kuulemma jos puudutetaan, pitäisi emättimeen pistää piikillä 4 krt. Tuolla kipu- ja rauhoittavalla lääkkeellä saadaan haluttu vaikutus yleensä aikaiseksi. Mulla ainakin toimi oikein hyvin. Kipua ei tuntunut ollenkaan (paitsi kanyylin laitossa pieni pistos). Ainoastaan sen tunsi tuolla alapäässä, että joku siellä jotakin teki. Pää tosiaan ei ollut sekaisin juuri ollenkaan; vähän sellainen pöhnä olo, ei sen kummempaa. Olin kans itse luullut, että olisi ihan sekaisin, muttei se sitä ollut.

Rohkein mielin vaan kaikki tulevaan punktioon. Itse jännitin jopa liikaa ennen koko operaatiota, vaikka näin jälkeenpäin ajateltuna se oli täysin turhaa.

Hienoa Kati, että kokemus oli noin hyvä ja saalis hieno!

Pikaisesti (.) Toissaöinen kohdunkipuilu oli vasta alkusoittoa.. Viime yönä olin menossa nukkumaan kahden paikkeilla kun ihan yhtäkkiä alkoi kova kipu alavatsalla ja 98%varmuudella paikallistin sen kohtuun. Kohtu meni ihan "kovaksi" ja jouduin nojailla etukumarassa ruokapöydän penkkiin ja keskittyä hengittämiseen. Siinä nojaillessa meni muutamia minuutteja ja loppuajan makasin sikiöasennossa sängyssä. Oli aikamoista kipua! En tiedä miltä supistus tuntuu mutta ajattelisin, että tuo kokemani kipu oli jotain sen tyylistä. Vielä aamullakin kohtu oli "kova".

Lämpimät kiitokseni Kamillalle, PeePeelle ja Johannalle puhelimitse annetusta kannustuksesta! Mukavaa saada mielipiteitä omille tuntemuksilleen.. Kai sitä nyt vois näillä oireilla vähän jo haaveilla, että plussa olisi tulossa..? ;) Katotaan nyt tullaanko keskiviikkona taas kovaa ja korkealta alas... :|

Maanantai 14.1 / Viikko 3

Inari..............................tauko, primolut.........................kp3/26 -36
mimi79............................luomuilua................................ kp6/30-33
Sahrami73..........................tauko..................................k p8/26-28
Kamilla.................välikierron jälkeen 1. ICSI............kp15/29-31/pp1
kati231...............ivf,puregon,orgalutran,pregnyl...........kp17/28-42
onneliina..................Inssi, Pregnyl, Luget...................kp20/31 /pp6
PeePee77............luomuilua, Procren-jarru............kp26/29-38/ pp14
Popsy......................luomuilua...............................kp26/?
Raitapaitainen.....Arimidex + Kotitouhuja..............kp40/31- /pp12
Alexandria...................luomuilua?.........................kp38/?

Plussanneet :heart: [/quote]

Päivitin ton listan omalta kohdaltani, lasketaan nyt huvin vuoksi piiniksiä :)
Eilen mitä ilmeisemmin oli ovis ja täten pupuilut B) Nyt vaan odotellaan et nää pari viikkoa menis nopsaa ja pääsis tositoimiin! Tai kyllä mulle tietty kelpais plussakin :LOL: On vaan olemattomat tsänssit..

kati, oli tosi rauhoittavaa lukea sun punktiokokemuksesta, kiitos siitä :hug:
Jännitys ja pelko laski huomattavasti! Toivotaan et saisitte paljon huippu-alkioita, jännät päivät teillä menossa!

Raitis, olis se mahtavaa ku toisit pinoon ekan plussan!!! Kovasti toivotaan keskiviikosta onnen päivää! :heart:

Kati, kiitos kun kerroit kokemuksesta, hyvä kuulla, että toipuminen mennyt nopeasti. Ei kuulosta kovin pahalta.

Raitis, jännittää sun puolesta kovasti!!! Pidän peukkuja sulle huomiseeen, voi kun tosiaan olisit täällä kohta jo pitkän - eikös niin - plussalistan ensimmäinen!

Kiitos kovasti peukuttajille!! Testi polttelee kaapissa.. Huomenna klo 10.00. =) Uskotteko, että ME TOIVOTAAN NIIN PALJON kahta viivaa????!! Tai no, uskotte te. :D

Tulen sitten salamana kertomaan teille tuloksen. On se sitten kumpi vaan.

Vähän jo viime yönä kaipasin niitä kipuja mitä kahtena yönä oli.. Ne antais varmuutta, että jotain on tapahtumassa.
Jotain pesänrakennusviettiä on ollut havaittavissa koska olen vaihtanut olohuoneen ja makuuhuoneen järjestystä, siivonnut, touhunnut jne.. Kaveri kyllä sanoi tehneensä samaa.. Johtuneeko siis sittenkin tulevasta tentistä mihin lukeminen ei nappaa ja sitä yrittää koko ajan keksiä jotain muuta tekemistä?? :LOL:

Täytyy myöntää, että mä olen ihan mestari keksimään sijaistekemistä tenttien alla. Meillä ei tenttiviikkoa edeltävällä viikolla ole yhtäkään vaatetta pyykkikorissa, villakoirat ei juokse nurkissa, akvaariot on ylisiistejä ym.. ;)
Lähdin jopa kerran lenkille ostaakseni ruokasooda, jotta voisin kiillottaa tiskialtaan tenttiin lukemisen sijaan. :saint:

Mutta nyt nukkumaan ennen kuin mies nukahtaa.. Se kovasti suunnitteli jo pinnasängyn paikkaa makkariin.. :heart: :heart:

Raitiiiis:
Kerro, kerro, kerro....
Toivotaan niin paljon sun puolesta!

Sahrami73: Mä en nyt enää kestäisi tollaista taukoa mitenkään. Mutta toisaalta se voisi ollakin ihan hyvä kokemus. Muutaman kierron on mies matkoilla just kriittisinä hetkinä. Ja tosiaan, loppukierrosta ei ole ollut sitä samaa stressiä, kun on tiennyt että ei ole mahiksiakaan..

Voi ei Raitapaitainen! Vaikutti jo niin lupaavalta nuo sinun oireet! :hug:

Oon seuraillut teijän ketjua jo pidempään ja nyt voisin kai tunkea itseni mukaan. Oon piinaillut joulukuun inssipiinailijoissa ja sit roikkunut mukana tuossa tammikuun piinailijoiden pinossa, mutta tällä hetkellä en piinaile mitään. Mitään hormooneja ei oo nyt ollut käytössä ja luomuihmettä on turha odottaa. Takana on 5kk clomeja ja kaks inssiä. Yritystä takana 2,5 vuotta. Mulla pco ja vuotoja ei tuu ollenkaan ilman hormoneja. Ollaan julkisella ifv-jonossa, mutta jono on 8 kk, joten varasin ajan Väestöliittoon. Ensi käynti Väestöliitossa on 30.1. Toivottavasti sitä kautta päästään hoitoon nopeasti. Rahanmeno kyllä vähän hirvittää, mutta eihän sille mitään voi.

Tiiti mukaan vaan!
Toi rahanmeno on ihan hurjaa kyllä. Itse olen päättänyt, että en säästä kuitteja, enkä pidä kirjaa siitä miten paljon menee. Ettei tulisi enempää katkeraksi ainakaan..

Voi Raitis, mut ihana et apu on jo tulossa!
Miten suunnittelu meni?

Voi ei, Raitis! Iso :hug: sulle negan takia. Onneksi teilläkin on suunta eteenpäin kohti IVF:ää.

Mulla sitten hieman huonompia uutisia - kirjoittelinkin jo tuonne toiseen pinoon jotakin tällaista:

Hieman mieli maassa täällä ollaan, koska on kohtuu huonoja uutisia kerrottavana. Me saatiin tosiaan 12 munasolua maanantain punktiossa. 9 niistä oli hedelmöittynyt, mitä voidaan siis pitää ihan hyvänä tuloksena. Kuitenkin nyt kahden päivän kasvattelun tuloksena vain 5 oli lähtenyt jakautumaan. 1 alkio ainoastaan on (toistaiseksi) ns. hyvä alkio ja loput 3-4 ei mitenkään hyviä ts. lääkärin sanoin "eivät ole edenneet niin hyvin". Eli yhden ainokaisen varassa tod.näk. ollaan. Eihän sitä tietenkään tarvita kuin se yksi, mutta silti masentaa. Jos sekin menetetään, joudutaan aloittaa koko rumba alusta, eikä tod.näk. saada edes yhtään pakkaseen. Voi hemmetti! Me kuitenkin vielä huomiseen aamupäivään asti kasvatellaan noita muita, ja vasta viime tipassa ennen pakastamista katsotaan tilanne, onko ylipäänsä mitään mahiksia lähteä 2 siirtämään. Nyt alkaa pikkuhiljaa tosiaan solutasolla asti paljastua nää mun ongelmat. Lääkäri tosiaan sanoi, että munasarjojen toiminnassa on ihan selkeästi vikaa, ettei sieltä kehity tasalaatuisia munasoluja. Periaatteessa saatiin nyt niin kuin vuoden annos kerralla eli se 12 kpl, joista vaan 1 oli kunnollinen. Siitä voi jokainen päätellä, mikä on mahis vuodessa luomuraskautumiseen. H...tin huono. Mä koitan vielä uskoa huomiseen ja siihen, että noista "vajavaisista" kehittyisi kunnon yksilöitä pakkaseen asti.

Joten koitan täällä tuskailla tämän illan ja vielä jaksaa toivoa, että saataisiin huomenna hyvä jakautuneiden saalis.

No ei ole Katillakaan ollut hääppöinen päivä.. :(

Tiitille tervetuloa joukkoon! Mulla on saman firman munasarjat kuin sulla.. Ihan sudet. Meillä on hyvin samankaltainen tausta ja oireilu.

No niin.. Ja sitten omat nöyhdät... Aamu alkoi ihanasti kun mietittiin, että "Ajattele.. Kohta me voidaan plussata!!"
Eipä sitä plussaa sitten tullut vaan paha mieli ja itku. Ei edes erittäin vilkkaalla mielikuvituksella saanut toista viivaa ilmestymään testiin. Sitä sitten surtiin siinä tunnin verran kunnes lähdettiin Väestöliittoon. Lääkärikin totesi, että "eihän meidän näissä merkeissä pitänyt tavata, eihän sen näin pitänyt mennä.."

Hcg kuitenkin otettiin vielä ja huomenna kuulee, että on sitten 100% varmasti nega. Reseptit saatiin ja ohjelma olis sellainen, että aloitetaan kp2-6 Arimidex 2tbl/vrk, sitten ultraan kp 7-9, jossa määritellään Puregonin annostus. Sain siihen reseptin ja ysisatasen Purkan hainkin jo. Eero meinas, että 150IU/vrk vois olla annos mutta katotaan sitten ultrassa varmaksi. Niin.. Sitä sitten pistellään x päivää ja punktio osuis näillä näkymin viikolle 6.
Jarrukin tulee mukaan jossain vaiheessa ja toki Pregnylkin. Vähän EVVK-asenne vielä.. Muutaman päivän päästä uuteen taistoon paremmalla asenteella..

Hyperistä paljon puhuttiin, mies tietenkin DI:nä halusi kuulla erilaisia alkioitten luokittelusysteemejä ja muuta hassua.. ;)
Sain vastaukset kaikkiin kysymyksiini taas kerran aivan mahtavasti. Siitä taas täydet pisteet Väestöliitolle!

Pääosin täällä siis tilanne nyt apean rauhallinen. Kiitokset vielä peukuistanne! Ihanaa, että olette olemassa.

Meillä on sitten ensiviikolla aika Taysiin ensikäynnille. Menemme ihan kaksin kun "eivät halunneet koko porukkaa".

Johanna!! Palaan asiaan huomenna! Lenkille jos taivas ei itke niskaan tätä surkeutta?

Sen verran sumussa on kuitenkin päivä mennyt, että vaikka mies oli pariin otteeseen ottanut puheeksi illalla olevan parisuhdeluennon niin en olisi sitä muistanut.. "Luento" oli ihan hyvä. Se oli siis Simpukan järjestämä.
Oli kiva huomata, että kyllä mulla vaan on IHANA ja maailman paras aviomies.
Olis niin mahtavaa saada sen kanssa vielä lapsi.. :'( :'( :'(

Kiitos, Sahrami, positiivisesta ajattelusta kohdallani. Niin vaan kävi, että olosuhteet huomioon ottaen kaikki meni oikeastaan tosi hyvin. Kirjoitinkin tuonne toiseen pinoon jo jotakin tällaista:

Moikka ja kiitos kaikille tukijoille eilisessä piinassani! Viimeisen vuorokauden aikana kai tapahtui sitten ihme, kun niistä ei-niin-hyvistä alkioista oli 2 spurtannut siihen malliin, että saatiin kaverit tänään pakkaseen. Yksi oikein hyvälaatuinen 8-soluasteella oleva alkio siirrettiin sitten tänään. Eli kaiken kaikkiaan saldo tästä IVF:stä siis oli: 9 hedelmöittynyttä, josta 1 hyvä alkio ja 2 keskinkertaista.

Mulla on siis fiilikset heitellyt laidasta laitaan nämä viimeiset päivät. Omat tuntemukset ovat tässä vaiheessa just sellaiset, mitä tuossa edellä kirjoitettiin. Koko ajan on mielessä, että jos se alkio ei sisällä pysykään ja kiinnitykään, ja että kuinka pystyisi olemaan fyysisesti niin rauhassa, ettei vaan omilla äkkinäisillä liikkeillä aiheuttaisi mitään kamalaa. No, tää on kai aika normaalia.

Me testataan reilun viikon päästä eli 28.1. ja samana päivänä menen verikokeeseen. Kaipa tässä voi sitten sanoa ainakin siihen asti, että - MINÄ OLEN SITTEN RASKAANA (ainakin toistaiseksi...).

Ja olet Kati siitä eteenpäinkin!!! :)

Kamillaa????

Torstai 17.1 / Viikko 3

Inari..............................tauko, primolut.........................kp6/26 -36
mimi79............................luomuilua................................ kp9/30-33
Sahrami73..........................tauko..................................k p11/26-28
Kamilla.................välikierron jälkeen 1. ICSI............kp18/29-31/pp4
kati231...............ivf,puregon,orgalutran,pregnyl...........kp20/28-42
onneliina..................Inssi, Pregnyl, Luget...................kp23/31 /pp9
PeePee77............luomuilua, Procren-jarru............kp29/29-38/ pp17
Popsy......................luomuilua...............................kp29/?
Raitapaitainen.1.IVF alkamassa(Arimidex,Puregon, jne)...kp42/31-
Alexandria...................luomuilua?.........................kp41/?

PeePee, :hug: kp1 on aina yhtä masentava päivä, jaksuja!!!

Kati, hieno kuulla et saitte hyvälaatuisen alkion kyytiin :heart: Paljon vauvaliimaa pikkuiselle!!!!

Raitis, onko tätiä näkynyt? Odotat varmaan että tulis jo niin pääsis hoidon alkuun?!

Oon täällä koko viikon tukka putkella hoidellu asioita: kahden auton huollot, nykyisen asunnon myyntiin laitto, valinnut uuteen asuntoon materiaaleja ym. ym. Sit oli se julkisen käynti torstaina ja töissäkin on pitäny ehtiä käydä :whistle: Että projektia riittää näiden hoitojen lisäksi kiitettävästi... Huh, välillä ihan pyörryksissä ku pitäis monenlaista muistaa...

Julkisella oli tosi ihana naislääkäri, sama kuin PeePee:llä. Mitään uutta asiaa ei varsinaisesti tullut, laittoi meidät vaan ICSI-jonoon ja ultras mut. Hyvältä kuulemma näytti ja otti papa-kokeen samalla. Hoitoon kutsu tulee elokuulla, mut sitä ennenhän me puikataan yksityiselle (joka kyllä ei lääkärin mukaan oo suositeltavaa, mutta "kaikki tekee tietysti omat ratkaisunsa, eikä me täällä voida tietää mitä teette jonotusaikana, jos ette sitä meille kerro...". Hänen mielestään meidän mahdollisuudet on hyvät, koska mulla kaikki näyttäisi olevan kunnossa ja selvä syy löytyy (huonot simpat). Tosin mistä sitä tietää mitä mun muniksista paljastuu, mut se on sit sen ajan murhe...

Perjantai 18.1 / Viikko 3

PeePee77............IVF; Procren-jarru...............................kp1/29-38
Inari..............................tauko, primolut.........................kp7/26 -36
mimi79............................luomuilua................................ kp10/30-33
Sahrami73..........................tauko..................................k p12/26-28
Kamilla.................välikierron jälkeen 1. ICSI........kp19/29-31/pp5
kati231.........ivf,puregon,orgalutran,pregnyl........kp21/28-42/pp1 onneliina..................Inssi, Pregnyl, Luget...................kp24/31 /pp10 Popsy......................luomuilua...............................kp30/?
Raitapaitainen..IVF,Arimidex,Purkka,Orgal.,Pregnyl,Luget..kp1/31 Alexandria...................luomuilua?.........................kp42/?

PeePeen kanssa samoille päiville hyppäsin. Minä tosin olin ihan tyytyväinen tädin tuloon. Huomenna alan sitten napsia Arimidexeja. Ultraan viikon päästä eli ensi perjantaina. Taidan päästä sitä ennenkin ultraan kun on se julkisen ensikäynti keskiviikkona. Voi vähän se lääkäri ihmetellä, että miten pco-potilaan munasarjat näyttää kp6 sellaisilta kuin ne tulee näyttämään viiden päivän Arimidex-kuurin jälkeen.. :p
Halutaan kuitenkin jonoon enkä halua sen kaatuvan siihen, että käydään yks hoito yksityisellä.. B)

Koska Kamilla ja PeePee olis tulossa tännepäin? :wave:
Johannan mussukalle olisi synttärilahja, jonka "neiti Raitapaitainen" meinasi jo tuhota.. :D Huomenna lenkille meidän lenkkimaastoon? Se on sellainen puolentoistatunnin lenkki jossa voi pitää aika paljon koiria irti.

Raitis, meillä on sit samanlainen tilanne, jonossa julkiselle mut hoitoon yksityiselle. En kertonut julkisella et meinataan tehdä hoito yksityisellä. Keritään kuitenkin tehdä siirrot ennen syyskuuta jolloin ilmeisesti julkisen hoito olis. Tai pitää toivoa ettei edes tarvita kuin yksi siirto..... :)
Saapi nähdä koska on seuraava Tampereen reissu, se selviää sit ku täti pamahtaa kylään. Soittelen sit Väestöliittoon et mikä päivä tuun ekaan ultraan. Pitää treffata sit joku kerta ku ramppaan ultrissa!

Yhteistyössä