IVF:n odottavat

peepee, no juu gyne sanoi että lapan jälkeen tehdään suoraan IVF kun
ollaan yritetty jo kohta 5v. ilman tuloksia. Eli sitten vaan kova valitus päälle ensi ultran yhteydessä. Lapan jälkeen ollaan mietitty yksityiselle menoa samalla jonottaen Naikkarille. Yksityiseen ei oikein olis varaa mutta hinku tulla äidiksi on niiiin kova ettei jaksais odottaa.

Täällä palstalla alkaa tunnelmat kuumeta!! Todella jännittäviä aikoja elellään! Tsemppiä naiset! :flower: :heart: :flower: :heart: =)
 
Täällä tosiaan jännät päivät edessä monella!!!
Jänskättää kyllä huomenna lähteä ajelemaan Tamperetta kohti, mies ei tuu mukaan. Mahdotonta järjestää nämä käynnit niin et molemmat pääsis mukaan ilman et tarvis olla töistä pois.
Mut toisaalta saan jutella kaikes rauhas lääkärin kans.. Miehen aikana kun on vähä ikävä jutella toisen naisen kanssa simppojen vähäisyydestä tms.
ku tiedän et aihe on arka hänelle :/

Mitäs Raitikselle kuuluu?! :wave: Kuinka piinailut?
 
Joo, meinaan kyllä varata tarpeeksi aikaa ja ajella tosi varovaisesti... Mieskin tuos murehtii, et voi olla huono keli ajaa... Toivotaan et pääsen turvallisesti perille! Laitan kyl sit huomisen mittaan kuulumiset, et mitä siellä sanottiin! =)
 
Heippa hei!!

Ja terveisiä Pohjanmaalta! :wave:

PeePee: AIVAN MAHTAVAA!!!! Ihanan nopea aikataulu! Siinä Aconissa on ns. viivan paikka mistä monet ei kai tykkää mutta mä ostan aina niitä. Ovistakin bongailin taas Aconilla. ONNEA MATKAAN!!

Kamilla: Monelta sulla on se aika? Jos keli on huono niin hyppää junaan. Mä voin kuskata sua asema-Vl-asema väliä. Meikäläisellä kun alkaa koulu vasta täyspainoisesti 25.1. joten olen vapaa kaikkeen kivaan. Voitais piipahtaa huomenna kahvilla jossain..? Mä kyllä laihdutan mutta.. Tykkäätkö kiinalaisesta?? :p ;)

Popsylle onnea tulevaan! Ihanaa kun asiat etenee.

(.) Ovis oli siis torstaina ja peittoja on tuuleteltu joka päivä. Tällä tahdilla kun jatketaan niin vanhainkodissa voi sitten sanoa, että "ne lapsettomuushoitoajat oli kyllä meidän suhteen kiihkeintä aikaa.." :LOL: :LOL:
Joopa joo.. Mutta siis perjantain ja lauantain välisenä yönä oli viiltäviä alavatsakipuja oikealla puolella. Toivottavasti tietävät hyvää!
Se sukulaisvauvakin, jonka näkemisen luulin sivuuttavani kun ei jouluna menty pohjanmaalle, oli sitten myös vastassa viikonloppuna. Ihana pieni tummatukkainen tyttö nukkui toppapussin sisällä ja yhtään ei tullut paha mieli. Olin jopa itsekin positiivisesti yllättynyt tuntemuksistani. Mies siihen vauvaan enemmän ihastui kuin minä. ;)

Tämän vauvakohtaamisen jälkeen kävimme pitkän keskustelun, että miten meidän lapsen kohdalla menee imetys, päivähoito, kasvatus jne jos kaikki menee niinkuin halutaan. Ihanaa! Tuli ihan sellainen tunne, että kohta meilläkin on OMA vauva!!!! :)

Mimiä täytyy vielä kompata, että mulla kans tuo äidiksi tulemisen halu on NIIN kova, että pää meinaa välillä haljeta. On tämä toisaalta myös jotenkin ihanaa kaiken kurjuuden keskellä.. Odottaa sitä omaa nyyttiä. Vielä kun voisi olla varma, että sen varmasti joskus saisi. :/

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!! :wave: :)
 
Raitis: Joo, olis kiva tavata!! Meinaan urheasti tulla omalla autolla, kun pitää sit helmikuulla kuitenkin tehdä ultrakäynnit yksin.
Hyvää harjoitusta :) Mun aika on 10.45, en tiedä kauanko siellä menee.. Tunti, kaksi? Jos tulisit mua vaikka sinne Väestöliittoon vastaan mun käynnin jälkeen? En nimittäin oikein
tunne Tamperetta :whistle:
Mäkin laihdutan, voidaan sit pähkäillä et mitä "voidaan" syödä ja missä :saint: Kiinalainen on kyllä hyvää...
Jos laittaisit kännynumerosi yv:nä, oon onnistunut kadottamaan ison osan puhelinnumeroistani, kun vaihdoin jokunen vko sitten puhelinta ja liittymää.
 
hei taas,
hyvällä mallilla näyttää olevan monella hoidot! Hyvä homma!
Itsellänihän oli nyt luomukierto meneillään ja sitten kuitenkin varasin ajan täksi aamuksi gynelle. Ja siellähän oli megaylläri, iiiiso 23mm luomu munis ja juuri oikealla puolella (vasemmalla kun on munajohdin tukossa). Sain sitten irroituspiikin vielä varmuuden vuoksi ja huomenna inssiin..

Jännää, että nyt tuli ihan odottamatta näin hyvät mahikset.. Oon ihan innoissani! Limiskin oli kuulema oikein hyvä. 9mm.. Eli mulle voi tonne päivittelijä laittaa pregnylin, inssin ja lugetkin...
Ihanaa päivää kaikille!
 
Täällä yksi tamperelainen kyselee, että mihin kiinalaiseen päädyitte? Oma suosikkini on Saigon Mai (kiinalaista, vietnamilaista ja thaimaalaista).

Ei ihan törmätty Kamillan kanssa, sillä ehdin alta pois reilua tuntia aiemmin. Miten meni ja mitä tykkäsit? Mulla menossa eka hoito Väestöliitossa.
 
Sahrami73, :hug: Toi kp1 on aina yhtä masentava päivä... Tietää et koko "ruljanssi" alkaa taas alusta :( Jaksuja!!

Johanna72, hih ei tosiaan törmätty! Näin vain yhden mieshenkilön (spermanluovuttaja-tyyppi?! :eek: , heh tuskin sentään) joka kutsuttiin yksin vastaanotolle.
Luin kuitista ja oltiin Ly´s Gardenissa syömässä. Hyvää ruokaa oli ja tuli täyteen! :saint: Ja kiitos Raitis viimeisestä,
oli tosi hauskaa jutella! :heart: :wave:

(.) Täällä suunnittelukäynti takanapäin. Lääkäri ultras ja määräs reseptit. Ultrassa näkyi oikealla 10.5, 9.5 ja 8mm follit, tänään kp8, limis n.8mm.
Lääkäri ehdotti ovistikuttelua vielä tähän kiertoon, olis kuulemma mielenkiintoista nähdä saanko ovisplussan tähän lääkkeettömään kiertoon. Pitää sit kai hakea ja pistää vielä peitot heilumaan, vaikka mahis on ihan minimaalinen.
Sain reseptit samalla, Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Luget.
kati231, just kun pääsin "ihmettelemästä" sitä kun sulla alkoi pistokset vasta kp5, niin mulle määrättiin samalla lailla :LOL:
Lääkäri meinas et jos pistokset aloitettaisiin kp2-3, niin kaikki reilut 20 follia lähtis kasvamaan ja se ei oo tarkoitus. Mulla siis monirakkulaiset munasarjat, mutta ei kuitenkaan luokitella PCO:ksi koska muut kriteerit ei täyty.
 
Kamilla, juu ei törmätty. Jos ei olisi ollut kiire töihin, niin olisin kysynyt saanko liittyä seuraan. Kiinalainen ja vertaistuki olisi ollut poikaa, mutta pahuksen työt häiritsevät muuta elämää. Kummalla lääkärillä olit? Sorry, olen lukenut huonosti taustoja, mutta siittiöissäkö teillä on vikaa, kun ICSIin olette menossa?

Raitapaitainen (heh, onko sulla aina raidallinen paita ;-), oletko sinäkin Väestöliiton potilas? Tuo sinun lääkkeesi on minulle aivan tuntematon.

 
Sahrami73..............tauko..................................kp1/26-28
Annuli81.............................................................kp4/28 -32
Kamilla..............välikierron jälkeen 1. ICSI..............kp8/29-31
kati231............ivf,puregon,orgalutran,pregnyl........kp10/28-42
onneliina..........Inssi, Pregnyl, Luget.......................kp13/31
PeePee77...................luomuilua............................kp19/29-38/ pp7
Popsy......................luomuilua..............................kp19/?
Inari..........................luomuilua............................kp26/26 -36/pp9
mimi79.......................luomuilua...........................kp28/30-33 /pp11
Raitapaitainen.......Arimidex + Kotitouhuja..............kp32/31- /pp5
Alexandria...................luomuilua?.........................kp31/?
Melia...........................luomuilua..................................
Sini 78.....................luomuilua.............................kp47/28-30
postimestari................luomuilua?.........................kp?/?
lumiperhonen......................................................kp?/?

Plussanneet

Lista päivitetty omalta osaltani. Luomuilua luvassa nyt useamman kuukauden ajan. Huomenna ehkä selviää IVF-hoitoihin pääsyn aikataulu.
 
Heippa hei!

Kamillalle kiitos viimeisestä! *röyh* :p
Kotimatka meni ilmeisesti hyvin? Ainakin oikeassa risteyksessä navigaattorisi ohjasi meidät eri teille.

Johanna: Joo me oltiin tosiaan Tullintorin kiinalaisessa. Oli hyvää kuten aina paistettu riisi siellä on. Otetaan joskus uusiksi vaikka isommallakin porukalla!
Meikäläisen olet muuten tainnut ohittaa siinä ala-aulassa koska odottelin Kamillaa siinä klo 11.30-12.15. Istuskelin siinä sohvilla. Tummat hiukset ponnarilla, musta takki, farkut.. Pallopää ja anti-missi ulkonäkö! :LOL:

Mä olen kans Väestöliiton potilas. Yleensä Varilan. Mites sun hoidot? Missä vaiheessa? Kaikkiko tehty Vl:ssa?

Hih.. Ei mulla ole raitapaitaa!! Mulla on kalju koira, jolla on Marimekon raitahaalari ja se kekkuloi aikoinaan juuri ohi kun olin rekisteröitymässä palstalle. ;)

PeePee: Onko se teidän punktio kotikonnuilla vai Taysissa?

(.) Tänne ei ihmeitä. Tänään luulin, että täti tuli mutta kyseessä olikin kauhallinen venyvää valkkaria (anteeksi ällöttävä ilmaisuni!).. Mistähän mahtoi taas johtua kun oviksesta jo 5pv ja mulla ei yleensä tälläistä ole?

Negan tullessa meillä siis ei mennäkään toiseen Arimidex-kiertoon kuten lääkäri viime viikolla ehdotti vaan nyt siirrytään IVF:n. Aivan mahtavaa kun asiat etenee!!!!!!!

Johannalle vielä kopio viime viikoisesta tekstistäni..
Arimidex on oikeastaan postmenopausaalisille naisille tarkoitettu rintasyöpälääke mutta sen käytöstä hedelmöityshoidoissa on hyviä kokemuksia mm. Kanadasta, jossa sen avulla on syntynyt jo yli 2600 lasta. "Arimidex on niin kutsuttu aromataasin estäjä. Se estää aromataasientsyymin toimintaa, mikä puolestaan alentaa tiettyjen naissukuhormonien, esim. estrogeenin, määrää veressä." Lähes sama vaikuttava aine on Femar-nimisessä lääkkeessä.
Näin maallikon sanoin.. Rintasyöpäpotilailla se estää kasvaimen kasvua mutta "meikäläisillä" se toimii Clomien tapaan eli kasvattaa muniksia.
Mulla ei Clomit tuottaneet oikein tulosta niin vaihdettiin sitten tähän. Olen syönyt sitä kp 2-6 ja kp 8-12. Näyttäisi toimivan paremmin.
 
Sahrami, pahoittelut tädin saapumisesta. Aina se tuntuu yhtä inhottavalta... Niin, Puregonista sen verran, että oon käyttänyt sitä tätä ennen ovulaation induktioissa ja yhden kerran tehdyssä inssissä. Annostus on mulla silloin ollut 50 tai 75iu ja olen pistellyt joka päivä kp5 lukien noin 10 pv ajan. Folli (tai viimeisessä inssissä 3 follia) on yleensä lähtenyt tuolla määrällä hyvin kasvuun ja sit kp14 paikkeilla Pregnyl.

Kamilla, aika samoissa sitten mennään lääkityksenkin suhteen. Mullahan on kans lievänasteinen PCO, joten se voi kaiketi olla syy samanlaiseen lääkitykseen.

Taisinkin jo tuonne tammikuun IVF-puolelle kirjoitella, että olin tosiaan tänään ultrassa. Munikset olivat lähteneet ihan hyvin kasvamaan; oikealla taisi olla 6 kpl ja vasemmalla 4 kpl (+ pieniä jonkin verran). Nyt mennään eteenpäin samalla Puregon annostuksella 150 iu perjantaille asti, jolloin on taas ultra. Tod.näk. pistän Pregnylin la, ja punktio tehdään alkuviikosta 3. Tänään aloitin myös toisen pistokset Orgalutranin. Tuntuu, että pistäminen alkaa olla jo melkoista rutiinia eli jos on kysyttävää "asiantuntijalta", niin kysykää ;)
 
Mä oli jo aamulla varhain, joten ehdin lähteä jo töihin ennen Kamillan tuloa. Eka ICSI Väestöliitossa. Muutama muualla jo takana. Olisi kyllä mukava treffata. En ole kovin monelle tästä hommasta kertonut, joten juttukavereita ei ole paljoa. Eikä ainakaan niitä, jotka todella tietävät mistä tässä on kyse. Missäpäin Tamperetta asut? Kamilla ilmeisemmin asuu muualla kuin Treella?

Nyt lähden nukkumaan, sillä huomenna on töihin lähtö edessä klo 5. Privaattiviestit ovat myös tervetulleita. Hyvät yöt kaikille!
 
Täältä yövuorosta kirjoittelen... Ai miten niin nettiaddikti :LOL:
Johanna, meillä tosiaan vika lähinnä simpoissa. Niitä on ollut pesun jälkeen 100 000-2 milj. Ennen pesua ihan hyvin 45-55 milj. mut ei oikein auta.. Takertuneisuutta ja huono liike, myös epämuotoisia löytyy n. 75%. Mulla monirakkulaiset munasarjat, mut vaste lääkkeille ollut hyvä ja limis suht paksu. Ollaan käyty kaks kertaa nyt Väestöliitossa, asustellaan Pohjanmaalla. Lääkärinä Kanerva, ihan mukava on, vähä ehkä "hassu" välillä :)
 
Apua PeePee.. Miten sä nyt tuollaista ehdottelet??? :D :D
Mulla on odotukset tähän kiertoon aika nollissa..

Kivaa jos te tuutte samalla viikolla Kamillan kans punktioon, niin napataan vielä ainakin Johanna matkaan ja käydään porukalla istuskelemassa jossain. =)

Sahramin kanssa samoilla linjoilla eli meillä kans tämä juttu on enempi lähentänyt parisuhdetta. Asioista on lähes pakko puhua ja toisen mielipidettä kunnioittaa ja kuunnella. Olen huomannut tässä matkan varrella entistä useammin, että kyllä tuo mies vaan aika ihana on! Ellei jopa maailman ihanin. :heart: :heart:

(.) Meilläkin on nyt sitten IVF-suunnitteluaika varattu eli keskiviikkona 16.1 on suunnittelu ja silloin on oviksesta 14pv, joten hoidot alkaakin jo luultavasti täydellä teholla ensiviikon loppupuolella. *hurjaa*
Olisipa mukava sattuma jos tekisin positiivisen testin pari tuntia ennen suunnittelukäynnille menoa. ;)

Jos jotain hyvää niin jotain pahaakin.. (Älä Kamilla ota sanojani niin kirjaimellisesti!!! Musta ei ole tullut taikauskoista! ;) ) Ettei päästäisi liian helpolla niin meille tuli tänään kallis autoremontti.. Ei ainakaan ole sijoituskohteista pulaa tulevina kuukausina. Ihan yks kaks ennalta arvaamatta kun pihasta lähdettiin niin auton etupäästä haisi palanut kumi. Vähän jarruteltiin ja pysähdyttiin konepellin allekin kurkkaamaan mutta mitään vikaa ei vaikuttanut hajun lisäksi olevan. Webaston moottoria tai jotain jarrupalajuttua ajateltiin mutta... Rengas räjähti muutaman kilometrin päässä! No siinä sitten alettiin lumihangessa rengasta vaihtaa ja apukuskin puolen eturengas oli tosiaan koko matkalta "auki viilletty". Syyllinen löytyi läheltä; jousi oli katkennut. Hinausauto tuli kun ehti.. Kun auto vietiin korjaamolle ja laitettiin siellä hetkeksi käyntiin, ei siis ajettu senttiäkään, niin taas alkoi se savuaminen.. Missä siis vika?? Sitä nyt pähkäilevät korjaamon miehet ja lysti ei liene meille kovin edullista. Kyseessä on vm-04 oleva auto eli ei edes kamalan vanha vielä..
VOI KUKKAKÄRPÄNEN!! :headwall: :headwall:

nim. Vapaaehtoinen siirtymään ensimmäisenä plussanneisiin
 
no niin, mulla alkoi kans piinailut! tänään oli inssi ja simppoja lähti matkaan hurjat 66milj, liikkuvuuskin oli 96%. ja jos ei tärppää, niin sitten ensikierrosta aloitetaan pistokset yms. Mutta miten sitä nyt taas malttaa odottaa tän kaksi viikkoa?
 
Sahrami, mulla ovulaation induktiota kokeiltiin se 4 krt + vikassa inssi. Ekassa kolmessa Puregonin määrä toimi kuta kuinkin samalla tavalla. Sitten 4. kerralla, kun sitä vähän lisättiin, tulikin kerralla 3 isoa follia. Jouduttiin silloin ihan tosissaan miettiä sitä, että voidaanko inssiä edes tehdä siihen kiertoon, kun kolmosraskauden pienen pieni mahis oli olemassa. No, negahan siitä tuli.

Raitis, no voi hitsi ton auton kanssa! Aina sen kapistuksen kanssa on ongelmia. Munkin pitäisi varata huolto omalle menopelille - kunpa vain saisi sen aikaiseksi.
 
Raitis, meinatteko lähteä IVF:ään heti ens kierron alusta JOS ;) menkat alkaa? Sithän pääset piinaileen samoihin aikoihin mun ja PeePeen kans =) Ja mistäs sitä tosiaan tietää, jos vaikka käviskin flaksi ja plussaisit!!! Olihan sulla kuitenkin munis irronnut ja limis hyvä+priima simpat niin miksipäs ei! :heart:
Niin ja kotimatka meni hyvin, lumi kyllä pöllys välillä niin ettei tietä nähnyt mut yhtenä kappaleena pääsin kotiin :wave:

Onneliinan inssi kuulosti tosi lupaavalta! Mieletön simppamäärä, nyt vaan piinailemaan "rauhassa" :saint: :heart:

Hienosti Katilla kasvanut munikset! Hui, sulla on punktio jo lähellä... Mut hyvät lääkkeet vaan kehiin, niin eikö sen kestä! Yritän täs samalla vakuutella itseänikin, tuleva punktio jänskättää :whistle:
 
Joo joo, heti vaan!! :D

Katin tilanne kuulostaa hyvältä!

Mikä muuten olisi optimaalinen määrä pallukoita per puoli? Jos niitä tulee liikaa niin onko muuta vaaraa kuin hyperi? Onko ne silti yleensä laadukkaita? Minkälaista määrää pidetään liian vähäisenä?
 
vieläkös tähän pinoon mahtuu mukaan?
meillä ei toi ovulaation induktio tulosta tuottanut, joten edessä on nyt IVF.
nyt vaan odotellaan kuukautisia alkavaksi että päästään hoidot aloittamaan.
lääkkeinä meille määrättiin sumute (suprecur), puregon 150IU kahtena päivänä ja 125IU neljänä päivänä ja sit pregnyl ja lugesteron. onko aloittelijalle ihan normi annos???

nii ja ossaako tääl kukaan sanoa tosta punktiosta et käykö se kuinka hemmetin kipeetä, rauhottavista ja kipulääkkeistä huolimatta? oon jo valmiiksi kauhusta kankeena mut vauvakuume on niin kova et tähän lähdettiin:)

onnea kaikille hoitoihin ja tehdään plussia tälle vuodelle PALJON :)
 

Yhteistyössä