IVF:n odottavat

MOi, mä kans tuun tänne teidän kanssa höpöttelemään. kp2/31..

Popsy: Ollaan samoissa taas... Eli mul kans nyt siis näiden pyhien takia yksi luomu- tai clomikierto, sit IVF..

Mitäs mieltä olette, kun en tiedä, kannattaisiko vielä kokeilla noita clomeja tässä kierrossa? Kun tekisi mieli mennä luomuna, kun ei ne näytä auttavan. Ei kai siitä voi olla haittaa IVF:n kannalta, että menen edeltävän kierron luomuna clomien sijaan? Vai pitäisikö kysyä vielä lääkäriltä? Oon yleensä ottanut kp5-9 yhden tabletin.

Raitapaitainen: Oon samaa mieltä kuin mimi79, et tulee vaan huono fiilis, sit jos homma ei mee ihan niin ku on suunniteltu.. Sit ne vaatteet vaan muistuttaa pettymyksistä ja siitä, kuinka kauan sitä lasta on odoteltu.

Ah, toisinajattelijat on tosi jees! No, vielä tosta vaatteidenostelusta.. Niin, voi sen niinkin tietenkin ajatella, että hyväksyy asian, että tässä nyt odotellaan lasta ja siihen saattaa mennä vähän pidempään ku se 9kk... Ja että kyllä se tulee sitten tavalla tai toisella. Niin, todella, optimistilla on hauskempaa...
 
Perjantai 28.12

onneliina...................luomuilua.......................kp3/31
PeePee77...................luomuilua.....................kp9/29-38
Popsy......................luomuilua........................kp9/?
Inari..........................luomuilua.....................kp16/26-36
Sahrami73..............Puregon,Pregnyl,Luget......kp17/26-28
Raitapaitainen.......Arimidex + Kotitouhuja...........kp22/31-
Alexandria...................luomuilua?..................kp22/?
Annuli81......................................................kp25/28-32
Kamilla......2.inssi........clomit, Pregnyl ............kp27/29-31/pp14
Melia.........3 inssiä, clomit, Puregon, Pregnyl....kp 29/28-30
kati231......................luomuilua....................kp37/28-42
Sini 78.....................luomuilua......................kp37/28-30
postimestari................luomuilua?..................kp?/?
mimi79.......................luomuilua...................kp18/30-33
lumiperhonen................................................kp?/?

Plussanneet :heart:

 
Meillähän on täällä aika monella sama aikataulu IVF/ICSI:n suhteen!! Mä odotan tätiä tulevaksi lähipäivinä ja soitan oitis suunnitteluajan Väestöliittoon et ICSI-hoito vois alkaa helmikuun alussa =)

Popsy:Mua kyllä kans pelottaa toi punktio.. Oon päässyt niin hyvällä tähän asti, en oo ollu sairaalassa ku kerran elämässäni, 5-vuotiaana eikä oo oikein tehty mitään toimenpiteitä/leikkauksia ennen tätä. Et jos lohduttaa, niin täällä on yks pelokas kohtalotoveri :wave: Mut eiköhän me siitä selviydytä, pitää vaan pyytää hyvät kipulääkkeet...
Mua kans mietityttää et kummalla kaavalla hoito tehdään. Luulisin että lyhyellä.. Oon saanut jostain sellaisen kuvan et julkisella käytettäis useammin pitkää ja yksityisellä lyhyttä kaavaa. En tiedä onko näin...

Raitis, eihän me susta luovuta B) Kyllä munkin sormet syyhyää lastenvaateosastolla, jotenkin vaan ei osaa ostaa vielä ku kaikki on niin epävarmaa :/ Toivotaan kuitenkin et toi sun ajattelu pitää paikkansa, et jos on vaatteita niin pitää tulla pitäjäkin! Samoin meidän talon kohdalla :)
 
Tervetuloa uusille! - sorry, asetukset vinksallaan, aan pisteet hukassa.

Raitapaitainen, joo, optimismia! Yritan saada sulta tartunnan, haluan niin paasta taalta alhosta ylos. Vauvanvaatteita en kylla itse uskaltaisi ostaa, mutta muutaman a-linjaisen paidan olen itselleni ostanut, eikos ne ole muotiakin tms...

Sain ovistestiin jo jotain haaleaa tanaan, jee! Joskohan vaikka luomunakin onnistuisin kasvattamaan tassa kuussa jotain?? Pitkaa kiertoa tama kylla enteilee, vaihteeksi.

Yksi vauva syntyi taas kaveripiiriin toissapaivana, toista odotellaan ihan hetkena mina hyvansa. ...
:/

Vastapainoksi pohdittiin eilen miehen kanssa nimia omille "tuleville" kaksosillemme :LOL: . Luotto on kova siihen IVF:aan (johonkin tassa on uskottava), jahka vaan sinne asti paasisi...

t. optimisti-inari
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Alexandria: Kirjoitit tuossa toisessa ketjussa, että ivf on 1,5kk + 12vrk eli yht. 2kk. Onko se siis pitkällä kaavalla? Entä lyhyellä?
Meillä on aina ollut pitkä kaava ja en itseasiassa ole tullut koskaan kysyneeksi että miksi joillakin on lyhyt kaava ja meillä aina pitkä? En tiedä mitä eroa niillä on...Ilmeisesti ainakaan lyhyessä kaavassa ei sumutella nenäsumutteita. Elikkäs toi meitin 1,5kk on siis pitkällä kaavalla! :D
 
Moikka!

Eilen kp 36 taas testailin ja negahan sieltä tuli eli raskaana en ole. Tänään sitten alkoi alavatsan nippailu ja tuhruilu. Eli täti on saapunut. Kerrankin olen "onnellinen" tähän olotilaan, että täti viimein tuli, sillä ensi viikolla päästään jo aloittamaan IVF. Jippii!!!

Mun täytyy ensi alkuun tunnustaa, että en oikein tiedä, mennäänkö me IVF:ssä pitkällä vai lyhyellä kaavalla - uskomatonta mutta totta. Me aloitetaan kp 5 lukien Puregon pistokset entiseen malliin, mutta annostuksella 150 iu. Sitten jossain vaiheessa tulee kuvioihin mukaan Orgalutran-pistokset ja myöhemmin vielä Pregnyl 10.000 iu. Alun perin punktio piti olla vkolla 2, mutta luulen sen siirtyvän vkolle 3. Kyllä mäkin periaatteessa jännitän punktiota, mutta lääkärini kyllä vakuutti, että kunnon kipulääkitys annetaan sitä varten ja tarvittaessa toimenpiteen aikanakin sitä voi lisätä. Yksi tuttu oli kuulemma kipupelon vuoksi jopa nukutettu niin haluttuaan. Jotenkin mä vaan ajattelen sillä tavoin, että kun epätoivoista yritystä on jo takana lähes 2 v, niin kyllä mä yhden punktion kestän, vaikka vähän sattuisikin. On se sen arvoista - toivotaan ainakin...

Raitis, ihanaa, että täällä on "toisinajattelijoita" muita piristämässä. Sun juttujasi on aina tosi mukava lueskella. Olen kyllä valitettavasti itse samoilla linjoilla enemmistön kanssa lastenvaatehankintojen suhteen eli en osta yhtäkään ennen kuin raskausvkolle 12 on päästy.

Mukavaa uutta vuotta 2008 kaikille, jos sitä ennen en täällä kävisi. Ja muistakaa suojalasit B) jos raketteja lähettelette...
 
kati231, :hug:

- siis onnitteluhali talla kertaa, kun IVF lahestyy! en tajua mita mun aan pisteille tapahtui. tata on kai liikkeella...

Uskomaton tapahtui ja testasin aamulla ovisplussan luomukierrosta! Hammentavaa ja hienoa. Raitis on ihanan positiivinen. Mulla taa on vahan taikauskoisuuttakin - ajattelen etta jos ostan yhtaan enaa vauvan- tai aitiysvaatteita niin en raskaudu ensi vuonnakaan... :/

Ai niin Inari, taallakin on *paatetty* etta kaksoset tulee.. Hmm. :)
 
PeePee, en oo testannut ja ei kyllä oo tuntemuksiakaan suuntaan ei toiseen :eek: Täti tulee viimeistään tiistaina, mut elän toivossa siihen asti :LOL: Vaikka ei mulla oo oikeastaan odotuksia, sen takia tuntuu turhalta haaskata testiä, ku mahdollisuus plussaamiseen on tyyliin yks miljoonasta :/ Mut en oo huonoillakaan mielin, lähinnä odottelen et päästäis aloittamaan ICSI!!
 
Katille pahoittelut negasta. Kakkapää täti joutais kuuhun..... :x

Hienoa mimi, että bongasit luomuoviksen! Mä yritän samaa vaikka tämä ei ole edes luomukierto mutta mulle kuitenkin aika kevyt kierto kun ei ole Puregonia eikä Pregnyliä. Ei tosin sitä ovistakaan varmaan tule...

Tosin... Mua olis tänään enempi mamboiluttanut kuin tehnyt mieli töihin, joten vois vaikka ollakin ovis tuloillaan.. ;)
Yövuorossa täällä siis tahkotaan. Enää 3,5h... Ja sitten enää kaksi yötä. |O

Sellaista mietin, että mitenkäs se fysiologia menee kun mulla on jo kp 23 ja ovista ei kuulu.. Ja jos keskiviikkoon mennessä ei ole ovista tullut ja huomataan, että follin kasvu on pysähtynyt ennen joulua tehdyn ultran tasolle eli 9,9mm, niin voidaanko sitä alkaa vielä kasvattaa vai onko se folli jotenkin vioittunut tai kuihtunut?

Että päästäänköhän siihen inssiin sitten kuitenkaan.. Tätä tietoa en ole vielä löytänyt vaikka olen anatomiaa ja fysiologiaa kertaillut joulun pyhinä. Meikäläinen sai joululahjaksi Olipa kerran elämä-DVDboxin ja sitä on nyt miehen kanssa katteltu aina muutama jakso päivässä ja väliajat luettu kirjasta. :p
 
Sunnuntai 30.12

kati231............ivf,puregon,orgalutran,pregnyl........kp2/28-42
onneliina...................luomuilua.............................kp5/31
PeePee77...................luomuilua............................kp11/29-38
Popsy......................luomuilua..............................kp11/?
Inari..........................luomuilua............................kp18/26-36
Sahrami73..............Puregon,Pregnyl,Luget.............kp19/26-28
mimi79.......................luomuilua...........................kp20/30-33
Raitapaitainen.......Arimidex + Kotitouhuja..............kp24/31-
Alexandria...................luomuilua?.........................kp24/?
Annuli81.............................................................kp27/28-32
Kamilla......2.inssi........clomit, Pregnyl ...................kp29/29-31/pp16
Melia.........3 inssiä, clomit, Puregon, Pregnyl...........kp 31/28-30
Sini 78.....................luomuilua.............................kp39/28-30
postimestari................luomuilua?.........................kp?/?
lumiperhonen......................................................kp?/?

Plussanneet :heart:


Melia ja Sini78, kuinka piinailut? Entä postimestari ja lumiperhonen...?

PeePee, ootko jo ruvennu tikutteleen ovista? Minä päivänä meet ultraan?
 
Kiitokset haleista ja tsempityksistä, Mimi, PeePee, Inari ja Raitis ! Mulla tosiaan la oli kp1 ja eteenpäin mennään. Aloitan Puregonin tosiaan kp5 ja ensi pe menen ultraan.

Raitis, en ihan tarkkaan tiedä, vastaanko ollenkaan sun kysymykseesi, mutta kerronpa kuitenkin ;) : mulla on ollut koko ajan ongelmia luomukierrossa oviksen määrittämisen kanssa. Kun ahkerasti tikuttelin, niin yleensä sain jotakin haamuntapaista ovistikkuun vasta kp 18-22 paikkeilla. Kun tästä kerroin lääkärillemme hoitoja aloiteltaessa, hän sanoi, että vaikka ovis tapahtuisikin mulla noin myöhään (kierto usein siis reilusti yli kp30:n), niin raskautumiselle todennäköisesti ei ole todellisia mahdollisuuksia, koska limakalvo alkaa olla jo melko huono ja ei niin vastaanottavainen enää noin myöhään. En sano, etteikö jollakin voisi olla toisin, mutta lääkärimme ei tuota kovin hyvänä pitänyt. Tuohon sun asiaan vielä, että varmaan folleja voidaan keinotekoisesti vielä tuostakin hormoneilla kasvattaa, mutta siitä en ole varma, olisiko kiinnittymiselle enää kunnon edellytyksiä. Varmaankin Lugesteron voisi auttaa jossain määrin asiaan - tiedä nyt sitä sitten...

PeePee, joo, helppoahan tämä tosiaan olisi ilman stressaamista. Jos se vain siitä olisi kiinni, me kaikkihan oltaisiin jo raskaana, eikös juu? Meillä näyttää olevan molemmilla sama ultrapäivä 4.1., vaikka ihan eri tahtia mennäänkin.
 
Siis mitä ihmettä! Kirkkaanpunaista vuotoa havaittu äsken vessassa! :eek: Ovisplussa tuli pari päivää sitten eli ei voi olla ovisvuotoa(?) eikä kiinnittymisvuotoa, ja tädin ei pitäis tulla vielä ainakaan 10 päivään. Mitä kummaa?!
 
Maanantai 31.12

kati231............ivf,puregon,orgalutran,pregnyl........kp3/28-42
onneliina...................luomuilua.............................kp6/31
PeePee77...................luomuilua............................kp12/29-38
Popsy......................luomuilua..............................kp12/?
Inari..........................luomuilua............................kp19/26 -36
Sahrami73..............Puregon,Pregnyl,Luget.............kp20/26-28
mimi79.......................luomuilua...........................kp21/30-33
Raitapaitainen.......Arimidex + Kotitouhuja..............kp25/31-
Alexandria...................luomuilua?.........................kp25/?
Annuli81.............................................................kp28/28-32
Kamilla...............................1. ICSI.......................kp1/29-31
Melia.........3 inssiä, clomit, Puregon, Pregnyl...........kp 32/28-30
Sini 78.....................luomuilua.............................kp40/28-30
postimestari................luomuilua?.........................kp?/?
lumiperhonen......................................................kp?/?

Plussanneet :heart:

Kamilla: Bongasin sun kuulumiset tuolta toisesta pinosta ja päivitin sen mukaan. Toivottavasti ymmärsin oikein. Tai hmm.. Toivottavasti ymmärsin väärin ja saisitkin korjata itsesi vaikka Plussanneisiin!! :)
 
oho, onpa aika mennyt nopeasti. nyt jo mullakin kp6. joo, päätin sit mennä luomuna tän kierron ja nyt tuntuu jo munasarjassa selvästi jotain, eli kyllä siellä ilman clomejakin jotain kasvaa...
kivaa uuden vuoden alkua 2008 kaikille!
Ja tää vuosihan tulee olemaan meille kaikille ihan varmasti se plussavuosi!
 
Raitis, ihan oikein ymmärsit! Tänään tosiaan kp1 ja ekaan ICSI:in mennään. Mulla tulee tästä kans välikierto. On mulla kyllä clomiresepti kaapissa mut en meinaa hakea. Turhaan haen 20tabl. ku tarvisin viisi. Enkä oikeastaan edes tarvi, kuinka voitais onnistua luomuna ilman inssiä ku ei inssilläkään. Kaikki toivo siis ICSI:in! Soitan Väestöliittoon keskiviikkona ja varaan ajan suunnittelukäynnille. Siitä se sit lähtee, toivottavasti tekevät lyhellä kaavalla..
 
Maanantai 31.12

Kamilla..............välikierron jälkeen 1. ICSI..............kp1/29-31
kati231............ivf,puregon,orgalutran,pregnyl........kp3/28-42
onneliina...................luomuilua.............................kp6/31
PeePee77...................luomuilua............................kp12/29-38
Popsy......................luomuilua..............................kp12/?
Inari..........................luomuilua............................kp19/26 -36
Sahrami73..............Puregon,Pregnyl,Luget.............kp20/26-28
mimi79.......................luomuilua...........................kp21/30-33
Raitapaitainen.......Arimidex + Kotitouhuja..............kp25/31-
Alexandria...................luomuilua?.........................kp25/?
Annuli81.............................................................kp28/28-32
Melia.........3 inssiä, clomit, Puregon, Pregnyl...........kp 32/28-30
Sini 78.....................luomuilua.............................kp40/28-30
postimestari................luomuilua?.........................kp?/?
lumiperhonen......................................................kp?/?

Plussanneet :heart:

Laitoin vaan noi kp-järjestykseen näin järjestyksen ihmisenä :LOL:
 

Yhteistyössä