IVF:n odottavat

Onnistuin jotenkin olemaan lukematta tuoreimpia viestejä... :LOL: joten vastauksia Kamillan kysymyksiin olikin jo tullut viestiketjuun...

Silti toivon kaikkien lukijoiden, joilla on tietoa HYKS:n jonotusajoista, ilmoittelevan niitä täällä palstalla.

Kamillaa??? Mikä tilanne?

Niin, on meillä se 6-9kuukauden jono kans edessä niinkuin muillakin vaikka yksi taso jääkin pois. Muutenhan se olis ihan epäreilua ja ihmisellähän on lain mukaan oikeus tasa-arvoiseen hoitoon asuinpaikastaan riippumatta.. Laki potilaan asemasta ja oikeuksista.. *Miten niin joku tekee opinnäytetyötä??* :p :p

Mulla ei ole mitään, siis ei YHTÄÄN MITÄÄN tuntemuksia Arimidexistä.. Mutta ei myöskään kuumia aaltoja kuten Clomeista. Nestettä kyllä on kroppa täynnä tai sitten mä olen ihan suoraan sanottuna lihonut.. :(
Miten sitä lihoo vaikka on tänäänki syönyt vain jouluaterian, Briossiviinerin, joulutortun, jugurtin ja glögiä.. :D ;)
Hiilarit maistuu vähän turhan hyvin ja protskut ei sitten millään. Onneksi huomenna on pikkujoulut ja ravintolassa pitää syödä valmiiksi tilattu pihvi.

Olis jo perjantai..... Haluan tietää tapahtuuko meikäläisessä mitään!!!!

Heippa kaikki,
anteeksi kun kirjoitan ehkä väärälle palstalle kun en oo vielä IVF:n menossa, mutta mulla olis kysymyksiä teille.. Tänään oltiin ekassa tapaamisessa Naikkarilla ja mut passitettiin laparoskopiaan (4-6kk päästä) ja sanottiin, että sen jälkeen tehdään IVF. Olen ihan suunniltani kun nyt selvisi miten pitkiä odotusajat on! Alkaa nyt jo olla voimat ihan lopussa vaikka oon ollut vasta vaan clomilinjalla (7kk). Yritystä meillä on takana kohta 5 vuotta. Eli sanokaapa viisaat ja URHEAT naiset, miten pitkä ruljanssista voi tulla? Alexandriakin on jonottanut 2 vuotta! Järkyttävää. :hug: Onko Väestöliiton jonot lyhyempiä kuin Naikkarin? Entä miten nopeasti hoitoa saisi yksityisellä ja miten paljon esimerkiksi IVF maksaisi siellä? Olisi ihanaa jos joku voisi vähän neuvoa mua, lohduttaisi tosi paljon!

Ilmoittaudunpa minäkin tähän uuteen pinoon!

Kuten varmaan jo tuolla marraskuun inssipiinailijoissa mainostin, me ollaan yksityisellä nyt siirtymässä IVF-hoitoihin. Eilen oltiin miehen kanssa klinikalla keskustelemassa lääkärimme kanssa IVF:n aloittamisesta. Jos täti tulee tässä kuussa (kerrankin sitä jopa toivoo) tiettynä ajankohtana, siinä tapauksessa päästään aloittamaan IVF. Muutoin aloitus menee seuraavalle kuukaudelle.

Meillä IVF alkaa vähän samaan tapaan kuin edelliset pistoshoidot eli aloitan ensin pistämään Puregonia 150 iu per pv ja myöhemmin mukaan tulee Orgalutran-pistokset jarruna sekä Prenyl, Lugesteron ja metforminit. Huh huh, kylläpä on taas varsinainen määrä lääkkeitä. Onneksi sain junailtua noi lääkeasiat siinä mielessä hyvin, että sain nyt jo reseptit kaikkiin, että voin hankkia ne vielä tämän vuoden puolella. Mulla kun on Kelan omavastuukatto 627 eur jo täynnä tältä vuodelta, niin käytössä saan noi kaikki lääkkeet lähes ilmaisesti - no, 1,50 eur per lääke joutuu maksamaan, mutta sehän ei oo mitään monien satojen eurojen lääkkeissä.

Me keskusteltiin läpi koko IVF-hoito punktiosta aina alkion siirtoon asti. Sain kyllä hyvän kuvan koko hoitomuodon tehokkuudesta ja mielenkiinnolla sitä odottelen aloitettavaksi. Meidän tilanteessa kuulemma onnistumis% olisi jopa luokkaa 30-35 %. Tosi hyvä asia mun mielestä on se, että kerrankin päästään lähempää tarkkailemaan munarakkuloiden/-solujen laatu, että minkälaisia ne oikeastaan ovat itsellä. Se kuulemma kertoo jo paljon, miten paljon niitä muodostuu, minkä verran hedelmöittyy yms.

Kamillalle tsemppiä inssiin!

Muille kärsivällisyyttä IVF-jonojen kanssa!

Mimi79, me käydään Felicitaksessa. Riippuen sun aikaisemmista tutkimuksista ja niiden hyödyntämisen mahdollisuudesta uskoisin, että hoito voitaisiin aloittaa suhteellisen nopeastikin. Kuten tuossa kirjoittelin, eilen oltiin juttelemassa IVF:stä ja se pyritään aloittamaan jo nyt joulukuussa, jos vaan kierto menee ok eteenpäin. Kallista lystiähän tää on yksityisellä puolella, mutta ikäni takia en ole enää valmis jonottamaan vuosikausia. Klinikan nettisivuilta varmaan löydät hinnaston, jossa kerrotaan hoidon hinnasta suuntaa-antavasti. Päälle tulee kaiketi ultrakäynnit + lääkkeet, hoidon osuus kaiken kaikkaan varmaan noin 2000-3000 eur.

Huomasitko muuten täällä lapsettomuuspuolella oli oma pino myös Felicitaksen hinnoista... Siellä on asiaa jonkin verran kommentoitu.

Terveisiä ultrasta! Hyvältä näytti, yksi 19.5x19.5mm munis siellä möllötteli vasemmalla puolella. Limis 9.1mm. Enempää en odottanutkaan ku söin vain yhden clomin päivässä. Pistän Pregnylin huomenaamulla viideltä ja inssi sit perjantaina klo 17. Ja lääkäri E.H:n kotivastaanotolla :whistle: Mies kiusaskin et "varo vaan ettei se laita omia joukkkoon!"
No hyi..... :LOL:

Oon tikuttanut ovista eilen ja tänään ja ei oo tullu haaleetakaan viivaa. Ajoitus ei ainakaan myöhästy ja eikös Pregnyl joka tapauksessa laukaise oviksen?

Torstai 13.12

Raitapaitainen...Arimidex, Puregon (?), Pregnyl + jotain?..kp7/31-
Alexandria...................luomuilua?..................kp7/?/pp
Annuli81......................................................kp10/28-32/pp
Kamilla......2.inssi........clomit, Pregnyl ............kp12/29-31/pp
Melia.........3 inssiä, clomit, Puregon, Pregnyl....kp 14/28-30/pp
Sini 78.....................luomuilua......................kp22/28-30
PeePee77..ei inssiä......luomuilua....................kp28/29-31/pp?
postimestari................luomuilua?..................kp?/?/pp

Plussanneet :heart:

PeePee , sulla alkaa olla jännät päivät! Eihän täti oo vielä kyläillyt?

melia, ymmärrän täysin purkauksesi! Muakin ärsyttää suunnattomasti välillä jonottaminen, nääntävän pitkällistä touhua!
Yksityisellä on tietysti se hyvä puoli et hoitoon pääsee heti ilman turhia keskusteluja/jonoja. Itse vielä puntaroimme julkisen ja yksityisen välillä. Lähetteen laittanut lääkäri kun lupaili eilen ultrakäynnillä et kutsu ensikäynnille tulis tammikuussa. Mut sen jälkeenhän on vielä tosiaan yli puolen vuoden jono, en tiedä "kestääkö pää" jonottaa... Ja ICSI:in on kuulemma vielä vähän pidempi jono! :kieh: Meillä kun ilmeisesti simpat ei välttämättä riitä IVF:ään.

Raitis , kuinka se projekti on sujunut josta kerroit pikkujouluissa..? Ne heput tulee vissiin sun joukkoon ultraan? Toivotaan tosiaan hyviä ultranäkymiä..! Onko teillä saumaa inssiin täs kierros vai sotkeeko joulu kuviot?

Hienoa kati231 että saitte edes vähän säästöä lääkkeiden suhteen!! Kaikki säästö on tervetullutta tän rahanmenon keskellä :)

Hyvää alkavaa torstai päivää kaikille kanssasiskoille! :hug:

PeePee , kiitti peukutuksista, niitä tosiaan tarvitaan!! Varsinkin simppojen suhteen....
Joo, olis kiva mennä kaffille! Torstai tai perjantai käy, jos sulla ei oo mitään? Maanantain, tiistain ja keskiviikon oon iltavuorossa 14-22.
Nyt pitää lähtee töihin, mut käyn kurkkimassa tauolla palstaa, jos netti on vapaana :xmas:

Heissan!
Mimi79 mekin ollaan menossa ICSI-hoitoon yksityiselle, hoidon tosiaan voi aloitella omasta kierrosta riippuen tyyliin melkein heti.Syyskuun lopulla oli eka käynti lääkärillä,ja meille selvisi lokakuun lopussa, että hoitoon joudutaan ja lääkärin mielestä oli hyvä hetki sulatella asiaa, muuten olisi voinut aloittaa ihan heti (mun kierto oli just siinä vaiheessa). Meillä tai mulla alkaa nyt sitten jouluaattona sumut ja näillä näkymin nollaultra on 8.1, jolloin alkaa myös pistokset. Toimenpideviikko on luultavasti viikolla 4.

Kati231, käydään muuten kanssa Felicitaksessa :D Palvelu ollut tosi hyvää tähän asti, olen ollut tosi tyytyväinen. Kalliiksi kyllä tulee, mutta mä en halua odotella ja muutenkaan en ole ikinä saanut hyvää palvelua julkisella, joten on myös pieniä ennakkoluuloja siitä miten siellä asiat etenisi...

Paljon +++++++++tuulia loppukiertolaisille!

Kiitoksia kaikille kannustamisesta!Toivottavasti kaikki saadaan näistä tuevista hoidoista toivottu lopputulos! :heart:

Vielä tosta jonottamisesta...Vaikka sanoin että meitin jonotusaika on ollu 22kk/3vuotta niin en tarkottanut että putkeen...siinä jonotettiin eka laparoskopiaan 5kk sitten hoitoon 9kk ja näitten IVF:en ja PAS:ien välissä on ollu kanssa jonotusta.Potuttaahan se jonotus mutta minkäs teet. Kyllä muakin kyrpi kun syyskuussa oli epäonnistunut PAS ja sitten sanottiin että ilmottaudu viimeseen hoitoon maaliskuussa 2008...Se tuntuu jotenkin niin KAUHEAN kaukaiselta vaikka ei siihen enää ole ku 3kk... =)

Täällä odotellaan että kuukautiset loppuis jo...kohta viikon vuotanu ja edelleen tihkuttaa... :kieh: eilen soitin klinikalle että laittaisivat terolut-reseptin postissa kotiin kun en muuten voi ilmottautua maaliskuussa hoitoon ilman niitä kuukautisia ja nykyset Terolutit loppuu justiinsa... :)

Onnea Kamillalle inssiin!!!! Kotivastaanotolla... Hmm.. ;)

No, siellä on vaan se yks mies.. Mulla on kaikki kolme! :D
Hyvin on projekti sujunut, eipä sitä kameraa pahemmin ajattele enää kun siihen on tottunut.

Olispa aamulla hieno munis niin vois päästä ens viikolla inssiin. Jos ei pääse niin kerrankin toivon, että joulu ei olisi vielä vaan vasta viikon myöhemmin... :xmas:

Perjantai 14.12

Raitapaitainen.......Arimidex + Kotitouhuja...........kp8/31-
Alexandria...................luomuilua?..................kp8/?/pp
Annuli81......................................................kp11/28-32/pp
Kamilla......2.inssi........clomit, Pregnyl ............kp13/29-31/pp
Melia.........3 inssiä, clomit, Puregon, Pregnyl....kp 15/28-30/pp
Sini 78.....................luomuilua......................kp23/28-30
PeePee77..ei inssiä......luomuilua....................kp29/29-31/pp?
postimestari................luomuilua?..................kp?/?/pp
mimi79......................clomit..........................kp?/?/pp
kati231........................................................kp?/?/pp

Plussanneet :heart:

Heippa hei!

No miten Kamillan päivä??

Yöllä kun kirjoittelin niin mulla ei näkynyt kaikki viestit. Viimeisin mikä oli ja mihin kommentoin oli Kamillan 13.48 lähettämä viesti.. :/

Kävinkin päivällä pikaiseen muuttamassa omaa kohtaani pinossa mutta en sitten ehtinyt muuta kirjoitella. Muniksia oli... Kaikki kasvaneet mutta yksi oli onneksi vähän muita isompi n. 9mmx9mm. Pienempiä oli kymmeniä mutta nekin oli varmaan jotain luokkaa 7-8mm. :|

Olin ehkä hieman isommat toiveet asettanut tälle lääkkeelle kuin mitä lopputulos nyt oli. Tosin tänään on vasta kp8 ja nyt tänään aloitan syömään toisen 5pv:n Arimidex-jakson, että eihän sitä tiedä kuinka hieno munis mulla ens torstaina onkaan! ;)

Se nyt kuitenkin varmistui, että tässä kuussa ei ehditä inssiä tekemään joulun vuoksi mutta munista ultrataan tosiaan vielä ens viikolla ja sitten poistutaan makuuhuoneen puolelle kun ovistikut niin määrää. Pregnyliäkään ei siis ilmeisesti ole tulossa.

Onneksi oli turvamiehet matkassa.. Ei pelottanu yhtään!! :D
Eli siis hyvin meni senkin puolesta. Unohdin heidät itseasiassa kokonaan kun seurasin niin tiiviisti ultraruutua ja toki keskittymistä vei vähän tuo vasemman puolen munasarja kun se on tyhmästi kohdun takana ja sitä joudutaan aina painamaan esiin.. Se sattuu!!
Semmosen asian tajusin siellä kesken kaiken, että mullahan tosiaan oikea puoli on selvästi aktiivisempi. Munikset on aina siellä. :/

Terveisiä PERSEESTÄ! Eiku inssistä.... :'( :'( :headwall: :kieh:
Anteeksi kielenkäyttöni, mut on tosi turhautuneet fiilikset :ashamed:
Simppoja jäi pesun jälkeen vain 400 000 kpl eli aivan sama vaikka olis truutannu ne suoraan viemäriin, ei sellaisella määrällä tee mitään!
Simppoja oli kyllä määrällisesti hyvin, 137 milj. yhteensä mut liikkuvuus taas aivan surkea. 1% liikkui hyvin eteenpäin, 30% hitaasti eteenpäin, 19% paikallaan ja 50% oli kuollu. Et jep jep, piinailut jäi heti siihen. Toki ne sisään ruiskutettiin, ei se ota jos ei annakaan ja tänään illalla ruutataan vielä perinteisin menetelmin kotona.
Mut on tosi paskat fiilikset, en ymmärrä miks laatu oli taas heikentynyt noin paljon. Viime inssis kuitenkin oli 21% hyvin liikkuvia, 26% hitaasti eteneviä ja 2milj. saatiin sisään.

Eli ICSI:in mennään, lääkäri sanoi et ei toi määrä riitä edes IVF-hoitoon.
Ja julkisen jonot ICSI:in on kuulemma vielä pidemmät ku IVF:ään. :headwall: :'(

Et täällä pyöriskellään taas itsesäälissä................

Voi itku Kamilla!!!!!!!!!!!!! :'( :'(

Mitäs jos laittaisitte vielä joulupukille kirjeen, että ei lahjoja vaan lahjoituksia ICSIä varten ja menisitte tammikuussa yksityiselle?

Toisaalta.. Ei sinne tarvita kuin yksi uimari, joka pääsee perille.. :hug:

Mulla on vähän samat fiilikset kuin sulla.. Sellainen luovuttanut olo, että ei tästä mitään tule... :(

Niin, kyllähän ihmeitä tapahtuu ja ihme täs todellakin tarvittais et tästä tärppäis... :(
Pitää kattoo sit tammikuussa kun tulee kutsu julkiselle ekalle käynnille et mitä tehdään. Toisaalta ei pää kestäis odottaa kauaa mut sit taas houkuttais julkisen hinnat. Siellä vois tehdä max kolme hoitoa ja siirtyä sit yksityiselle jos tarve vaatii.

Kyllä täs voimia tarvitaan kaikille, :hug: , kyllä me vielä äideiksi päästään!! :heart:

Oon pahoillani kamilla! :hug: Mutta ennen kuin ne kuukautiset alkaa niin vielä ei ole toivo mennyt...Mutta ymmärrän sun tunteet täysin.Ittellänikin aina joka hoitokerrasta on ollut pessimistiset odotukset.Joskus oon miettiny että onko se tää mun pessimismi joka estää niitä alkioita tarttumasta... :LOL:

raitapaitaiselletulee sitten kotona makuuhuonepäiviä :D tai kuka sitä on sanonu että makkarissa tarvii pysyä... :LOL: Onnea yritykseen! Täällä piinailen muiden mukana kunnes itse pääsee piinailemaan...
Alexandria ja kp10/????

Kiitti tsemppauksista kamut, lämmittää sydäntä! :heart:

Alexandria: Joo, kyllähän toivo elää väkisinkin menkkoihin asti vaikka sitä yrittäis tukahduttaakin :p :) Yritettiin epätoivoisesti "varmistella" kotikonstein vielä eilen illalla ja tänä aamuna, mut kyllähän tää aika toivotonta on...
Nyt pitää vaan alkaa asennoitumaan ICSI:in ja miettiä et mennäänkö yksityiselle vai jaksetaanko jonottaa...

PeePee, onko tätiä näkynyt? Ei vissiin!? Jospa oliskin tullu luomutärppi!!!

Huh, suorastaan pelottavan lupaavalta kuulostaa PeePee!!!
Kyllä nyt vois pistää vaikka rahansa likoon tärpin puolesta! =) :whistle:
Toivotaan peukut ja varpaat pystyssä et teitä vihdoin lykästäis, voi vitsi, vähänkö olis ihana joululahja!!!! :flower: :heart:

Sopiiko liittyä joukkoon?

Meillä yritystä reilut 2 v, mulla PCO:ta, mutta varsinaista syytä lapsettomuuteen ei ole löytynyt. Julkisella puolella jonottelujen jälkeen päästiin vihdoin tänä syksynä kokeilemaan ensimmäisiä hoitoja. Iän takia emme halunneet enää odotella, kun julkisella ilmoitettiin ettei aikoja ole ja ainoa vaihtoehtomme olisi ollut soitella ja kysellä joka kierron alussa uudelleen. Menimme siis yksityiselle, missä nyt on tehty kaksi ovulaation induktiota. Clomit hypättiin saman tien yli ohuiden limakalvojeni vuoksi. Lääkäri päätteli myös alustavasti, että inseminaatioita ei kannata yrittää, kun meillä on käytännössä samat mahdollisuudet onnistua kotikonstein "pelkällä" ovulaation induktiolla. Toisella kerralla kuitenkin kehitin allergiareaktion puregonille, ja nyt edessä onkin hoitotauko. :'(

Meillä on seuraava lääkäriaika loppiaisen jälkeen, ja silloin pohditaan jatkoa. IVF:stä oli aiemmin puhetta seuraavana askelena - en tosin tiedä miten nyt mennään eteenpäin, kun reagoin näköjään lääkkeisiin huonosti.
Positiivisuutta täälläkin kaivataan, mutta enpä tiedä mistä sitä jaksaisi ammentaa. Tosin alkutaipalleellahan me vasta ollaan näissä hoidoissa...

Toivottavasti täällä alkaa puhallella plussatuulia! Tsemppiä kaikille.

Multa näköjään yks pp tipahtanut pois, mut väliäkös tuolla, eipä täs paljo tarvi muutenkaan piinailla...

PeePee, eikös sulla huomenna pitäis tätsy tulla jos tulee? Meinaatko testata vai odotteletko vielä? Mä en varmaan malttaisi olla testaamatta...
Teillähän luomutärppi on ihan mahdollinen, ku simpat on hyvät!

Meillä se mahis on ihan olematon, ku inssikin on toivotonta |O :'(

:attn: , itsesääli nostaa taas täällä rumaa päätään.... :x

Yhteistyössä