Hakutulokset

  1. L

    Mitä voisi laulaa siskon häissä?

    Ehdotelkaas joitan nättejä kappaleita, jotka sopisivat juhlatilaisuuteen... Olen laulanut joskus esim. Elton Johnin "Your Song" mutta nyt pitäis keksiä joku muu kun hääpari on jo sen joskus kuullut mun laulamana... :whistle:
  2. L

    Mustikkarahkapullaa... mutta rahka puuttuu... Voinko käyttää...

    Siis ihan normipullataikinan ajattelin tehdä ja kaulia sen levyksi pellille... Siihen päälle mustikka-jugurtti-muna-sokeri-seos... Luulisin onnistuvan? :whistle:
  3. L

    Mustikkarahkapullaa... mutta rahka puuttuu... Voinko käyttää...

    ...rahkan sijasta turkinjugurttia ja vaniljajugurttia? Mulla ois molempia senverran, että ne yhditettynä saattaisivat riittää. Lisäksi tietty ne mustikat ja kananmunaa. Hyytyyköhän tarpeeksi?? :whistle:
  4. L

    Tosta alapään pesemisestä tuli mieleen miten mua aina huvittaa toisten tapa pestä se toosansa

    Minä olen ainakin nähnyt, ja ihan mustana uskallan kirjottaa :)
  5. L

    Yrittäjät hoi!Missä teillä eläkevakuutus kun pientä toimintaa?

    YEL raja tänä vuonna on n. 6700e.
  6. L

    Voi itku minun pitäisi saada kirjoitettua englanniksi kirje

    Mullakaan ei ollut siis tarkoitus mitenkään arvostella kenenkään englannin kielen taitoa! Voi olla, että omistakin ehdotelmista puuttuu jotain!! :p
  7. L

    Voi itku minun pitäisi saada kirjoitettua englanniksi kirje

    Tässä oli pari kirjotusvirhettä, vaikkakin ymmärretyksi tulee varmasti näinkin. Mutta: "Here in Facebook", "who has written", "6km north from", "you can find a family member you've never met"
  8. L

    Katsokaa meidän sähkölaskusumma niin ette enää ihmettele miksi toivon pakkasten LOPPUVAN!!!

    Toki löytyy sähkölämmitteisiä taloja, mutta asumiskustannukset yleisesti ottaen ovat halvempia johtuen lähinnä talojen hinnoista. Toki moni ei sitten täällä viihtyisi. Ymmärrän hyvin sellaisia, jotka haluavat maksaa siitä, että ovat lähellä kaikkea ja palvelut ovat saatavilla.
  9. L

    Katsokaa meidän sähkölaskusumma niin ette enää ihmettele miksi toivon pakkasten LOPPUVAN!!!

    Taas täytyy todeta, että kyllä Lapissa on hyvä asua. Meidän koko VUODEN sähkönkulutus on 6000kWh, talo 100m2. Lämmitetään pelkästään puulla, myös käyttövesi lämpeää puulla. Sähkölasku n. 40e kuussa :D Puihin menee rahaa n. 1000e vuodessa, mutta on se silti melko edullista . =)
  10. L

    Unikoulu alkoi hetki sitten... *muoks. 2. yö ohi ja nyt kaivataan unikouluvinkkejä miehelle*

    Hienoa, että eka yö meni hyvin! Meilläkään ei siinä nukahtamisessa ollut koskaan ongelmia ja tosiaan alkuun unikoulussa hassuinta oli se, että se nukahtaminen tuntui muuttuvan vaikeammaksi... Mutta niin vain se toimii! Joten ei muuta kuin sitkeetä yrittämistä ja lujia hermoja! Seuraan tilannetta...
  11. L

    Taapero sairaalaan unikouluun...kokemuksia kaipaan nyt kovasti!

    Ehdotin sitä ensi- ja turvakodin unikoulua, koska tietääkseni se on "lempeämpi" kuin sairaalan. Mutta tässä on varmasti vaihtelua kunnittain, joten varmasti viisainta on soitella sen oman sairaalan osastolle ja kysellä sieltä... Toivottavasti muutaman viikon päästä teilläkin taas nukutaan...
  12. L

    Taapero sairaalaan unikouluun...kokemuksia kaipaan nyt kovasti!

    Ainiin, niistä unilääkkeistä, aikoinaan kuulema annettiin lapsillekin. Meidän lääkäri täällä kertoi, että olivat tarjonneet hänenkin lapselle mutta olivat ratkaisseet asian niin, että olikin syöttänyt ne lääkkeet vaimolle :laugh: Yöt olivat parantuneet kun vaimo ei enää herännyt joka...
  13. L

    Taapero sairaalaan unikouluun...kokemuksia kaipaan nyt kovasti!

    Chef, kahlasin koko ketjun läpi, sillä asia kiinnostaa minua todella. Kahden poikamme kanssa olemme joutuneet unikouluttamaan moneen kertaan. Myös meillä kaikki allergiat ym. fyysiset syyt poissuljettiin aikoinaan. Onko seudullanne mahdollista saada maksusitoumus kunnalta Ensi- ja...
  14. L

    ei kai sairaalaan mentäessä tarvitse omia lääkkeitä mukaan?

    Ei sairaala mitenkään voi varautua kaikkiin ihmisten tauteihin. Saat lääkityksen tosiaan vain siihen "vaivaan", mitä olet mennyt hoidattamaan.
  15. L

    ei kai sairaalaan mentäessä tarvitse omia lääkkeitä mukaan?

    Riippuu varmaan siitä, mitä olet menossa hoidattamaan? Jos menet synnyttämään kipulääkkeet tietenkin saa mutta omat henkilökohtaiset pitää tietenkin olla mukana!
  16. L

    Teempä uuden aloituksen tästä vähäunisuudesta...

    Kiitos Zombie, ihana tietää, että ei olla yksin tässä tilanteessa... :heart: Tää on jo niin tuttua mulle... mutta silti joskus täytyy avautua! "Vasta" 5 vuottahan tässä on valvottu joten kaipa se pari vuotta vielä... Joskus haaveilin kolmesta lapsesta, mutta kyllä se tämän toisenkin...
  17. L

    Teempä uuden aloituksen tästä vähäunisuudesta...

    Juu jompikumpi herättää toisen, välillä toinen ja välillä toinen. Ovat niin herkkäunisia molemmat, että varsinkin aamuyöllä tai siis silloin 05 maissa ei tartte kuin vessan ovi narahtaa toisessa päässä taloa, niin molemmat ovat tikkana pystyssä. Siirrettiin molemmat samaan huoneeseen...
  18. L

    Teempä uuden aloituksen tästä vähäunisuudesta...

    Rutiinit on todella selkeitä, se on ainoa tapa, millä pystyn edes jotenkin hahmottamaan tätä maailmaa tällä hetkellä... :( Aamulla heräämisen jälkeen syövät aamupalaa n. klo 7, klo 10 ollaan joko ulkona tai kerhoissa. Sitten 12 maissa kotiin, ruokaa ja pienempi nukkuu. Klo 14 välipalaa...
  19. L

    Teempä uuden aloituksen tästä vähäunisuudesta...

    Nukkumaan n. klo 21 ja heräävät n. klo 05... :/
  20. L

    Teempä uuden aloituksen tästä vähäunisuudesta...

    Torkun kyllä useinkin silloin, kun pienempi nukkuu, lastenohjelmat pyörii isommalla... Torkkuminen ei oikeen vaan auta silloin, kun univelkaa on jo riittävästi. Toi tilanteen hyväksymisen vaikeus on totta, sillä univelka tekee ihmisestä erilaisen, kuin se oikeasti olisi. Tietyllä tasolla olen...

Yhteistyössä