ei kai sairaalaan mentäessä tarvitse omia lääkkeitä mukaan?

  • Viestiketjun aloittaja heh
  • Ensimmäinen viesti
ap ihmettelee
Alkuperäinen kirjoittaja Lappitar:
Riippuu varmaan siitä, mitä olet menossa hoidattamaan? Jos menet synnyttämään kipulääkkeet tietenkin saa mutta omat henkilökohtaiset pitää tietenkin olla mukana!
No niinpä, synnyttämää olen menossa.. no eikö ne poli/osastomaksut ole samanhintaisia vaikka olen synnyttänyt tai muuten operoitu? Miksi synnyttäneelle ei kuulu lääkkeet sitten?
 
Borkku
Riippuu ihan siitä mitä lääkkeitä on käytössä.

kannattaa ottaa kyllä mukaan ellei kyse ole tavallisimmista lääkkeistä. Yleensä kyllä sairaaloiden apteekeista löytyy, mutta ei vara venettä kaada :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap ihmettelee:
Alkuperäinen kirjoittaja Lappitar:
Riippuu varmaan siitä, mitä olet menossa hoidattamaan? Jos menet synnyttämään kipulääkkeet tietenkin saa mutta omat henkilökohtaiset pitää tietenkin olla mukana!
No niinpä, synnyttämää olen menossa.. no eikö ne poli/osastomaksut ole samanhintaisia vaikka olen synnyttänyt tai muuten operoitu? Miksi synnyttäneelle ei kuulu lääkkeet sitten?
synnytykseen kuuluu se synnytykseen ja sen jälkeen tarvittavat lääkkeet, mutta et sä sieltä esim. astmalääkkeitä saa..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap ihmettelee:
Alkuperäinen kirjoittaja Lappitar:
Riippuu varmaan siitä, mitä olet menossa hoidattamaan? Jos menet synnyttämään kipulääkkeet tietenkin saa mutta omat henkilökohtaiset pitää tietenkin olla mukana!
No niinpä, synnyttämää olen menossa.. no eikö ne poli/osastomaksut ole samanhintaisia vaikka olen synnyttänyt tai muuten operoitu? Miksi synnyttäneelle ei kuulu lääkkeet sitten?
Tottakai sinulle kuuluu lääkkeet vaikka oletkin synnyttämään menossa. Eli ei tarvi ottaa mukaan! Voithan vielä varmistaa asian,mutta näin nyt yleensä ainakin on. Kyllä joka osastolla on tietty peruslääkevalikoima. Ja jos ei satu jotain lääkettä olla niin sitä hommataan.
 
Lappitar:

Riippuu varmaan siitä, mitä olet menossa hoidattamaan? Jos menet synnyttämään kipulääkkeet tietenkin saa mutta omat henkilökohtaiset pitää tietenkin olla mukana!



No niinpä, synnyttämää olen menossa.. no eikö ne poli/osastomaksut ole samanhintaisia vaikka olen synnyttänyt tai muuten operoitu? Miksi synnyttäneelle ei kuulu lääkkeet sitten?
Ei sairaala mitenkään voi varautua kaikkiin ihmisten tauteihin. Saat lääkityksen tosiaan vain siihen "vaivaan", mitä olet mennyt hoidattamaan.
 
sh
Alkuperäinen kirjoittaja jaiks:
Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Saat lääkityksen ainoastaan siihen vaivaan, jonka vuoksi sairaalaan menet. Muu lääkitys on sinun omalla vastuullasi.
Juuri näin!
Höpö höpö ja huuhaa, ei todellakaan pidä paikkaansa jos puhutaan sairaalasta ihan näin yleistasolla.
10 vuotta sh:na työskennelleenä tiedän, että potilaan kuuluu ottaa omat lääkkeet mukaan. Ilman muuta olemassaolevasta lääkityksestä kannattaa kertoa sairaalassa, mutta kyllä synnyttäjän pitää huolehtia itse esimerkiksi omasta allergialääkityksestään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jaiks:
Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Saat lääkityksen ainoastaan siihen vaivaan, jonka vuoksi sairaalaan menet. Muu lääkitys on sinun omalla vastuullasi.
Juuri näin!
Höpö höpö ja huuhaa, ei todellakaan pidä paikkaansa jos puhutaan sairaalasta ihan näin yleistasolla.
No kun tätä mä kans ihmettelin! Jos esim menee synnyttämään ja itsellä on käytössä vaikka lääkitys kilpirauhasen vajaatoimintaan,niin ei kai ne nyt siellä synnärillä sano,että kun tulit kerta vaan synnyttämään niin et voi tätä lääkettä meiltä saada. Edelleen sanon, että soita sinne ja kysy! Saat ainakin totuuden mukaisen vastauksen.
 
.
tässäkin tapauksessa olisi paras soittaa ko sairaalaan ja kysyä sieltä, en kyllä luottaisi siihen että sairaalasta saisi juuri sitä lääkettä, mitä sinulla on, jotain korvaavaa varmasti löytyy.
 
mn
mulla ei ole tietoa kuin astmalääkkeistä. ja ne piti olla mukana, omat siis. ei niil ole välttämättä astmallääkkeitä siellä ja kalliiksihan se tulis jos joutuisivat antamaan kaikille astmaatikoille lääkkeet ain synnytyksen yhteydessä.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jaiks:
Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Saat lääkityksen ainoastaan siihen vaivaan, jonka vuoksi sairaalaan menet. Muu lääkitys on sinun omalla vastuullasi.
Juuri näin!
Höpö höpö ja huuhaa, ei todellakaan pidä paikkaansa jos puhutaan sairaalasta ihan näin yleistasolla.
No kun tätä mä kans ihmettelin! Jos esim menee synnyttämään ja itsellä on käytössä vaikka lääkitys kilpirauhasen vajaatoimintaan,niin ei kai ne nyt siellä synnärillä sano,että kun tulit kerta vaan synnyttämään niin et voi tätä lääkettä meiltä saada. Edelleen sanon, että soita sinne ja kysy! Saat ainakin totuuden mukaisen vastauksen.
raskausdiabeetikolla täytyy ainakin olla oma insuliini mukana :/
 
SH
Lääkityksen katkeamattomuuden turvaamiseksi harvinaisemmat lääkkeet ja esim. insuliinit, astmasuihkeet kannattaa ottaa varalta mukaan. Kaikki lääkkeet kuuluu sairaalan antaa, mutta kaikkia mahdollisia lääkkeitä ei välttämättä ole sairaalan kaapissa ja esim. iltaisin ei sairaala-apteekkikaan ole auki... Eikä tosi kalliita/harvinaisia lääkkeitä pidetä varalta kaapissa, koska nekin vanhenevat aikanaan ja esim insuliinikynät menevät vanhaksi aika pian avaamisen jälkeen... Voit toki soittaa jos tiedät olevasi menossa tiettynä päivänä, että mulla on tällainen lääkitys ja se pitää hommata etukäteeen osastolle!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Alkuperäinen kirjoittaja jaiks:
Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Saat lääkityksen ainoastaan siihen vaivaan, jonka vuoksi sairaalaan menet. Muu lääkitys on sinun omalla vastuullasi.
Juuri näin!
Höpö höpö ja huuhaa, ei todellakaan pidä paikkaansa jos puhutaan sairaalasta ihan näin yleistasolla.
10 vuotta sh:na työskennelleenä tiedän, että potilaan kuuluu ottaa omat lääkkeet mukaan. Ilman muuta olemassaolevasta lääkityksestä kannattaa kertoa sairaalassa, mutta kyllä synnyttäjän pitää huolehtia itse esimerkiksi omasta allergialääkityksestään.
Potilaan ei todellakaan tarvi ottaa omia lääkkeitä mukaan osastolle tullessaan! Kyllä sairaala huolehtii. Niin vai tarkoititko tässä kohtaa pelkästään synnyttämään tulevia?
 
se
Se vähän riippuu tapauksesta. Joku allergialääke oletetaan olevan itselläsi mukana mikäli olet tietoinen sairaalaan joutumisestasi. Synnyttämään lähtö on tietoinen tapahtuma, eli lääkkeet oltava oli lääke mikä tahansa.

Mutta esim jos joudut onnettomuuten.. sairastut äkillisesti tms, ni ethän sää niitä lääkkeitä ala penkoo ennen ambulanssin tuloa, vaan sillon se katotaan potilastiedoista mikäli et itse kykene kertomaan. Silloin lääkkeet tarjoaa sairaala.
Mut siis pääsääntöisesti kun tiedät joutuvasi sairaalaan ni otat omat lääkkeet mukaan. Sit on eri asia jos olet niin huono että vain makaat siellä ni kyllä ne sairaalasta ne lääkkeet sulle tarjoo, ei ne ala sun laukkuja penkoo. Allergialääke on kuitenkin sellanen, että se kantsii aina olla mukana.
 

Yhteistyössä