Heh, no meillä tulee siirtomaksu vielä tuohon lisäksi, että taidettiin pistää sitten vielä paremmaksiAlkuperäinen kirjoittaja ap:siirtomaksu oli tuossa 248?.
On kulutuksen mukaan. Ei normaalisti talvellakaan näin kamalat laskut ole mutta pakkaset nyt on mitä on.Alkuperäinen kirjoittaja onko kulutuksen mukaan:Onko kulutuksen mukaan tuo laskutus. Eli joka kuukausi tulee lasku sen mukaan mitä on kulutettu. Tottakai talvella kilowatteja kuluu, ja kesällä taas sähkölaskun eivät paljoa rahapussia itketä?????
Mutta jos se on leivinuuni, säästää se sähkössä myös ruoanlaiton osalta. Minusta 5000 euroa ei ole niin mieletön summa, etteikö kannattaisi takkaa laittaa, jos omasta kodista kyse.Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:On tullut sitä takan laittamista mietittyä, mutta kun hintoja katsoo niin varaava takka tulee maksamaan varmaan sen 5000 euroa, että sillä rahalla saa aika monta kuukautta maksaa isompia laskuja, varsinkin kun ne puutkaan ei mitään halpoja enää ole.
Tänätalvena myös sähkön markkinahinta on ollut todella korkeissa lukemissa sähköpörssissäAlkuperäinen kirjoittaja ap:On kulutuksen mukaan. Ei normaalisti talvellakaan näin kamalat laskut ole mutta pakkaset nyt on mitä on.Alkuperäinen kirjoittaja onko kulutuksen mukaan:Onko kulutuksen mukaan tuo laskutus. Eli joka kuukausi tulee lasku sen mukaan mitä on kulutettu. Tottakai talvella kilowatteja kuluu, ja kesällä taas sähkölaskun eivät paljoa rahapussia itketä?????
Voi voi oma on omgelma kun olette ostaneet sähkölämmitteisen talon,turha siitä on pientä päätänsä aukoaAlkuperäinen kirjoittaja APUA!!!:663?!!!!!!!!!!!!!!:O Että silleen...
Meillä oli just sähkölasku 69?/2kk ja asutaan samankokoisessa, meillä myös takka mutta ei olla nytkään lämmitetty pariin viikkoon...Alkuperäinen kirjoittaja ap:lähemmäs 200 neliötä.Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen:Kuinka iso kämppä teillä oikein on?Alkuperäinen kirjoittaja ap:sähkölämmitys on. ja on leivinuuni, takka ja hella joita lämmitetään lähes päivittäin. kaikki rahat menee sähköön!!!Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen:Sähkölämmitys? Ei tulisijoja?
Mua ei ainakaan harmita sähkölämmitys vaikka talvella onkin nyt isoja laskuja tullut. Meillä on vastaavasti pieni yhtiövastike, kun kaukolämpöasunnoissa oli kovemmat vastikkeet mitä meidän sähkölämmitteisessä. (Meillä on vastike vain 100euroa, eli todella vähän kun ne muuten on päälle 250e kuukaudessa useimmissa)Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:Aikoinaan kun taloa oltiin ostamassa, oli meillä valintaperuste se, ettei missään nimessä sähkölämmitteistä. Ja noita summia kun katselee, mitä lämmityksestä maksatte, olen kyllä perin tyytyväinen silloiseen ratkaisuun.
Me silloin hyvinkin paljon laskeskeltiin eri lämmitysmuotoja ja päädyttiin kaukolämpötaloon. Eikä ole kaduttanut. Lämpö- ja sähkökulut on hyvinkin kohtuulliset. Ja kaukolämpö on huoleton ratkaisu jos vaikka reissuun lähtee. Nykytekniikalla kun on helppo laskea sisälämpötilaa reissun ajaksi ja kytkeä sitten lämpö isommalle kotiintulomatkalla kännykkää käyttäen.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mua ei ainakaan harmita sähkölämmitys vaikka talvella onkin nyt isoja laskuja tullut. Meillä on vastaavasti pieni yhtiövastike, kun kaukolämpöasunnoissa oli kovemmat vastikkeet mitä meidän sähkölämmitteisessä. (Meillä on vastike vain 100euroa, eli todella vähän kun ne muuten on päälle 250e kuukaudessa useimmissa)Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:Aikoinaan kun taloa oltiin ostamassa, oli meillä valintaperuste se, ettei missään nimessä sähkölämmitteistä. Ja noita summia kun katselee, mitä lämmityksestä maksatte, olen kyllä perin tyytyväinen silloiseen ratkaisuun.
Joten yhteelaskettuna sähköt ja vatsikkeet ei tässä sen enempää kuluja tule kuitenkaan vaikka olisimme valinneet toisin. Kesällä sähkönkulutus vielä pienenee kun ei tarvinnut pitää lämmitystä paljoa päällä.
Omakotialo sitten erikseen, mutta kyllä mä haluan omaani siinävaiheessa jo uunit ja takat sitten aikanaan
Meilläkin on yhtä helppo lähtiessä säätää patterit kohtaan 17, sähköpattereit pudottaa aika äkkiä sen lämmön ja kun kotiin tulee, ei mene montaa minuuttia kun kääntää korkeammalle, niin asunto lämpeää Itse lämmitykseen olen tyytyväinen kyllä, onhan tässä nyt huomattavasti mukavempi kuin vuokralla vesipatterian armoilla aikoinaan. Saa paremmin säädettyä halauamalleen tasolle lämmöt.Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:Me silloin hyvinkin paljon laskeskeltiin eri lämmitysmuotoja ja päädyttiin kaukolämpötaloon. Eikä ole kaduttanut. Lämpö- ja sähkökulut on hyvinkin kohtuulliset. Ja kaukolämpö on huoleton ratkaisu jos vaikka reissuun lähtee. Nykytekniikalla kun on helppo laskea sisälämpötilaa reissun ajaksi ja kytkeä sitten lämpö isommalle kotiintulomatkalla kännykkää käyttäen.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mua ei ainakaan harmita sähkölämmitys vaikka talvella onkin nyt isoja laskuja tullut. Meillä on vastaavasti pieni yhtiövastike, kun kaukolämpöasunnoissa oli kovemmat vastikkeet mitä meidän sähkölämmitteisessä. (Meillä on vastike vain 100euroa, eli todella vähän kun ne muuten on päälle 250e kuukaudessa useimmissa)Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:Aikoinaan kun taloa oltiin ostamassa, oli meillä valintaperuste se, ettei missään nimessä sähkölämmitteistä. Ja noita summia kun katselee, mitä lämmityksestä maksatte, olen kyllä perin tyytyväinen silloiseen ratkaisuun.
Joten yhteelaskettuna sähköt ja vatsikkeet ei tässä sen enempää kuluja tule kuitenkaan vaikka olisimme valinneet toisin. Kesällä sähkönkulutus vielä pienenee kun ei tarvinnut pitää lämmitystä paljoa päällä.
Omakotialo sitten erikseen, mutta kyllä mä haluan omaani siinävaiheessa jo uunit ja takat sitten aikanaan
Lapissakin varmaan voi asua vähän monella tavalla Eiköhän sielläkin suunnalla ole sähkölämmitteisiä talojaAlkuperäinen kirjoittaja Lappitar:Taas täytyy todeta, että kyllä Lapissa on hyvä asua. Meidän koko VUODEN sähkönkulutus on 6000kWh, talo 100m2. Lämmitetään pelkästään puulla, myös käyttövesi lämpeää puulla. Sähkölasku n. 40e kuussa Puihin menee rahaa n. 1000e vuodessa, mutta on se silti melko edullista . =)
Toki löytyy sähkölämmitteisiä taloja, mutta asumiskustannukset yleisesti ottaen ovat halvempia johtuen lähinnä talojen hinnoista. Toki moni ei sitten täällä viihtyisi. Ymmärrän hyvin sellaisia, jotka haluavat maksaa siitä, että ovat lähellä kaikkea ja palvelut ovat saatavilla.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Lapissakin varmaan voi asua vähän monella tavalla Eiköhän sielläkin suunnalla ole sähkölämmitteisiä talojaAlkuperäinen kirjoittaja Lappitar:Taas täytyy todeta, että kyllä Lapissa on hyvä asua. Meidän koko VUODEN sähkönkulutus on 6000kWh, talo 100m2. Lämmitetään pelkästään puulla, myös käyttövesi lämpeää puulla. Sähkölasku n. 40e kuussa Puihin menee rahaa n. 1000e vuodessa, mutta on se silti melko edullista . =)
Tottahan se, oikeastaan talojen hinnat ovat alhaisia missä vaan seudulle melkein jossa ei ole paljoa palveluja, niin se on Itä-Suomen pitäjissäkin meillä pienemmissä kylissä ja pikkukaupungeissa. Meilläkin halpa asunto täällä, mutta toisaalta silti lyhyt matka kaupunkiin.Alkuperäinen kirjoittaja Lappitar:Toki löytyy sähkölämmitteisiä taloja, mutta asumiskustannukset yleisesti ottaen ovat halvempia johtuen lähinnä talojen hinnoista. Toki moni ei sitten täällä viihtyisi. Ymmärrän hyvin sellaisia, jotka haluavat maksaa siitä, että ovat lähellä kaikkea ja palvelut ovat saatavilla.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Lapissakin varmaan voi asua vähän monella tavalla Eiköhän sielläkin suunnalla ole sähkölämmitteisiä talojaAlkuperäinen kirjoittaja Lappitar:Taas täytyy todeta, että kyllä Lapissa on hyvä asua. Meidän koko VUODEN sähkönkulutus on 6000kWh, talo 100m2. Lämmitetään pelkästään puulla, myös käyttövesi lämpeää puulla. Sähkölasku n. 40e kuussa Puihin menee rahaa n. 1000e vuodessa, mutta on se silti melko edullista . =)