Vau! Hieno viiva! toivottavasti olisi oikeassa paikassa!Menkkojen pitäisi alkaa huomenna, on kyllä ihan semmoinen olokin. Päätin tehdä kuitenkin testin varuiksi, kun uusia letroja ei voi aloittaa ellei ole varma. Ja sehän oli positiivinen
Olen niin hämmentynyt ja järkyttynyt, elämäni ensimmäinen plussa! Olin myös ihan varma, että ei tästä kierrosta tärppää, kun oli tosiaan vasta ensimmäinen onnistunut kierto. Nyt jännittää onkohan oikeassa paikassa, viikko sitten ultrassa näkyi nestettä vatsaontelossa, mikä voi viitata oviksen tai kohdun ulkoiseen
Kolme viimeisintä huonoa kiertoa ovat olleet pituudeltaan 60pv, 36pv ja 37pv ja kolme viimeisintä hyvää kiertoa olleet 33pv, 33pv (vkm tuli tästä kierrosta) ja 33pv. Ja tosiaan vuorotellen 33pv ja ylipitkäkierto. Näissä lyhyemmissä 33pv kierroissa olen saanut ovulaation kiinni ja ovisoireetkin tunnistanut, ovis tulee vasemmalta tai ainakin tunnen sen tulevan sieltä. Ja ovis on tullut siinä kp20-21 kohdalla. Sitten näissä pidemmissä kierroissa ei tule selkeitä ovisoireita enkä ole saanut sitä kiinni, eli silloin kun olisi vuorossa oikealta puolen irrota. Eli ehkä ei irtoa tai on jotain häikkää sillä puolen. Tai sitten irtoaa todella myöhään vasta, sen jälkeen kun olen tikuttamisenkin lopettanut.Voisitko avata tätä sun kiertojen eroavaisuutta tai "säännöllisyyttä" vähän lisää? Minkä pitusia kierrot, tuleeko ovulaatio molemmissa jne.?
Mielenkiintoista olisi tietää, koska itellä iha sama, enkä ole muilta kuullut vastaavaa. Mulla siis joka toinen kierto n. 30 päivää ja ovulaatio tulee kerralla, eli ovulaatio-oireet kun alkavat, niin ovulaatio tapahtuu niiden lopuksi. Joka toisessa kierrossa pituus n. 33-39 ja ovulaatio tulee vasta toisella yrittämällä. Ovulaatio-oireet alkavat, sitten häviävät muutamaksi päiväksi ja alkavat uudestaan, ja sitten ovulaatio tapahtuu. Ja näissä huonoissa kierrossa ovulaatio tapahtuu myöhemmin ja luteaali on 12, hyvässä ovulaatio usein kp 15-18 ja luteaali on 14.
Ite oon ravannut jo muutamia kertoja gynekologilla ja oli aikanoimen yllätys, kun sekä hyvässä että huonossa kierrossa oli irtoamassa vasemmalta puolelta ja aina on oireet oikealla puolella. Luulin aina, että hyvä kierto ois vasen puoli ja huono oikea. On tää ihmiskeho ihmellisen monimutkainenKolme viimeisintä huonoa kiertoa ovat olleet pituudeltaan 60pv, 36pv ja 37pv ja kolme viimeisintä hyvää kiertoa olleet 33pv, 33pv (vkm tuli tästä kierrosta) ja 33pv. Ja tosiaan vuorotellen 33pv ja ylipitkäkierto. Näissä lyhyemmissä 33pv kierroissa olen saanut ovulaation kiinni ja ovisoireetkin tunnistanut, ovis tulee vasemmalta tai ainakin tunnen sen tulevan sieltä. Ja ovis on tullut siinä kp20-21 kohdalla. Sitten näissä pidemmissä kierroissa ei tule selkeitä ovisoireita enkä ole saanut sitä kiinni, eli silloin kun olisi vuorossa oikealta puolen irrota. Eli ehkä ei irtoa tai on jotain häikkää sillä puolen. Tai sitten irtoaa todella myöhään vasta, sen jälkeen kun olen tikuttamisenkin lopettanut.
En ole vielä gynellä tai lääkärillä tästä käynyt kun "vasta" heinäkuussa olen lopettanut e-pillerit että jos se oikeakin puoli heräisi itekseen. Mutta jos ei tässä nyt kesään mennessä ala tärpätä niin kai se on otettava yhteys gynelle.
Komeat viivat! Pidän peukkuja!Menkkojen pitäisi alkaa huomenna, on kyllä ihan semmoinen olokin. Päätin tehdä kuitenkin testin varuiksi, kun uusia letroja ei voi aloittaa ellei ole varma. Ja sehän oli positiivinen
Olen niin hämmentynyt ja järkyttynyt, elämäni ensimmäinen plussa! Olin myös ihan varma, että ei tästä kierrosta tärppää, kun oli tosiaan vasta ensimmäinen onnistunut kierto. Nyt jännittää onkohan oikeassa paikassa, viikko sitten ultrassa näkyi nestettä vatsaontelossa, mikä voi viitata oviksen tai kohdun ulkoiseen
Okei erikoista!Ite oon ravannut jo muutamia kertoja gynekologilla ja oli aikanoimen yllätys, kun sekä hyvässä että huonossa kierrossa oli irtoamassa vasemmalta puolelta ja aina on oireet oikealla puolella. Luulin aina, että hyvä kierto ois vasen puoli ja huono oikea. On tää ihmiskeho ihmellisen monimutkainen
Mulla ei cyclosta suoraa komeusta, mutta progesteronista ja letroista kyllä. Eli toinen letro + terolut kierto toi plussan! Limis oli loppukierron ultrassa myös tosi paksu, eli selvästi oli terolutista myös hyötyä. Cyclo taitaa olla veilä paljon terolutia vahvempiOnko jollain kokemuksia letro+cyclogest yhdistelmästä? Onko auttanut tärppäämiseen? 🫣
Yksi pelkkä letrokierto takana, mutta kun vaste oli täysnolla (yritys aikaistaa ovulaatiota ja siten saada pidennettyä luteaalivaihetta) niin nyt tuplattiin letroannos ja tueksi cyclogest.
Saitteko ajan julkiselle näin nopeasti km jälkeen? Hyvä, ettei tarvinnut taas odottaa montaa kuukautta.noniin. lapsettomuuslääkärillä käyty ja kaikki näyttäisi itsellä ja miehellä olevan mallillaan! paitsi se tietenki, että mulla ikää kohta se 40v. Että sillä on vaan iso merkitys noihin munasoluihin valitettavasti. Vasenta munasarjaa ei saatu ollenkaan näkymään, mutta oikealla näkyvissä jopa kymmenen follikkelia. Toki tässä ei nyt määrä korvaa laatua valitettavasti. mutta hyvältä sen suhteen näytti, että reserviä on. Kohtu näytti hyvältä myös; loppukierron paksuus ja nythän onki jo dpo5. Saapa nähdä miten käy
lääkäri määräsi Letrot ensi kierrosta lähtien. vaikka tosiaan mulla kyllä ovis tulee joka kierrossa että siihen se tuskin vaikuttaa, mutta jos sitten jotenki muuten buustaus sitä hormonitoimintaa tms
Mun ymmärryksen mukaan letrot ja aiempi ovis ei vaikuttaisi kyllä luteaalia pidentävästi jos siinä on ongelma vaikka ovis tulisikin aiemmin. Mutta just cyclogest (tai lugesteron tai terolut) auttaa siihen. Mulla oli sekä luget ja myöhemmin cyclogestit käytössä tukena, vaikka luteaali oli ihan normaalipituinen.Onko jollain kokemuksia letro+cyclogest yhdistelmästä? Onko auttanut tärppäämiseen? 🫣
Yksi pelkkä letrokierto takana, mutta kun vaste oli täysnolla (yritys aikaistaa ovulaatiota ja siten saada pidennettyä luteaalivaihetta) niin nyt tuplattiin letroannos ja tueksi cyclogest.
Toivottavasti tarkoittaa vain sitä, että saat parempaa ja kerralla oikeaa infoa kun soittavat takaisin! Tulit minulle mieleen, kun selasin muissa merkeissä tukinet-sivustoa ja huomasin Simpukka Ry:n tarjoavan siellä chättiä johon voi halutessan osallistua anonyyminä: https://tukinet.net/teemat/simpukan-vertaiskeskustelu/forum/Eipä se hoitojen vaihto oo ihan läpi huuto juttu. Soittelin eilen sairaalalle ja naisten poli ei osannut sanoa mitään. Kertoi kyselevän ylilääkäriltä joka päättää muutenkin lapsettomuus hoidoista ja soittelee takaisin kun tietää.. Huoh…