Haaveena vauva 2025

Tänään kp10 ja ovulaatiota ennustaa vasta 10 päivän päähän, mikä toisaalta sopii paremmin kuin hyvin koska mies tämän viikon työreissussa niin ei tallettelemaan päästäisikään. Varmaan kuitenkin aloitan oviksen metsästyksen loppuviikosta silti. :LOL:

Tästä kierrosta mulla on tosi hyvä fiilis! Oon huomannut tiettyä "säännöllisyyttä" mun kierroissa, joka toinen kierto on ns. normikierto ja jokatoinen venähtää pitkäksi. Ja tää kierto olisi nyt se ns. normaali kierto!:love:
Voisitko avata tätä sun kiertojen eroavaisuutta tai "säännöllisyyttä" vähän lisää? Minkä pitusia kierrot, tuleeko ovulaatio molemmissa jne.?
Mielenkiintoista olisi tietää, koska itellä iha sama, enkä ole muilta kuullut vastaavaa. Mulla siis joka toinen kierto n. 30 päivää ja ovulaatio tulee kerralla, eli ovulaatio-oireet kun alkavat, niin ovulaatio tapahtuu niiden lopuksi. Joka toisessa kierrossa pituus n. 33-39 ja ovulaatio tulee vasta toisella yrittämällä. Ovulaatio-oireet alkavat, sitten häviävät muutamaksi päiväksi ja alkavat uudestaan, ja sitten ovulaatio tapahtuu. Ja näissä huonoissa kierrossa ovulaatio tapahtuu myöhemmin ja luteaali on 12, hyvässä ovulaatio usein kp 15-18 ja luteaali on 14.
 
Mitkähän on mahdollisuudet raskauteen, jos ainoat yhdynnät ovat olleet 2 päivää ennen ovulaatiota

Tuosta linkistä kun vähän selaa alaspäin niin on hyvä havainnekuvaa prosenteista. Eri lähteissä vähän vaihtelee nuo prosentit, mutta kaiken kaikkiaan ovis päivä ja kaksi päivää ennen sitä ovat parhaat ja erot ei ole niin isot :)
 
vierailija

Tuosta linkistä kun vähän selaa alaspäin niin on hyvä havainnekuvaa prosenteista. Eri lähteissä vähän vaihtelee nuo prosentit, mutta kaiken kaikkiaan ovis päivä ja kaksi päivää ennen sitä ovat parhaat ja erot ei ole niin isot :)
Kiitos tästä, hyvä tietää 👍
 
Tätä tyyliä oon harkinnut,kun useemman kerran oon törmännyt tähän. Ja tuntuu toimivankin, kun tuntee omaa kiertoa. Jospa sitä uskaltaisi itekin harkita :)
Liiloja käytin jossain vaiheessa,mut nykysin pelkät pinkit käytössä. Violetit toimi mulla ainakin miten sattu joissakin kierroissa. Aikasin aloitettu testaamiset, mutta silti pärähtänyt suoraan pysyvä hymy. Meni hermo. Pinkit ajaa saman asian.

Kyllä se uus kierto pistää aina mielen alas. Joskus onnistuu pitää mielen ehkä jokseenkin hyvänä,mutta sitten on niitä hetkiä kun kiukkuu kotona turhasta ja viihtyy kipujen kanssa omissa oloissaan.

Miten teidän miehet reagoi uusiin kiertoihin? Minä kun ilmoitan negasta, vastaus tyyliin "höh, uutta yritystä". Seki pistää välillä raivoks😅🙈
Täällä kans ärsyttää/harmittaa toisinaan, kun mies suhtautuu mun mielestä liian positiivisesti negaan. Toteaa vaa, että pakko sen on jossain kohti onnistua.
 
Voiko ovulaatio tulla lyhyessä epäsäännöllisessä kierrossa näinkin aikaisin. En tiedä onko hormonit jännityksestä ja keväästä sekaisin kun kuukautiset kesti paljon normaalia vähemmän (4pvä) ja into päästä peittoa heiluttelemaan kuin olisi ovulaatio käsillä vaikka vasta kp5
 
Menkkojen pitäisi alkaa huomenna, on kyllä ihan semmoinen olokin. Päätin tehdä kuitenkin testin varuiksi, kun uusia letroja ei voi aloittaa ellei ole varma. Ja sehän oli positiivinen 😭😱


Olen niin hämmentynyt ja järkyttynyt, elämäni ensimmäinen plussa! Olin myös ihan varma, että ei tästä kierrosta tärppää, kun oli tosiaan vasta ensimmäinen onnistunut kierto. Nyt jännittää onkohan oikeassa paikassa, viikko sitten ultrassa näkyi nestettä vatsaontelossa, mikä voi viitata oviksen tai kohdun ulkoiseen 🙄
 
Menkkojen pitäisi alkaa huomenna, on kyllä ihan semmoinen olokin. Päätin tehdä kuitenkin testin varuiksi, kun uusia letroja ei voi aloittaa ellei ole varma. Ja sehän oli positiivinen


Olen niin hämmentynyt ja järkyttynyt, elämäni ensimmäinen plussa! Olin myös ihan varma, että ei tästä kierrosta tärppää, kun oli tosiaan vasta ensimmäinen onnistunut kierto. Nyt jännittää onkohan oikeassa paikassa, viikko sitten ultrassa näkyi nestettä vatsaontelossa, mikä voi viitata oviksen tai kohdun ulkoiseen
Vau! Hieno viiva! 😍 toivottavasti olisi oikeassa paikassa! 🙏
 
  • Rakkaus
Reactions: tamuli
Voisitko avata tätä sun kiertojen eroavaisuutta tai "säännöllisyyttä" vähän lisää? Minkä pitusia kierrot, tuleeko ovulaatio molemmissa jne.?
Mielenkiintoista olisi tietää, koska itellä iha sama, enkä ole muilta kuullut vastaavaa. Mulla siis joka toinen kierto n. 30 päivää ja ovulaatio tulee kerralla, eli ovulaatio-oireet kun alkavat, niin ovulaatio tapahtuu niiden lopuksi. Joka toisessa kierrossa pituus n. 33-39 ja ovulaatio tulee vasta toisella yrittämällä. Ovulaatio-oireet alkavat, sitten häviävät muutamaksi päiväksi ja alkavat uudestaan, ja sitten ovulaatio tapahtuu. Ja näissä huonoissa kierrossa ovulaatio tapahtuu myöhemmin ja luteaali on 12, hyvässä ovulaatio usein kp 15-18 ja luteaali on 14.
Kolme viimeisintä huonoa kiertoa ovat olleet pituudeltaan 60pv, 36pv ja 37pv ja kolme viimeisintä hyvää kiertoa olleet 33pv, 33pv (vkm tuli tästä kierrosta) ja 33pv. Ja tosiaan vuorotellen 33pv ja ylipitkäkierto. Näissä lyhyemmissä 33pv kierroissa olen saanut ovulaation kiinni ja ovisoireetkin tunnistanut, ovis tulee vasemmalta tai ainakin tunnen sen tulevan sieltä. Ja ovis on tullut siinä kp20-21 kohdalla. Sitten näissä pidemmissä kierroissa ei tule selkeitä ovisoireita enkä ole saanut sitä kiinni, eli silloin kun olisi vuorossa oikealta puolen irrota. Eli ehkä ei irtoa tai on jotain häikkää sillä puolen. Tai sitten irtoaa todella myöhään vasta, sen jälkeen kun olen tikuttamisenkin lopettanut.

En ole vielä gynellä tai lääkärillä tästä käynyt kun "vasta" heinäkuussa olen lopettanut e-pillerit että jos se oikeakin puoli heräisi itekseen. Mutta jos ei tässä nyt kesään mennessä ala tärpätä niin kai se on otettava yhteys gynelle. :censored:
 
Kolme viimeisintä huonoa kiertoa ovat olleet pituudeltaan 60pv, 36pv ja 37pv ja kolme viimeisintä hyvää kiertoa olleet 33pv, 33pv (vkm tuli tästä kierrosta) ja 33pv. Ja tosiaan vuorotellen 33pv ja ylipitkäkierto. Näissä lyhyemmissä 33pv kierroissa olen saanut ovulaation kiinni ja ovisoireetkin tunnistanut, ovis tulee vasemmalta tai ainakin tunnen sen tulevan sieltä. Ja ovis on tullut siinä kp20-21 kohdalla. Sitten näissä pidemmissä kierroissa ei tule selkeitä ovisoireita enkä ole saanut sitä kiinni, eli silloin kun olisi vuorossa oikealta puolen irrota. Eli ehkä ei irtoa tai on jotain häikkää sillä puolen. Tai sitten irtoaa todella myöhään vasta, sen jälkeen kun olen tikuttamisenkin lopettanut.

En ole vielä gynellä tai lääkärillä tästä käynyt kun "vasta" heinäkuussa olen lopettanut e-pillerit että jos se oikeakin puoli heräisi itekseen. Mutta jos ei tässä nyt kesään mennessä ala tärpätä niin kai se on otettava yhteys gynelle. :censored:
Ite oon ravannut jo muutamia kertoja gynekologilla ja oli aikanoimen yllätys, kun sekä hyvässä että huonossa kierrossa oli irtoamassa vasemmalta puolelta ja aina on oireet oikealla puolella. Luulin aina, että hyvä kierto ois vasen puoli ja huono oikea. On tää ihmiskeho ihmellisen monimutkainen 😅
 
VAUVA 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 5/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@tamuli ★ 06/23 ★ 1.
@burkei ★ 07/23★ 1.
@Noups ★ 8/23 ★ 2.
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3.
@Liilja ★ 01/24 ★ 4.
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@Andune ★ 02/24 ★ 2.
@Lukija507330 ★ 3/24 ★ 2.
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)

★★★★★★★★★★★★★★★

9.4.2024 tiistai

Nimi ★ Kiertopäivä


@jauhopeukalo kp 39/28
@tamuli kp 34/33
@Frija kp 27/28-30
@rimpsukka84 kp 26/31
@pineapplee kp 25/25
@heltsuli kp 21/28-30
@haaveillen kp 19/25-28
@Min204 kp 13/22-30
@Liilja kp 12/30-34
@Andune kp 10/28-30
@Päivänsäde84 kp 9/26-29
@Cara-mel kp 8/24-27
@Tyyn3 kp 8/32-38
@Aronia88 kp 5/26

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@tamuli DPO 16
@pineapplee DPO 14
@rimpsukka84 DPO 4
@heltsuli DPO 2
@haaveillen DPO 2

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3
 
Menkkojen pitäisi alkaa huomenna, on kyllä ihan semmoinen olokin. Päätin tehdä kuitenkin testin varuiksi, kun uusia letroja ei voi aloittaa ellei ole varma. Ja sehän oli positiivinen


Olen niin hämmentynyt ja järkyttynyt, elämäni ensimmäinen plussa! Olin myös ihan varma, että ei tästä kierrosta tärppää, kun oli tosiaan vasta ensimmäinen onnistunut kierto. Nyt jännittää onkohan oikeassa paikassa, viikko sitten ultrassa näkyi nestettä vatsaontelossa, mikä voi viitata oviksen tai kohdun ulkoiseen
Komeat viivat! Pidän peukkuja! ❤
 
Musta on tullut vielä hiljaisempi taustahengailija kuin aiemmin. 😁 Oon lueskellut ketjun viestejä, mutta ei ole ollut kerrottavaa. Epäilen, että multa meni ovis ohi tikuttaessa liian harvakseltaan. Useana päivänä vaan unohtunut tehdä. Kp 9 oli jo ihan hyvä viiva, vaikkei vielä tasavahva ja sitten eilen kp 12 cb:n testi näytti negan. Lämmöt oli kuitenkin jo noussut. Jään odottelemaan, mitä natural cycles arpoo tulevien päivien suhteen. Kerran ehdittiin nauttia kahdenkeskeisestä ajasta.

Iso juttu mikä tässä on tapahtunut, on imetyksen lopetus. Opin myös, ettei kuulemma lapsettomuushoitoihin pääse, jos imettää. Et auttaiskohan tämä meillä raskautumisessa? 🤔 Mukavan kivuttomasti on mennyt, niin lapsella kuin äidilläkin. 😊
 
Ite oon ravannut jo muutamia kertoja gynekologilla ja oli aikanoimen yllätys, kun sekä hyvässä että huonossa kierrossa oli irtoamassa vasemmalta puolelta ja aina on oireet oikealla puolella. Luulin aina, että hyvä kierto ois vasen puoli ja huono oikea. On tää ihmiskeho ihmellisen monimutkainen
Okei erikoista!

Pitää itsekin käydä jossain kohtaa tutkituttamassa asiaa! 🙊
 
VAUVA 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 5/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@tamuli ★ 06/23 ★ 1.
@burkei ★ 07/23★ 1.
@Noups ★ 8/23 ★ 2.
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3.
@Liilja ★ 01/24 ★ 4.
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@Andune ★ 02/24 ★ 2.
@Lukija507330 ★ 3/24 ★ 2.
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)

★★★★★★★★★★★★★★★

10.4.2024 Keskiviikko

Nimi ★ Kiertopäivä


@jauhopeukalo kp 40/28
@tamuli kp 35/33
@Frija kp 28/29-30
@rimpsukka84 kp 27/31
@pineapplee kp 26/25
@heltsuli kp 22/29-30
@haaveillen kp 19/25-28
@Min204 kp 14/23-30
@Liilja kp 13/30-34
@Andune kp 11/28-30
@Päivänsäde84 kp 10/26-29
@Cara-mel kp 9/24-27
@Tyyn3 kp 9/32-38
@Aronia88 kp 6/26

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@tamuli DPO 17
@pineapplee DPO 15
@rimpsukka84 DPO 5
@heltsuli DPO 3
@haaveillen DPO 3

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3
 
vierailija
Onko jollain kokemuksia letro+cyclogest yhdistelmästä? Onko auttanut tärppäämiseen? 🫣
Yksi pelkkä letrokierto takana, mutta kun vaste oli täysnolla (yritys aikaistaa ovulaatiota ja siten saada pidennettyä luteaalivaihetta) niin nyt tuplattiin letroannos ja tueksi cyclogest.
 
Onko jollain kokemuksia letro+cyclogest yhdistelmästä? Onko auttanut tärppäämiseen? 🫣
Yksi pelkkä letrokierto takana, mutta kun vaste oli täysnolla (yritys aikaistaa ovulaatiota ja siten saada pidennettyä luteaalivaihetta) niin nyt tuplattiin letroannos ja tueksi cyclogest.
Mulla ei cyclosta suoraa komeusta, mutta progesteronista ja letroista kyllä. Eli toinen letro + terolut kierto toi plussan! Limis oli loppukierron ultrassa myös tosi paksu, eli selvästi oli terolutista myös hyötyä. Cyclo taitaa olla veilä paljon terolutia vahvempi
 
noniin. lapsettomuuslääkärillä käyty ja kaikki näyttäisi itsellä ja miehellä olevan mallillaan! ❤ paitsi se tietenki, että mulla ikää kohta se 40v. Että sillä on vaan iso merkitys noihin munasoluihin valitettavasti. Vasenta munasarjaa ei saatu ollenkaan näkymään, mutta oikealla näkyvissä jopa kymmenen follikkelia. Toki tässä ei nyt määrä korvaa laatua valitettavasti. mutta hyvältä sen suhteen näytti, että reserviä on. Kohtu näytti hyvältä myös; loppukierron paksuus ja nythän onki jo dpo5. Saapa nähdä miten käy 🙏

lääkäri määräsi Letrot ensi kierrosta lähtien. vaikka tosiaan mulla kyllä ovis tulee joka kierrossa että siihen se tuskin vaikuttaa, mutta jos sitten jotenki muuten buustaus sitä hormonitoimintaa tms 🤷‍♀️
 
noniin. lapsettomuuslääkärillä käyty ja kaikki näyttäisi itsellä ja miehellä olevan mallillaan! ❤ paitsi se tietenki, että mulla ikää kohta se 40v. Että sillä on vaan iso merkitys noihin munasoluihin valitettavasti. Vasenta munasarjaa ei saatu ollenkaan näkymään, mutta oikealla näkyvissä jopa kymmenen follikkelia. Toki tässä ei nyt määrä korvaa laatua valitettavasti. mutta hyvältä sen suhteen näytti, että reserviä on. Kohtu näytti hyvältä myös; loppukierron paksuus ja nythän onki jo dpo5. Saapa nähdä miten käy 🙏

lääkäri määräsi Letrot ensi kierrosta lähtien. vaikka tosiaan mulla kyllä ovis tulee joka kierrossa että siihen se tuskin vaikuttaa, mutta jos sitten jotenki muuten buustaus sitä hormonitoimintaa tms 🤷‍♀️
Saitteko ajan julkiselle näin nopeasti km jälkeen? Hyvä, ettei tarvinnut taas odottaa montaa kuukautta. 👍

Tässä alkaa aika käydä pitkäksi, kun odottelee omaa aikaa. Ei oo jotenkin yhtään luottoa, että raskaus voisi alkaa luonnostaan Jotain tukea tähän pitäisi saada. Turhauttaa, kun yleensä jo dpo 8 alkaa menkkajomottelu ja tiputtelu pari päivää myöhemmin. Viikon aina kestää jomotusta, ennen kuin kaikki on vuotanut pois. Huoh. 😓
Tulipas nyt negatiivinen viesti, mutta mieli on aika maassa tän asian kanssa.
 
Onko jollain kokemuksia letro+cyclogest yhdistelmästä? Onko auttanut tärppäämiseen? 🫣
Yksi pelkkä letrokierto takana, mutta kun vaste oli täysnolla (yritys aikaistaa ovulaatiota ja siten saada pidennettyä luteaalivaihetta) niin nyt tuplattiin letroannos ja tueksi cyclogest.
Mun ymmärryksen mukaan letrot ja aiempi ovis ei vaikuttaisi kyllä luteaalia pidentävästi jos siinä on ongelma vaikka ovis tulisikin aiemmin. Mutta just cyclogest (tai lugesteron tai terolut) auttaa siihen. Mulla oli sekä luget ja myöhemmin cyclogestit käytössä tukena, vaikka luteaali oli ihan normaalipituinen.
 
vierailija
Eipä se hoitojen vaihto oo ihan läpi huuto juttu. Soittelin eilen sairaalalle ja naisten poli ei osannut sanoa mitään. Kertoi kyselevän ylilääkäriltä joka päättää muutenkin lapsettomuus hoidoista ja soittelee takaisin kun tietää.. Huoh…
Toivottavasti tarkoittaa vain sitä, että saat parempaa ja kerralla oikeaa infoa kun soittavat takaisin! Tulit minulle mieleen, kun selasin muissa merkeissä tukinet-sivustoa ja huomasin Simpukka Ry:n tarjoavan siellä chättiä johon voi halutessan osallistua anonyyminä: https://tukinet.net/teemat/simpukan-vertaiskeskustelu/forum/

Muistaakseni 2024-ketjussa heidän palveluista vinkattiin sinulle, mutta heidän omilla sivuilla oli enempi FB ryhmiä jne. Toivottavasti en muista nyt ihan väärin. Halusin tästä vinkata senkin varalle että muistan väärin.

:)
 
  • Tykkää
Reactions: heltsuli

Yhteistyössä