[QUOTE="Huoh";30236624]Tää on se mikä mua aina ihmetyttää. Mä en usko että missään työssä palkka on niin huono etteikö siitä saisi raskausaikana sitä uusien rattaiden hintaa säästettyä jos ne olis just se yksi juttu mihin haluaa panostaa.
Mua oikeasti alkaa ärsyttää tutut jotka mainostaa milloin mistäkin asiasta kuinka "ei meillä keskituloisilla ole edes varaa tuollaiseen". Miksi ei voi sanoa suoraan ettei ole halua ostaa tuollaista, että käyttää rahansa mielummin muuhun. Tuntuu jotenkin surkuhupaisalta kuinka ihminen jolla on esim iso ja kallis talo, kaksi uudehkoa autoa, matkustelevat kalliimmille ulkomaanreissuille pari kertaa vuodessa ja omaavat rahaa vievät harrastukset sitten natisee siitä kuinka jollain pienempituloisella on vaikka uusi iPhone tai tuliterät rattaat. Varmasti heilläkin olisi noihin varaa jos karsisivat muista menoistaan.[/QUOTE]
Niin, varmaan saa säästettyä, jos se on se kaikkein tärkein juttu. Ongelma on kuitenkin se, että se keskituloinenkin joutuu säästämään ja tekemään töitä niiden uusien vaunujen eteen. Keskituloinen ymmärtää, että ihan ok tuloista ja työn tekemisestä huolimatta rahaa palaa aivan hemmetisti. Siksi se varmaan pistää ihmetyttämään, että jos sosiaalitoimisto myöntää harkinnanvaraista toimeentulotukea 200 euroa kuussa lastenvaunuihin, niin mistä se todella vähävarainen ja köyhä repii sen 400 euroa siihen lisää?
Enkä ole kuullut, että kukaan olisi napissut siitä, miksi pienituloisella on jotain. Olen kuullut napinaa siitä, miten rahaa jaetaan ilmaiseksi toimeentulotuen muodossa ihan holtittomasti ja kyseenalaistamista siitä, onko se oikeasti tarpeellista?