"pikkupoika"
Itse tuon ikäsenä tai hieman vanhempana olin jo isän kanssa lintumettällä. Muistan kyllä vieläkin hyvin kuinka linnun sydän sykki vielä kädessä.
Heh, hyvä pointti Jotkut kasvatusalan ammattilaisetkin ovat tosiaan sitä mieltä, että lasten ei pitäisi nähdä uutisia.Ehkä uutiset pitää kieltää kun lapset näkee kärsiviä ihmisiä?
Juuri näin Tosin tuosta olen hieman eri mieltä, että vastuun poikkeavan ruuan valmistuksesta voisi jättää yksin teinille. Päävastuun ( ts ruuan ravitsemuksellisen täysypainoisuuden varmistaminen) tulee olla vanhemmilla, vaikka teini sen ruuan itse kokkailisikin.Hei,
Pienestä pitäen on pojat olleet mukana kalalla ja metsälläkin. Hirven suolistusta nyt ei oo menty katsomaan, mutta kohta kaadolle mukaan kuitenkin. Kun sitten syödään itse metsästettyjä ja kalastettuja ruokia muistellaan myös niitä jahteja ja kalareissuja. Samaa keskustelua on tietysti itsekasvatetuista potuista ja porkkanoista. Näin syntyy tasapainoinen kuva ruokketjusta ja sitten lapsi kasvettuaan voi teiniksi ja ajattelevana (lue kaikkitietävänä) alkaa miettimään asiaa omilla aivoillaan. Kun keittiötouhutkin opetellaan pienenä, niin poikkeavan ruuan voi nuori valmistaa sitten ihan itse. Tulee siinä sivussa makkaat salaatit muullekin perheelle. Kotona sitä opitaan työnteko, terveeellinen elämä, ruokavalio ja köytöstavat mukavasti yhdessä tekemällä.
Pojasta tulee homo, kun kyselee jo tuossa iässä suolien perään!Voi ei ap, nyt sun pojasta tulee homo kun on nähny kalan teurastuksen :O