Mies järkytti lasta (ja minua)

  • Viestiketjun aloittaja "Hämmentynyt"
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ihan Oikeasti? itte ku olin pikkupoika (noin 5v) niin mulle opetettiin käyttämään puukkoa, viilsin vahingossa käteen ja opin. Enismmäisen kalani perkasin samoihin aikoihin. nyt vanhempana oon kiitollinen että mulle opetettiin kädestä pitäen käyttämään puukkoa ja perkaamaan kalat. miehes teki ihan oikein.
 
vierailija
No ei siinä tartte käyttää sanaa TAPPAA pienelle lapselle! Itse näyttäisin ja kertoisin että kalaa kopsutetaan napakasti niskan alueelle tainnoksiin ettei se tunne kipua. Sen jalkeen PERATAAN /SUOMUSTETAAN ja AVATAAN kala ja otetaan SISÄLMYKSET pois. Kyllä oon niin ihmetyksen sormi kummastuksen suussa että näin jokapäiväisestä asiasta yleensä osataan tehdä lapsiparalle noin kammottava. Ei Hyvää Päivää !
Samoin voi sanoa kavereille, että mennäänkö opettamaan viittomakieltä sille rillipäiselle hyypiölle...
 
mies 70v.
Lapset ovat selvästi todella erilaisia. Minä näin itse jo joskus 3-vuotiaana kuinka onkimiani kaloja tapettiin ja perattiin. Opin pitämään sitä ihan luonnollisena. Jo alle kouluikäisenä olin näkemässä kuinka maalla eläimiä tapettiin että niistä saatiin ruokaa ja kun vaikka kissa tai koira tuli kovin vanhaksi, niin se ammuttiin. Senkin olin näkemässä. Mitään traumoja ei jäänyt. Päinvastoin jo joskus 5-vuotiaana tapoin itse esim. kissanpentuja, siilejä, lintuja, koiranpentuja ja löin puukolla nuorempia sidaruksia mutta se piti lopettaa kun isoveli löi minua kostoksi kirveellä jalkaan. Haavan paranemiseen meni monta kuukautta.
 
vierailija
Muutqma vuosi vielä niin saamme lukea lehdistä kuinka ap:n lapsi tappaa ihmisiä ja repii näiltä suolet mahasta. Syynä on tietysti se kun hän joutui melkein vauvana näkemään kun oma isä teki niin kaloill.
 
vierailija
Huh kylläpä monet on vieraantunut oikeasta elämästä. Kyllä lapselle kuuluu näyttää miten ongitaan, miten kalat tapetaan ja miten ruoka valmistetaan!

Lapsi tulee myös opettaa metsästämään, linnuilla on hyvä aloittaa ja pitää opettaa aseen turvallinen käyttö sekä raadon perkaus ja lihan leikkuu! Ja ruoan valmistaminen.
EOlisitte aloittaneet aiemmin, kyllä 6v. pitää olla jo tekniikat hallussa.
 

Yhteistyössä