Keittiönoita
Varsin monissa perheissä ei haluta kertoa raadollista totuutta, koska varsinkin isommat lapset saattavat silloin jättää lihat ja kalat syömättä. Oma esikoiseni jätti lihansyönnin 15-vuotiaana ja kieltämättä siinä oli mulle haasteta valmistaa myös hänelle täysipainoiset ateriat. Piti opetella ihan uusia juttuja eikä siihen aikaan koulujen kasvisruuat olleet yhtä ravinteikkaita kuin mitä on nykyisin. Paljon helpompaa on, jos lapset ovat autuaan tietämättömiä siitä, mistä ja miten sapuska heidän lautasilleen tupsahtaa.Alkuperäinen kirjoittaja Eräs maalainen;28501805:No jo on typerä viesti tai sitten täys provo. Kyllä meillä maalla opetettiin jo pikkulapsille se, että lihapullat joita syöt, eivät todellakaan tipu taivaasta lautaselle vaan kyllä niiden liha on peräisin teurastetusta eläimestä. Olen myös itse nähnyt, miten kanalta lyödään pää poikki ja sen jälkeen siitä syntyy makoisa kana-ateria. Enkä ole kyllä yhtään traumatisoitunut vaikka olen lapsesta asti ollut selvillä siitä, mistä se ruoka oikein lautaselle tulee. Olin aivan pöyristynyt, kun tässä eräänä päivänä kuuntelin erästä teini-ikäistä nuorukaista, joka ei kerta kaikkiaan tajunnut, että jauhelihakastike, jota hän nauttii perunoiden kanssa, on peräisin eläimestä...raukka luuli sen jauhelihan tulevan suurin piirtein jostain kasvimaalta tai marjapuskasta...