*Kolmatta kaipaavien ELOKUU*

Hei taas! Pari päivää olin poissa, ja täällähän on tapahtunut jo vaikka mitä! Mymosa: Joko saa kohta päivittää plussanneiden puolelle? Kyllä nuo minustakin aivan selkeiltä haamuilta näyttävät. Onnittelut!:flower: Kuten Barbamama joskus aiemmin totesi, niin kyllä näistä pitkään yrittäneiden plussa-uutisista iloitsee aivan erityisesti. Toivottavasti nyt plussa vielä vahvistuisi ja pikkuinen pysyisi matkassa. Ja jäitä hattuun! Itsellekin erityisesti toisessa raskaudessa (kun oli vielä se keskenmenoepäily ja vuotoja) ne ensimmäiset viikot olivat todella pitkiä ja piinallisia...

Lohduttavaa myös kuulla että muutkin höpsähtävät äitiysvaatteita ostamaan vaikkei vielä ole edes plussaa tullut. Kovin paljon en viime kuukausina ole ylipäätään vaatteita ostellut, mutta aina on tullut pidettyä silmällä miten mikäkin vaate toimisi kasvavan vatsan kanssa. Yhden äitiyspaidaksi sopivan puseron ostin itsekin alkukesästä.

Mukava tosiaan kuulla Barbamamasta! Ymmärrän kyllä että tuossa tilanteessa haluat vähän ottaa etäisyyttä palstaan. Poikkea kuitenkin jatkossakin edes silloin tällöin vähän kertomaan kuulumisia.

Ja Annastiinakerttulille onnittelut tuplista!:flower::flower: Toivottavasti kaikki menee hyvin! Katilla82:llahan niistä on jo kokemustakin...

mymosa
Tein tuon aamuisen davidin jälkeen vielä 2,5h pidättelyn jälkeen uuden.. ja kyllä siinä ihan haamu oli, ei tarvinnu tihrustaa. En tiiä sit miks aamulla ei juuri mitään.

Ei vielä siirrellä plussanneisiin, kuhan itse olen varma, että se on plussa :D Jos viivat ensi viikolla ovat niin sitten.

mymosa: No kyllä tuossa tämän aamuisessa komeili jo niin selvä plussa että :heart:

Heja: Todella kurja tilanne, voimia :hug:

Annastiinakerttuli: Ihana uutinen, onnea tuplista!

Barbamama: :hug: Pidetään silti peukkuja että tärppäisi ennen hoitoja!

LepikonHeta: En kyllä uskoisi että röntgen vaikuttaisi siittiöihin millään tavalla, toivottavasti ei ainakaan :)

Minulla näköjään alkanu "oireiden" kyttäily :D Pistelyä ja pientä repimistä vasemmassa muniksessa ja jatkuva pissahätä, yölläkin joutunut käymään. No joo, jos ovis oli maanantaina niin nyt olisi vasta dpo5 että varmaan olisi mitään oireita vielä :LOL:

mymosa
tätähän tää on, kun ei taho ite uskoo ja piinaan teitä näillä kuvilla.. kävin ostamassa apteekin oman jonka aion tehä vielä ennenkuin digitesti tulee.. Sillä sitten jos varmistais ja yllättäis ukon ;) kun ei menkatkaan ole edes myöhässä.. Tässä illan david 10 ja kai se on pakko pian uskoa..vai..

sanooka jo, että hullu mikä hullu..

Moon, aika aikaseen mullakii noita repimisiä jo oli :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
mymosa
Tänä aamuna apteekin oma vahva plussa ja uskalsin jo kertoa miehellekin. pudotin pommin aamulla ja meni ihan sanattomaksi.. :) hassu ukko.

Kyllä mut varmaan voi jo siirtää plussanneisiin, yk on 18 :ashamed:

Mutta en mä vielä muuten teitä jätä, ens viikko on vielä menkkojen alkamisaikaa, joten katellaan sinne..
Tuntuu aika hurjalta.. kp 27/?? tai 3+6

Mymosa: onnea tuhannesti, oon tääl käyny päivittäin kattelemassa, et joko uskot itse :D

Annastiina: onnea tuplaten!!!

ON: Ei mitään oireita, ei menkoista, eikä raskaudesta. Sen verran epäuskoinen olo, et tilasin ovis testejä nipun. Josko se nopeuttais meidän rojektia. Kunhan ne ens viikol tulee kera raskaustestien. Niin voin nyt sit dipata viel yhden raskaustestin, mut en todellakaan usko, että raskaana tässä kierrossa olen. Jotenkin tietenkin olisin toivonut, et kolmonen olis tärpänny heti ja hiljaa mielessä toivon, ettei tarviis plussaa odottaa niin pitkään kuin esikoisen kohdalla.

mymosa
Jos hyvin nyt käy niin tuonne jää kaappiin läjäpäin testejä, ovis ja raskaus.. jos jotakuta kiinnostaa niin halvalla voisin ne sieltä myydä.. toki odotan nyt varmaksi, etten tarvitse niitä enää :)

Suuri iloni oli päivittää listaan jälleen yksi pidempää yritystä seurannut plussa. Tietenkin ihanaa olisi, jos ei kenenkään tarvitsisi näissä kuumeilupinoissa kovin pitkää notkua. Joten siinä mielessä myös mukava nähdä että plussanneiden listassa taitaa olla yli puolet sellaisia, joilla tärppi on tullut ihan ensimmäisten kiertojen aikana. Näiden joukossa jopa sellaisia kuin Annastiinakerttuli, joilla ensimmäiset raskaudet eivät ole alkaneet helposti, mutta sitten onkin tullut heti luomuylläri. Ja vielä tuplana!

Ja sitten on tietysti yhtä lailla meitä, joilla kaksi ensimmäistä raskautta on alkanut helposti, mutta kolmatta saakin sitten odotella. Ja ainakin meikäläisellä juuri nuo useamman kuukauden odotetut plussat tuovat aina vähän uutta uskoa omiinkin raskaustoiveisiin. Vaikka itsellä nyt onkin "vasta" puoli vuotta tätä odotuksen odotusta takana...

Sellainen päivän kysymys vielä niille, joilla kaksi ensimmäistä lasta ovat samaa sukupuolta: Toivotteko itse tai onko lähipiiri kysellyt sitä "puuttuvaa sukupuolta"? Meillähän on kaksi tyttöä, ja yllätyin kun jo välittömästi kakkosen syntymän jälkeen tuli ensimmäinen: "Kai te vielä pojan teette?" -kysely. Muuten en usko juuri kenekään meille enempää lapsia toivovan (ihan jo epävarman taloudellisen tilanteenkin takia), mutta sitä poikaa on oikeasti kyselty hämmästyttävän usein. Nämä kyselyt ovat jopa saaneet aikaan meikäläisessä sellaisen vastareaktion, että melkein toivoisin tyttöä vielä kolmanneksikin. Olisipahan taloudellisempaa pystyä tehokkaammin kierrättämään samat vaatteetkin.:LOL:

pikapäivitys!

ovistestissä kaks äärettömän vahvaa viivaa, eli tänään tiedossa armotonta kyllähän te tiiätte mitä!

onnea kaikille plussanneilla ja ovisteleville

t. Malania, ei sittenkään ehkä vaihdevuosista kärsivä 24v. jeejee! :wave:

Hei! Täällä taas pitkän taustailun jälkeen, eipä poissa olo edesauttanut tärppäämistä.. Mulla menossa kp 27/28 toissapäivänä ja eilen testattu viivanpaikat, eilen vahvasellainen. Oireita ollu vaikka millä mitalla, oviksesta viikko niin alkoi alavatsakivut, eroaa aiemmista kuukausista.. Eilen sitten seksin jälkeen tuli verta, että eiköhän se täti sieltä taas huomenna kurvaile paikalle :( yk on 8.. Harmittaa ihan tosissaa, ku annoin itelle jo vähä luvan innostua noista testeissä olevista viivanpaikoista ja oireista, jotka kuvittelin olevan raskausoireita..Toki ihan kuukautisoireitakin ovat, mutta sitä niin toivoo..

Onko kellään kokemusta tällaisista viivanpaikoista tai vuodoista??

Heippa!

Aluksi: hienot viivat Mymosa, onnea kilokaupalla ja ihanaa 9kk matkaa!

Täällä ollaan ihan kamalassa räkätaudissa, tässä taitaa nyt käydä niin että ei päästä tässä kierrossa ollenkaan yrittämään, ovulaatiokipuja on ollut ja mitään ei olla koko aikana tehty, ei siis ollenkaan viime menkkojen jälkeen.. ihan nolottaa tunnustaa!!

Mutta nyt on vaan niin heikko olo ja kuumetta, vauvan yritys ei nyt ole päällimmäisenä mielessä, joten minäpä taustailen tämän kierron ja ensi kuussa pyörähtää sitten yk 5, ja clomit on sitten jo mukana.. ( i hope)

Kyllähän tämä vähän suututtaa, mutta pakko nyt vaan levätä, että joskus paranen...

mutta nyt ei jaksa enempää kirjoitella, painun sänkyyn takaisin..

t. Enisa

Malania: Onnittelut ovisplussasta! Ovisplussan bongailu alkanee taas täälläkin lähipäivinä. Tähän mennessä ei ovisplussaa eikä selkeitä ovisoireita ole näkynyt eikä kuulunut, vaikka täti on pyörinyt kuvioissa jo viimeiset puoli vuotta... :whistle:

Tuuska: Viivanpaikoista ei ole kokemusta, mutta vuodoista kylläkin. Esikoisen kohdalla minulla oli tuli aivan selvä kiinnittymisvuoto - jota tosin en silloin vielä osannut tunnistaa koska en ollut sellaisesta kuullutkaan. Vuoto tuli ehkä noin viikkoa ennen todennäköisintä menkkojen alkamista, joten luulin että alkavat vain jostain syystä vähän etuajassa. Muistutti aluksi kipuineen kaikkineen aivan normaaleja kuukautisia, mutta sitten vuoto jo loppuikin ennenkuin ehti kunnolla alkaakaan. Toisen raskauden alkaessa minulla taas ehti olla yhdet täysin normaalin oloiset "menkat". Testiä en olisi siinä vaiheessa vielä tehnyt, ellei pahoinvointi olisi pistänyt epäilemään tilannetta. Neuvolassakin vahvistivat etteivät yhdet "menkat" raskauden alkamisen jäkeen ole mikään tavaton ilmiö.

Enisalle pikaisia paranemisia! Täälläkin on kuuri saatu vihdoin syötettyä pikkupotilaalle loppuun.

Mymosa: Joko digitesti on tullut?

emmin & Tuuska: Pidetään peukkuja d=)b ja Tuuska, minulla tuli jonkinlainen viivanpaikka ensimmäistä kertaa pari kuukautta sitten olikohan One stepin liuska testiin. Se oli kyllä tosi haalea, mutta tosiaan raskaana en ainakaan ollut : /

Malania: Onnea ovisplussasta! Toivotaan samaa tulosta parin viikon päästä r-testiin =)

Liljan kukka: Minusta vähän tuntuu että taidan kuulua juuri tuohon kaksi ekaa helpolla ja kolmas kestää ryhmään : / Jotenkin olin alunperin kuvitellut, että olisin jo tänä vuonna synnyttänyt ja oltaisiin saatu nämä todella pienellä ikäerolla. Mutta niin vaan se kahden vuoden ikäero lähenee..

Tänään alkoi menkka jomotus ja valkkari, jotka ovat merkintöjeni mukaan tarkoittaneet menkkoja 2pv:n sisällä :( Jos näin, niin luteaalivaihe jää jälleen niin lyhyeksi ettei raskautumiseen olisi ollut mitään mahdollisuuksia. Välillä vielä repii vasenta munista, mutta vähenemään päin. Nännit on vähän arat, mutta toisaalta ei ole tullut kiinitettyä aiemmissa kierroissa niihin mitään huomiota niin eipä se kerro mitään. Noh, odotetaan :xmas:

Viimeksi muokattu:
Ilmoittaudun mukaan kolmosta haaveilemaan! Pillerit heitettiin nurkkaan ja kolmas on tosi toivottu. Meillä on ennestään kaksi tyttöä, kolmannesta toivotaan tyttöä tai poikaa. Eli molemmat ovat toivottuja :) Saa nähdä, minkä aikaa meillä menee kolmannen raskauden yrityksessä. Mulla on pco, mutta kaksi edellistä lasta ovat kuitenkin saaneet luomusti alkunsa, vaikka lääkärit toisin ennustivatkin.
Tuuska: kahdella tutulla on ollut alkuraskaudessa pientä verenvuotoa ja ovat vauvan kuitenkin saaneet pitää masussaan.

Tänään testattu puhdas nega, tätiä ei tosin vielä ole kuulunut mutta kivuista päätellen tekee tuloaan :( Joten mun viivanpaikat oli tosiaankin TAAS niitä viivanpaikkoja, ei mitään muuta..tai sitten joku kiinnittymisyritys.. olisikin..

Plussapuhureita kaikille..

Onko teillä muita vinkkejä kuin esim toi greippimehu, että edesauttais raskautumista?

mymosa
No kävinhän mä sitten ostamassa.. huoh.. :) no säästämpä sen yhden digin..

Mymosa kiittää ja kumartaa, vaikka varmasti käy joka kerta teidän kuulumisia lukemassa ja kommentoimassa :)

Ja luulenpa, että tuolla oisi wondfon ovulaatiotestejä joku 10kpl ja sitten pari david 25 liuska raskaustestiä sekä pitäis tulla 2x viikkonäyttö raskaustesti ja 2x tavan digiraskaustesti, joista varmasti ainakin nuo tavan digit jää yli ja ehkä 1 viikkonäyttö. Sekä 3kpl digiovulaatiotesti tikkuja, mutta sitä kojetta en löytäny mistään, eli jos jollekin jolla jo se on niin kelpaa.. viestiä voi laittaa, halvalla sais pois noita.

mymosa
Pettunia, kp ois nyt 28 eli terokierron mukaan tänään pitäis alla kp1 ja dpo on 13 :) ja viikot ois nyt 4+0.
Gyne kerto ettei siellä ole kuin yksi kehittyny follikkeli, joten en usko kaksosiin.. hui :D

Yhteistyössä