YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä VOL 5

"Sadie"
Hyvin tarkenee ulkoilla, vaikka pakkasta se parisenkymmentä. Ja kävellessä lämpenee!:) Me on viikon aikana ulkoiltu yhteensä varmaa enemmän ku normaalisti parin viikon aikana :D Ihana talvinen ilma, tänäänki tehtii tunnin lenkki heti aamusta vaikka oli -23 :)
 
"lillerilalleri"
Vaaka täällä 82,9 eli -400g edellisviikosta. Tyytyväinen olen, vaikka ainahan tuo luku vois olla isompi. Liikutua tuli hyvin ja tällä viikolla yritän vielä tehostaa tuota liikkumista, tulee niin hyvä olo kunnon salitreenistä :)
 
  • Tykkää
Reactions: chef ja miltsu76
hei,sopiiko mukaan?
monenkohan kerran mäkin liityn laihisketjuihin..

no alotin viime viikon maanantaina täysremontin ruokatottumuksiin,eli pienentänyt annoksia,lopettaanut napostelut,pelkkää ruisleipää,ja herkkuihin en oo vielä kajonnut. raejuustoa ja tonnikalaa menee paljon ja rahkaa hedelmäkeitoilla.

mulla perjantaisin punnauspäivä viime pe menin vaa alle ja näytti 84kg,ja nyt menossa toinen nutrilet päivä ostin semmosen 3pv kuurin,missä kaikki ruoat.
ja hu vielä pitäisi siis jaksaa...kyllä tuntuu tonnikala ja raejuusto ja rahka taivaalliselta tämän jälkeen.
Pe sitten taas vaa alle.

eli mun mitat 170cm ja alotus paino 84kg
 
Nagu14 harmaana
Tänään paino 108kg joten kivasti tippuu. Liikuntaa ei ole juurikaan viime viikolla ehtinyt harrastamaan mutta toivottavasti tällä viikolla!

Tsemppiä kaikille, uusi viikko ja uudet mahdollisuudet saada painoa pois alkakoon! :D
 
  • Tykkää
Reactions: chef
eli siis muistelin oikein että oon joskus tässä vanhemmassa ollut....

joo välillä tulee palstataukoo ja sit taas unohtuu

ja viime vuonna tammikuusta toukokuuhun laihdutin sen 7kg pois,niistä tullut takaisin 4kg:kieh:
johtuneeko liikunnan lopettamisesta ja jouluaikojenmässäilyistä...

mut nyt taas pakko saada pois...mulla tuottaa noi annoskoot ja herkut eniten kiusauksia,varsinkin suklaa,sitä menisi vaikka levy päivässä
 
Mulla on housut joissa on nappi sivussa ja ennen niitten kanssa on saanu tapella hiki hatussa, äsken tajusin ku mies huomautti asiasta, että "eikös sulla ollu ennen vaikeuksia saada noi jalkaan" ja "eikös sun maha tullu tosta ihan kunnolla ulos" :D Perskutarallaa, nehä meni ihan itteksee kiinni ja ei pursu ei :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: chef
"Sadie"
Aaarrgghh! Mun on nälkä!!!
Tänään oon syöny sen 5x, enkä oo napostellu. Eiku napostelin mä, yhden porkkanan tossa ennen iltapalaa. Niin tosiaan iltapalaki jo syöty ja on vieläki nälkä. Siis oikeesti nälkä. Tuli liian pitkä väli tohon päivällisen ja iltapalan väliin, oli menoa tänää niin tuli se päivällinen syötyä "liian aikasi". Mut ei auta, vettä pitää kiskoo kaksin käsin nii josko se tästä :D

Eli tän viikon tavote mulla jättää ne kaikki napostelut pois. Saakos noiden aterioiden välis juoda kahvia/teetä? :)
 
Sadie: juo, juo ja juo. Paljon :)

Vettä saat juoda mihin väliin tahansa. Sanotaanko niin, että ehkä jättäisin sen kahvin ja teen juomatta, koska muutoin vain korvaat ne entiset naposteltut sillä, että alat litkimään joka väliin kahvia tai teetä. En pidä tuommoista korvaamista (jos sitä ei korvaa selvästi sitten terveellisellä) kovinkaan hyvänä juttuna...itse vaihdoin aikanaan tupakan syömiseen. Ja se kyllä näkyy.

Ei ole tarkoitus siis ottaa toista huonoa tapaa vanhan tilalle, vaan LOPETTAA se huono tapa ilman mitään korvaamisia :)

Teet kuten parhaaksi katsot, mutta pohdi edes tätä hommaa tältä kantilta :)
 
"Sadie"
En mä ajatellukkaa niillä mitää korvata, vaan että pitääkö neki jättää pois?:) Rooibosta tulee juotua esim. kun lapsi päikkäreillä, siitä tullu sellanen tapa. Tai sit sitä kahvia. Kahvis tosin se huono, et sen kans tekis usein mieli jotai napostella. Mut toi rooibos.. se on nii hyvää ja vie makeanhimoa, eikä siinä mun käsittääkseni oo kaloreita..?
 
[QUOTE="Sadie";29477029]En mä ajatellukkaa niillä mitää korvata, vaan että pitääkö neki jättää pois?:) Rooibosta tulee juotua esim. kun lapsi päikkäreillä, siitä tullu sellanen tapa. Tai sit sitä kahvia. Kahvis tosin se huono, et sen kans tekis usein mieli jotai napostella. Mut toi rooibos.. se on nii hyvää ja vie makeanhimoa, eikä siinä mun käsittääkseni oo kaloreita..?[/QUOTE]

Ei tarvitse jättää kahvia ja teetä juomatta...mutta mun itseni on tarkoitus opetella hiljalleen ateriarytmi sellaiseksi, että syön viidesti päivässä. Jos näiden ruoka-aikojen ulkopuolella on jano, juon vettä.

En ole kahvinjuoja, mutta limpparia menee kyllä vaikka pari litraa päivässä, jos niikseen. Olen tullut siihen lopputulokseen, että limpparia on ok juoda (vähän!), mutta lähinnä niin, että otan sen vaikka välipalalla, tai päivällisen jälkeen "jälkkärinä". Eli etten lipittele sitä pitkin päivää. Mun kun todella on tarkoitus opetella kunnollinen ruokarytmi ja siihen kuuluu se, että 5 kertaa päivässä safka ja juomat menee ääntä kohden (poikkeuksena vesi)...ei yhtään enempää, eikä vähempää.

Rooibos on kaloriton ja ilmeisesti sillä on siis jopa ihan terveysvaikutteita? Mutta tuosta en ole aivan varma, että viekö se makean himon...vai pitääkö se sitä sittenkin yllä?

Joskin, jos sen makeanhimon pystyy sitten keskittämään vain ja ainoastaan siihen rooibokseen, niin ei sen varmaankaan ole väliä. Toisaalta mä itse taas mietin tässäkin kohtaa, että en halua siirtää makeanhimoa, vaan poistaa sen kokonaan. Siksi olen itselleni asettanut limppareiden käyttöön rajat. Puoli litraa viikossa ja piste. En halua niihinkään "koukkuun" jäädä siten, että ne himottaa ihan älyttömästi.

Mä nyt ehkä jo vähän hifistelen? Joten otat itse nyt vaan semmoisen linjan, mikä sulle sopii :)

Mä olen antanut itselleni luvan vetää tämän ensimmäisen kuukauden juuri siten, miten se nyt menemään sattuu. En ole asettanut mitään tavoitetta vedenjuonnin suhteen, enkä ole asettanut mitään rajaa sen suhteen, että montako kertaa päivän aikana syön. Mutta en voi sanoa, että se olisi kovinkaan positiivinen asia. On pakko tehdä suunnitelmiin muutos jo ennen kuun loppua.

Juon liian vähän ja syön liian harvoin. En todellakaan lupaa juoda riittävästi ja syödä riittävän usein, mutta lupaan juoda enemmän ja syödä useammin. Se olkoot tavoitteeni huomisesta lähtien. Pienin askelin kohti sitä "normaalia" :)
 
Huomenta!
Tuo Sadien tee oli ihan uus tuttavuus mulle, aina oppii jotain uutta!

Tytön tyllerö me on pidetty yhteistä punnituspäivää maanantaisin. Olisko mahdoton ajatus sunkin punnita sillon? Helpottaisi näitä kirjurin hommia?

Chef sä et vissiinkään imetä? Tuo "juon liian vähän/syön liian harvoin" ei tietysti ole hyvä juttu muutenkaan, mutta imetyksen kannalta kuulostaa ihan mahdottomalta. Mutta sähän olitkin jo korjaamassa tilannetta.

Joku (olikohan 8vko?) kyseli ikää. Täällä toinen (lähes) keski-ikäinen. Täytän pyöreitä Maaliskuun alussa. Ikäkriisi ei vaivaa, muita kriisipisteitä on sit senkin edestä :D

Oon sitä mun "täsmäjumppaa" tehny nyt jonku päivän ja reidet huutaa hoosiannaa, eli jotain tapahtuu. Jossain. Ja hyvä niin :)

Vielä noista juomista. Mä olen kahvikoukussa. Mutta joku pahe täytyy olla. Kahvin vaikutuksesta painoon on monenlaista mielipidettä/faktaa(?), mutta se on se mun nautintoaine ( mähän en esim. alkoa käytä ollenkaan ) ja siitä en luovu. Kohtuukäyttöä saatan harkita :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä