YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä VOL 5

Mulla on kans tuo leipä yks paha..ja jos sattuu olemaan juustoa talossa niin vielä enemmän. Tuossa aiemmin söin 3 hapankorppua, margariinilla ja kalkkunamakkaralla. Juusto onneks loppui vasta että sitä ei tarvi kuolata enää. Juustoa siis ostetaan vajaa 10 kertaa vuodessa. Ja useimmiten silloinkin vaan pieni pussi valmista raastetta pitsaan/lasagneen.
 
Täällä riittä puhetta leivästä :D kyllähän minäkin ennen söin leipää joka välissä, mutta nyt ei kyllä tee ees mieli. Oon korvannut leivän syönnin puurolla ja näkkileipää saatan pari palaa päivässä syödä. Tää viikko on tuntunut jotenkin liiankin helpolta...varmaan sitten viikonloppuna iskee joku aivan kauhee "pakko saada" neuroosi ja sit mua kyllä koetellaan :ashamed: Maanataina työelämään pariksi viikoksi ja syömisten kanssa menee vaikeeksi. Jos syön aamupalan kotona esim. klo 6.00, lounaan päiväkodissa klo 11.30 ja teen klo 13.00, mulla on aivan kaamee nälkä kun tuun kotiin...ja väsymys, koska joudun heräämään jo kukonlaulun aikaan :( Pakko ottaa kahvitauolle esim. kasviksia mukaan ja toivoo,että pystyy illat olee ratkeematta :)
 
nuppu harmaana
Niin eihän se mikään ongelma ole tehdä edellisenä päivänä valmiiksi ruokaa, ongelmallista lähinnä se kun päivä alkaa jo niin aikaisin,että sitten kun kotiutuu niin on kauhee nälkä...ja kun mulla on väsyneenä nälkä,niin herkästi sortuu vaikka mihin. Eihän tässä mitään ongelmaa varsinaisesti ole :) kunhan pohdin ja teen siitä ongelman :D
 
:ashamed: Vaatekaapin siivous meneillään, kaikki ylimäärä (=kutistuneet) vaatteet myyntiin,jätän vaan muutamat "pikkuisen kinnaavat" housut tavoitevaatteiksi. Huoh,toivotonta oloa taas pukkaa.Tulee vaan väkisinkin mieleen että tähänkin mahduin vielä viime keväällä tai toissa vuonna..
 
F&l Minkä kokoisia vaatteita? Mä oon kohta uusien vaatteiden tarpeessa. Mulla kun alkaa olla kaikki liian suuria ja uusissa työpaikoissa pitää tehdä töitä omissa vaatteissa, niin pakko jotain sopivaakin hankkia. Kierrätyshän on bueno :)
 
Mikä sulla on tavoitteena F&L? Siis tuon painon/vaatekoon kanssa.

Meinaan, että miksi ihmeessä pistät myyntiin vaatteet, jotka on sulle liian pieniä...jos sulla kuitenkin on tavoite siihen kokoon vielä mahtua? Toki asia eri, jos et niistä enää pidä ja haluat vaihtelua, mutta noin niin kuin muutoin? :)

Mulla on kaapissa 3 laatikollista liian pieniä vaatteita. Niistä suurimmat mahtunee mulle silloin, kun paino rupeaa olemaan alle 75 kilossa...saattaa vaatia jopa sen, että paino on 70 kg tuntumassa. En muista aivan tarkkaan.

Pienimmät sen sijaan vaatinevat vaakaan noin 60 kg lukemat. Ehkä jopa alle. En ole päättänyt mitään "lopullistatavoitetta", mutta lähtökohtaisesti en ole pudottamassa painoa alle 60 kiloon. Mutta koska en vielä aivan varmaksi tiedä että mihin lopulta päädyn, en niistä vaatteista meinaa luopua.

Olen jo kertaalleen kokenut sen, miten mahtava fiilis on saada "uusia vaatteita", kun entiset mahtuu taas päälle. Ja sitä fiilistä kohti olen kovaa tahtia menossa. Tai no, mistäs mä tiedän että etenenkö hitaasti, vai nopeasti, kun en vaakalukemaani tiedä. Mutta huomenna se selviää, kun pääsen VIHDOINKIN punnaamaan itseni :D

Olen taas innostunut pitkän tauon jälkeen myös ostamaan uusia vaatteita. Enkä todellakaan ole ostanut sitä kokoa mitä NYT käytän, koska en aio olla tässä koossa, kuin muutaman viikon. Hetki sitten olin housujen osalta koossa 44, koska koko 42 ei mennyt päälle. Toisella diettiviikolla ne kuitenkin sujahtivat jalkaan ja menivät kiinni. Nyt kokoni on siis housujen osalta 42. Mutta enköhän mä maaliskuussa (jonne ei ole, kuin ihan lyhyt matka) saa vedettyä jalkaani jo ne koon 40 housut? En ehkä vielä alkukuusta, mutta jos loppukuusta? :)
 
Chef, osittain oon jo kyllästynytkin noihin vaatteisiin ja tilaa ei oikein ole. Osa on virheostoksia, jotka mahtuu mutta muodoltaan ovat ihan kamalia tms. Kirppikseltä jos ostan niin harvoin jaksan alkaa sovittamaan tai sitten ei ole aikaa.
Ja sitten, jollain tavalla oon kai luovuttanut. Siis että nuokin vie liikaa tilaa kun en niihin kuitenkaan enää ikinä mahdu. Etenkin noiden pienimpien vaatteiden kohdalla.

Toiveena olis, että johonkin 42-44 kokoon ees pääsis, sen pienempi en välttis haluais olla.
 
Chef, osittain oon jo kyllästynytkin noihin vaatteisiin ja tilaa ei oikein ole. Osa on virheostoksia, jotka mahtuu mutta muodoltaan ovat ihan kamalia tms. Kirppikseltä jos ostan niin harvoin jaksan alkaa sovittamaan tai sitten ei ole aikaa.
Ja sitten, jollain tavalla oon kai luovuttanut. Siis että nuokin vie liikaa tilaa kun en niihin kuitenkaan enää ikinä mahdu. Etenkin noiden pienimpien vaatteiden kohdalla.

Toiveena olis, että johonkin 42-44 kokoon ees pääsis, sen pienempi en välttis haluais olla.
Miksi ihmeessä sä nainen ajattelet noin :O Mehän ollaan koko ajan laihtumaan päin...totta hitossa me onnistutaan :D

Mä en oleta enää mahtuvani koon 36 housuihin, kuten joskus aikoinaan...mutta kyllä mä hitto sentään meinaan kokoon 38 vielä sujahtaa :)

Ihan samalla tapaa sulla on kaikki mahdollisuudet mahtua kokoon 42-44 :hug:
 
F&l Kannattaako tosiaan ainakaan kaikkia vaatteita myydä? Jos on jotain ihan lemppareita niin säästä ihmeessä onpahan mihin pyrkiä :D

Juhlamekolle olis tarvettakin, ku meillä on pojan rippijuhlat kesäkuussa, mutta ihan vielä ei oo varaa mihinkään ylimääräiseen (2kk ilman mitään tuloja), mutta kunhan sinne töihin meen ni tilanne korjaantunee. Enhän toki tiedä, minkä kokoinen oon kesäkuussa, mutta voisin harkita. Hinnastakin riippuu tietysti.

Sämpylät paistuu täällä taas. Ja tahtoa koetellaan. Tuoksu on aika :p
 
jellyjolly harmaana
Nyt kärys Jellyn käämit ja pahasti! Tarviin nyt sellasta nyrkkeilysäkkiä, mitä sais hakata oikein sydämensä kyllyydestä! Tai menolipun Timbuktuun. Tai Mombasaan tai... No johonkin mahdollisimman kauas!!! :headwall:
 
No kato ku mä siis leivoin niitä sämpylöitä. Ukko tuli siihen sit neuvomaan, ts. valittamaan, et tä nuo on ihan liian pieniä, että täytyy sämpylässä olla enempi ku yks haukku (no niissä oli kyllä, mutta ei riittävän suuria herralle siis). Tein sit lopusta taikinasta jumbokokosia.Tässä kohti alkoi jo käyrä nousemaan, sit kun sain ne tehtyä niin mun piti kiireen vilkkaa lähtee hakemaan 12v koulusta (vois luulla, että mieskin vois hakee kun kotona on, mutta eihän nyt toki...). Oon yleensä tuonu naapurin pojat (kaksoset samalla luokalla ku meiän tyttö) samassa kyydissä, kun linkkakyyti on aika hintava ja samallahan nuo tulee. Meiän piti käydä samalla kyläkaupan lopettajaisvisiitti, mutta ei. Tyttö alkoi kiukkuamaan heti kun sai auton oven auki, että poikia ei oteta kyytiin, eikä ne ees halua kyytiin ja plaa plaa plaa ja kyläkauppaan ei lähetä mitään kusisia mummoja haistelemaan (tässä kohtaa olis pitänyt vaan kylmästi heittää neiti kermape*se kävelemään käydä siellä kaupassa ja ajaa kotiin). Mutta ei. Jätettiin kauppa väliin (en oo 20 vuoden aikana nähny enkä haistanu ko kaupassa yhtään kusista mummoa, by the way...) ja tultiin suoraan kotiin.

Päästään tänne, niin ukko tulee nillittämään taikinakulhosta joka oli jäänyt tiskipöydälle (likainen siis), kun en KERENNYT sitä vielä korjaamaan, että kun AINA jätän jäljet siivoomatta... Sillon kilahti. Mä siivoan jälkeni kyllä. Kun kerkeän. Sanoin sille, että ole hyvä jos vaivaa. Voit siivota koko keittiön saman tien tai vaikka koko talon, mutta eihän sitä mitään voi tehdä, paitsi valittaa.No, nyt on kulho tiskikoneessa ja keittiössä pöydät kiiltää. Ukon suu on pysyny kiinni, mutta mun päivä on enimmäkseen pilalla|O

Nyt mä juon mukillisen kahvia, teen ruuan ja lähen kävelemään piiiiiiiiitkän lenkin, jos vaikka vähän sais koottua itteään taas... ...tu kaikenlaisten ääliöiden kanssa sitä elääkin. F&l laitan sen yksärin... Ja hei, ihan näin julkisesti. Älä vähättele ittees. Sä osaat ja voit ja pystyt tähän kyllä!:heart: Ihan takuulla.Eihän tää mitään tähtitiedettä ole. Camoon, jos mä pystyn laihduttamaan, kuka vaan pystyy!!! Eikös?
 

Yhteistyössä