Yli 3-kymppiset esikkoa odottavat vol.4

Onnea miinamarialle pikkuisesta tytöstä! :heart:

Ihanaa saada tähän pinoon välillä tyttöjäkin, sillä vähän poikavoittoiselta näyttää tuo etusivun lista. Mielenkiintoista kuulla myöhemmin miinamarian tarinaa synnytyksestä. Tulikohan kiire lähtö, kun edellisenä iltana kuitenkin kaikessa rauhassa kirjoittelit tänne palstalle?

Sirannan synnärikertomusta oli kiva lukea. Minua niin nauratti tuo miehen kahville käskeminen. :D Minä voisin niin kuvitella oman mieheni myös kärrääväni vauvaa tarkistettavaksi milloin mistäkin syystä. Kiitos kaikista vinkeistä! :flower: Niitä otetaan mielellään vastaan. Tuo vauvan vaatteiden koko ihmetyttää minuakin jo etukäteen suuresti. Ensinnäkin olen huomannut, että eri valmistajien vaatteet ovat ihan eri kokoisia keskenään ja joskus jopa saman kaupan tuotteissa lapun mukaan samankokoiset vaatteet eivät olekaan keskenään samankokoisia. Olen todennut parhaimmaksi, että vaatteet kannattaa itse mittailla kotona ja järjestellä sitten omien mittauksien perusteella omiin laatikoihinsa luki kokolapuissa sitten mitä tahansa. Puhun nyt lähinnä edullisimmista esim. Kiinassa valmistetuista lasten vaatteista. Kannattaa olla tarkkana.

Eilen tuli katsottua euroviisut ja voi taivas, että nyt väsyttää.
Mukavaa sunnuntaita!

Idda-Liina ja nuppuska 26+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iida-Liina:
Idda-Liina ja nuppuska 26+4
:LOL: Juuri näin Idda-Liinahan minusta nyt tuli. :LOL:

Tulenpahan tänne uudestaan tarinoimaan, koska pää on jotenkin niin sekaisin eilisyön valvomisesta, että en osaa keskittyä mihinkään muuhunkaan (hitsin euroviisut, pitikin katsoa). :/ Ei täällä olla kuin tunnin edellä Suomen aikaa, mutta on se tuntikin jo aika paljon, sillä yleensä kuitenkin menen viimeistään nukkumaan puolen yön aikoihin.

Toivottavasti kati nautit Kreikan lämmöstä. Hermoultrassa käynti ennen lomaa varmasti rauhoitti mieltä ja uskallat nyt nauttia lomasta täysin rinnoin. Minäkin pakkaan ensi viikolla laukkuni kohti uusia maisemia. Täältä tullaan Suomi. Ihanaa, siellä on karjalanpiirakoita, ruispaloja, salmiakkia ja kaikenlaisia ihania herkkuja. :p Eikä tarvitse koko ajan käyttää autoa vaan voi kävellä paikasta toiseen ja ajella ratikalla. Elämän pieniä riemuja. =) Voi olla, että en kovin aktiivisesti käy loma-aikana täällä palstalla, mutta tuskin maltan pysyä kokonaan poissa.

Ikävää tuo kanellan vuoto. Minulla on kuitenkin sellainen tunne, että kaikki on kuitenkin loppujen lopuksi hyvin. Toivon kovasti, että intuitioni pitää paikkansa. :heart:

Taitaa Fleur olla seuraavana lähtökuopissa. Jännittääkö viimeiset viikot?

Pitäisiköhän tänään saada jotain järkevääkin aikaiseksi? Kenties siivota?
Uudelleen mukavat sunnuntain toivotukset! =)
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa. Täällä on podettu aivan järkyttävää pahoinvointia viimeiset kaksi viikkoa ja on jäänyt kirjoittelu vähemmälle. Mitään syytä ei löydy, ilmeisesti vain vauva vain vie vatsalaukulta tilaa siten, ettei se pääse toimimaan kunnolla. Puhti on ollut aikalailla poissa, pahimmat päivät kuluvat sohvalla istuen keskittyen siihen, ettei oksenna. :$ Onneksi ruokavaliota karsimalla olo on nyt hiukan tasaantunut (eläköön kaurapuuro, joka on osoittautunut hyväksi vatsan rauhoittajaksi, merimieskirkolla ovat ihmeissään äkillisestä kaurahiutaleiden suurkulutuksesta :kieh: ). Sen verran surkea olo on kuitenkin ollut, että tosiaan toivoisi vauvan jo syntyvän, mutta se taitaa vielä ottaa viikkoja. Itse olen esikoinen ja syntynyt 11 päivää yliaikaisena enkä oikein osaa uskoa tämänkään tulevan ainakaan etuajassa. Vaan vähillä vaivoillahan minä onneksi kokonaisuutena olen tästä raskaudesta selvinnyt.

Kävimme vihdoin miehen kanssa tutustumassa synnytyssairaalaan. Varsinainen proggis sekin, vasta kolmas yrityskerta onnistui; ensimmäisellä kerralla juutuimme ruuhkaan ja myöhästyimme puoli tuntia joten vierailu jäi välistä, toisella kerralla olin sotkenut päivämäärät ja päädyimme tutustumiskierroksen sijaan imetysluennolle :LOL: . Käynti teki tosi hyvää, kierroksen vetänyt kätilö oli jotenkin ylipirteä, mutta minua rahoitti se, että hän kaikissa vaiheissa korosti sitä, että kaikessa edetään synnyttäjän tarpeiden ja toiveiden mukaan eikä mitään toimenpiteitä tehdä ilman hänen suostumustaan. Minua synnytyksessä kaikkein eniten jännittää juuri se, että olen muiden armoilla ja minua ei kuunnella tai uskota.

Saatiin myös vihdoin ostettua vaunut ja turvaistuin. Kävi hyvä tuuri, kun lastentarvikeliikkeessä myivät sattumalta edellisvuotisia malleja pois, saimme haluamamme paketin liki 40%normaalihintaa halvemalla. Lisäksi viimevuotiset värit ovat mielestäni uusia paljon kivemmat. Tuommoinen metallinhohtopunainen ferrari tuossa nurkassa nyt sitten tulokasta odottaa =)

Iida-Liina minä olen kanssa huomannut vaatteiden kokoeron. Täällä ranskalaiset vaatteet ovat järjestään kokoa tai kahta muita pienempiä riippumatta virallisesta kokonumerosta. Olenkin nyt alkanut epäillä, että pari ostamaani 50senttistä ei tule koskaan vauvalle päälle mahtumaankaan. Hyvää Suomen reissua ja nautinnollisia ruokahetkiä karjalanpiirakoiden ja salmiakin kanssa :) Kati on tainnut jo Kreikkaan ehtiä, toivottavasti sielläkin lomaillaan mukavasti.

Kanellalle tsemppiä, nuo vuodot ovat tosi kurjia. Hartaasti toivotaan täälläkin, että kaikki menee loppujen lopuksi hyvin :hug:

Hyviä vointeja kaikille!

toivottaa Fleur ja nappi 37+6 :wave:
 
Saanko udella fleur minkä merkkiset kärryt vauvalle hankitte? Me ollaan myös viimepäivinä ihmetelty tätä vauvan vaunu tarjontaa. Eniten on tosin aikaa saatu kulumaan vain miehen ihmettelyihin. Hänelle oli nimittäin aivan uusi asia, että vauvaa ei voi suoraan laittaa rattaisiin vaan mukana pitäisi olla myös vaunukoppa. Täällä tarjonta on jokseenkin heikko nimenomaan ns. yhdistelmävaunujen osalta, joissa on mukana koppa, jossa vauva voi nukkua. En todellakaan ymmärrä missä ne ihmiset vauvojansa oikein nukuttavat jos ostavat vain pelkät rattaat, sillä eihän rattaisiin siirrettävässä turvakaukalossakaan saa pitää lasta liian kauan. Jos ostan kärryt täältä valitsen varmaan Quinnyn Buzzit, mutta voipi olla että ostamme koko hoidon netistä joko Briteistä tai USA:sta. Täytyy Suomessa juosta hieman vaunukaupoissa kurkkimassa ja testailemassa malleja.

Vinkkinä muuten, että nyt kun euro on niin vahva, niin monet netin kautta USAsta ostetut tuotteet ovat todella edullisia. Aion ostaa varmaan kaikki kestovaipat suoraan jenkeistä, sillä hinnat ovat lähes puolet Suomen hintoja edullisemmat ainakin silloin kun ostaa jenkkiläisiä merkkejä Fuzzi Bunz, Kissaluvs ym. Mukaan tulee tietysti postikulut, mutta siltikin säästö on aikamoinen. Tosin huom. en tiedä täytyykö Suomessa maksaa jotain veroja kun tilaa tuotteita USAsta.

Fleur, ostin eilen muutamia ranskalaisia vauvan vaatteita (minun piti kyllä ostaa itselleni juhlamekko, mutta vauvan bodyja tarttui matkaan). Täällä on todella paljon ranskalaisia vauvanvaateketjuja. Täytyypä nyt mittailla minkä kokoisia ne sitten ovat. Käviköhän minulle sama homma, että ostamani 50cm bodyt ovatkin jo valmiiksi liian pieniä. Onneksi ne olivat jotain jäännöspareja ja siksi myös todella halpoja, joten eipä rahan menetys ollut suurta jos niin sattuikin käymään.
 
Meillä on juuri nuo Quinnyn Buzzit. Halusin ne, koska ovat tosi pienet ja sulavaliikkeiset eli täällä kaupunkioloissa näppärät. Ne ovatkin oikeastaan ainoat isopyöräiset vaunut (tosin etupyörähän on pienempi), joita olen nähnyt esim. raitiovaunussa. Useimmiten ihmiset käyttävät täällä pienirenkaisia matkarattaita turvaistuimella, mutta minä halusin nimeonomaan kunnon pyörät ja tukevan tuntuiset rattaat, kun täällä kadut ovat yleensä mukulakiveä ja tosi huonokuntoisia. Myöhempää käyttöä ajatellen, myös se niiden ratasosa vaikuttaa tosi hyvältä.

Minä mietin myös pitkään tuota vaununkoppaa ja lueskelin aika paljon asiasta. Tuntuvat mielipiteet jakautuvan kahtia, toiset sanovat, ettei vauvan pitämisestä turvaistuimessa ole mitään haittaa, toiset sanovat, ettei vauvaa pitäisi siinä liikaa makuuttaa. Yhdysvalloissahan kait käytetään yleensä vain turvaistuinta ja jostain luin suomalaisen lääkärin kommentin, että jos siitä vauvalle olisi haittaa, niin kumma on, ettei kukaan vielä ole USAssa nostanut asiasta isoa oikeisjuttua :LOL: . Toisaalta Suomessa vauvat nukkuvat päikkärit yleensä vaunuissa ulkona, tapa joka muualla on tosi harvinainen ja kyllä minusta säännöllinen turvaistuimessa nukuttaminen kuulostaa epäilyttävältä ja myös epämukavalta vauvalle.

Meillä ei ole pihaa eikä sellaista parveketta, jossa vauvaa voisi ulkona nukuttaa, joten olin ajatellut, että pärjäisin pelkällä turvaistuimella, jos vauva kerran on vaunuissa vain liikuttaessa. Lisäksi etukäteen tuntuu, että kopassa vauvalle tulee herkästi liian kuuma, jos täällä on yhtään aurinkoista/helteistä nyt kesällä. Turvaistuimessa on integroitu aurinkosuoja + ajattelin vielä ostaa erillisen aurinkovarjon, että vauva on varmasti paahteelta suojassa.

Noissa Quinnyissähän se koppa ostetaan yleensä erikseen, mutta lopulta sattui niin, että tarjouksessa koppa kuului hintaan mukaan, joten nyt meillä on sitten sekin. Ihan hyvältä nyt tuntuu, että se on, mutta mielenkiintoista on nähdä kuinka paljon sitä tulee sitten käytettyä.
 
fleur, meillähän on samanlainen maku. Mietinkin, että puhuitko Quinnyn Buzzeista kun sanoit , että edellisvuoden värit ovat paljon paremmat. Olen täysin samaa mieltä. Kaverini onnistui täältä samaan myös edullisesti edellisvuoden mallin ja jos minä onnistun löytämään myös viime vuotiset ostan rattaat koppineen ehdottomasti täältä. Minulle on myös tärkeää että rattaissa on isot eturenkaat. Täällä ihmiset käyttävät myös pääsääntöisesti sellaisia pienipyöräisiä rattaita. Mies kyllä nauroi, että pitääkö vauvan vaunujenkin olla maastomallia. :LOL: Ja sitähän ei koskaan tiedä missä me taas vuoden kuluttua asumme. Sehän voi olla mukulakivien ja lumisohjon luvattu maa.

Täällä on myös käytössä tuo yhdysvaltalainen tapa, että pientä vauvaa pidetään rattaisiin kiinnitettävässä turvakaukalossa ennen varsinaisiin rattaisiin siirtymistä. Ehkä olen liian suomalainen kun vierastan ajatusta. No ei meilläkään vauvaa voi aina pihalle työntää nukkumaan kun täällä tätä lämpöä on vielä syksylläkin ihan riittävästi. Ajattelin, että haluan kuitenkin vaunukopan siksi, että vauva voi nukkua siinä sisällä alakerrassa päivisin. Silloin ei tarvitsisi hankkia mitään siirreltävää ensisänkyä. Meillä kun pinnasänky on yläkerrassa ja en kuitenkaan koskaan päivisin oikeastaan siellä oleile.

Ehkä tämän päivän palstailut on nyt palstailtu, että ehtii muutakin tehdä. :)

Voimia fleurille tuon pahoinvoinnin kanssa! :flower:
 
:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Pääsi uutinen ihan yllättämään, kun en ole muutamaan päivään ehtinyt koneelle ollenkaan ja tietenkin tuli ilonkyynel silmään taas! Kovasti oli muuten poikavoittoista väkeä meidänkin sairaalassa. Mistä me saadaan niille kaikille sitten vaimot aikanaan???? :D Miinamarian prinsessalla on ainakin varaa valita sulhoista!

Kati: Etukäteen suunnitellut sektiot tehdään selkäydinpuudutuksella, mutta yllättävät, kiireelliset ja hätäsektiot tehdään nukutuksessa (eli isä ei pääse mukaan niihin). Olen tässä miettinyt näitä kuntakohtaisia eroja raskausajan ultrauksessa ja niiden vaikutusta sektioon joutumisesta/pääsemisestä. Meillä ultrattiin joka lääkärikäynnillä eli 3 kertaa raskauden aikana (+ np-ultra äitipolilla) ja siinä viimeisessähän tämä meidänkin prinssin perätila selvisi. Naapurikunnassa ei ole muuta, kuin tuo np-ultra ja taas toisessa naapurikunnassa on ultralaitteet neuvolassa, joten siellä hoitaja ultraa joka käynnillä. Meidän neuvolahoitaja ei pystynyt käsikopelolla sanomaan kummin päin ipana oli kun peppu oli vielä sen verran piilossa kohdun keskellä, joten jos tuota lääkärin ultrausta ei olisi ollut, olisin odotellut normaalisynnytyksen alkamista, mutta joutunutkin sitten kiireelliseen sektioon! :( Eräs ystäväni on myös raskaana ja asustelee juuri tuon kunnan puolella, jossa ei ole kuin np-ultra ja arvatkaa alkoiko heti jännittämään omaa tilannettaan! No, useinhan asento on niin selvä, että neuvolan hoitajat pystyvät suurella varmuudella sanomaan oikean asennon tunnustelemalla ja liikkeiden perusteella tai lähettämään sairaalaan ultrattavaksi epävarmat tapaukset.

:hug: taas Kanellalle, uskotaan edelleen, että kaikki on hyvin. Ainakin se on hyvä merkki, ettei sinulla ole kipuja.

(.) Meillä vauva-arki on sujunut pääosin hyvin. Mainitsin tuon Cuplatonin vauvan ilmavaivoihin, mutta meidän pojulle se ei sopinutkaan. Yhden päivän sitä annoimme ja seuraavana yönä oli entistä kauheammat ilmavaivat! Ja minä tyhmä annoin sitä silti joka syötön yhteydessä, niin kuin neuvolan hoitaja ohjeisti ennen kuin tajusin sen pahentavat asiaa :headwall: Kokemuksestahan tässä oppii tietyt asiat, mutta oli turhauttavaa katsoa toisen vääntelyä ja kuunnella itkua kello 3.00 asti kun ei voi itse tehdä mitään asialle.

Rintakumeja joudun käyttämään melkein koko ajan, koska rinnat kipeytyvät tosi herkästi. Välillä imetän ilmankin - nehän onkin tarkoitettu tilapäiseksi avuksi - mutta sitten pitää taas palata niihin. Ikävä kyllä sairaalassa saatiin jo iskostettua päähän normaalin imetyksen autuus ja ihanuus, joten poden välillä huonoa omaatuntoa noiden kumien käytöstä. Samoin olemme ottaneet tutin käyttöön silloin tällöin ja siitäkin saan syyllisen olon. Neuvolan hoitsu tosin sanoi, ettei tutista ole mitään haittaa, jos sen avulla saa vauvan rauhoittumaan esim. silloin, kun itku "menee yli" kuten meillä joskus menee yliväsymyksen ja ilmavaivojen vuoksi. Olen kovasti tarkkaillut rintakumien ja tutin vaikutusta ilmavaivoihin, mutta enpä ole sanottavaa eroa huomannut. Välillä näyttäisi siltä, että ilman kumia imetettäessä poju nielee enemmän ilmaa, vaikka yleensä on kai päinvastoin. Mutta näillä eväillä ja pojun ehdoilla tässä nyt mennään, sanoi asiantuntijat mitä hyvänsä ja yritän päästä syyllisyyden tunteista eroon.

Olemme pari kertaa käyneet ulkoilemassa vaunujen kanssa ja olen jo useamman kerran nukuttanut pojua parvekkeella (siellä nytkin tuhisee). Näyttää nauttivan molemmista, nukkuu aina sen verran pitkät unet, että pitää jo alkaa herättelemään syömään kesken unien!

Täytyy käydä taas kurkkimassa koska Miinamaria ehtii käydä kertomassa kuulumiset ja jännittää seuraavaa synnyttäjää. Olisiko kellään jo oireita havaittavissa....? :whistle:

Hyvää uutta viikkoa kaikille :wave:

Siranna ja poju, huomenna jo 2 vk
 
Ei tullut meille jouluvauvaa. Ultrassa ei näkynyt kuin jokin epämääräinen varjostuma. Tunnin kuluttua lääkäriin ja huomenna naistentautien polille. Ei ollut yllätys, jotenkin olin varma siitä että näin tässä kävisi. Nyt haluan vain homman äkkiä ohi.
 
Kanellalle lohtuhalaus :hug: Mulla tuli itku, kun ensiksi luin pitkän pätkän onnitteluita itselleni ja niiden jälkeen uutisesi. Niinkuin Siranna tuossa jo sanoikin, minäkin toivon sydämestäni, että ensi kerralla on parempi onni ja todellakin mahdollisimman pian. Mulle sanoi gynekologi silloin oman keskenmenoni jälkeen, että yleisempää on onnistua seuraavalla kerralla kuin saada toistamiseen keskenmeno. Toivottavasti teilläkin näin!

Pikaisesti kerron päällimmäiset, tarkempaa synnytyskertomusta sitten tuonnempana. Lähtö tuli siis perjantaina aamuyöllä kello 2, kun kipeitä supistuksia oli tullut parin tunnin ajan. Se torstai-iltapäiväinen kipukohtaus taisi sittenkin enteillä synnytystä... Meidän Siiri-tyttö syntyi sitten perjantaiaamuna klo 8.41 parinkymmenen minuutin rajun ponnistuksen jälkeen. Maanantaina päästiin kotiin ja kotielämä maistuu sekä Siirille että mulle. Ja se pitää vielä sanoa, että kaikki mitä olen täällä miestäni aikanaan raskausaikana mollinut, pitää ottaa nyt korkojen kera takaisin. Mies on ollut sataprosenttisen ihana isänä! Meillä kilpaillaan kumpi ensiksi ehtii vaihtamaan vaippaa ja mies varmaan oikeasti imettäisikin jos siihen olisi mahdollisuus. Mitenköhän yksi hetki ja pieni ihminen voikin muuttaa niin paljon toista?

Mutta nyt kuulemma tuolla heiluu kädet ja kuuluu ininää. Pitää mennä imettämään ettei mene ihan puoleen yöhön ennen kuin päästään nukkumaan... Siiri kyllä nukkuu tosi hyvin, että sinänsä ihanaa. Mutta tulen tosiaankin kertomaan lisää kun seuraavan kerran on mahdollisuus käyttää konetta kahdella kädellä :LOL:

Miinamaria ja Siiri 5 1/2 päivää
 
Tulin pikaisesti kurkkaamaan mitä teille kuuluu ja voi täällähän on vaikka mitä.

Tuhannesti onnea Miinamarialle ja Sirannalle vauvoista!

Fleurille voimia viimeisille metreille. Kyllä se ulospyllähtävä vauva sitten korvaa kaikki raskausajan kärsimykset.

Iida-Liinankin raskaus on jo edennyt reippaasti yli puolenvälin. Ihanaa. Nyt viimeiset pitkät viikot. Mulla tulee ihan kyynel silmään kun ajatteleekin sitä ihanaa hetkeä kun vihdoin kauan odotettu vauveli syntyy.

Kanellan puolesta olen tosi pahoillani, ja toivon että pian tärppää uudestaan! Voimia sinulle, kolmen keskenmenon kokeneena tiedän ettei ole helppoa!

No niin, tämä meidän nelikuinen ilopilleri juuri heräsi aamu-uniltaan joten kirjoittelu loppui lyhyeen.

Hyviä vointeja kaikille ja kasvatelkaa ihania masuja =)

T. pötkylä ja ilopilleri 4kk + 1vko ja 1pv
 
Kotiin palattu viikon lomamatkalta... Kreikassa oli tosi kuuma jo tähän aikaan vuodesta. Vaikka loma meni kaikin puolin hyvin ja mukavaa oli, silti on ihanaa palata takaisin Suomeen. Niin, ja sitä fetaa kyllä sitten päätin syödä ihan omalla luvallani... ;)

Onnea, Miinamaria!!! Olipa ihanaa lukea heti ensi alkuun sun uutisista! Olinkin ihan varma, että vaavi syntyy juuri poissa ollessani. Varmaan ihanaa päästä elämään vauvaperheen elämää odotuksen jälkeen. Mäkin odottelen sitä jo kovasti. Ihanaa myös kuulla, että miehesi on aktiivisesti mukava Siirin hoitamisessa. Onko Siiri jo lopullisesti päätetty etunimi?

Kanella, voi itkujen itku! Eihän sen näin pitänyt käydä... :hug: Nyt vaan uutta yritystä kehiin. Eikös tosi monet keskenmenon läpikäyneet raskaudu hyvinkin pian sen jälkeen? Voimia joka tapauksessa.

Oma (.) täällä vietellään hiljaiseloa masuasukin suhteen. Lomaviikko onneksi meni henkiseltä kantilta katsottuna rauhallisesti, joten kiitos edellisviikon ultran. Välillä vatsassa tuntuu pieniä tuntemuksia, jotka kyllä yhdistän kyytiläiseen tavalla ja toisella. Uskoisin kaiken olevan kunnossa. Maanantaina tosiaan menen np-ultraan ja samalla otetaan se veriseulonta.

Kati & Papu rv 11+5
 
olen 32 v, ensimmäistä lasta odotan, laskettu aika on muuttunut jo pariin kertaan mutta nyt on 21.11. huomenna ma on neuvola, joskohan ne sydänäänet kuuluisi kun eivät ole kertaakaan vielä kuuluneet, nyt viikkoja jo 15
 
Pikaiset sunnuntaitervehdykset kaikille!

Kanella, olen todella pahoillani puolestasi ja lähetän sinne lämpimiä halauksia ja voimia. Toivon sydämestäni että tärppää pian uudestaan :hug:

Kiva kuulla Sirannan ja Miinamarian vauvakuulumisia ja älähän Siranna suotta kanna huolta noista rintakumeista. Kaikenlaisia syyllistäjiä äideille riittää, mutta loppujen lopuksi me olemme kaikki yksilöitä ja paras ratkaisu on juuri se mikä teillä toimii.

Mukava on myös nähdä Pötkylä täällä poikkeamassa. Ilopilleri on selvästi tullut äitiinsä luonteen puolesta :)

Sen verran omaa napaa, että viime yönä ja tänään on ensimmäistä kertaa tuntunut pidempään jatkuvaa kuukautismaista kipua alaselässä ja vatsalla. Josko tuo jotain jo enteilisi, vaikken kauheasti vieläkään jaksa uskoa, että tämä ulos tulisi ennen kuin viikkojen päästä. Jostain syystä myös viime päivinä olen alkanut pelkäämään, että vauva on kääntynyt perätilaan. Onneksi tiistaina on lääkäri ja ultra taas ja eiköhän pelko osoittaudu ihan turhaksi.

Voimia taas kaikille!

fleur ja nappi 38+5
 

Yhteistyössä