Yli 3-kymppiset esikkoa odottavat vol.4

Terveisiä Helsingistä! Täällä tämä turisti popsi ensimmäisenä päivänä liikaa ruisleipää ja oksensi seuraavan yön. :x Tujuja nämä suomiherkut. :LOL:
Piiku2 on lisätty listaan. Tervetuloa mukaan! :flower:

Mukavaa viikon alkua kaikille!
 
Tervehdys!
Mukavaa saada Iida-Liina välillä tännekin päin maapalloa... ;)

Ultrakuulumisia sitten, tänään käytiin aamulla Jorvissa nt-ultrassa. Kaikki oli edelleen oikein hyvin ja pikkuinen vastasi kasvultaan ihan viikkoja. Niskaturvotusta oli 0,6 mm, mikä on ymmärtääkseni aika alhainen lukema. Sen ohella kävin vielä labrassa verikokeessa otattamassa verta veriseulontaa varten. Tulokset tulee sit noin viikon päästä. Olen kuitenkin toiveikas sen suhteen, ettei mitään häikkää olisi. Toisaalta, eihän sitä voi koskaan tietää... LA näyttäisi tosiaan olevan 15.12, tosin sitä ei kuulemma lähdetä erikseen laskemaan/arvioimaan sen takia, että ollaan tultu lapsettomuushoidoista. Pää-perämitta (tai siis oletan sen olevan se, eikä sikiön koko pituus) oli 65 mm eli kovasti oli pienokainen kasvanut sitten viime ultrakäynnin. Syke näkyi ja liikeet samoin. Sukupuolta ei kuulemma vielä pystynyt näkemään, vaikka sitä tiirailtiinkin ahkerasti. Summa summarum: kaikki siis oikein hyvin. Nyt ei muuta kuin odottamaan seuraavaa ultraa elokuun alussa.

Tervetuloa mukaan, Piiku2!
 
Olin Äitiyspolilla eilen myooma kontrollissa, myooma entisellään ja sen takia ei enää käyntejä. Saran paino arvio oli 1890 g (rv32+6) ja siellä vaan istua tönötti niinkuin koko ajan tähän asti. Jos ei kuulemma käänny rv 36 mennessä niin sitten yritetään kääntää. Kohdunsuu ok. Pyysin sairaslomaa ja sain, eipä tarvi lähteä enää töihin. Olikin jo tosi raskasta asukkeja pukea ja puunata. Jalat oli tosi kipeet iltaisin ja nukkuminenkin on nykyään tosi huonoa. virallinen äitiysloma olisi alkanut kahden viikon päästä. Ei minulla voinnissa ole valittamista, väsyttää vaan, mutta jospa tässä nyt lomaillessa sekin helpottaa ennen H-hetkeä. Lopputyötä pitäis jaksaa kirjoitella pikku hiljaa.

Seuraava neuvola viikon päästä ja synnäriin tutustuminen 2 viikon päästä. Siinäpä tapahtumat joita odottaa.

anjamarita ja Sara 33+0
 
marsulis
Heip,

Huomasin vasta tämän ketjun. Eli täällä 32-vee ensiodottaja raskausviikolla 15. LA 26.11. paikka TYKS.

NP-ultra käyty ja kaverilla kaikki hyvin. Munasarjassa tosin 5cm kysta joka katsotaan kontrollissa parin viikon päästä. Jos Turun alueella on muita suht samanikäsiä ensiodottajia, niin laitelkaapa yksäriä.

Huomenna neuvola jossa määrätään vissiin myös rakenneultra. Oireita tällä hetkellä lievä (ilta)nausea, roskaruuan himo ja tänään taas päänsärkyä. Niin ja väsy on kyllä vieläkin. Millois ne energiset viikot alkaa?

Marsulis

 
Tervetuloa mukaan, Marsulis!

Hyviä uutisia: tänään oli kotiin tullut kirje sairaalasta ja siitä veriseulonnan tuloksesta. Tulos oli normaali, eikä vaadi jatkotoimenpiteitä. Olen niin onnellinen, että downin syndrooma -asia on saatu kohtuullisen selvälle pohjalle, vaikka kaikki toki vieläkin on mahdollista. Yksi etappi kuitenkin takana...
 
AURINKOISTA ILTAA!!

Kyllä on ollut mahtava ilma koko päivän(ainakin täällä etelä-suomessa)ja huomiseksi on luvattu vielä lämpimämpää!! B) Pikkasen tämä massu jo verottaa auringossa oloa,ei jaksa enää montaa tuntia pihalla istua!
Ihanaa kuitenkin olla jo virallisesti äippälomalla! :)
Sunnuntaina olisi tarkoitus lähteä käymään autolla pohjanmaalla,maanantaina takaisin.Kilometrejä kertyy noin 1000!Vähän jänskättää,mitä rinssi tykkää pitkästä ajomatkasta?
Otan neuvolakortin varmuudeksi mukaan,jos masuasukkia alkaa yksiö ahdistamaan ja hän päättää syntyä jossain matkan varrella. :LOL: Näillä viikoilla,kun sekin on jo mahdollista!

Kati231:Onnea hyvistä uutisista!

Fleur:Vieläkö olet yhtenä kappaleena?

T:bella&rinssi tasan 35 :heart:
 
:wave: Täällä ollaan edelleen eikä oikeastaan mitään merkkejä synnytyksestä. Alkuviikosta iltaisin tuli muutamia voimakkaampia supistuksia, nyt nekin ovat loppuneet. Sen verran herättelivät toiveita, että pari päivää iski sitten ensimmäistä kertaa oikein kunnon turhautuminen ja itkin miehelle aamuyöstä, ettei tämä raskaus lopu ikinä.

Nyt on mieli taas tasaisempi, tosin hermoheikkona kyttään jokaista pientäkin tuntemusta, että josko nyt... Olo on onneksi hyvä ja pahoinvointi pysynyt nyt poissa. Mieskin alkaa olla malttamaton. Oli mukana lääkärillä tällä viikolla ja yritti tivata lääkäriä kertomaan, milloin se vauva oikein syntyy. Ja tuohtuneena sitten jälkeenpäin ihmetteli, että miten nykyaikainen tiede ei muka pystyisi antamaa asiasta tarkkaa tietoa :LOL:

Nyt aamupalalle. Pitkästä aikaa olemme miehen kanssa kahdestaan viikonloppua, täytynee nauttia siitä oikein olan takaa, tiedä milloin tulee seuraava tilaisuus. =) Tervetuloa mukaan kaikki uudet ja Katille onnea hyvistä ultrauutisista!

fleur ja nappi rv 39+4

Minulle kävi muuten pari kuukautta sitten vähän samoin kuin Iida-Liinalle. Löysin pitkästä aikaa merimieskirkolta hapankorppuja ja pistelin puolet paketista saman tien, mikä sitten kostautui rajuna vesiripulina. Tujakkaa tavaraa ovat tosiaan monet suomi-herkut ja vaativat totuttelua :LOL:
 
Onnea sinulle, Fleur viimeisille raskauspäiville! Eiköhän se vaavi sieltä kuulu, kun vähiten odottaa. Tulethan sinnekin sitten tänne kertomaan kokemuksistasi?

Oma (.) tänään on koko päivän melkein juilinut tuolta alavatsan oikealta puolelta noin nivusten kohdilta. Sellaista jomotusta. Luulenpa, että paikat siellä vaan venyy. Tuskinpa mitään vaarallista siis kuitenkaan. Aamulla oli aikamoinen jomotus päällä, joten päätin olla lähtemättä spinningiin. Tänään olen koittanutkin olla aika rauhassa. Nyt kipu on onneksi vähän jo laantunut.

Kati & Papu rv 12+5
 
Mä tulin pikaseen kertomaan että perjantaina ultrassa näkyi sydämen syke :heart: !! olen niin onnellinen ja niin väsynyt että on aika mennä nukkumaan...kirjoitan kun olen virkeämpi...niin laskettu on mun syntymäpäivänä eli 16.1 ja viikkoja nyt 8+2!

 
Ja pöh, täällä ollaan edelleen eikä puhettakaan, että vauva haluaisi ulos. :kieh: Tänään kävin taas lääkärillä ja käynnistyspäivä sovittiin ensi viikon tiistaiksi. Sinänsä tosi helpottavaa, että nyt on takaraja tälle odottamiselle, mutta toisaalta en millään haluaisi käynnistykseen. Kohdunkaulalla ei ole edes vielä mitään muutoksia ja käynnistykseen menoajaksi antoivat puoli yhdeksän illalla eli ilmeisesti olettavat, että käynnistyminen kestää ihan reilusti.

Inhoan sairaaloita ja pelottaa, että joudun makaamaan siellä odottamassa ikuisuuksia. Lisäksi olin toivonut mahdollisimman luonnonmukaista synnytystä, mutta käynnistetyt kait tahtovat olla niin rajuja, että epiduraali saattaa tulla eteen, varsinkin kun täällä ei oikein muita lääketieteellisiä keinoja ole, esim. ilokaasua ei käytetä. No pääasia tietysti, että vauva tulee ulos turvallisesti ja nyt on ainakin varmuus siitä milloin alkaa viimeistään tapahtua.

Nyt keksipaketin kanssa sohvalle lepäilemään, josko harmistus häipyisi. Ja täytyy pitää vauvalle puhuttelu, että älyäisi itse alkaa puuhata ulostuloa ;)

fleur ja nappi rv 40 (tänään siis on SE päivä)
 
Fleur, eikös sun "pitäisi" nyt ryhtyä tekemään kodin suursiivousta, pesemään lattioita tms. että vauva päättäisi tulla ulos :LOL: No, ei vaan - eiköhän kaikki mene hyvin, vaikka synnytys jouduttaisiinkin käynnistämään. Kovasti onnea ensi tiistaille (viimeistään).
 
Joo, pitäisi ruveta luuttuamaan oikein kunnolla, haihtuisi paha tuulikin samalla :LOL: Manasin juuri tyhmyyttäni kun annoin siivoojan viime viikolla pestä ikkunat, olisi pitänyt jättää itselle. Siskoni lähti kuulemma syntymään pullataikinan alustamisella ja juuri katselin, että kaapissa olisi kuivahiivaa jemmassa, että josko ryhtyisi hommiin. Vaan mitä niille pullille sitten tekisi, kun minulta nuo sokerit on pannassa, mies ei oikein pullan päälle ymmärrä eikä meillä ole pakkastakaan mihin ne laittaa. Tai voisihan niitä aina tarjota lähikahvilaan myytäväksi, tiedä vaikka saisi tässä vielä aikaan sivubisneksen =)

No mieli on onneksi tänään parempi. Mies oli eilen ihana ja osasi taas kerran kääntää minut positiiviselle mielelle. Lupasi vielä, ettei hän missään tapauksessa jätä minua sairaalaan yksin vaikka käynnistymistä jouduttaisiin odottelemaan pitkäänkin. Minä kun juuri tuota sairaalassaoloa panikoin. Pakko myös myöntää, että olo oli tänä aamuna tosi rentoutunut verrattuna siihen, että viime päivinä aamulla aina ensimmäinen ajatus on ollut, että voi ei, tänäkään yönä ei mitään tapahtunut.

Nyt taidan savustaa itseni ulos pienelle lenkille, ettei mene päivä taas ihan makoiluksi.

Hyvää vointia kaikille!

fleur ja nappi 40+1
 
Heissan,

synnytyksestä on jo kolme viikkoa, mutta nyt vihdoin päätin saada aikaiseksi jonkinlaista kertomusta. Tyttö tuossa vieressä keinuttelee itseään sitterissä. Välillä on silmät auki ja välillä kiinni. Taitaa olla jossain unen ja valveen rajamailla =)

Kuten joku täällä aikaisemmin epäili, meille synnyttämään lähtö tuli kuitenkin siitä vereslimaisesta vuodosta (kesti reilut 4 vrk) huolimatta yllätyksenä. Illalla kymmenen korvilla käytiin miehen kanssa lyhyellä iltakävelyllä ja silloin ei vielä varsinaisia merkkejä tuntunut ellei sitten normaalia puuskutusta lasketa. Lenkin jälkeen saatiin isännän kanssa aikaiseksi mehevä riita asiasta, joka mun mielestä piti olla selvä jo viime syksynä. Ei sitten ollutkaan ollut miehen mielestä. No, saatiin aikaiseksi jonkinlainen ratkaisu kun mä olin ensiksi mätkinyt miestä sohvatyynyillä ja vetänyt kunnon itkupotkuraivarit :LOL: Kävin kyllä riidan aikana useamman kerran "isommalla" hädällä vessassa, mutten saanut varsinaisesti aikaiseksi kun muutaman "kostean pierun".

Mies sitten lähti vielä jokailtaiselle lenkilleen tuossa puoli kahdentoista aikaan ja kun hän sieltä kotiutui vähän puolen yön jälkeen, olin ovella vastassa. Pyysin miestä käymään reippaasti suihkussa ja tulemaan sen jälkeen mulle lämpöpatteriksi. Sattui vähän joka paikkaan samalla tavalla kuin ihan alkuraskaudessa kun kohtu alkoi venymään. Muistan silloinkin pyytäneeni miestäni pitämään kättään masuni päällä, koska se helpotti kipuja. Mies sitten tuli sängylle viereeni ja asettui selkäni taakse käsi alavatsallani. Käskin häntä seuraamaan kellosta supistusten välejä, mutta ei siitä mitään tullut kun meitä molempia jännitti yhtä paljon... Kipu muuttui kerta kerralta pahemmaksi.

Puoli kahdelta sanoin, että pitäisi kai soittaa Kätilöopistolle ja kysyä milloin meidän pitäisi lähteä näytille. Näppäilin numeron kännykkääni ja ajattelin käydä vielä vessassa ennen soittamista. No, vessassa käyminen olikin ajateltua tuskallisempaa ja ilmeisesti päästämistäni äänistä johtuen mies tuli kysymään voiko jotenkin auttaa. Käskin häntä soittamaan näppäilemääni numeroon. Kätilö toisessa päässä kyseli ja mies avustuksellani vastaili. Lopputuloksena oli se, että lähdimme rauhallisesti kohti sairaalaa kello kahden aikoihin yöllä. Autossa istuminen oli yllättävän rauhallista aikaa supistusten kannalta, mutta jo autosta sairaalan ovelle kävellessä tuli pari supistusta.

Synnytysosastolla kätilö laittoi mut käyrille ja totesi hetken kuluttua että jäämme kyllä nyt synnyttämään. Oli muuten ihana kätilö yövuorossa silloin. Hän katsoi kohdunsuun tilanteen ja olin auki kahdelle sormelle. Supistuksen tullessa painoin vatsalleni kuumavesipulloa toisella kädellä ja toisella puristin mieheni kättä. Kävin suihkussa, se tuntui rauhoittavalle vaikkei varsinaisesti helpottanut kipuja. Suihkun jälkeen kätilö kysyi mielipidettäni epiduraalista ja keskustelun jälkeen päätin ottaa sen. Epiduraalin vaikuttaessa saimme mieheni kanssa molemmat hieman torkuttua. Mies torkkui lattialla säkkituolissa ja minä siinä "pöydällä".

Puoli seitsemän korvilla epiduraali alkoi laantua ja keskustelimme kätilön kanssa puudutusaineen lisäämisestä. Hetken kuluttua mulle kuitenkin tuli se maaginen isomman hädän tunne ja kätilö katsoi uudelleen kohdunsuun tilanteen. Olinkin kokonaan auki. Sain luvan alkaa pikkuhiljaa harjoittelemaan ponnistamista. Pitkän aikaa työntelin kyljelläni niin, että supistuksen tullessa kätilö piti jalkaani koholla ja minä taas puristin miestä kädestä.

Sairaalan synnytyskertomuksen mukaan varsinainen ponnistusvaihe alkoi 8.20 aamulla. Silloin siirryin puoli-istuvaan asentoon jalat telineissä ja aloin ponnistamaan tosissani. Mies ja kätilö sekä kätilöopiskelija kannustivat mua aina vaan parempiin ja parempiin suorituksiin. Homma oli äärettömän rankkaa ja sanoinkin jossain vaiheessa että hyvähän näiden on mulle sanoa että "työnnä työnnä" kun vierestä katsovat. Musta tuntui useamman kerran etten jaksa ja haluan kotiin peiton alle pakoon pahaa maailmaa. Lopulta sitten saivat mut tsempattua niin, että päätin työntää kunnes vauva on maailmassa. Uskoin, että sen jälkeen helpottaa niin kun aina sanotaan että sitten se kipu unohtuu. No, kun pää oli saatu ulos, homma olikin helppoa. Seuraavalla työnnöllä syntyi sitten loput meidän tytöstä. Oli kyllä ihanaa kuulla, että vauva itki ja että se oli tyttö. Mä olin kuitenkin pitempään aavistellut tyttöä tulevaksi vaikka poikakin olisi ollut tervetullut meille.

Mielestäni kuitenkin kivuliain vaihe oli repeämien ompelu. Jotenkin sen synnytykseen ja ponnistamiseen liittyvän kivun kesti kun tiesi, että sen tuloksena on vauva. Mutta en meinannut ollenkaan jaksaa ja kestää sitä loputtomalta tuntuvaa tikkaamista. Mun piti pitää edelleen jalkoja niissä telineissä, jalat puutuivat ja oli sellainen kokonaisvaltainen ikävä olo vaikka vauva olikin siinä mahan päällä ja mies onnessaan vieressä... Näin jälkikäteen ajateltuna mulla meni aikalailla ohi ne vauvan ekat minuutit mitkä meni repeämiä ommellessa. Mulle tuli siis repeämiä välilihaan ja emättimen pohjaan eli näin maalaiskielellä sanoisin, että sinne pepun puoleiseen seinämään. Molemmat sulkijalihakset kuitenkin onneksi säilyivät toimintakuntoisina. Ensimmäisillä vessareissuilla kun uskaltauduin kokeilemaan miltä alapäässä tuntui, oli kuin siellä olisi ollut 20 metrinen perunapelto vakoineen... Vähitellen kuitenkin turvotuksen laskiessa metrit vähenivät ja nykyään tunnistan sen kädellä ihan omakseni ja vaotkin ovat kadonneet jonnekin :LOL:

Tikkien ompelun ja aamupalan jälkeen sitten menin suihkuun ja pyörryin suihkutuoliin niin, että kätilö oli vielä käsipuolessani kiinni. Hätä ei siis ollut suuri, mutta tuntui minusta nololle kun herätessäni ympärillä oli kolme hoitajaa ja mieheni. Kaikki katsoivat minuun huolestuneina. No, loppujen lopuksi mieheni työnsi Siirin osastolle siinä vauvan sängyssä ja kätilöt työnsivät minut paareilla. Sain siinä samalla voimia lisäävää nestettä suoneen. Samana iltana jo sitten kävin itse vessassa ja yöllä hoitelin jo vauvaakin itsenäisesti. Toipuminen lähti siis hyvin käyntiin.

Ja hyvin olen toipunutkin. Siksi en ole tainnut täällä netissäkään niin paljon pyöriä kun olen nauttinut vaunulenkeistä, kyläilyistä ja shoppailusta Siirin kanssa. Mies oli pari viikkoa isyyslomalla. Tämän viikon on ollut töissä ja huomisesta aloittaa kesälomansa eli on taas meidän kanssa. Mun maha on melkein kadonnut. Raskauden aikana tulleista kiloista noin 10 on kadonnut, ihan ennen raskautta olleisiin kiloihin on matkaa nyt 5 kg kotivaa'alla. Omat sormukset mahtuu taas sormeen. Siiri on kiva lapsi, itkee oikeastaan vain aiheesta. Me vanhemmat vaan ei aina tiedetä mikä on se aihe milläkin kerralla. Nyt voin sanoa, että se kaikki synnytykseen liittyvä kipu ja tuska alkaa unohtumaan ja tilalle on tullut onni ja rakkaus lapseen. Olen mä lapsesta kyllä ollut iloinen alusta asti ja mieluummin olin synnytyksen jälkeen itse tipassa kuin että lapsi olisi ollut jossain erityishoidossa. Lapsi on kuitenkin koko ajan voinut tosi hyvin ellei lasketa mukaan ensimmäisinä päivinä liian reippaasti pudonnutta painoa, joka kyllä heti kotiuduttua lähti huimaan nousuun. Sairaalaelämä vaan ei sopinut meille kummallekaan. Loppu siis hyvin, kaikki hyvin.

Jokohan Fleur on lähtenyt?

Miinamaria ja Siiri 3 vkoa ja 1 pvä
 
Moi Miinamaria!
Ihanaa luettavaa tuo teidän synnytyskertomus! Ilmeisesti avautumisvaihe meni teillä aika haipakkaa eteenpäin... Ilmeisesti koko synnytyksestä ei jäänyt sulle mitään traumoja, vaan kaikki tuntui sujuvan niin kuin pitikin.

Joo, minäkin mietin Fleurin tilannetta? Missäs kaikki muut on - Iida-Liina?

Kati rv 13+6
 
Täällä ollaan edelleen :wave: eikä vauvasta tietoakaan. Viikonloppuna ja eilisiltana varsinkin tuli jonkin verran napakampia supistuksia, mutta ei kuitenkaan sellaisia, että olisi voinut vielä mistään synnytyksen alkamisesta puhuakaan.

Sairaalassa on kyllä käyty, täällä kun lasketun ajan jälkeen pitää käydä käyrillä säännöllisesti, mikä minun kohdallani tarkoittaa joka toinen päivä. Lauantaina siellä hujahtikin melkein kolme tuntia, kun vauvan sydänäänet tipahtivat yhden supistuksen jälkeen ja halusivat sitten seurannalla varmistaa että kaikki kunnossa. Eikä siellä sitten kuulemma mitään hätää onneksi ollut. Tänään pitää mennä taas pariksi tunniksi piuhoihin. Ärsyttää tämä ramppaaminenkin, vaikka hyvähän se vaan on, että seuraavat vauvan tilaa näin tarkasti.

Sinänsä jännää oli huomata, että kun lauantaina siellä makailin ja seurailin supituksia käyrältä, niin johan nuo alkoivat tuntua paljon epämukavammilta kuin kotona. Se mittauslaite hypnotisoi tuijottamaan niitä numeroita kun ei siinä maatessa ole mitään muutakaan tekemistä ja kai sitä sitten jännittyy vain odottamaan, että milloinkahan seuraava supistus tulee ja kuinka napakka se on ja pahemmaltahan ne sitten tietysti tuntuukin. Täytyy yrittää tositilanteessa pitää katse ja mieli jossain muualla kuin niissä laitteissa.

Nyt täytyy mennä aamiaiselle ja suihkuun ja sitten taas suunnistaa sinne sairaalaan. Miinamarialle suurkiitokset synnytyskertomuksesta ja kaikille tasapuolisesti hyvää viikon alkua.

fleur ja nappi rv 40+6
 
Kiitoksia Miinamaria synnärikertomuksesta! Noita on aina kiva lukea vaikka tapahtumat jääkin mulle edelleenkin mielikuvituksen varaan, koska itsellä on kokemusta vain sektiosta. Välillä miettii, että olisihan se normaalisynnytys varmaankin ollut kokemisen arvoinen asia, mutta toisaalta: pääsin nyt ehkä helpommalla itse synnytyksessä, eikä kaikilla taas ole kokemusta sektiosta. Hyvin suurella todennäköisyydellä Ipana jää ainokaiseksemme, joten en tule normaalisynnytystä kokemaan myöhemminkään.

Miten teillä Miinamaria on vauva-arki sujunut? Antaako Siiri nukkua yöt ja miten päivät sujuu? Meillä edelleenkin kärsitään ilmavaivoista ja niihin ollaan yritetty löytää helpotusta eri tavoin. Itse luovuin jo jäätelön syönnistä :snotty: kun huomasin, että se pahensi pojan ilmavaivoja. Nyt aloitettiin antamaan maitohappobakteereja ja toiveikkaina seuraamme, josko tilanne helpottaisi niiden avulla. Onneksi olemme saaneet kuitenkin nukkua yöt rauhassa (syöttö-heräämisiä lukuunottamatta) joten varsinaisesta koliikista ei kait vielä voi puhua. Yleensä menee aina pari päivää hyvin eli poju nukkuu kiltisti eikä pahemmin itkeskele, mutta sitten tulee aina 1-2 itkupäivää, jolloin poju ei rauhoitu kuin sylissä, jos siinäkään. Iltaisin on sitten kädet aivan tunnottomat ja voimattomat ja hermot riekaleina! No, yritän aina tolkuttaa itselleni, että tämä on vain ohimenevä vaihe, niin kyllä sen jotenkin jaksaa, varsinkin kun kuulee jos jonkinlaisia kauhukertomuksia 3 kk kestäneistä 24 h koliikeista!

Perjantaina meillä oli 1 kk neuvola ja kaikki oli taas erinomaisen hyvin. Painoa pojalle oli tullut 2 viikossa 600 g ja pituutta melkein 2 cm lisää. Nyt mitat on "jo" 3980 g ja 53 cm. Itsestä poika tuntuu ja näyttääkin jo isolta pojulta, mutta kun veljeni piti lauantaina poikaa sylissään, niin ihmettelin, että onko se kuitenkin vielä noin pieni! :LOL:
Imetys on sujunut nyt ihan hyvin (välillä kumeilla ja välillä ilman), mutta toisinaan epäilen, että maidon tulo on jo hieman vähentynyt. Senpä vuoksi pumppailen välillä maidot pulloon, jotta näen paljoko sitä tulee ja paljonko poju syö. Korvikkeen käytöllekin antoi neuvolan hoitsu siunauksensa, kun kerroin, että noina itkupäivinä poika haluaa rinnalle tunnin välein ja se alkaa jo rassaamaan minuakin. Yritän kuitenkin vielä pitää pojan ihan vaan rintamaidolla, mutta korvikepurkit on varuilta jo kaapissa.

Jännää odotella, koska Fleur saat nyytin kainaloosi!

Katillakin on jo viikkoja kasassa mukavasti :flower: ! Nyt kun en ehdi käydä täällä ihan päivittäin niin tuntuu että kaikkien raskaus etenee suurin harppauksin. Mitä mahtaa kuulua Iida-Liinalle?

Minkälaisia juhannussuunnitelmia teillä on? Me lähdetään mökille jo keskiviikkona ja sinne tulee myös sisaruksiani lapsineen. Olemme jo kerran käyneet pojun kanssa mökillä ja oli kiva huomata, että sielläkin sai päivän rutiinit sujumaan ihan hyvin, vaikka mukavuudet ei ole samaa luokkaa kuin kotona.

Nyt lähden tästä syömään, kun sain pojan nukkumaan parvekkeelle. Iltapäivästä lähdetään autoajelulle, kun olen luvannut käydä näyttämässä nyyttiä työkavereille.

Mukavaa viikkoa ja rentouttavaa juhannusta kaikille! Älkää syökö ähkyyn asti grilliherkkuja :x

Siranna ja poju 1 kk 3 pv
 
Fleur, onnea huomiselle synnytyksen käynnistykselle, jos aikataulu edelleen pitää paikkansa. Kaikki menee varmasti hyvin!

Siranna, teillähän lapsiperheen elämä kuulostaa ihan kivalta ja on lähtenyt hyvin käyntiin. Eiköhän yhdellä sun toisella ole noita itkukohtauksia, joten varmasti ihan normaalia.

Juhannuksen vietosta sen verran, että ollaan lähdössä mökille perinteiseen juhannuksen viettoon. Saunomista, grillaamista jne. perinteisen kaavan mukaan. Ja tällä kertaa sitten alkoholittomat siiderit sitten. B)

Kati & Pablo (niin, pitikin sanomani, että miehen keksimä nimi syrjäytti nyt sitten pienen pavun ja on tämä tästä lähtien) rv 14 tasan
 
Hei Siranna ja Miinamaria
sekä muutkin synnyttäneet ja synnyttävät :wave:

Olisipa kiva jos tulisitte myös tuonne kerhopuolelle jatkamaan keskustelua, siellä on "Yli 3-kymppisenä ekaa kertaa äidiksi tulleet" -kerho johon pääsee vain salasanan kanssa kirjoittelemaan. Niinpä siellä voi jakaa omia asioita varsin avoimestikin (kukin tietysti halujensa mukaan) kun lukea tai kommentoida ei voi ellei kuulu kerhoon.

Oma lehmä ojassa: olen nyt 'nuorin' äiti siellä, siis pienimmän vauvan äityli.. olisi kiva päästä juniorin statuksesta etenemään!

Oikein hyvää jatkoa kaikille odottajille, ja erityistsemppaus Fleurille huomiselle!

~Tiila ja Pieni
-kohta jo 3kk!
 
Viime hetken tervehdys! Laukut on pakattu (ja näkisitte sen määrän tavaraa, täällä kun pitää ottaa omat vaatteet, pyyhkeet jne. mukaan, eikä oikein tiedä kuinka kauan siellä sairaalassa joutuu olemaan) ja parin tunnin päästä sitten sairaalaan. Vähän surrealistinen olo, kun miehen kanssa on vietetty ihan tavallinen päivä ja nyt sitten muka pitäisi mennä vauvaa hakemaan. Vaikka taitaa se vähintään huomiseen mennä ennen kuin sen suurempaan toimintaan päästään. Epätodelliseslta silti tuntuu, että seuraavan kerran meitä tulee kotiin kolme.

Hui, kuinka jännittää :eek:

fleur ja nappi rv 41
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa! Eipä ole tullut juurikaan kirjoiteltua vaikka ei sen kummempia kiireitä olekaan. Hassua lueskella erilaisia synnyutystarinoita ja odotella omaa H-hetkeä. Raskaus on sujunut hyvin ja viikko 20 alkoi tänään. Nyt normaalit housut jo kiristävät ja juhannuksen jälkeen tarvii suunnata mammavaateostoksille. Työkaverilta sain jo yhdet äitiyshousut, jotka olivat tänään ekaa kertaa jalassa. Rinsikat jouduin uusimaan jo kuukausi sitten isompiin. Pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan, mutta väsyttää edelleen. Hemoglobiini on laskenut, mutta on kuitenkin 130 joten sen puolesta ei hätää. Viime viikolla neuvolassa kuului tasainen jytke eli salamatkustaja voi hyvin. 30. päivä onkin sitten rakenneultra ja mieskin tulee ekaa kertaa mukaan kaveria kurkkaamaan. :)

Onnea kaikille vaavin saaneille ja hauskaa juhannusta koko pinolle!

T: Tiikerintassu + salamatkustaja rv 20
 
Hei vaan kaikille! :wave: Jotkut olivat minua jo kaipailleet. Lomailut Suomessa on nyt vietetty ja aika kului siellä niin vauhdikkaasti, että palstailuun ei pahemmin liiennyt aikaa, taisin jopa välillä unohtaa olevani edes raskaana. Eli loma sujui oikein hyvin ensimmäisen päivän oksentelua lukuunottamatta. Eilen kun katselin itseäni peilistä niin on tainut masukin kasvaa aika reippaasti Suomessa olon aikana. Siis siellähän oli niin kiire, ettei ehtinyt edes peilistä katsomaan miltä näyttää. :LOL: Painoa ei tosin ole tullut lähes nimeksikään viimeisen kolmen viikon aikana, mutta jos vauva kasvaa niin se kai siinä on pääasia.

Tervetuloa uudet: marsulis ja Tuizu. Ihanaa, että Tuizulla näkyi ultrassa syke. Nyt on sitten tuulimunan pelko ohitettu. Eiköhän tämä raskaus tule tule sujumaan mainiosti.

Kiitos miinamarialle synnärikertomuksesta. Niin kuin katikin sanoi niin avautumisvaihe on ollut kohdallasi aika nopea. Parempihan se niin on. Nuo repeämät synnytyksessä ovat varman tosi ikäviä. Itse pelkään niitä varmaan kaikkein eniten.

Fleurillahan
vasta nyt onkin jännät paikat. Onkohan käärö jo sylissä? Jännityksellä täällä odottelemme kumpi sieltä on tulossa.

En tiedä miksi, mutta minulle tuli pari päivää sitten sellainen olo, että omalla kohdallani synnytys joudutaan myös käynnistämään. Ehkä se johtuu siitä, että tämä raskaus on ollut viikkojen 20 jälkeen paljon helpompaa mitä kuvittelin. Mahaankin olen tainut tottua jo niin hyvin, etten edes huomaa sitä (tosin ei se mikään järin suuri ole edelleenkään) . Turvotus ongelmatkin hävisivät itsestään ja olen taas hyvällä omalla tunnolla lisännyt suolaa ruokiin. Silli maistui Suomessa oikein hyvin ilman sivuvaikutuksia. =) Tänään on raskausviikkoja kasassa tasan 30 ja edelleen pystyn täysin unohtamaan koko raskauden. Osaakohan se vauva sitten ajallaan syntyä, jos äiti ei edes muista olevansa raskaana? :eek: No mutta en valita. Ja onhan tässä vielä kymmenen viikkoa peliaikaa eli tiedä sitä minkälaisen möhömahan ja ongelmat ehdin siinä ajassa hankkia. Lauantaina pääsen taas lääkäriin kurkkaamaan vauvaa ruudulta. Iloisesti se ainakin masussa potkiskelee ja muistuttaa olemassa olostaan.

Onpas Katinkin raskaus jo pitkällä. Juurihan sinä plussasit. Ihana kuulla, että veriseulan tulokset olivat normaalit. Nyt on se raskauden pelottavin vaihe ohi ja raskaudesta voi nauttia ihan eri tavalla tai sitten sen voi välillä vain täysin unohtaa niin kuin minulle on viime aikoina päässyt käymään.

Kiva kun te jo vauvaantuneet käytte täällä meitä mahankasvattajia moikkaamassa. Se muistuttaa siitä, että tämä raskaus ei olekaan mikään ikuinen tila vaan se jakautuminen häämöttää jossain edessä päin itse kullakin.

Ihanaa juhannusta kaikille! Höh nyt iski taas pieni Suomi-ikävä.

Iida-Liina ja nuppunen rv 30 tasan :heart:
 

Yhteistyössä