Wish a baby 52

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tikruliini84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kukkis löytäny mielenkiintoista tietoa vähärasvaisista maitotuotteista... mutta kun meitä kilovikaisia kehoitetaan siirtymään rasvattomiin ... !! Itse en kyllä maitoa juo. Kevytmaitoa kahviin loraus. No jugurtti on rasvatonta tai 0,1%:sta keinomakeutettua hylaa.... Juustot on 17%. Kohta ei kyllä enää tiijä mitä sitä söis.
Painoakin piti alkaa pudottamaan tän vuoden alusta, mutta haaveeksi näyttää jäävän. Mutta kunhan tiet sulavat, niin vois alkaa käydä kävely- tai pyörälenkillä.

Keiju soittele sit lähikouluille, että olet käytettäväksi sijaisena ja että lyhyetkin käy... Niissä päivän pätkätöissä kyllä taitaa hävitä ja jos pitää liittoon lappuja täytellä, niin hermo menee... Kuulostaa nimittäin siltä että jos sijainen pääsee tulemaan Puolen tunnin varoitusajalla, niin hän on kultaakin kalliimpi.

Muutosta. Kannattaa tosiaan kirjata laatikkoon, että mihin huoneeseen tavarat menossa... Ja lisäkäsiä ei varmaankaan ole koskaan liikaa... Ja helppotekoista ruokaa talkooväelle. Kannattaisiko edellisenä päivänä keittää jotain keittoa iso kattilallinen, se on sitten uudessa kodissa helppo lämmittää... Mobilaattia ehkä vois ostaa lääkekaappiin, jos jäsenet kipeytyy... En tiijä, oon kuullu sitäkin että jotku ovat muuttaneet huone kerrallaan.

Mää muutin kerran huone kerrallaan. Tapaus oli se ku muutin samassa rapussa ja samassa kerroksessa yksiöstä kaksioon. Kahden vierekkäisen oven välin. Veljeni avokkeineen piti tulla mua auttamaan, mutta muuttopäivän aamuna heräsin jostain syystä kukonlauluaki ennen ja sain muuttokärpäsen pureman. Joten otin ja muutin ihan itse ja yksinäni! Painavat sohvan, kirjahyllyn yms. jutut raahasin maton päällä. Velipojalla oli sitte puolen päivän jälkeen ihmettelemistä ku mää kurkkasin heidän saavuttuaan käytävälle jo uudesta ovesta :-D

Vai vähärasvaiset maitotuotteet huonoja, tjaa.. Me ollaan siirrytty vallan rasvattomaan maitoon, sitä kuluu aterioilla, hieman muroissa ja tilkka kahvissa ;) Koko lapsuuteni - itseasiassa parikymppiseksi asti - olen juonut rasvaistakin rasvaisempaa eli aitoa maitoa. Maatilalta kotoisin, näet.

Safiiri oli muuttanut todella halvalla! Meillä kaupugin sisällä muutto maksoi 120 egee. Siihen sisältyi kaksi reissua ja kaksi miestä kantoivat tavarat kunhan vaan osoitteli, mihin.

Hei,

tänään on vähärasvainen maitotuote -asiasta HS:ssa. Siinä oli minusta fiksuinta suomalaislääkärin kommentti, että rasvaisia tuotteita syövät ottavat kenties elämän muutenkin rennommin, jolloin raskautuminenkin on helpompaa. Se kun tunnetusti vaikuttaa, rentous.

Näillä palstoilla saattaa olla ongelmia juuri tuon aidon tjot-asenteen kanssa, eikö vaan?

Taustailija, ihan hyvä kommentti. Aivan varmasti paikkaansa pitävä.

Tuohon meidän muuton hintaan ei kuulunut muuttajat. Oiski ollu ihanaa kateltavaa ku kantajat kantais tavaroita ja itte vaan osoittais tavaralle paikan :) Vaan ei, kyllä tämäki raahas selkä vääränä pahvilaatikoita kahet portaanvälit ylös. Toinen veljistäni kiukkusi jossain vaiheessa että miks meidän aina pitää muuttaa hissittömään taloon ;)

Muuttoasiasta vielä:

Me saatiin tavaroiden roudaamisesta ihan tarpeeksi kesän muutossa. 4. kerroksesta 3. kerrokseen, ei hissiä kummassakaan päässä. Niin tuskaista hommaa hirveässä helteessä! Kantajia oli 6 ja silti lastaamiseen meni 3 tuntia aikaa. Nyt muuttofirma on varannut aikaa lastaukseen purkuun yht. 4 h, 2 kantajaa. Niillä on varmaan joku porraskiipijä tai nokkakärryt ainakin. Tai sitten ne vaan on hiivatin ripeää porukkaa... :) No, uuteen kotiin on kyllä kiivettävänä vain puolikkaan kerroksen portaat.

Meillä on muuttotarjoukseen eritelty auton (32m3) hinta 0,97 €/km. Se sisältää kuskin ja polttoaineet. Lisäksi maksetaan sitten se toinen kantaja eli apumies. Ja tietty lastaus ja purku aikaveloituksella. 20 muuttolaatikkoa saatiin kaupan päälle.

Ennen sairastumista ehdin jo käydä läpi kaksi kaappia ja poisheitettävää löytyi pari muovikassillista. Ja kesällä tosiaan tehtiin edellinen karsinta ja varsin rankalla kädellä. On se kumma miten sitä roinaa vaan kertyy...

Pikaset ennen kokousta ja virkistäytymisreissua :) (tavallaan työn puolesta se reissu, en siis tarkoita huomista matkaa!).

Keiju, ei varmasti jää tutkimukset siitä kiinni, ettei miehesi lähde mukaan vastaanotolle / ole kutsuttu. Taitaa olla vähän eri käytäntöjä. Ja meikäläisellä varsinkin kun on ristiin rastiin yksityistä ja julkista :). Mutta nämä meneillään olevat on teekoogynen lähetteellä julkisessa sairaalassa.

Niin, Senora, niinhän se on, että eka kunnon vuotopäivä on koopee ykkönen ja niinhän mäkin olen aina sanonut, kunnes tällainen tuhertelukierto sattui omaan.. ei voi sanoa nilkkaan, vaan johonkin muuhun osaan... TODELLA vaikea sanoa, että mikä oli sitä ensimmäistä varsinaista vuotoa... varsinkin, kun se siis vaan jatkuu ja jatkuu vauhtiin päästyään :(. Kohta varmaan otettava lisärautaa..

Joopa, eipä muuta kuin ihanaista viikonloppua kaikille, pussatkaa ja plussatkaa! Palailen sitten viimeistään maanantaina -tai oikeestaan ehkä vasta tiistaina, töissä on hösää tiedossa maanantaille, lukemaan teidän hyviä uutisianne! Riikalle ladataan nyt ainaski vähän odotuksia ja Piitulle... ja kaikille! Suukot ja halit :)

Ei minulle odotuksia, koska menkkakivut juiluu mahassa ihan mukavaan tahtiin... Että kyllä ne sieltä alkaapi tässä kohtapuoleen :( Mutta Riikkaa jännätään ehdottomasti!!

Minä olen koko ikäni vetänyt rasvattomia maitotuotteita. Maitoa siksi rasvattomana koska se maistuu paremmalle... Ei kai sitä jokaiseen tutkimukseen voi uskoa, muutenhan sitä välttelisi kaikkea :)

Pitää ruvetaa laittamaan tuota uutta ihmettä tuonne kattoon -> tykkiä :) Ukko kiroilee jo siihen malliin että hermo menee...

Piitu

Joo ,muuttomiehiä olisi mukava katsella, varsinkin yläosattomana :)) Tietysti ei mitään isomahaista junttia...

Mistähän johtuu että ennen menkkoja alkaa jo kuukautiskivut about viikkoa ennen? Onkohan ihan normaalia, en muista että ennen olisi ollut näin... Outoa minusta, onko teistä?

Hihhii, minäpäs tiedät nyt Piitun koopeet!! *hymyilee salaperäisenä* Alkaa olla sulla kohta jännät hetket :) Kuulostaa kyllä aika ikävältä, jos sulla alkaa menkkakivut jo viikkoa ennen varsinaista häppeningiä! Miten monessa kierrossa oot pistänyt sen merkille? Muistan, että ainakin viimeksi valittelit samaa, kun olin ihan varma, että sulla olis vaan tärppi käynyt. Mutta vähän oudolta kuulostaa minusta!

Mielenkiintoinen pointti nuo vähärasvaiset maitotuotteet! Itse en kyllä käytä mitään erityisen vähärasvaista tai rasvatonta, mutta olisko sillä tosiaan merkitystä? Hmm... Luin/ kuulin myös hiljattain, että hyvät hemoglobiiniarvot edistäis raskautta. Mulla on ne aika alakanttiin yleensä. Pitäisköhän alkaa popsia lisärautaa? Plussan tultua (sitten joskus...) ajattelin kyllä aloittaa heti lisäraudan, sillä mun äidillä on odotusaikana pudonnut hempat alle sadan. Tosin sillä ei auttanut lisärautakaan.

Uskomattoman paljon eroja noissa muuttoautojen ja kantajien hinnoissa! Kannattaa näköjään todella kysellä tarjouksia ja olla tarkkana sisällöistä. Harmi, kun ei ole itsellä vielä raskausmasua, niin pakko raataa kantamisessa mukana ;)

Mä aivan unohdin kertoa teille viimeöisen ihana uneni! <3 Näin unta, että tein positiivisen r-testin (kuinkas muutenkaan ;) ). Siinä mies pakotti mut tekemään kaksi testiä, vaikka menkkojen ei olisi vielä pitänyt edes alkaa, ja molempiin tuli viiva näkyviin todella nopeasti. Ja miten inhottavaa olikaan, kun herätyskello soi, ja tajusin sen olleen vain unta... :/ No, toivottavasti nyt joskus edes toteutuisi tuo uni :)

Tulipas taas lörpöteltyä pitkät pätkät! (Oon töissä ja täällä on tyyyyylsäääää) Mutta kivat illanjatkot kaikille!

Mulla on nuo menkkakivut vaivanneet heti ekasta kierrosta pillereiden jälkeen. Mutta viimeksi pillereiden lopetuksen jälkeen tai koskaan en muista tällaista... Menkkakipuilujen lisäksi on jatkuva pissihädän tunne alavatsassa, liittyy varmaan jotenkin tuohon ennenaikaiseen menkkakipuun?? Minustakin se on outoa, en vaan ole ennen sitä ajatellut noin. Koska normaalistihan ne kivut tulee vasta kun menkat alkaa, juuri vähän ennen, eikä viikkoa ennen... Ainakin pillereiden aikaan ja ennen ekaa lasta... Nyt otettais kokemuksia vastaan?!!?

Toivottavasti Keijun uni on enne!!! :)

Niin, vähän oudolta nuo ennenaikaiset menkkakivut kuulostaa. Siis jos ei ole plussasta kyse :) Mulla ei juurikaan enteile menkat kivuilla, vasta vuodon alkaessa tulee kunnon kouristukset. Ehkä tuo liittyy jotenkin pillereiden lopettamiseen sitten? En kyllä tiedä miten.. :/ Osaisko joku muu auttaa? Muistelen, että tästä on ollut ennenkin puhetta, joten jospa löytyisi Piitulle kohtalotoveri!

Minä rupesin etsimään tietoa endometrioosista ja sen oireista. Joitakin löysin ja siihenhän nuo saattaisi viitata, mutta onko teillä kokemusta endometrioosin oireista? Siinähän voisi olla myös selitys sille ettei ole tärpin tärppiä puoleen vuoteen...

Kuinkahan pian kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan tai lääkäriin jos epäilee endoa?

Piitu epätietoisena

Piitu Ootkos varma että ne on menkkajuilintoja, eikä mitään raskautumiseen liittyvää???
Ompulle mukavaa reisua.

Hei, likat.... per-jan-tai !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JIIIIIH-HUUUUUU! Baila, baila!

Baila baila vaan täältäkin!

Sori, että pilaan teidän jännityksen heti alkuunsa. Nimittäin heikkohermoinen testaaja ilmoittautuu... Kp 27. Negahan sieltä tuli. Ihan samanlainen tai vielä vähän haaleampi viivanpaikka kuin viime kierrossakin. V*tutuskäyrä on jo pari päivää ollut nousussa, että eiköhän se täti sieltä tule. Hoh hoijaa, kyllä kannatti taas tuhlata yksi testi. Suraavaa kiertoa varten (tulisi nyt se täti sitten pian!) tilauksessa paremmat hermot... =)

Piitu, en osaa tuosta endosta sanoa oikein mitään. Mutta sen toteamiseen tarvitaan kai laparoskopia (?). Tai joku tähystyshommeli kuitenkin. Toivotaan, ettei sulla ole endoa.

Keiju on taas nähnyt mukavaa enneunta. =) bd bd bd, että uni toteutuu! Tollasista unista on kyllä niin kurjaa herätä. Lisäraudasta sen verran, että sitä ei kai suositella oliko se nyt ekan raskauskolmanneksen (vai puolikkaan) aikana. Eikä siihen usein vielä siinä vaiheessa ole tarvettakaan. Mutta vaikuttaa jotenkin sikiön kehitykseen jos oikein muistan. No tietty jos on vakava anemia, niin sitten varmaan tehdään jotain, mutta omin päin ei varmaan kannata rautaa syödä. Mä en edes muista milloin mun hemppa on viimeksi mitattu. Lukiossa vissiin...

Joo, ihan hyvillä mielillä täällä ollaan, negasta huolimatta. On niin kiva viikonloppu tiedossa. Ihanaa nähdä ystäviä pitkästä aikaa. Ja nyt tosiaan tavataan vieläpä ilman lapsia ja miehiä. 6 naista pienessä mökissä, mahtaa olla meteliä... =D

Mukavaa perjantain jatkoa! Ja Ompulle hauskaa matkaa, vaikket tätä toivotusta varmaan enää näekään.

Jes, perjantai!!

Piitu, mulla on samanlaisia oireita ollut välillä, ei kuitenkaan joka kierrossa. Viikkoa ennen menkkoja alkaa alavatsan juilimiset, mutta ne ei ole ihan samanlaisia kuin menkkakivut. Ja se pissatus tulee kans muutama päivä ennen menkkoja. Sitä endoa mäkin olen ruvennut pelkäämään, mutta mulla ei ainakaan ultratessa ole näkynyt mitään. Eli sit pitäis mennä laparoskopiaan, eikä sekään ihan riskitön toimenpide ole, joten en nyt oikein tiedä mitä tekis.. Seuraavaksi kun menen lääkärille, niin otan puheeksi nämä oireet ja päättäköön se sitten mitä tehdään. Mähän olin siinä munatorvien aukiolotutkimuksessakin ja sen perusteella torvet on auki eli siellä ei kai pitäisi endoa olla?! Voihan se endo olla melkein oireetonkin, joten eihän sitä tiedä mitä tuolta sisuksista löytyy :/

Toivotaan että Keijun uni olis enneuni! :) Nyt menen kaffelle..

Bailandoo, bailando täältäkin! Jee, perjantai =)

Piitu, mun käsittääkseni endon "perusoireita" on ainakin kovat menkkakivut. En sitten tiedä, lasketaanko siihen myös ennen menkkoja tulevat kivut... Ja ultratessa saattaa näkyä sitä endokasvainta(?). Myös epämääräiset välivuodot saattavat liittyä asiaan. Mutta älä nyt vielä hätäile! Eihän puoli vuotta ilman tärppiä ole vielä mitenkään hälyttävää :) (joo, tiedän, että varmasti hermostuttaa ja huolettaaa...) Mutta jos oireet jatkuu ja häiritsee, niin ehkä sitten kannattaisi käydä lääkärillä ainakin oman mielenrauhan vuoksi! *hali*

Kukkis, mäkin olen vaarassa joutua laparoskopiaan, jos ne kystat ei ole hävinneet. Inhottavaa, mutta oon käsittänyt, että lapsettomuustutkimusten yhteydessä saatetaan ko. toimenpide tehdä ikään kuin "varmuuden vuoksi", joillekin jopa ennen clomien määräämistä!

Riikalle pahoittelut negatestistä! *rutistaa kamua lohduttavasti* Mutta voihan se vielä plussaksi muuttua :) Onneksi sulla on mukava viikonloppu tiedossa! Pidä hauskaa mökillä ja biletä varastoon! =D Ja kiitti rautainfosta! En tiennytkään, ettei lisärautaa suositella raskauden alussa :O

Omppu on varmaan jo Saksassa, kun eikös niillä ollut lähtö heti aamulla. Toivottavasti on hyvä reissu :)

Missäs muuten Tikru on? Ei oo muutamaan päivään kuulunut mitään, ja taisi sielläkin olla jännäpäivät menossa! Joten tulehan ilmoittautumaan!

Mukavaa perjantaita ja alkavaa viikonloppua! Nauttikaa ja pöllytelkää =D

t. Keiju kp 21 ja tuhrut edelleen poissa :)

Voi, Riikka! Annetaanpa täältä sulle hieman kärsivällisyyttä *noin*.

Sitten kaipaisin hieman selvennystä eli miten nuo äitiyspvrahat oikein menee? Mä kun saan työehtosopimuksen mukaan kolmelta kuukaudelta täyden palkan, mutta miten se vaikuttaa äitiyspvrahoihin? Kelan sivujen mukaan niitä saa 105 arkipäivältä, mutta vähennetäänkö siitä tuo kolme kuukautta, vai mitä hä?!

Jos joku osaa selittää selkokielisesti, niin olen hyvin, hyvin kiitollinen!

Tiedän, että olen liian aikaisessa noiden asioiden miettimisessä, mutta kun ne on vaivanneet mua jo pitkään..

Hilmalle äp-rahasta. Sun tapauksessa kela maksaa äp-rahan työnantajalle siltä ekalta 3 kuukaudelta. Ja ne kuukaudet vähenee siitä äp-rahan kokonaisajasta. Äp-rahakauden jälkeen alkaa sitten vanhempainrahakausi (jonka voi siis käyttää äiti tai isä).

Jees, meitsi valmistautuu lähtöön. Oikein mukavaa viikonloppua kaikille! Muistakaa pöllytellä peittoja... =)

+++++ !!

Keiju, mulle lääkäri sanoi syksyllä, että jos clomit ei tuota tulosta, niin sit mahdollisesti tehdään lapa. Mutta kun kävin (yksityisellä puolella) munatorvien aukiolotutkimuksessa ja lääkäri näki tulokset, niin mistään lapasta ei enää ollut puhetta. Sanoi vaan, että koitetaan 3 kiertoa clomit+terot yhdistelmällä ja sen jälkeen lähete lapsettomuuspolille. Sitä en sit tiedä haluaako ne siellä tehdä lapan "varmuuden vuoksi".

Kolme varttii vielä kun jaksais töissä.. Mukavaa ja aurinkoista(?) viikonloppua kaikille!

Tänne tuhrut tekee tuloaan...kuten sanottu, pessimisti ei pettynyt, noh ehkä kuitenkin pettyi mutta...
Lisää myöhemmin, nyt töihin! Heippan! Ja hyvää v-loppua!!

Tikru ja kp 24 ja jo tuhrut uhkaa alkaa...bööh!

Täällä ei mitään uutta,sitä samaa juilintaa vaan :( Ensi viikolla otan kyllä neuvolaan yhteyttä ja kyselen tuosta endosta, ärsyttää... Tahdon kyllä mahdollisimman pian tutkimuksiin jos vain on mahdollista päästä.

Tikrulle pahoittelut jo alkavien tuhrujen takia!

Ja Riikkaalle pahoittelut negasta...

Piitu jatkaa elokuvailtaa testaillen uutta videotykkiä :)