Wish a Baby 34

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keiju80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keiju80

Vieras
Lista:

Viivi vm -78, esikoinen haaveissa, yritystä 2/2006
Piparminttu-Pipsa vm -83, esikoinen haaveissa, yritys alkaa 12/2006
Riikka vm -78, esikoinen haaveissa, yritystä: "katsotaan-sitten-joskus-mutta-ei-vielä"
Lime vm -82, esikoinen haaveissa, yritystä 5/2006
Meirami vm -82, esikoinen haaveissa, yritystä 11/2005 ??
Omppu vm -75, toinen haaveissa, yritystä 4/2006, ongelmana lyhyt luteaalivaihe
Keiju vm -80 yritystä 7/2006, esikoinen haaveissa.
Tikru vm -84, yritystä 8/06, esikoinen haaveissa

Raksulle hurjasti onnea!! :) ihanaa että plussajuna pysähtyi taas!!

Limeelle pahoittelut tädistä, kyllä tuo on on oikea riesa....saisi pysyä kaikilta pois! *mur*

Hyvä idea tuo listan siivous, katsoin kyllä että Wou, onko meitä enää noin vähän...

Omaa napaa: Täällä tuhruttelut jatkuu eli en nyt sitte ole varma onko kp 12 vai 3....inhottavaa kun joutuu pitämään pikkuhousunsuojaa koko ajan, paikat ihan ärtyneet...niin ja en ole kyllä nyt tikutellutkaan, taitaa mennä tämä kierto ihan plörinäksi, touhuiltiin viimeksi tossa kp 9....pitäs varmaan tikuttaa....nyt vaan mieli maassa ja into poissa tämän ihme tuhruttelun vuoksi....vuoto on siis nyt eilen ja tänään ollut aivan ruskeaa...maanataina tuli pikkasen verta seassa....bääh, onneksi lääkäri kohta!

Täytyykin lähteä valmistautumaan tupperware kutsuille, myöhemmin taas tänne! Kirjoitelkaahan ahkeraan, että on sitten paljon luettavaa! :)

Ja eikun uutta ketjua! Toivottavasti tämä olis oikea onnenketju, jossa kaikki plussattais... Puuh puuh *puhkuu kovasti plussatuulia uuden ketjun alkuun*

Kiva kuulla taas Syysmarjan kuulumisia :) Ja voi kun säkin tunnut olevan jo pitkällä, 8+, niin se aika vaan menee. Kyllä se raskaus sun miehellekin vielä konkretisoituu ja se innostuu varmasti enemmän! Miesten on varmaan vaikea ihan alkuvaiheessa tajuta koko asiaa, mutta kyllä se siitä vielä innostuu!

PP, sinuna ehkä kuitenkin testaisin vielä tämän kierron, kun olet kerran jo aloittanut. Musta tuntuis nimittäin siltä, että tikut menee "hukkaan", jos lopettaisin bongailun kesken. Ootko tuntenut muita oireita vielä? Luulis sen plussan sieltä näinä päivinä ilmestyvän!

mulla on nyt jotenkin kauhean epätoivoinen olo tämän vauvayrityksen takia :( Pahimmasta pettymyksestä selvisin jo viikonloppuna menkkojen alettua, mutta jotenkin on silti nyppinyt koko alkuviikon. Epäilyttää kamalasti, että jos ei ikinä voidakaan saada lapsia, tai ties miten kauan sitä plussaa joudutaan odottamaan. Kun tietäiskin varmaksi, että plussaa vaikka vasta ensi kesänä, niin jaksaisi odotella rauhallisempana. Mutta kun ei tiedä... Tämä epätietoisuus on kaikkein pahinta. Nyt jos joku lähipiiristä kertoisi raskausuutisia, niin varmaan hajoisin. On jo ihan tarpeeksi kestämistä kun yksi työkaveri koko ajan hehkuttaa raskauttaan (ja vaivojaan, mikä ei silti vähennä mun vauvakuumetta!). Ja niilläkin tärppäsi vähän kuin puolivahingossa. Blaah. Miten voi olla, että meillä on "vasta" 3 yrityskiertoa takana?!? Tuntuu jo ikuisuudelta... Musta tulee tätä menoa tosi katkera akka jouluun mennessä, jos ei vaavia kuulu :(

Tuli taas vähän valitettua, sori. Pitäisi vaan osata ottaa rennommin ja luottaa siihen, että kyllä meille kaikille se vauva vielä tulee. Yritetään pitää lippu korkealla :)

Ohhoh! Uusi ketju on tällä kertaa alkanut just oikeassa vaiheessa, eikä vasta jossain 110:ssa. Hienoa! :)
Hirmuisen lyhyeltä kyllä nyt näyttää tuo meidän lista! Kääk! Mut ehkä siitä johtuukin, ettei plussajuna ole paljon meidän kohdalla pysähdellyt. Tännehän ei kohta jäisi ketään...! ;) (Selityksiä, selityksiä!)

Kiitos, kun huolehditte mun jaksamisesta ja terveydestä! Mä olen tosi huono virumaan kotona jos en ole oikein kunnolla kipeä. Nytkin oli koko maanantaiaamun tosi syyllinen olo kun jäin kotiin. Kaupungin rahatilanne ei ole mikään kovin kehuttava, eli sijaisia otetaan vaan kun on pakko. Eli yks kun on päivän tai pari pois, niin toiset tekee sitten hommia pää kolmantena jalkana. :/ Tänään vointi on jo ihan ookoo, nuha vaivaa jo vähemmän. :)

Tikru, voi sinua! Kuulostaa inhottavalta nuo tuhruvaivat. Mut niinkuin itsekin sanoit, onneks sulla on kohta se lääkäriaika, niin jospa tulis jotain selvyyttä tuohon kuvioon! Häntä pystyyn, kyllä se siitä! :)

Kivaa, kun Syysmarjakin kävit meitä moikkailemassa! Me kyllä ihan kauheasti myös haluttais sinne teidän puolelle, muttamutta... helpommin sanottu kuin tehty! Toivottavasti sun vointi jatkuu edelleen noin loistavana jatkossakin! :)

Mä juttelin tänään työkaverin kanssa, joka on raskaana. Maha alkaa nyt näkyä ja osa vanhemmista on jo katsellut häntä miettivänä. Kukaan ei kuitenkaan ole vielä uskaltautunut kysymään mitään. Hän sanoi, että on päättänyt ettei koskaan kysy keneltäkään että "oletko raskaana" tai "koskas teille tulee lapsia", koska tuntee monta sellaista paria, joiden on ollut tosi vaikea raskautua. Mä melkein paljastin itseni jollain kommentilla siitä, miltä tuntuu tuo jälkimmäinen kysymys! Mutta sitten vähän narrasin ja sanoin että "nii, eihän sitä itekään tiedä tulisko lapsia helposti kun ei ole kokeillut..." Mut kaikenkaikkiaan toi oli mukava keskustelu, harmi vaan kun mukana ei ollut se toinen työkaveri, joka kyselee ja vihjailee mulle vähänväliä vauvajuttuja!

G: Mä juon vain teetä. En oikein pidä kahvin mausta (tuoksusta kylläkin!) ja mulle tulee siitä kofeiinimäärästä tosi outo olo. Mulle kelpaa melkein mikä vaan tee ja joukkoon lisään hunajaa tai sokeria, sitruunasiivukin menee jos tarjotaan, maitoa en tykkää laittaa.
Kylässä ollessa on usein ärsyttävää, kun teevesi kuumennetaan usein ihan kiehuvaksi juuri ennen pöytään istumista. Mä en voi käyttää tavallista maitoa, eli en yleensä voi jäähdyttää teetäni kahvimaidolla. Siinä sitä sitten istut, kun olet ensin polttanut kielen tai kitalaen ja odottelet että tee jäähtyisi! ;) Toki tuttujen (ja vähän vieraampienkin) luona voi marssia hakemaan hanasta kylmää vettä jäähdykkeeksi, mutta aina se ei ole mahdollista.

Teestä tuli mieleen, että mulla oli viime syksynä hemoglobiini vähän alhaalla. Työterveyshoitaja sanoi että ei kannata juoda teetä samalla kun syö ruisleipää. Tee kuulemma estää rukiissa olevan raudan imeytymistä.

Jepsjeps, eipä muuta tällä erää, palataan taas! :)

Heipä hei taas!
Täällä minä vaan roikun enkä saa mitään gradua kirjoitettua... :p

Kuulostaa kyllä ikäviltä nuo Tikrun vuoto-ongelmat! Onneksi sullakin on pian se lääkäri niin pääset selvittämään asioita. Olikos sulla se ihan yksityispuolelle? siellä luulisi, että ainakin tutkitaan kunnolla!

Tulin muuten juuri kauppareissulla ostaneeksi greippimehua. Ajattelin, että no prkl kokeillaan, eipä siitä luulisi haittaakaan olevan. Ihan ok makuista, mutta ei kyllä muuten tulisi ostettua. Hih, ostaakohan joku greippimehua ihan muuten vaan, vai ainoastaan vauvakuumeiset naiset. Siinäpä olisikin Valiolle myyntivaltti ;) Kuinkahan paljon sitä pitäisi sitten päivässä lipittää? Kai lasillinen riittää? Mies kyllä jo vähän naureskelee näille mun villityksille... :/ Ja vähän tuntuu kyllä itsestäkin hölmöltä, ei kai nyt joku mehu voi niin paljon vaikuttaa. Mutta pakko kokeille, jos siitä vaikka oliskin jotain apua... ;)

Kivasti tuntuu ajattelevan se Viivin työkaveri, kun ei utele toisten vauva-yrityksistä. Mua välillä niin risoo joidenkin ihmisten kyselyt, että... Täytyy toivoa, että osaan itse olla kyselemättä!

Keksinpäs tuosta sitten seuraavan gallupin: Kuinka moni tietää teidän yrityksestä/ haaveista?
Meillä tietää kaksi mun kaveria, että yritys on käynnissä, ja yksi on siinä uskossa, että rennosti tjottaillaan. ;) Välillä toivon, että kukaan ei tietäisi yrityksestä... Mutta joskus alkuvaiheessa tuli möläytettyä niille, että vauva olisi tervetullut tähän taloon, niin paha siinä on sitten sanojaan perua.

Illan jatkoja =)

Iltaa kaikille:)

Tikru, toivottavasti gyne löytää sun vaivoihin syyn ja ratkaisun! Ei varmasti ole mukavaa elää kokoajan pikkuhousunsuojien ja tuhrujen kanssa. Tsemppiä, kyllä lääketiede keksii keinot:)

Viivi, tuo ruisleipäjuttu oli mulle uutta! Ja minähän se aina lipitän aamulla teetä ja haukkaan välissä ruispalaa... :/ Mulla oli lukiossa hemoglobiini vaan 110 ja nyt se on sit keikkunu siellä 130 hujakoilla. Pitäs käydä mittauttamassa se, et tietäs sit vaihtaa aamuteen johonkin muuhun juomaan. kenties voisin sit sen varjolla siirtyä juomaan sitä greippimehua... ;) Ajattelin aloittaa sen sitten yrityskierron alussa. Olikos se niin, että kp1 saakka juotiin ovikseen asti? Vai miten?

Keiju, täällä saa valittaa ja murehtia niin paljon kun sielu sietää! Sitä vartenhan me ollaan olemassa. :) Musta on aivan ymmärrettävää, et epätoivo meinaa iskeä välillä. Ei siinä katota sitä, et kuinka kauan on yrittäny. Itsekin aina panikoin ja me ollaan sentään vasta haaveilemassa... En uskalla ees kuvitella millanen musta tulee sit, jos (ja kun?) täti kiusaa kuukausittain eikä plussaa näy eikä kuulu. :/ Itse olen ajatellut ottaa sellaisen asenteen, että ainakin ollaan sit joka kuukausi lähempänä hoitoon pääsy, jos ei tärppää. Jotenkin luotan lapsettomuushoitoihin niin paljon, että uskon niitten antavan avun, ellei muuten tärppää. kaipa tuota uskoani lisäsi se, kun se hyvä ystäväni tuli lopulta inseminaation avulla raskaaksi kolmen vuoden yrittämisen jälkeen. :)

Keijun vinkistä tuli otettua vaari ja tilasin lisää ovistikkuja - tällä kertaa kotitestit.comista. Ajattelin matkia Omppua ja tilasin niitä Advance-testejä. Toivottavasti ne ehtii perjantaiksi tänne niin voin jatkaa tikuttelua. :)

G: Mun vauvahaaveista tietää oikeastaan kaksi mun ystävää. Ja kaduttaa, että tuli kerrottua edes niille. Nimittäin toinen heistä tokaisi uutisen kuultuaan, että "Mihis teillä on kiire, kun nuoria olette?!" Arvatkaa vaan ottiko lievästi sanottuna päähän!!!! Siinä vaiheessa päätin, etten kerro kenellekään yhtään mitään ennen kuin joskus saan plussan (siis jos saan). Meiltä ei ole hirveästi kyselty vielä vauvan perään, varmaan siksi kun ollaan vielä aika nuoria ja vasta kihloissa jne. Ei kai kukaan edes aavista, et mulla on niin paha vauvakuume. Eli toistaiseksi oon selvinny aika helpolla kaikista uteluista.

Sain varattua huomiseksi kampaajan, ihanaa! :) Siitä onkin luvattoman kauan, kun viimeksi kävin siistimässä hiuspehkoani. Olen niin laiska leikkaamaan hiuksia nyt kun ne on niin pitkät (puoleen selkään). Mietin, että uskaltaisinko lyhentää hiuksia reilusti esim. tuohon olkapäille... Ja leikkaisin silleen rikotusti niitä, et latvat olis tosi eri mittaisia. Mut saa nyt nähdä. En varmaan uskalla kokeilla mitään erityistä. Ja sit olen niin pihi, etten raaski ottaa mitään raitojakaan. :/ No, huomenna se selviää...

Hauskaa iltaa kaikille!

olipahan kutsut....menin sitten muutaman tuotteen tilaamaankin...:) nuo vaan ovat aika hinnakkaita nuo tupperware tuotteet....niin ja voitin arvonnasta sellasen ison vihreän kulhon...jei jei! :)

Keiju: mulla ollu samanlaisia tunteita...epätoivoa...nyt vähän masentaa, tuntuu ettei tää ikinä onnistu...ja kun kroppa tekee tepposiaan niin se vielä lisää tätä tunnetta...nyt ei innosta ajatus touhuamisestakaan..sanoinkin miehelle tänään että ei tää homma nyt oikeen innosta ja hän oli ihan ihmeissään että miksi ei, että älähän nyt..pakko yrittää malttaa mielensä...ettei meistä tule katkeria ämmiä...:) yritetään pitää mieli korkeella...jotenkin, mutta hei onneksi on tämä palsta ja kaikki ihanat wab-leidit joille aina voipi surutta valittaa elämän kurjuutta... niin ja ihanuutta!
Niin ja on tuo lääkäri aika yksityiselle....kyllähän tuo hinta kirpaisee mutta en ala tosiaankaan odottelemaan ens vuoden puolelle että pääsen terveyskeskuksen arvaaja lääkärille...ja jos jotain jatkotoimenpiteitä meinaa niin pyydän lähetettä keskussairaalaan...:)

Viivi: toivottavasti paranet pian! täälläkin tuo flunssa kovasti yrittää iskeä, mutta ei ole vielä onnistunut yrityksessään...älä suotta pode huonoa omatuntoa sairastamisesta, ja jos ne toiset siellä touhuavat sinunkin puolesta niin ajattele asiaa näin: jos ja kun joku toinen sitten saa tämän lenssun ja makaa sairaana kotona niin yhtä lailla sinä sitten teet myös hommia kuin he nyt...:) Mutta voin sanoa, että itse olen samanlainen, jos sairastan niin syyllinen olo pukkaa väkisinkin päälle....sittenpä ainakin tietää, että on tunnollinen työntekijä tai jotain....:)

Täällähän on enemmän ja vähemmän noita galluppeja...

Kahvia juon aika paljonkin, tai noh, riippuu päivästä, silloin kun väsyttää kovasti niin menee luonnollisesti enemmän...viikonloppuisin vähemmän sitten...vihreää teetä myöskin välillä lipittelen...:)

Tästä yrityksestä tietää minun muutama hyvä ystävä...öö taitaa noita olla 3...kaduttaa kyllä juu että tuli lipsautettua...mutta mutta, onko tuo nyt kuitenkaan niin vaarallista...minulla on tapana kun oikein olen jostain innostunut niin vahingossa lipsauttaa asia vaikka ei olisi pitänyt...siis omista asioista en muiden...

Jes, tälläistä tällä kertaa, tää tytteli painuu nyt suihkuun ja nukkumaan, huomenna aikanen aamuvuoro, mutta onneksi pääsee jo 12.45! :) Öitä ja plussatuulia kaikille tasapuolisesti!++++++++++++++++++

Huomenta! Oltiinpas sitä oltu ahkeria, paljon olitte kirjoitelleet illalla. Mä olin puolestani kynttiläkutsuilla, ja tulihan sitä taas sorrutta, vaikka mies onkin asettanut mut kynttilänostokieltoon...

Älkäähän nyt vaipuko epätoivoon, varsinkan Keiju ja Tikru, kun teillä on vasta noin vähän yritystä takana! Täällä palstoilla pyöriessä on se huono puoli, että kun lukee toisten (epäonnisia)kokemuksia, alkaa aika äkkiä sama levy pyörimään päässä *en mäkään varmaan tule raskaaksi, mullakin on varmaan toi ongelma*. Tuo jos mikä on varmasti omiaan lisäämään stressiä ja sitä kautta ehkäisemään raskautta melko tehokkaasti! Totta, helpommin sanottu kuin tehty, mutta...Päät pystyyn vaan, ja varmasti käynti lääkärillä helpottaa mieltä.

Ja sitten omaa napapiiriä ;/. Kp 15, eikä sit taas oikeestaan tietookaan oviksesta. Limoja (nam) kyllä riittää, mutta ei sen kummempia tuntemuksia. Tänään ajattelin kuitenkin alottaa tikuttelun; mulla kun on niitä vielä muistaakseni 18 kpl jäljellä ;). Nyt alkanut kuitenkin pelottamaan, että jos en sittenkään ovuloikaan. Viimeks oli kovat oviskivut muistaakseni toissakierrossa, viimeks ei niinkään. No, ei auta ku toivoa parasta, muuta en voi tehdä sen asian eteen.

Meidän yrityksestä tietää muutamat. Tai oikeestaan kaikki, jotka on kysyneet. Jotenkin tuntuu, että tulis kovempi stressi asiasta itelle, jos pitäis valehdella muille. Siis ihan avoimesti olen kertonut, että tällainen tilanne meillä, että jotain häikkää on. Ihan ymmärtäväisiä kaikki on olleet eivätkä pahemmin ole enää kyselleet. Sukulaisista ei tiedä kuin veljeni, joka kerran sattui kysymään, kun oli jostain vetänyt johtopäätöksiä, että olisin raskaana. Anopille ja äidille on tehnyt mieli kertoa, mutta ei ole ollut tilaisuutta ja toisekseen, mitä ne sillä tiedolla tässä vaiheessa tekisivätkään. Vertaistukea saan hyvältä ystävältäni, jolla on kaksi lasta, nuorempi saman ikäinen kuin meidän poika. Ovat olleet ilman ehkäisyä nuoremman syntymästä asti (häntäkin tekivät kuusi vuotta..)eikä ole -voin sanoa, että kovasta jyystämisestä huolimatta-raskaus heilläkään alkanut. Yhdessä sitten välillä analysoimme tilanteitamme. Hänelläkään ei ole mitään vikaa koskaan tutkimuksissa todettu, kuten ei miehelläänkään, mutta jostain syystä raskaus ei vain tahdo alkaa. On tää elämä kyllä niin sattuman kauppaa..

Kahvia vai teetä..hmm... molemmat käy, mutta aamulla joisin mielummin teetä kuin kahvia. Enkä muutenkaan mitään sumpin suurkuluttaja ole, silloin tällöin kupillinen. Mutta ilman maitoja molemmat, tee hinajalla ja kahvi yhdellä sirkulla.

Pakkasta oli kolme astetta, tuntui aika kirpsakalta. Ihanaa päivänjatkoa tytöt!

Hrrrr... *Tärisee jo kylmän ajattelemisesta, vaikkei ole nenäänsä ulos vielä pistänytkään!* Täällä meilläkin on ollut yöllä pakkasta, nurmikot on vielä ihan jäähuurteessa! Ihanan näköistä! :)

G: Meidän yrityksestä tietää kolme mun kaveria. Yhdellä näistä on vastasyntynyt, jonka yritys kesti melkein vuoden, toinen on just alottanut oman yrityksen ja kolmas on ns. "sielunsisko", jolla ei ole omia vauvasuunnitelmia vielä, mutta joka valaa minuun uskoa ja pitää jalat maassa. Minua ei oikeastaa harmita, että olen kertonut, paitsi joskus, kun sattuvat kysymään lyhyellä aikavälillä että onko mitään uutisia... Ja ikävä kyllä se, jolla on oma yritys nyt käynnistynyt, on saattanut ajattelemattomuuttaan jopa kertoa meidän tilanteesta jollekin kaverille...toivottavasti ei. Hups, tulipas pitkä selostus, sori! :)

Mun piti oikeesti tehdä työjuttuja tässä ennen töihin lähtöä... Mutta tää on paljon mukavampaa! ;) Mulla olis vielä vähän aikaa, pitäis varmaan jotain alotella, niin saisin sitten työmaalla paremmin ajatuksesta kiinni!

Mukavaa työpäivää! :)

Kp 18/26-30 -ja luulisin, että ovis oli sittenkin vasta eilen!!! Siis kp 17!!! Toivottavasti kiertokin on nyt sitten pitempi!! Eilen oli kyllä niin selkeet limat, että olen 99% varma O:sta. Mieskin kotiutui onneksi työmatkalta just sopivasti eilen... ;) Peliä ei siis ole vielä menetetty...

Hui, mäkin ehdin jo säikähtää kun tää ketju oli kadonnut hetkeksi! Mutta hei, Viivihän kirjoitti tänne tänä aamuna (Ompun aikaisemman viestin jälkeen), ja nyt se viesti on kadonnut! Mrrrrr *murisee vihaisena sivuston ylläpitäjälle*
Mutta nyt alan tekemään lähtöä sinne gynelle, jänskättää!
Palaillaan!

HÖH!! Tässähän tulee ihan sekopäinen olo... Nyt se kaipailemani Viivin viesti ilmaantuikin ketjuun! *pyörittelee silmiään kummastuneena*
Pitäisköhän varata samantien aika silmälääkärille tai kallonkutistajalle?!? ;)

Moi pitkästä aikaa!

Täällä olikin tapahtunut syyssiivous listalla! En ole ollut aktiivinen viime aikoina, mutta olisin silti mielelläni listalla. Onkohan täällä enää ketään joka minut muistaa, PP ainakin ja Viivi, Riikka, Lime??

Ja plussiakin oli tullut, myöhäiset onnittelut ainakin Syysmarja, Kk, Pikkutiikeri! Vieläkö muita?

Anteeksi, kun en ole pitkään pitkään aikaan jaksanut käydä kirjoittamassa, mutta olen ollut ihan totaalisen tympääntynyt ja turhautunut tähän vauvahommaan. En edes jaksa laskea, monesko kierto on menossa. Tänään taas kp 28/28, eli huomenna odottelen menkkoja alkaviksi, kaikki tutut merkit ilmassa...

Yritin siis tässä muutaman kierron verran rentoutua vauvayrityksen suhteen, enkä ole kamalasti asiaa ajatellut. Vaan eipä tuokaan näytä tuloksia tuottavan. Olen nyt vähän sillä mielellä, että odotan vain sen maagisen vuoden tulemista täyteen.

G: Ehdottomasti teetä, mieluiten vihreää. Tykkään myös maistella kaikkia uusia teelaatuja, mm. rooibostee on hyvää.

G2: Pitkikset, tai siis sellaiset paksua sukkiskudosta mutta ilman jalkaosaa. Inhoan sukkiksissa sitä tunnetta, että koko alavartalo on samassa pussissa! Hameen kanssa sukkahousut menettelee, mutta housujen alla ne on ihan kamalat.

G3: Meidän yrityksestä ei tiedä kukaan muu kuin te tässä ketjussa. Siksi tuntuu yllättävän tärkeältä, että saisin olla täällä mukana, vaikka en aina jaksakaan olla niin aktiivinen.

Keiju: Joko on parempi mieli? Tiedän tasan tarkaan nuo tunteet!! Itse painin juuri noiden samojen tunteiden kanssa. Viime kierrolla join greippimehua ja aloitin vitamiini tablettejen syönnin, mutta ainakaan mun kohdalla niistä ei ollut apua. Hirveästi sitä pyörittelee päässä ajatusta, että jos me ei saada ikinä sitä omaa nyyttiä. Ommppu kirjoitti hienosti kannustus tekstin meille masentuneille, kiitos siitä!! Vähän kuitenkin vielä paljastan pelkoni taustoja oman vauvan saannista. Mieheni sisko ja tämän mies siis eivät ole saaneet koskaan sitä omaa lasta. Myös miehellä ja tämän siskolla on tosi tosi iso ikä ero. Paljon olen miettinyt, että onko jo anopilla ja appiukolla ollut aikoinaan jotain ongelmia lasten saannissa ja hirveästi tekisi mieli ottaa asia anopin kanssa puheeksi. En ole uskaltautunut puhumaan vauvan yritysasiasta myöskään mieheni siskon kanssa, koska pelkään loukkaavani häntä "uteluillani". Tiedän, että ei saisi ajatella ja pelätä asioita liikaa, mutta minkäs teet...

Pp: Joko olet kampaajalla käynyt?? Mitä uskaltauduit tekemään? Tuliko hyvä??

Sitten gallupeihin. Kahvia juon, teetä en saa millään kurkusta alas.
Ainoastaan yksi hyvä ystäväni tietää vauvan yrityksestämme. Enkä ole katunut, että olen sen hänelle kertonut. Liikaa en kuitenkaan halua vaivata asialla kaverinikaan päätä, joten kaverini kuuntelee, kun haluan asiasta puhua, mutta ei kuitenkaan itse ole kokoajan kyselemässä, että missä mennään.

Kiva kuulla Sara susta pitkästä aikaa!! Tottahan toki minä aiankin mustan sut ja tervetullut olet edelleen ketjuun!! Lisää itsesi uudelleen tunne listaan.

Taitaa olla niin, että aika moni on pitänyt pientä taukoa näiltä sivuilta ja enimmäkseen vain taustaillut. Mäkin olin hetken aikaa taustailulinjalla, mutta nyt taas tuntuu mukavalta kirjoitella pienen tauon jälkeen.

Toivotaan, että täti ymmärtäisi pysyä nyt vihdoin ja viimein jo poissa. Eikö?? Kauankos teillä onkaan ollut yritystä?? *pahoittelee dementtiaa*

Sara: kiva kuulla tosiaankin sustakin pitkästä aikaa!! Teretulemast takaisin vaan! *ottaa iloisena vastaan, vaikka onkin siirtynyt jo toiselle puolelle*

Hei, samaa mäkin tuossa vähän aikaa jo mietin, että hulluksiko olen tullut, kun viestit häviää ja välillä koko ketju...no onneksi ei sentään! =)

Hyvä juttu muuten tuo teidän listan siivous, mähän sitä aikoinani ehdotin, mutta sitten "loikkasin" tuonne toiselle puolelle ja asia unohtu multa ainakin tyystin.

Mutta tosiaan hei, kaikki taustikset, tulkaa ilmoittamaan itsestänne, ja lisätkää itsenni listaan. Mä meinaan toivon, että tuo lista vähän lyhenisi pikapuoliin, toiselle puolelle mahtuu =) *toivoo kaikille plussaa peukuttaen samalla*

Saanko mäkin vastata gallupeihin? *pyytelee anovasti* No, vastaan kumminkin:

Sukkahousuista: vihaan, mutta käytän kyllä talvella hameen alla. Hääpuvun alla mulla oli stay-upit, jotka oli ok. Kesäisin en tod käytä! Pitkiksiä omistan, niitä tulee sitten käytettyä "paukkupakkasilla", ulkoilessa varsinkin *hyrisee vilukissa*
Kahvia ja teetä juon molempia, tällä hetkellä teetä enemmän -sattuneesta syystä. Tykkään maistella eri makuja, vähäisen sokerimäärän kera. Kahvia juon vaihtelevasti joko maidolla tai ilman, yleensä ilman.
Yrittämisestä tiesi aika moni, koska ehdittiin jo kertomaankin tuo eka raskaus ennen kuin sitten raskaus meni kuin meni. Joten aika moni tiesi, ja epäilenpä että täällä töissä monet (esimiehet varsinkin)"kauhulla" odottavat sitä hetkeä, kun ilmoitan, että nyt onnistui ja äippälomalle jäisin sitten tuossa huhtikuun puolivälissä =)
Mä kun olen täällä töissä vähän niin kuin sellainen "jokapaikahöylä", tuuraan tarvittaessa melkein ketä tahansa. Ja mun hommia ei tee kukaan :( eli olen siis korvaamaton =) *kehuskelee itseään*

Saralla ainakin oli jännät paikat, ketäs muuta tässä voisi peukuttaa? KUn niin moni putosi kelkasta just tädin tuloon *murisee vieläkin vihaisena*

Toivotaan kaikille parasta, eiks jeh?!?! =)

Päivitetty lista:

Viivi vm -78, esikoinen haaveissa, yritystä 2/2006
Piparminttu-Pipsa vm -83, esikoinen haaveissa, yritys alkaa 12/2006
Riikka vm -78, esikoinen haaveissa, yritystä: "katsotaan-sitten-joskus-mutta-ei-vielä"
Lime vm -82, esikoinen haaveissa, yritystä 5/2006
Meirami vm -82, esikoinen haaveissa, yritystä 11/2005 ??
Omppu vm -75, toinen haaveissa, yritystä 4/2006, ongelmana lyhyt luteaalivaihe
Keiju vm -80 yritystä 7/2006, esikoinen haaveissa.
Tikru vm -84, yritystä 8/06, esikoinen haaveissa
Sara vm -79, yritystä 1/2006, esikoinen haaveissa

No niin, listalla ollaan taas. Listan siivous oli tosiaan hyvä idea siinä mielessä, että mun kaltaiset taustailijat joutuu ilmoittautumaan!

Mua on tosiaan tässä kierrossa turha jännäillä, tuhrua alkoi jo tulla... Eipä se mikään yllätys ollut, oireet oli niin tutut. Kiitti kuitenkin tsemppailusta Limee ja Syysmarja!

Olikos listalla tällä hetkellä ketään, joka olis käyttänyt ovulaatiotikkuja tai mittaillut säännöllisesti aamulämpöjä? Ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja aloittaa lämpöjen mittailun tästä kierrosta. Stressiä siitä varmasti tulee, mutta kun ei tuo rentoilukaan näytä tuloksia tuottavan, niin otanpa sitten kaikki "aseet" käyttöön. Kaupasta greippimehuja vaan rahtaamaan ja digimittari sängyn viereen valmiiksi. Mitäs muita "tehokeinoja" vielä ehdottaisitte? Syön ihan tavallisia vitamiinipillereitä, mut pitäiskö ottaa tehokuuri jotain?

Heippa! Ja terkkuja tulevasta konkurssipesästä! Tulin meinaan just kaupungilta ja tuli pikkasen törsäiltyä heräteostoksiin... Intouduin ostamaan Bodu Shopista yövoiteen ja kuorinta-aineen ja niihin upposi aika lailla rahaa. :/ Ja kampaaja nieli kans... No mut kerrankos sitä. Pitäähän sitä itteänsä välillä hemmotellakin, vai mitä tytöt? Ja kävinhän mä kuitenkin hoitamassa Kelalla ja työkkärissä asiat kuntoon... *puolustelee* ;)

Hienoa Sara, että olet taas mukana remmissä! Tottakai muistan sut, kiva kun tulit takaisin. On varmasti hyvä idea kokeilla jotain uutta tulevassa kierrossa. Itse olen koettanut nyt kahdessa kierrossa tikuttaa ovista Mammaksin testeillä, mut tuloksena on vaan haaleita viivoja tai ihan tyylipuhtaita negoja. En tiedä missä on vika... testeissä vai mussa. Nyt on kp16 menossa ja limat jälleen erilaisia. Pitää toivoa, et tänään tikkuun tulis jotain muutakin kun se 1 viiva. No niin mut takas Saran tilanteeseen. Millasia vitamiinipillereitä syöt? Mun ymmärtääkseni kannattaa valita sellaset vitamiinit, joissa ei ole A-vitamiinia. Sehän on haitallista sikiölle... Eli esim. se Multitabs 2+ on hyvä. Itse syön nyt (kun yritys ei ole vielä alkanut) B-vitamiinia, koska niissä tabuissa on myös foolihappoa. Sen saantihan on kans tärkeetä jo useita viikkoja ennen raskautta. :) Ja jotkut syö kai jotain omega-pillereitä jne. Varmasti apteekissakin osataan neuvoa ja antaa vinkkejä parhaista vitamiineista. :) Monipuolinen ruokavalio on sit kans se kaikkein paras keino. ;)

Viivi, hienoa et saitte oviksen hyödynnettyä. :) Toivottavasti se tuottaa tulosta! bd bd bd!

Tikru, kyllähän ne Tupperware-astiat on hintansa väärtejä. :) Eli sen varjolla niitä voi hankkia lukemattomia. ;)

Omppu, raportoihan sit meillekin, et miten tikuttelu sujuu. :) Itse tilasin siis kans niitä advance-tikkuja eli odotan mielenkiinnolla kommentteja niistä. :) Toivottavasti sun bongailut sujuu paremmin kuin meikäläisellä!

Kävin siis kampaajalla ja hiuksista tuli kivat! Lyhensin noin 5cm ja malli pysyi samana eli kerrostettua. Nyt pitäis käydä vielä ostamassa väri, niin sit ois ainakin fleda kunnossa lauantaina olevia valmistujaisiani varten. :) Pitäis alkaa jo päätäämään, mitä tarjoan jne. Onneksi vieraita ei tule kuin noin 15, ei siis tartte ruokkia puolta kylää.

Syysmarjalle erityisesti oikein hyviä vointeja ja muille kovasti plussatuulia ja hyvää mieltä!

Nyt on sitten gynet nähty taas hetkeksi. Siis voi PRKL kun ottaa päähän sen ukon asenne!!! (Varoitus: tulee aikamoinen valitus-tilitys-viesti)
No, gyne oli sitä mieltä, että mitään ei tutkita ennen kuin se vuosi on kulunut. Yritin kysellä, että onko se sitten muka normaalia kun tiputtelee monta päivää ennen menkkoja ja välillä kesken kierron, ja kun ovis tulee vasta kp 21 ja kierrot muutenkin vaan venyy ja venyy. Ajattelin, että sopisi edes vastata kunnolla, kun kerran vastaanotolle raahauduin. Mutta ukko vaan vastasi suurinpiirtein joka kysymykseen, että "oot vasta vähän aikaa yrittänyt tulla raskaaksi, tuo kierron tasoittuminen voi joskus kestää, palataan keväällä asiaan jos ei ole vielä tärpännyt mutta ennen sitä ei tutkita mitään". Lopulta sain kaivettua siltä "tunnustuksen" että onhan se ovulaatio vähän myöhäinen kp 21 paikkeilla, mutta siitäkin se kyseli, että miten mä muka tiedän milloin se tarkasti on. No, enhän mä varmaksi tiedäkään, mutta lämpöjen ja limojen avulla kerroin sen paikantaneeni. Siihen tämä mies sitten kehtasi vähän pilkallisesti sanoa että "ai, sä mittaat jo lämpöjäkin". Siis herranjestas, aivan niinku se olis joku rikos, että yrittää päästä selville kierroistaan ja kroppansa toiminnasta!!!

Jos nyt jotain hyvää yrittäisi tuosta keksiä, niin ainakaan tutkimuksessa ei löytynyt mitään poikkeavaa. Se jopa ultrasi munasarjat, ja kaikki oli ok. Että ei kun KÄRSIVÄLLISYYTTÄ, KÄRSIVÄLLISYYTTÄ...

Mun varsinaisiin kysymyksiin ja mielessä pyöriviin ongelmiin en siis saanut kunnon vastausta, mutta mun painoon se puuttui, koska olen hieman alipainoinen. Joo, tiedän että sekin voi vaikeuttaa raskaaksi tuloa, mutta olen aina ollut rakenteeltani hentoinen enkä ole ikinä laihduttanut tms. Joten mua rasittaa, että siihen aina puututaan. Eli sitten tämä lääkäri laittoi lähetteen kilpirauhaskokeeseen "kun olet noin laiha". Mutta ei, ei samalla voinut tsekata jotain hormonijuttuja. Kun ne katsotaan sitten vasta vuoden yrityksen jälkeen...

Jäi paha maku suuhun, todella. Hyvä etten alkanut vastaanotolla itkemään, vaan sain pidätettyä niin kauan, että pääsin vessaan tihruttamaan. Jäi vaan sellainen olo, että kyllä, jotain on selvästi pielessä, mutta mitään ei tutkita ennen sitä vuoden maagista rajaa. "Älä stressaa, yritä saada vähän painoa lisää ja palataan asiaan keväällä" oli viimeiset evästykset ennen kuin mut häädettiin sieltä ulos.

Siis hemmetti, olisi se voinut suhtautua vähän ystävällisemmin ja ymmärtäväisemmin, vaikka ei olisi mitään tehnytkään. Olisi edes jäänyt sellainen olo, että kyllä se siitä, kaikki on kunnossa, että senkun jatkatte vaan yrittämistä. Mutta ei, suurinpiirtein haukutaan että mitä sä tänne vielä tulet. Se loppukesällä papan ottanut yleislääkärikin suhtautui mukavammin mun huoliin, vaikka ei mikään gynekologi-spesialisti ollutkaan.

Että voikin v****taa!! Painukoot hiiteen kaikki gynet, erityisesti miespuoliset! Jäi kyllä sen verran paha mieli tuosta ukosta, että en enää miesgynelle mene ellei ole ihan pakko.

Sori taas tällainen valitusvirsi...

Heipähei vain taas :)

Doddiih, töissä taas, eilen vapaapäivä, ja oli ihana :) Kulta otti kans vapaan töistä ja saatiin viettää ihan koko päivä kahdestaan. Käytiin keskustassa ikkunaostoksilla ja syömässä ja ihan vain käveltiin ympäriinsä. En muistakkaan koska oltais tuolleen vietetty ihan kahestaan aikaa. Lovely :)

hmm, täällä on niin kovasti kirjoiteltu, että unohdin jo edellisen ketjun viestit... mutta greippimehu linjalle oli joku siirtynyt... mä itse en voi sietää sitä makua, niin käytän sitä sitten vasta äärimmäisessä hädässä. Nyt saa nuo vitamiinit vain riittää, ja kun nekään ei kamalan hyviä ole.
Varsinkin nämä seleeni+sinkki tapletit on ihan kamalan makuisia! Mies sanoikin että ne maistuu joka kerta vain pahemmalle ja pahemmalle. Mutta kiltisti sekin niitä silti napsinut :) reipas poika!

Mä haluisin kans käydä kampaajalla, viimeksi olen joskus kesällä käynyt, ja hiukset on sen näköisetkin. Itsekkin olen koulutukselta kampaaja, en tosin sitä enää tee työksi. Mutta vanhat työkaverit on viimeaikoina saaneet mun hiuksia laittaa, eli sellaista OIKEAA kampaamokäyntiä ei kyllä ole ollut aikoihin.

Sara, mulle suositeltiin tosiaan E-vitamiineja ja seleeni+sinkki tapletteja, ja niitä nyt ollaan molemmat syöty tämän kierron ajan. Tarkempaa faktaa niistä en tiedä mutta jotenkin kait ne auttaa kun kerta myyjä niin suositteli :)

Meidän vauva haaveiluista ei tiedä oikeastaan kukaan. Yhdelle ystävälle mies vahingossa lipsautti asiasta, mutta siitä ei kuitenkaan sen jälkeen puhuttu oikeastaan mitään, niin en ole sitten varma että arvasko asiasta vai ei.

Ja kahvia en juo oikeastaan ikinä. teetä juon yleensä silloin kun kaikki muut juo kahvia, eli kokoukset, juhlat ym.

Pistäydyn varmaan illalla vielä kirjoittelemaan lisiä :)

Nyt vielä plussa puhallus tälle ketjulle ¨~~~~~~>phuuuuh

Voihan hitt* Keiju tuota gyneä, mulla ainakin nousi niin karvat pysyyn kun luin sun kokemustas sieltä!! hitt* mikä m*lkku äijä!!!
Ei taida sillä itellä olla mitään kokemusta aiheesta ja luulee siksi voivansa puhua mitä sattuu!! ÄRH kun suututtaa moinen!!

VOI HERRANJESTAS SENTÄÄN mikä ääliö Keijulle on sattunut gyneksi!!!!! Aivan uskomattoman moukka!!!! Oliko se vielä yksityinen? Jo tollasesta pitäs vielä maksaa? Eikö tosta voi tehdä jotain valitusta jonnekin? Harmi kun noi gynet on niin kalliita, ettei varmasti viiti heti perään mennä minnekään uudelle... :/

hei tytöt, auttakaas mua! Tuhlasin äsken viimeisen ovistikun ja nyt siihen ilmestyi haalea viiva sen kontrolliviivan lisäksi! Tiedän, et haamu tarkottaa samaa kun nega, mut eikö toi vois kuitenkin tarkottaa ees jotain sellasta, et lh-taso olis noussu tai jotain? Kun aikasempiin tikkuihin ei oo tullu kun se yks viiva eikä mitään haamua. Voi taivas että voi olla vaikeeta tää elämä... ;)

Ihanaa, että ootte samaa mieltä tuosta gynestä Meirami ja PP =)
Ei sentään ollut yksityinen, vaan YHTS:n, joten tuo "lysti" maksoi vaan muutaman euron. Mutta luultavasti seuraava gynekäynti tulee olemaan yksityisellä, tai ainakin pyydän YTHS:llä toisen lääkärin. Ihmekös muuten tuolle saikin nopeimmin ajan, kun muilla olisi ollut vasta myöhemmin... En tiedä olinko vain yliherkkä sen asenteelle, kun en nyt itsekään välttämättä olisi halunnut jotain hormonikuureja alkaa popsimaan, mutta olisi se voinut vähän paremmin kuunnella ja silleen. Tiedätte varmaan, kun joillekin lääkäreille on helppo puhua kun tuntuu et niitä kiinnostaakin sun ongelmat, ja toisille taas on vaikea puhua. Tää gyne kuului jälkimmäiseen ryhmään. No, se siitä.

PP, mä kyllä uskoisin, että ovistikuissakin haamuviivan täytyy tarkoittaa jotain. Vaikka miten sanotaan, että haamukin on nega, mutta täytyyhän sen hormonitason olla edes vähän noussut jos siinä tikussa jotain näkyy! Koska sulle tulee ne uudet tikut? Huomenna tai ylihuomenna vois tulla jo vahva viiva!
Mäkin tilasin äsken Advance-testejä kotitestit.comista. Jee! On sekin vaan helppoa netissä...

Voi ei Keiju, ikävä kuulla, että meni poskelleen se käynti..samat fiiliksethän mullakin oli noiden kahden viimisimmän käynnin jälkeen, että mitäs tänne tulit tyhmä akka! Ei empatiasta tietookaan.. Vaikka nyt sit sen reseptin sainkin-josta ei kuulemma mitään hyötyä tule olemaan. Luin jostain toisesta ketjusta, että jollekin oli kans sanottu jotain , että ei se mitään auta..no, mut yrittänyttä ei laiteta!

Mutta Meiramilla oli sit ollut ihanaa.. *kade!*. Hitsit kun oliskin ihana päästä miehen kanssa kahelteen johonki..

Pp, sitähän se meinaa, että tasot on nousussa, jos jotain haamua tulee..toivottavasti posti kiikuttaa sulle huomenna ne uudet tikkupaketit, että pääset jatkamaan tutkimustyötä :)

Keijulle vielä jälkiviisastelua (ja vinkiks muille..), olis kannattanut heittää pientä valkoista valhetta kehiin, että joo, vuoden päivät tässä ollaan kohta yritelty...ehkä olis lähtenyt asiat rullaamaan. Mutta älkää te nyt närkästykö, te, jotka ette halua mitään keinotekoisia apuja käyttää ;) Ite vaan hieman vedätin sitä gyneä viimeks, ihan muutamalla kuukaudella vaan...mut kuitenki sovittiin, että toukokuussa jatketaan, jollei raskaus ole alkanut, ja sillon tulee se vuosi kuluneeks siitä, kun tosissamme alettiin yrittämään.

Jaahas, jos lähtis raahautumaan kotia kohden..

niinhän tässä kävi että kuume nousi...nyt tuo on jo 38 astetta! inhottavaa kertakaikkiaan...

Kwiju, todella inhottava tuo gyne!!! todella...ja noissa ovistikkujenkin ohjeissa lukee että jos tulosta ei kuulu puolessa vuodessa käänny lääkärin puoleen! Että....minä ajattelin heittää vähän yläkanttiin tätä meidän yritys aikaa kun menen sinne yksityiselle, sanon että ollaan yritetty vuosi, koska haluan selvittää vaivani...ja jos jotain löytyy saan sen pois päiväjärjestyksestä ja stressi poistuu...

Viiville plussatuulta, hyvä että miskin oli sopivasti jo kotona oletettuna ovispäivänä!! :)

Mulla taitaa mennä ovispäivät kuumeessa maatessa, bääh.....:(

Nyt pakko mennä nukkumaan, heittää päässä sen verran (tästä syystä voipi olla kirjoitusvirheitä....:)