Wish a Baby 30

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Syysmarja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Keijulle heti vastaan tässä ennen töistä lähtöä, että joo niinhän sitä luulis, että voisin saada jotain lääkettä ilman tutkimuksia, mutta toisinhan siinä kävi.. kävin siis siellä gynellä pari viikkoo sitte ja sano, että sairaalaan määräykset, että otettava kaikenmaailman verikokeet ja just esim se klamydia (no negojahan ne oli kaikki sellaset ja muutkin ookoo), sitte ravataan siellä sairaalassa ovulaation bongausultrassa ja että nähdään missä mennään ja missä vaiheessa sitte mitäkin verikoetta lähetään ottamaan. Ja juu mieheltä spermatestit sun muut..siis mä oon niiiiin raivona, tuntuu niin älyttömältä ajan ja rahan tuhlaamiselta tämä, kun siis omasta mielestäni tästä vois ihan hyvin selvitä jollain pillerillä, olisko se nyt sit Clomifen, joka sais ovulaatiota aikaisemmaks vai jotain muuta. Kysyin silt gyneltä viel kun se soitti noit tuloksia, et eiks hei ihan oikeesti voi mitään tehdä tai syödä, ettei tarttis niinku heti käynnistää hirveetä hulabaloota...ei kuulemma. Näin toimii HUS... on täs mielessä käynyt, että hakeutuisin johonki yksityiselle gynelle, nythän kävin kunnallisella. Voi että mua alkoikin taas raivostuttamaan ihan satasella, kun aloin miettii tätä taas..

Mullakin oli siis "ihan varmasti" ovulaatio kp 21, eli samana päivänä ku sulla. Joten kyllä sulla kohta alkaa sit olemaan tarpeeks pitkä l-vaihe, mä ainakin toivon sulle niin! Olikos se vähintään 12 kun piti olla? Ja pikaista paranemista hampaiden suhteen :)

Kerrottava vielä, että pääsin kotiin, ja postilaatikossa odotti kirje sairaalasta tyyliin olemme vastaanottaneet lähetteen jne ja sit siinä oli, että tulemme kutsumaan teidät miehenne kanssa vastaanotolle plää plää plää. Että juu, kyllä tämä oli meidän osaltamme tässä tämä toinen lapsi -projekti.. mieheni ei ikipäivänä tule suostumaan mukaani mihinkään vastaanotolle! Vaikka hän onkin lämmennyt ajatukselle toisesta lapsesta, niin tähän se kyllä tyssää. Voi elämä!

Voi harmin harmi Omppu! Kuulostaa kyllä tosi oudolta tuo sairaalan käytäntö. Varsinkin kun on kuullut täälläkin niin monia juttuja siitä miten jollain lääkkeillä on aikaistettu ovulaatiota. Ehkä kannattaisi tosiaan käydä juttelemassa yksityisellä gynellä ja hankkia "toinen mielipide" asiaan. Säästyisi sairaalankin resursseja, jos ongelmasi olisi helposti pilsuilla hoituva. Jaksamisia sinne! Miksi muuten miehesi niin vastustaa spermatestiä? Joutuuhan nainen olemaan paljon enemmän "ronkittavana". Mutta ehkä se on vaan joku mies-juttu taas... En sen puoleen itsekään osaa sanoa miten mieheni suhtautuisi vastaavassa tilanteessa. Toivottelen vaan paljon tsemppiä ja voimia sulle, toivottavasti asia jotenkin selviää!

Hellurei kaikille!
Kamala-kamala-kamala kouluviikko takana, ja siis nyt jo takaisin kotikaupungissa vaikka huomenna olis vielä ollut koulua. Mut ei voinut vähempää kiinnostaa!! Taidan todellakin olla väärällä alalla... Mut ihanaa olla takaisin, erityisesti TÄÄLLÄ.

Kyselit Keiju kuinka me "pidempään" yrittäneet oikein jaksetaan kuukaudesta toiseen? Mulla henk.koht. pahimmat päivät on kierron lopulla, kun tuhrut alkaa, negatesti pohjalla ja TIETÄÄ ettei TAASKAAN tärpännyt. Sitten kun menkat tosissaan alkaa, helpottaa. Johtuu varmaan myös hormoneista. Ja sit toivo ja "taistelutahto" herää, ja mieleen hiipii se "josko tällä kertaa"-henkinen pienen pieni toive... ;) Ihmettelen välillä itsekin, että mistä sitä jaksamista riittää, ettei vaivu kokonaan masennukseen. Luulen että jokaisella on yksilöllinen sietokyky, mulla riittäis uskoa ja toivoa ehkä parin vuoden verran, sit todennäköisesti hyväksyisin "faktat" ja haluaisin lakata yrittämästä. Tätä oon yrittänyt selittää myös miehelle, ajatellen jo ennakkoon mahdollisia lapsettomuushoitoja, jotka ehkä ens vuoden puolella alkaa jos tärppiä ei tule. Mä olen siis valmis about mihin koitoksiin vaan, oman vauvan takia. Mies on hiukan hanakampi. Itseni tuntien, en vaan usko että mulla reilun vuoden päästä riittäis enää voimia niihin. Nainenhan kuitenkin fyysisesti joutuu kantamaan suurimman taakan hoitojen osalta. Psyykkisestihän se on varmasti yhtä rankkaa molemmille. Huh, tulipa taas syväluotaavaa pohdintaa...

Täällä on täti vieraillut valitettavan monen luona... =( Pahoittelut kaikille yhteisesti! Ja plussatuulia puhaltelen niille jotka vielä jännää. Älälä Pp vielä heitä kirvestä kaivoon, yhtäkkiä se nega voikin muuttua plussaksi! Varsinkin nyt kun sun kierto näyttäis joka tapauksessa olevan pidempi kuin aiemmin, on hyvin mahdollista että ovis on ollut myöhemmin kuin "normaalisti". Jännääjännääjännää....

Syysmarja, kyselit onko normaalia että mieli ailahtelee tän vauvanyrityksen suhteen? Luulisin, että se on oman psyykkeen alitajuntainen keino suojella sua jatkuvilta pettymyksiltä yms. Toisissa kierroissa ottaa tosi rennosti "hälläväliä"-asenteella, toisissa taas hyppii seinille ja repii hiukset päästä kun hermo ei meinaa kestää epätietoisuutta tai sitä ettei onnistu vaikka kuinka yrittäis. Mulla ainakin fiilikset vaihtelee, tässä kierrossa olin alkuun ihan epätoivon partaalla, mut nyt taas mieli kohtalaisen rauhallinen, "tulee jos on tullakseen"-asenteella. Meilläkään ei oo pöllytelty lakanoita sitten kp17:n jälkeen (nyt kp 21), mut ei vaan oo ollut sellaista oloa, enkä tosiaan halua väkisin "harrastella". Tuskin siitä mitään POSITIIVISTA seurais kuitenkaan. Uskon kuitenkin hiukan kohtaloon tässä asiassa...

Omasta navasta sen verran, että tosiaan kp 21:ä eletään ja normi-oireistuksella mennään. Eli samanlaiset tissin-arkuudet ja mahannippailut kuin aiemmissakin kierroissa näihin aikoihin. Eli käytännössä raskaus-oireita ei ole ainakaan vielä ilmaantunut. Olen aika varma että ovis oli viime viikonloppuna, ja tänään hetken mielijohteesta tekemäni ovistesti näytti puhdasta negaa. (mulla yleensä ovis siis kp 20-21) Eli ajoitus on varmaan ollut ainakin kohdallaan, vaikken niinkään tässä kierrossa keskittynytkään siihen. Hyvä niin... Mitä mieltä muuten olette, kp 30 on ens viikon la, jolloin siis n. 2 vkoa oviksesta, ja mulla yhdet kosteat juhlat tiedossa. Pitäiskö testata jo silloin, vai voinko ottaa rennosti ja juhlia vaan hiukan hillitymmin? En siis haluais tehdä testiä liian aikaisin, vaan mieluummin odottaisin menkkoja. Siitä sitten seuraavalla viikolla tiedossa matka, joka myös aika juhlinta-keskeistä, tyttöporukalla kun mennään. Eli onko mitään riskiä (sikiölle siis), jos testaan vasta sen matkan jälkeen, jos menkat ei oo kp 37:ään mennessä alkaneet? Kiitos kaikille jotka jaksaa osallistua mun pohdintaan..

Lainasin tänään kirjastosta sen Ra(s)kas raskaus-kirjan, joten taidan lähteä sitä nyt selailemaan... Illanjatkoja ja kirjoittelemisiin!!!

-Pikkutiikeri koulun lannistamana ja väsyttämänä-

Omppu, helpoimmalla varmasti pääset, kun varaat yksityiselle ajan. Silloin kesällähän mä niin tein. "Todistusaineistona" mulla oli parissa kierrossa tehdyt lämpökäyrät, joista selvästi näkyi, että kierto on 28 päivää ja ovis vasta kp18-19. Gyne vain sanoi, että kokeillaan teroja, kun niistä ei ole mitään haittaa. Nehän eivät ole varsinaisia lapsettomuuslääkkeitä vaan "piiskaavat" munasarjoja toimimaan tehokkaasti. Clomifenia ei yleensä määrätä ennen kunnon tutkimuksia (eli mm. mies tutkittu), koska sivuvaikutukset voivat olla voimakkaita ja niitä käytettäessä tarvitaan mm. seurantaultria, joilla tarkastetaan, että annostus on oikein. Monikkoraskaudet ovat myös yleisiä.

Tsemppiä!

Oliko sulla Helmiina Terot käytössä, kun en nyt muista, mitkä?
Onnea sulle odotukseen! Se on huimaa aikaa, kunhan muistaa vaan olla stressamatta liikaa (kuten minä tein silloin...).

Hui, oltiinpas me pudottu alas tällä sivulla! Äkkiä ylöspäin!!

Kaipa sitä jotenkin saa itsensä aika psyykattua uuteen yritykseen, niinkun Pikkutiikeri kirjoitti. Tällä hetkellä vaan tuntuu, että olen varmasti sekopäinen puolen vuoden kuluttua, jos ei tärppiä ole tullut. Tai sitten sitä oppii kehittämään kärsivällisyyttä ja herättelemään toivonkipinöitä yhä uudelleen ja uudelleen. Ootte te naiset vaan sitkeitä!!

Helmiinalle olisi yks kysymys noista lämpöjen mittailusta; laskiko sulla lämmöt vasta sinä aamuna, kun menkatkin alkoi, vai milloin? Mulla on tullut pientä tuhrua jo neljättä päivää, mutta lämmöt edelleen 36,9. Alkaa vaan ihmetyttää, että missä välissä ne oikein putoaa alas. Ja onnellista masun kasvatusta sulle =)

Täällä on jäänyt pöllyttelytkin taas vähemmälle. Viimeksi varmaan jotain viikko sitten, hui sentään ;) Ei vaan oo fiilistä tuon lähestyvän tädin ansiosta. Blaah.

Pikkutiikeri kyseli testausajankohdasta; kyllä silloin kp 30 voit ainakin mun mielestä juhlia vielä ihan "normaalisti", koska viikolle 6 asti sikiö ottaa ravintonsa ruskuaispussista. Siitä seuraavan viikon reissusta en osaa sitten sanoa. Se olisi kai vasta viikko 5, mutta itse luultavasti haluaisin testata varmuuden vuoksi ennen sitä. Ehkä sulle kuitenkin tulee jo jotain oireita siihen mennessä :) Voi että kun tulisikin, olisi niin ihana saada taas plussa jollekin pidempään yrittäneelle... =)

Taidanpa sitten miettiä taas opiskelujuttuja, vaikka sairaslomalla olenkin. Ensi viikolla alkaa nimittäin rankka harjoittelu, niin pitää vähän valmistautua. Oikein riemukasta perjantaita ja alkavaa viikonloppua!!

Noista julkisen puolen käytännöistä sanoisin sen verran, että minulla oli alkuvuodesta paha hiivatulehdus, joka on kyllä minulle erittäinkin tuttu vaiva e-pillereiden käytön ajoilta. Soitin sitten terveyskeskuksen ajanvaraukseen saadakseni heti kunnolliset lääkkeet (tiedän kokemuksesta, että käsikauppalääkkeet eivät kovin hyvin auta niin pahoihin oireisiin). Neitokainen ajanvarauksessa kuunteli oireeni ja kysyi sitten, että voisiko kyseessä mahdollisesti olla sukupuolitauti. Minä sitten siihen, että kyllähän se teoriassa mahdollista on, kun kerran yhdyntöjä olen harrastanut (oman mieheni kanssa tosin). Siitäpä päästiinkin sitten siihen, että en saanut aikaa lääkärille, vaan minun oli ensin käytävä testeissä sukupuolitautien poliklinikalla! Siellä olivat ymmärrettävästi hyvin ihmeissään terveyskeskuksen toiminnasta. Kaikki tehdyt testit olivat negoja ja onneksi siellä oli paikalla ystävällinen lääkäri, joka kirjoitti hiivareseptin ja joka suhtautui minuun ja asiaani hyvin asiallisesti ja avuliaasti. En siis joutunutkaan tulosten jälkeen varaamaan uudestaan tk:sta aikaa... Yleensä käyn kyllä yksityisellä ja varsinkin jatkossa.

Moi taas Pikkutiikeri! Pientä tietoiskua vailla olisin taas ;)

Eli missä vaiheessa kiertoa sulle tehtiin se SSG? Vai onko sillä merkitystä? Mietin vaan että voiko sitä tehdä oviksen jälkeen, jos kuitenkin oliskin tärpännyt?! Oliko sen tutkimuksen jälkeen paikat kipeinä tms? Ajattelin meinaan sitäkin, että just ennen ovistakaan ei ehkä kannata mennä?

Kiitos jos viitsit valaista tietämätöntä ja tsemppiä yritykseen!!

Minua on näköjään huudeltukin tuolla edellisellä sivulla, muiden hiljaisten muassa. Täällä minä olen ja käyn välillä lukemassa =) Itsellä kiireitä lähiviikot, mutta syksymmällä helpottaa. Kp on, ööh... 21/28. Sillä saralla ei muuta mainittavaa. En ole tainnut edes onnitella Kk:ta, joten tässä tulee: ONNEA!

Pikatiedote vaan, että nyt on sitte aika varattu yksityiselle, tosin sain sen vasta ikuisuuksien päähän eli 29.9. (aika lähellä ovisaikaa..), joo mutta kuitenkin siis. Katotaas mitä siel sanotaan.

Keijulle piti vastata, että miks mun mies vastustaa spermatestiä. Nooh, hän on niin hitaasti lämpeevä jörrikkä tällaisissa asioissa. Mähän sain tehdä töitä, että sain yleensäkään hänet suostumaan tähän kakkosprojektiin.. Ja nyt sit viel jotain tällasta. Muttamutta, katotaan..nyt on jo taas hieman paremmat fiilikset, mitä pidemmälle nää kiertopäivät ehtii...nyt siis kp 3.

Viikonloput! Ja plussatuulia!

Lähetin jo yhden viestin, mutta se näköjään meni taivaan tuliin *arghhhh*

Perjantaitanssit tulikin siinä viestissä tanssittua, nyt vaan *heilauttaa vielä kertaalleen hameenhelmaa ja pyörittää peppua* =)

Ompulle tsemit miehen ymmärtämiseen, on ne joskus niiiiin vaikeita :(

En tosiaan muista, mitä siihen viestiin laitoin, nyt on pää ihan tyhjä, kiirettä pitää täällä töissä joten:

IHANAA VIIKONLOPPUA NAISET!!!

ON: kp 25/~32, ei tuntemuksia millään lailla, nada, nothing......joten se siitä!

Pitäkäähän ketju pystyssä!!

Heippa taas taustailija!
SSG tehdään n. kp 9-11, eli kuukautisten jälkeen, mutta hyvissä ajoin ennen ovista jotta ei häirittäisi mahdollista raskauden alkua. Tutkimus oli jotensakin ok ja kivuton, mutta itse kärsin hartiseudun pistoksesta tutkimuspäivän ja vielä sauraavankin. Tuohan on oire, joka myös esiintyy kohdunulkopuolisen raskauden yhteydessä ja siis täysin normaali ssg:n yhteydessä. Olo oli myös hiukan hutera ja pahoinvoiva tutkimuksen jälkeen, mut meni ohi muutamassa tunnissa. Olin kylläkin ollut myös hammaslääkärissä samana aamuna, joten saattoi vaikuttaa olotilaan... Ja kipuja tutkimuksessa esiintyy varsinkin jos munatorvessa on tukkeuma. Mulla oli todella mukava ja rauhallinen lääkäri & hoitaja, ja tutkimuksesta jäi tosi hyvä mieli. Ja mullahan siis "torvet" oli auki, joten viikon päästä elätellään sit taas toiveita josko tällä kierroksella natsais...

Valtavat onnittelut Kk!!! Kyllä mieltä lämmittää, kun joku pidempään yrittänyt plussaa! Antaa hiukan toivoa itsellekin...

Kp 16/28, lakanoita on pöllytelty kiitettävästi. Saas nähdä kuinka käy... Muutama varmistuskerta vois olla vielä paikallaan.

Tuosta uuden toivon keräämisestä menkkojen jälkeen olitte keskustelleet. Mulla se puoli vuotta turhaa yritystä oli jonkinmoinen raja, jonka ylityttyä iski pieni epätoivo. Itkeskelin miehelle sitä, ettei ehkä koskaan saada lasta ja sitten keskusteltiin perusteellisesti, mikä kyllä auttoi vähän.

Kukaan muu ei meidän yrityksestä tiedä, ja joidenkin läheisten vauvautelut tuntui juuri tuolloin tosi rankoilta ja ärsytäviltä. Nyt on olo sellainen, että yritystä jatketaan, mutta yritän olla ajattelematta asiaa liikaa. Käyn tällä palstallakin vain silloin tällöin, ettei vauva-asiat olis koko ajan mielessä. Mutta mukana olen siis, vaikka hiukan hiljaisempana!

Voimia kaikille yritykseen! Mukavaa viikonloppua!

Omppu, Terolut -niminen valmiste oli käytössä. Se on siis keltarauhashormoni.

Keiju, mulla lämmöt taisi laskea aina samana aamuna tai jos menkat alko illalla, niin vasta seuraavana aamuna. Tässä tärppikierrossa en mittaillut lämpöjä, kun oltiin siellä Kreikan lämmössä... ;) Muutenkaan en mittaillut kuin muutamassa kierrossa, kun siitä tuntui tulevan stressiä ja opin tunnistamaan oviksen ilman sitä. Mullahan tuli tärppikierrossa tuhrua kp 29-30. Sitten se hävisi ja plussatestin tein kp 35. Ennen tuota en testannut. Aamulla mittasin lämmöt ennen testausta mukamas varmistaakseni ja kun mittari näytti 36.9, niin uskalsin testata...

Mukavaa viikoloppua kaikille!! Muistakaa pöllytellä lakanoita ahkerasti! Täytyy myöntää, että pahan olon ja väsymyksen takia tuo harrastus on pikkasen harventunut täällä päin... Viikonloppuisin riittää vain energiaa... ;)

Helmiina rv 8+6

Heeeeiii!! Missä kaikki on?!?! Ketju roikkuu sivun hännillä eikä kukaan ole käynyt melkein vuorokauteen! No, tästä nyt vähän ylemmäs.

Syysmarja pyysi pidättelemään tätiä, mutta se oli tosi päättäväinen ja lähti jo etsimään uusia uhreja... Yritin kyllä kovasti harhauttaa sitä lähtemään ihan päinvastaiseen suuntaan teistä, toivottavasti onnistuin!! :)

Hyvä, Omppu, että sait varattua ajan yksityiselle! Siellä kyllä varmaan homma toimii paremmin. Eikähän se niin hirmuisen paljon kallistakaan ole, kun Kelasta saa osan takaisin. (Vai saako?) Toivottavasti saat sieltä ne Terot! bd

Sara: Mä tiedän mistä sä puhut, olin kyllä varautunut siihen, että yritykseen saattaa mennä aikaa, mutta en kyllä ihan näin pitkää aikaa osannut odotaa! Ja eihän tässä ole mitään tietoa, kuinka pitkään vielä pitää kärvistellä! Meillä muutamat kaverit tietää yrityksestä, ja he aina välillä kyselevät missä mennään. Se kysely ei niin harmita, kun tietävät tilanteen ja lohduttavat & tsemppaavat. Muiden, asiasta tietämättömien kyselyä en jaksais yhtään. Taas kerran pitää todeta, että onneksi löysin jo keväällä tieni tähän ketjuun, teistä kaikista on ollut älyttömän paljon tukea!! *pyytää koko konkkaronkan ryhmähalaukseen ja rutistaa kovaa*

).( Täti siis poistui, jättäen pienet tuhrut jälkeensä. Ankea olotila alkaa väistyä ja uusi toivo nostaa päätään. Mieskin kotiutui maailmalta, niin että eiköhän tässä taas päästä reenaamaan.

kp 5/26-30

PS. Syy tähän viikonlopun epäinhimilliseen kirjoitteluaikaan on koulutus, johon pitäisi lähteä ihan tuotapikaa. Itse olen sinne vapaaehtoisesti änkenyt, mutta lämmin sänky houkuttelisi kyllä nyt aika kovasti....

Mukavaa viikonloppua! Hämäriin iltoihin saa jo mukavasti tunnelmaa kynttilöillä! ;)

Lauantaita!

Täti tuli kunnolla kyläilemään ja kohta ohi, onneksi! Meillä onkin melkein samassa kierto Viivin kanssa, täällä meinaan kp 6/28-32.
Minulla iskenyn syysflunssa...varmasti poskiontelontulehdus taas ja tällä kertaa epäilen sen menneen otsalohkoon saakka, silmiin särkee ym...inhottava olo! Onneksi maanantaina lääkäriaika...Jotain positiivista tässä kuitenkin on, en ole tupakoinu 2 päivään, wouu! Ei tunnu pitkältä ajalta mutta minulle tuo on....ei tee yhtään edes mieli. Niin ja nyt kun olen tuolla päiväkodissa töissä, tupakointi vähentynyt huimasti! Ei mene enää kuin 2-4 savuketta/päivä. Pitäisi luopua noistakin!

Omppu 75: Ompas outoa että haluavat mieheltäsi spermanäytettä vaikka teillä on jo yksi lapsi! Hyvä juttu sitten että varasit ajan yksityiselle, vaikka kalliimpi mutta hoito varmasti parempaa!

Nyt meillä syödään sinkkiä ja foolihappoa ja vitamiineja...eipä noista haittaa voi olla...kohta pääseepi pöllyttelemään taas...jei!

Lauantain jatkoja ja plussatuulia!+++++++++++++

Heissulivei! Me kyllä pudotaan huimaa vauhtia alaspäin etusivulla, joten tulkaapas linjoille tytsyt!

Hieno juttu Omppu, että sait ajan yksityiselle gynelle! Toivottavasti siellä olis järkevämpää kohtelua kun julkisella ja saisit tehokkaat lääkkeet.

Ja Viivikin pääsee taas uuteen yritykseen. Onnea ja romanttisia hetkiä sinne!

Täällä sitten täti tuli oikein kunnolla kylään :( Vähän masentaa, vaikka sitä jo tiesikin odottaa. Luteaalivaiheelle taisi tulla pituutta 12 pv, joten eikös sen pitäisi olla jo riittävä? Jos ei niitä pirun tuhrupäiviä lasketa... Kierto sitten venyi 33 päivään, mikä tuntui toooosi pitkältä. Hassua kun ennen sitä aina toivoi, että olis ollut pidempi kierto eikä olis menkkoja niin usein. Nyt mulle sopis vaikka 21 pv:n kierto, kunhan vaan ovis tulis ajallaan ja olis muuten kaikki ok. Odottavan aika on pitkä...

Tää palsta on ollut kyllä hyvä tuki tässä jännäilyssä, niinkun Viivi kirjoitti. En haluais kuvitellakaan millaista olis yksin miettiä näitä juttuja, kun ei kaikkea viitsi aina miehenkään niskaan kaataa. Meilläkin vain pari kaveria tietää, että vauva olis tervetullut, mutta en juuri sen enempää ole kertonut jännäilypäivistä tai surrut tädin tuloa. Näkevät kyllä sitten.

Pakko yrittää vaan ottaa rennosti tässä kierrossa. Jotenkin meni kauheeksi yrittämiseksi tämä touhu heti alussa, vaikka niin puhuttiin että se vaavi tulee kun on tullakseen. Mitenköhän sitä sais sen mielialan takaisin?

Mitäs teillä on suunnitelmissa viikonlopun puuhiksi? Me vietetään romanttista leffailtaa ja syödään ja juodaan jotain hyvää. (Kun prkl ei sitä plussaa tullut niin juodaan nyt ;) Lakanoiden pöllyttelyt nyt kyllä jää väliin, kiitos tädin.

Rentouttavaa viikonlopun jatkoa!

toivotteleepi Keiju
kp 1/26-33

No nostetaanpas hiukan!

Hei, tulipas hyvä mieli, kun niin moni tsemppas mua ton yksityiselle menon suhteen! Itelläkin on odottava mieli, toivottavasti ei tarvi taas pettyä..just viimeks tänään mies sano, että turha kuvitella, että hän lähtee mitään näytteitä jakamaan...Älkää nyt kuitenkaan saako väärää kuvaa mun ukosta, ihan hyvä tyyppi se on, vahvoista edesottamuksistaan huolimatta :) Mutta mulle on oikeestaan ihan sama mitä toi yksityinen maksaa, jos siitä on apua!

Keiju, kyllähän tuo 12 päivääkin lienee just siinä rajamailla, mutta riittäis varmaan kuitenkin. Seuraa nyt ihmeessä tilannetta, mutta älä yhtä kauaa kuin mä...

Mä olen kyllä aika avoimesti kertonut tästä meidän tilanteesta melko monelle..jotenkin varmaan helpompaa, kun on jo yksi lapsi ennestään; muuten tuskin pukahtaisin mitään! Tuntuu vaan itsestä helpommalta käsitellä asiaa, kun ei tarvi kierrellä ja kaarrella, kun niitä kyselyitä kuitenkin tulee tasaseen tahtiin, että koskas pojalle leikkikaveria..Mutta silti ajattelen teistä samoin kuin varmaan kaikki, että tuki on ollut loistavaa ja todella tarpeen. Nyt oikein hätkähdin, kun aloin ajattelemaan, että mun miehestä ei juurikaan ole tukijaksi tässä asiassa...onko vähän outoa? Mut toisaalta, kuten sanoin aiemmin, toi on tollanen järrikkä, mut en vaihtais pois mistään hinnasta! Kuitenkin yli 10 yhteistä vuotta jo takana. Kuinkas pitkiä suhteita teillä muilla muuten on takana, siis näitä nykyisiä tarkoitan?

Jaahas, kohta saunaan...hauskaa illanjatkoa kaikille!

T. kp 5 ja yhä täti kylässä /26-34

Iltoja tytsyt!
Pikaisesti tulin käväisemään vaikkei mitään asiaa oikein olekaan...

Multa myös tsempitykset Ompulle lääkäriajan varaamisesta. Se vaan helpottaa selkeesti oloa kun pääsee jonkun juttusille joka jaksaa kuunnella ja auttaa näissä vauva-asioissa. Toivottavasti sulla vaan käy parempi tuuri lääkärin suhteen kuin mulla alkuvuodesta, kun kävin valittelemassa epäsäännöllisiä ja pitkiä kiertoja, ja olisin juurikin niitä teroja halunnut kokeilla. Vastaus oli "mitään hormoneja ei määrätä ennen kuin vähintään 6kk yritystä mennyt". No just... Siitä ilosta maksoinkin 100e (sisälsi kyllä ultran) ja olin sisällä max. 15min. No, onneks toi parin viikon takainen lääkärikokemus oli sit taas erittäin positiivinen, niin palautti hieman uskoa lääkäreihin.

Ärsyttää ja ahdistaa kun sieltä sairaalasta ei ole tullut sitä kutsua vielä, vaikka siitä on kohta 2,5 viikkoa kun tk-lääkäri lupas laittaa lähetteen eteenpäin. Itse aikahan saattaa mennä jonnekin joulun tienoille, mut olis kiva tietää koska asiat lähtee etenemään. *huoh* No, kärsivällisyyshän tässä vaan kasvaa, jos jotain positiivista haluaa löytää tästä. :)

SuhdeG: Mulla ja avokilla takana 2,2vuotta, eli mitenkään järisyttävän pitkään ei olla "seukkailtu". Yhdessäasumista tästä ajasta kylläkin 4/5, eli arkea ollaan koettu yhdessä melkein pari vuotta. Kihloissa ollaan oltu puolet ajasta ja häitä kaavaillaan jonnekin vuoteen 2008. Ens vuonna ei vaan vielä ehdi eikä ole varaa... Kunnon kekkerit kun ajateltiin järjestää. ;) Ihana ja ainutlaatuinen suhde meillä on, mut ei todellakaan aina mitään auvoista. En ole itse mikään maailman helpoin ihminen, koska kuten sanottu olen juurikin sellainen "mulle-kaikki-heti" ja "mä-määrään-mitä-tehdään"-tyyppi. Joten kymmenen pistettä ja papukaijamerkki mun miehelle, kun jaksaa mua päivästä toiseen. Mut sillä taitaakin olla suurimman osan ajasta vaaleanpunaiset lasit silmillä, mitä muhun tulee... =p

ON: *laskee nopsaa päässään* Hmm, kp 23 meneillään. Menkkamaisia jomotuksia ollut tänään ilmassa, tai sit se on mun suolisto joka temppuilee... Lämpöjä en oo mittaillut, eikä kiinnostakaan, tulee vaan ressi siitäkin. Ajattelin kyllä hakea apoteekista sellaisen "oikean raskaustestin" (verrattuna liuskatesteihin), että jos täti ei kurvaa paikalle ennen sitä mun reissua , voin testata reissupäivän aamuna, kp 34. Ja siis "oikea r-testi" siksi, että oon kaverin luona yötä, enkä halua säätää pissa-kippojen ym. kanssa... Toiveita ei oo nimekskään (kohta 9kk yritystä meinaa jo lannistaa), mut toivon kipinä elää silti, jos se ssg olis putsannut mun röörit jotenkin maagisesti... Kuka tietää? x)

Peppi, meillä kun melkein sama kp meneillään, niin koska sä meinaat testailla???

Nyt täytyy rientää soppakattilan ääreen, maha murisee sillä viisiin. Jääkaapissa myös punaviinipullo lauantain kunniaksi jäähtymässä, joten taidan korkata sen samalla. Lauantai-illan jatkoja!

Sunnuntaita!

Pikkutiikerillä alkaa oleen jännät paikat, toivotaan, että pääset hyppäämään plussajunan kyytiin! :) +++++++++++

Huomenna olis taas maanantai...blaah, inhoon maanatai päiviä! Viikonloppu meni tosi nopeasti maatessa....edelleen kipee olo, onneks huomenna lääkäri!

SuhdeG: Yhdessä ollaan oltu 4 vuotta, joista 3 avoliitossa ja 2 kihloissa. Häitä ei olla vielä suunniteltu, ei koeta vielä ajankohtaiseksi. Mutta eiköhän nekin sieltä muutaman vuoden sisään sitten....häissä on aina vaan niin kova järjestäminen ym..rahanmenoa..
Meillä suhde kyllä ajoittain räiskyvä, ollaan molemmat sellaisia jästipäitä että...mies on hiljaisempi ja rauhallisempi, minä puhelias ja hyvin tempperamenttinen, että on kyllä miehellä välillä kestämistä, hehe...tosiaan myös minun miehelle kymmenen pistettä ja papukaija merkki kun jaksaa minua päivästä toiseen....:)

Tänään ei tulekkaan kun big brother talk show....:( olen jäännyt tuohon ohjelmaan koukkuun...
Sunnuntain jatkoja!

Iltaa!

On kyllä kummallista miten moneen junaan niitä lääkäreitäkin riittää! On niiiiin turhauttavaa käydä sellaisen "ei sua mikään vaivaa, kaikki on varmasti hyvin, tai mitään ei ainakaan vielä lähdetä tutkimaan" -tyypin vastaanotolla. Sitä kuitenkin menee lääkärille huolestuneena jostain asiasta, niin olisi se kiva että siihen suhtauduttaisiin vakavasti. Ärsyttää niin sellaiset hälläväliä-tyypit! Toivottavasti Ompulle osuu siis hyvä lääkäri =)

Pikkutiikerillekin kärsivällisyyttä ajan odotteluun! Voihan se lähete olla jo perillä, mutta ne vain hidastelee aikojen antamisen kanssa. Voithan sä soitella sinne ja kysyä missä mennään, jos ei mitään ala kuulumaan. Joskus se saattaa nopeuttaa.

SuhdeG: Ollaan oltu yhdessä 7 vuotta (herrajumala, onko siitä jo noin kauan?!?), josta naimisissa 2. Aika nuoresta siis ollaan oltu kimpassa, molemmille eka vakavampi suhde. Välillä ihmettelen, että yhdessä ollaan pysytty, kun aika räiskyvää on täälläkin. Tunnustan myös olevani aika jästipää ja temperamenttinen, ja osaa se mieskin päänsä pitää. Mutta on se silti niin ihanaa :)
Välillä sitä kyllä miettii, että millaiseksi se suhde sitten muuttuu kun vauva tulee. Sitä on jotenkin niin vaikea kuvitella että meillä olis vauva ja liikuttais kolmistaan jne!! Mites muilla, ekasta haaveilevat erityisesti, ootteko miettineet tuota suhteen muuttumista vauvan tulon myötä? Osaatteko kuvitella itsenne vanhempina? Ja ne joilla jo lapsia on, saa tietty kommentoida ja kertoa kokemuksistaan myös!

Pikkutiikeri, anteeksi tyhmyyteni, mutta miten "oikea" raskaustesti siis eroaa niistä liuskatesteistä? Onko se sellainen puikko, johon voi pissata suoraan, jos ei tarvi sitten leikkiä erillisen pissakupin kanssa?

Mitäs muuta... Töissä olen taas ja alkaa vähän nyppiä tämä paikka. Pitäisi vissiin yrittää valmistua, että pääsisi vähitellen oman alan töihin. Teen nyt siis osa-aikatöitä opiskelun ohella, mutta aika heikosti motivoi nämä viikonlopputyöt.

Tikrulle pikaisia paranemisia! Ne päiväkodit on kyllä varsinaisia bakteeripesiä, että ei mikään ihme että sairastuit (etkös se sinä ollut, joka siellä päiväkodissa oli töissä?). Mutta pian siihen karaistuu :) Mukavat illan jatkot!

Sen verran vielä vaivaan teitä, että minkä merkkisiä foolihappo- yms. ravintolisiä te oottekaan popsineet parempien raskautumismahisten toivossa? Ajattelin nimittäin nyt käydä hakemassa jotain sellaisia, kun ei kai niistä haittaakaan voi olla.
Kiitos tiedoista jo etukäteen =)

Kk: Tuhannesti onnea raskaudesta sinulle ja miehellesi!! Satuin lukaisemaan ketjuanne pitkästä aikaa ja olin iloisesti yllättynyt kun luin uutisesi! Nyt paljon onnea matkaan!

Itse kirjoittelin silloin alkuvuodesta ketjuun ja meitä onnisti ensiyrittämällä, joten en kauaa täällä kirjoitellut. Muistan kuitenkin hyvin sinut!

Nyt menossa jo rv 33+3, Huh kyllä jännittää!

Kaikille muillekin plussa onnea!

Toivottaa Anna

Iltaa iltaa...
Keiju, ajattelinkin joo soitella sinne sairaalaan jos ei kutsua tulevan viikon alussa tule. *mahdottoman kärsimätön Pikkutiikeri* Ihan vaan että tietää, milloin on jotain äksöniä luvassa. ;) ja joo, nimenomaan sellaista puikkomallista r-testiä tarkoitin, niin voi pissiä suoraan siihen ilman säätämisiä. Varmaan clearbluen tai apteekin oman hommaan.

Tikrulle myös multa meditatiivisia parantavia aaltoja. *keskittyy kovasti, mutta saa aikaiseksi vain päänsäryn* Toivottavasti paranet pian!

Vitamiini/ravintolisä/foolihappoG: Musta on tullut ihan pilleristi kuluneen kuukauden aikana; syön joka päivä Befoli-nimistä B-vitamiini & foolihappo-valmistetta (foolihappoa 600mikrogrammaa), Tri Tolosen monivitamiinia (jossa tarpeellista sinkkiä) ja sit vielä vehnänalkioöljy-kapseleita (niissä taas esim. jättiannos E-vitamiinia joka tärkeää raskautumisyrityksessä). Mut yleensä olen siis huono syömään mitään vitamiineja, mut yrittänyttä ei laiteta, niin kuin sanonta kuuluu... Jospa nyt hetken jaksais noita vielä napsia.

Ja sitten asiaan... Siis aivan IHME juttu. Tänään kp 24, ja vessassa käydessä veristä/vaaleanpunaista tuhrua... Menkkamaisia särkyjä alamasulla ollut eilen ja tänään, ja nyt tämä aivan uusi ilmiö! Ovis oli siis vasta vko sitten ja mulla luteaalivaihe tähän asti ollut vähintään 13 pv, yleensä lähempänä 16pv, joten täti tuskin ilmoittaa tulostansa vielä. Joten mitä sanotte tytöt, saako alkaa elättelemään toiveita jostain muusta? Koskaan mulla ei siis ole ollut tuollaista vuotoa viikko oviksen jälkeen, särkyjä kylläkin. Huh, helpottipa kertoa jollekin. :) Miehelle en ehkä sano vielä mitään, jottei ala elättelemään toiveita ja harmistu sit kun menkat alkaakin.

Öitä WAB-neidot!