Wish a Baby 28

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riina1981
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heips leidit! Ihanaa päästä taas koneelle! Tää muutaman päivä ilman nettiä tekee musta nykyään ihan sekopään kun oon niin koukussa tähän palstaan ja teidän juttuihin ;)

Voi harmi Pikkutiikeri, että sieltä tulikin täti kylään. Paljon lohdutushaleja sulle ja tsemppiä vaan uudelle kierrokselle! Kyllä se vielä tärppää!

Judylle tosiaan "onnea" menkoista! Täällä tulee aika harvoin onnitella menkoista, tuntuu hassulta ;) Nyt ainakin pääsette taas aloittamaan puhtaalta pöydältä ja toivottavasti se kierto siitä normalisoituu.

Mä ilmoittaudun myös "laiska kohtu" -seuraan! En muista kuka sen termin keksi, mutta diagnoosi kuulostaa uskottavalta ;) On kyllä kiva kuulla, että muillakin on samanlaisia ongelmia ja oireita, kun ei tällaisista tule aina kavereiden kanssa puhuttua. Samoin voin liittyä "kukkiva naama" -kerhoon, sillä täälläkin on finnit alkaneet kukoistaa pillereiden lopetuksen jälkeen enemmän kuin ikinä teinivuosina. Mietin kans tota lääkekuuriasiaa, mutta en lääkärille puhunut mitään kun ajattelin ettei sovi raskausyrityksen kanssa samaan aikaan. Mutta nyt alkoi kiinnostaa, joten Pikkutiikeri, mitä lääkkeitä sait, kauanko niitä pitää syödä ja tiesikö lääkärisi vauvasuunnitelmista?

Ja Sirppanakin alkaa jo muuttua kärsimättömäksi ;) Tervetuloa vaan tänne hermoilemaan! En kyllä ihmettele yhtään, sillä kukapa pystyisi kylmän rauhallisesti odottelemaan loppukiertoa ja sitä ilmestyykö täti kylään vai ei. Varmasti siinä alkaa itse kullakin ajatukset pyörimään vauva-aiheissa ja mieli kehittämään kaikenlaisia oireita.

SEmmoista kysyisin vielä sulta Sirppana kun olet noita lämpöjä mittaillut, että oliko sulla alkukierrosta ihan sama aina se lämpö? Ja ootko miten samaan aikaan aina sen muistanut mitata? Kun mä oon yrittänyt niitä nyt seurata, mutta tulokset on heitelleet yli puoli astetta. Ja ihan alkukierrossa, eli ei voinut vielä olla ovisaika. Ehkä oon elänyt niin epäsäännöllistä elämää nyt kun työvuorotkin on heitelleet illasta aamuun ja miten sattuu. Tuntuu vaan, että pitäis saada varmistus siitä että ovulaatio ylipäätään tapahtuu. Ettei ensin yritetä "turhaan" kuukausikaupalla. (Sanoo Keiju, jonka piti kanssa aloittaa yritys "tulee kun on tullakseen" -asenteella...)

Olis kyllä ihanaa päästä jo siihen odotusaikaan... Vaikka sitten voinkin olla jo toista mieltä, jos on koko ajan pahoinvointia ja väsymystä ;) Mulla on yks kaveri raskaana ja se on niin onnessaan ja voi hyvin, että sitä katsellessa vauvakuume aina kasvaa...

Mutta nyt pitää siirtyä muihin töihin, palaillaan!

Ai niin, kp on 14 joten romantiikkaa on yritetty pitää yllä, vaikka mitään erityisiä ovistuntemuksia ei olekaan ollut. Peitot pöllyämään vaan =)

Olettepa jaksaneet pitkiä juttuja kirjoittaa... Valitettavasti en nyt tänään jaksanut kuin puolihuolimattomasti ne lukea. Täällä ei nimittäin mitään jännättävää: täti saapui eilen, neljä päivää etuajassa =/ Minä ja mieheni emme siis kuulu niihin 75%:iin, jotka onnistuvat saamaan raskauden alulle ensimmäisen puolen vuoden aikana... ='(

Mikähän saa kierron lyhentymään tuolla tavalla muutamalla päivällä? Joitakin kuukausia sitten menkat alkoivat kolme päivää etuajassa, mutta seuraavat kierrot olivat kuitenkin normaalipituisia (28 päivää). Nyt sitten taas neljä päivää etuajassa =o

Heisulivei!

Keiju, ihotautilääkäri mulle tosiaan määräs tuon tetracycliini-antibioottikuurin, mut "lyhyen" sellaisen, eli 50 päivää. Yleensähän varsinaiseen akneen syödään vastaava kuuri 6 kk:n ajan. Ja eihän noita nappuloita tosiaan suositella syötäväksi raskaana ollessa (en kylläkään maininnut lääkärille meidän yrityksestä), mut kun kunnolla perehdyin lääkkeen "haittavaikutukset" osioon, ymmärsin että kys. lääke olisi mahdollisesti vahingollinen sikiölle vasta loppuraskaudessa, koska voi vaikuttaa luuston kehitykseen. Joten "luotan" etten tule seuraavan 1,5 kuukauden aikana raskaaksi (kun se ei ole tähänkään asti onnistunut...), ja jos niin ihanasti silti kävisi, lopettaisin kuurin heti. Oon ymmärtänyt ettei lääkkeetkään vaikuta sikiöön niin kauan, kun sikiöllä on äidistä täysin erillinen verenkierto, eikös?

Voi Peppi, pahoittelut ilkeästä tädistä... =( Se ei sit vaan ymmärrä pysyä poissa, vaikka kuinka heristelis uhkaavasti nyrkkiä sille. Höh. No mutta, tiedän miltä susta tuntuu, täällä lähti just kahdeksas yrityskierto käyntiin, pian yhdeksäs yritys-kk. Mut sinänsä jännittävää ajatella -kun toit noi prosentit esiin- että 90% todennäköisyydellä raskaudun jouluun mennessä! (mitäpä siitä että mies on 2/3 kuukaudesta pois kotoa jouluun asti... =p) Pientä ihmettä odotellessa siis... Mulla kanssa ollut tollaista heittelyä, että välillä jäänyt ihmeen lyhyeksi kierto, vaikka yleensä 32-x päivää. Oon pähkäillyt asian niin, että mulla tapahtuu ovis ehkä useammin oikealta, jolloin kierto aina yli 30pv, ja ovis joskus kp 19-25. Ja sit aina silloin tällöin ovis onkin vasemmalla, "jo" kp 14-17, ja kiertokin lyhyempi, 26-29 päivää. Kaverilla nimittäin todettu ns. "laiska munasarja",joka ovuloi aina vain silloin tällöin, eikä vuoronperään toisen munasarjan kanssa, niin kuin "luonto on alunperin tarkoittanut". (onkohan meidän länsimaalaisten naisten sukuelimet ihan totaalisesti laiskistumassa?) Mut tää siis taaskin taas näitä mun ihan omia lääketieteellisiä pähkäilyjä.;)

Huomenna vuorossa fsh, Lh ja prolaktiini-verikoe. Loppuviikosta sit toivottavasti soittoaika lekurille ja oon taas hitusen verran viisaampi.

Öitä WABilaiset!
-Pikkutiikeri joka nauttii tädin vierailusta vielä muutaman päivän-

No niin, näin maanantain kunniaksi sain aikaiseksi kirjautua tänne oikein virallisesti. Tästä lähtien Keiju onkin sitten Keiju80 (jos siis jaksaa aina kirjautua ;)

Tylsä juttu Peppi, että täti saapui kylään :( Enpä osaa sanoa miksi menkat tulee tuolla tavalla etuajassa, mutta tuo Pikkutiikerin diagnoosi oli taas aika hyvä! Mutta parempi ehkä lyhyt kierto kuin pitkä, niin pääsette nopeammin uudelle yrityskierrokselle. Jaksamista sulle tätipäiviin ja intoa uuteen kierrokseen. Jos 90% pareista saa vauvan alulle vuoden sisällä, niin te ootte jo todella lähellä!! Samoin Pikkutiikeri :)

Ja Pikkutiikeri, en usko että lääkekuuristasi on haittaa mahdolliselle vauvalle ihan alussa, sillä mielestäni sikiö saa ravintonsa ruskuaispussista (tai jostain semmoisesta...) 6. raskausviikolle asti, ja vasta sen jälkeen sillä on yhteinen verenkierto äidin kanssa. Joten siihen mennessä olet varmasti huomannut olevasi raskaana ja voit lopettaa lääkkeet ajoissa. Kerro sitten tehoaako kuuri, jos ehdit syödä sen loppuun!Toivotaan tietysti ettet ehdi ;)

Omaa napaa sen verran, että lisääntyneistä limoista päätellen ovis voisi olla käsillä. Nyt on vaan niin, että mies lähti eilen työreissuun ja palaa vasta tiistai-iltana. Onkohan silloin jo liian myöhäistä? Vai säilyykö sunnuntaiaamun kylvökset siihen asti? Täytyy toivoa parasta.

Onkos kenelläkään jännäystä tiedossa tällä viikolla? ++++tuulia jännäilijöille ja peittojen pöllytystä muille, eli mukavaa alkavaa viikkoa!

Moi!

Hiljaiseloa elellään, mutta laitan itsestäni jotain, ettette vallan unhoita minua poloista =)

Kp7/~30, mieli edelleen maassa mutta pystypäin kuitenkin.

Judylle onnittelut (???) menkoista, täti se vihdoin ja viimein suvaitsi tulla kylään. Nyt uutta yritystä putkeen ja tsemppiä!

Pikkutiikerille tsemit kokeisiin, toivottavasti jotain selviää!

Pepille pahoittelut menkoista, samoin muille joille täti on tullut kylään.

Plussaonnea kaikille!!!

Aika matelee.. :)

Kp 20/30(-32) ja mä en tahdo pysyä housuissani kun odotan vaan että pääsis jo testailemaan.. Lämpöjen mukaan ovis saattoi olla kp14-15, mutta kp 18-19 oli muutamia ihan huomattavia nippailuja alavatsassa ("repäisykivut" kuvaa tosi hyvin) ja nythän mä sitten mietin täällä pienen pääni ihan puhki että oliko ne nippailut vasta se oikee ovis, vai olisko voinut olla jotain kiinnittymiseen liittyvää nipistelyä/vihlontaa (voi, oliskin... *huokaa*)

Simppoja on pidetty siellä melko hyvin odottelemassa, että oli kummin tahansa, niin se onko tärpännyt, selviää vasta sitten kun menkkojen pitäisi ilmaantua.. Eli ei auta kun laittaa jäitä hattuun ja odotella.

Mielikuvitus yrittää väkisin tehdä oireita; nipistelyä, ilmavaivoja, hikoilua (heräsin keskellä yötä hirvittävään hikoiluun), näppylöitä ja väsymystä..

Hyvä että voi täällä käydä purkamassa fiiliksiä kun en viitsi kotona hössöttää, ukollahan menisi hermo alta aikayksikön, kun sillä on niin viileä asenne vaan että "no katsellaan nyt ja tulee jos on tullakseen..." ;)

Nyt on pakko keksiä jotain oikeeta tekemistä ja unohtaa hetkeks nää vauvajutut.. :)

Maanantaita!
Verikokeet (kaikki) on nyt otettu ja torstaina lekurin pitäis soittaa ja kertoa tulokset. Jännittää! Se kylläkin on "vain" tk-lääkäri ja hyvin nuori sellainen, joten oon ottanut ylös mitattujen hormoneiden viitearvot, jotta voin sit räätälöidä itselleni jonkun diagnoosin, ennen kuin päästään/joudutaan varsinaisen lapsettomuuslääkärin vastaanotolle. Ja sehän itse asiassa tapahtuu jo viikon päästä kun mulla on se ssg, herranjestas! Tutkimusta edeltää nimittäin meille molemmille suunnattu haastattelu (kotona pitää täyttää vielä sellaiset esitieto-kaavakkeet), jossa ajattelin esittää kaikki nää meidän koetulokset. Kertokoon viisas lääkäri sit päätelmänsä, miksei meille ole vielä onnistanut tässä vauvaprojektissa.

Keiju, niinhän se "suositus" menee, että joka toinen päivä pitäis kylvöt tehdä, jotta mahdollisuus tärppiin olis mahd. suuri. Ja uskoisin että toi teidän aikaväli on oikein passeli. =) Mua nimenomaan kiinnostais tietää miehen simppojen elinikä, jotta tietäis miten usein noita kylvöjä pitäis tehdä ovisaikoina. Musta kun tuntuu, että mitä enemmän meillä harrastetaan seksiä (vaikkakin "vain" joka 2.pv ovisaikana) niin loppua kohden niitä simppoja ei tunnu enää riittävän? Vai koostuukohan "tavara" aina yhtä monesta siittiöstä, mut nesteen määrä vain vaihtelee? Anteeks ällö puheenaihe, mut tällaisia oon viime aikoina mietiskellyt... (on tytöllä mietiskelynaiheet!!! =p) Valaiskaa mua ihmeessä, jos jollain tietoa tästä!

Kiva kuulla Syysmarja sustakin! Me täällä yritetään pitää ketjua pystyssä, vaikka täytyy myöntää että mäkin kaipaan sun "perjantai-tanssia"... Taustaillut kun oon jo piiiiiitkään. Tuuthan vetäisemään sen tulevana perjantaina, jookos?!

Malttia Sirppana! Aika saattaa madella, mut kuluu kuitenkin. :) Ja toivotaan että ne sun nippailut oli kuin olikin kiinnittymiskipuja. Se on niin hassua, että joka kierron alussa lupaan olla kuvittelematta/liioittelematta kaiken maailman oireita, ja yhtä monen kierron loppupuolella surffaan netissä hakusanalla "raskauden ensioireet" ja mietin miten hyvin mikäkin oire sopii senhetkiseen oloon... Niin tyhmää! Mut en siltikään mahda itselleni mitään...

Nyt lähden tekemään sapuskaa. Olen muutaman päivän talonvahtina paikassa, jossa ei ole tietokonetta saatikka nettiä, joten palaan varmaan vasta to/pe-akselilla seuraanne... Mut pitäkäähän keskustelua yllä, niin on sit paljon luettavaa kun pääsen koneelle seuraavan kerran!

Heippa kaikki! :)

Mikäs homma tää on, kun ei enää ollut viikkoketjua pystyssä? Syysmarja muistaakseni ehdotteli silloin taannoin, että laitettaisiin aina sadasta uusi ketju alulle eli onko nyt se strategia käytössä? Itse kyllä tykkäisin ehkä enemmän viikkoketjuista, kun tulee aika pitkä ketju muuten. Mutta toisaalta on ihan sama, miten pitkäksi ketju venyy. Pääasia, että löydän teidät jostain:)

Keiju, toi teidän tahti kuulostaa erinomaiselta, koska kuten muutkin sanoivat, joka toinen päivä-tahti on kaiketi se suositeltavin:) Eli eiköhän ne kylvöt oo huomiseen asti itämässä oikein hyvin:)

Syysmarja, mukavaa kun piipahdit! Musta olis kiva, jos viettäisit täällä enemmänkin aikaa, olethan kuitenkin sellainen "kulttijäsen" :) Mut ymmärrän kyllä täysin, jos susta tuntuu, et on parempi ottaa etäisyyttä tms. But we're there for U, muista se! :)

Hei, tajusin just, et voin päivittää omalta osaltani meidän ketjun listaa... Hih, tää näyttää PALJON paremmalta:

Tyrni 31 vuotta ei lapsia, yritystä 12/2005
Viivi vm -78, esikoinen haaveissa, yritystä 2/2006
Lilly 31 v. esikoinen haaveissa
Titi vm -83 esikoinen haaveissa
Kk vm -84, toinen lapsi, yritystä 2/2006
Riina vm -81, esikoinen haaveissa, yritystä 11/05
Lumi vm -82, toinen haaveissa (miehelle esikoinen)
Piparminttu-Pipsa vm -83, esikoinen haaveissa, yritys alkaa 12/2006
Riikka vm -78, esikoinen haaveissa, yritystä: "katsotaan-sitten-joskus-mutta-ei-vielä"
Lime vm -82, esikoinen haaveissa, yritystä 5/2006
Sara vm -79, esikoinen haaveissa, yritystä 1/2006
Meiram vm -82, esikoinen haaveissa, yritystä 11/2005
Omppu vm -75, toinen haaveissa
Syysmarja vm -80 esikoinen haaveissa (km 6/06) , yritystä 6/2006
Rinkeli vm-85, esikoinen haaveissa, yritystä 8/2005
Annemaria vm-83 esikoinen haaveissa
Peppi vm -80, yritystä 3/2006, esikoinen haaveissa
Judy vm -82, yritystä 7/2006, esikoinen haaveissa
Sirppana vm -81 ? yritystä 7/2006, esikoinen haaveissa
Keiju vm -80 yritystä 7/2006, esikoinen haaveissa.
Kissimissi ???
Pikkutiikeri vm -80, esikoinen haaveissa, yritystä 12/05
Monsku vm -80 (?), yritystä 8/06, esikoinen haaveissa
Tikru vm -84, yritystä 8/06, esikoinen haaveissa

Ei oo enää yhtään niin epätoivoinen olo, kun tulevaisuudessa pilkottaa valoa:) Mieskin sanoi, että oon ollu rauhallisempi. Tänään kp13 ja edellisen kierron perusteella ovis alkaa olla käsillä. Mies käytti tunnollisesti kumia tänään, mutta nyt se ei tuntunut yhtään pahalta, kun tietää, et jouluna tilanne on jo toinen:)

Nyt koirien kans lenkille. Mukavaa illan jatkoa kaikille wab-siskoille!

Moi kaikille!

Ajattelin kysäistä, että mahtuisinko joukkoonne mukaan...?
Ehkäisyn jätimme pois jo helmikuussa, mutta varsinaista yrittämistä on takana toukokuusta lähtien. Nyt alkaa jotenkin tuntua siltä, että kaipaan keskustelukavereita jotka puhuvat kanssani samaa kieltä. ;) Kierto on ollut epäsäännöllinen, 29-46 välillä, jonka olen nyt onnekseni huomannut, että alkaa pikkuhiljaa tasaantumaan siihen 29:iin. Ovista en ole osannut oikein bongailla, joten nyt ajattelin kokeilla tässä kierrossa ovis-testejä, että saisi edes jotain osviittaa milloin se mahdollisesti tapahtuu.

Olen vuosimallia -78 ja mieheni 79. Esikoinen on haaveissa.

Olisin niiiiiiin onnellinen jos vaan huolitte minut mukaanne.. :-)

Teretulemast joukkoon vaan, toivottelee tällä hetkellä taustaileva Syysmarja!

Pp, kiitokset tsempeistä. enköhän mä jossain vaiheessa taasen tule porukkaan mukaan :)

Päivitetty lista:

Tyrni 31 vuotta ei lapsia, yritystä 12/2005
Viivi vm -78, esikoinen haaveissa, yritystä 2/2006
Lilly 31 v. esikoinen haaveissa
Titi vm -83 esikoinen haaveissa
Kk vm -84, toinen lapsi, yritystä 2/2006
Riina vm -81, esikoinen haaveissa, yritystä 11/05
Lumi vm -81, toinen haaveissa (miehelle esikoinen)
Piparminttu-Pipsa vm -83, esikoinen haaveissa, yritys alkaa 12/2006
Riikka vm -78, esikoinen haaveissa, yritystä: "katsotaan-sitten-joskus-mutta-ei-vielä"
Lime vm -82, esikoinen haaveissa, yritystä 5/2006
Sara vm -79, esikoinen haaveissa, yritystä 1/2006
Meiram vm -82, esikoinen haaveissa, yritystä 11/2005
Omppu vm -75, toinen haaveissa
Syysmarja vm -80 esikoinen haaveissa (km 6/06) , yritystä 6/2006
Rinkeli vm-85, esikoinen haaveissa, yritystä 8/2005
Annemaria vm-83 esikoinen haaveissa
Peppi vm -80, yritystä 3/2006, esikoinen haaveissa
Judy vm -82, yritystä 7/2006, esikoinen haaveissa
Sirppana vm -81 ? yritystä 7/2006, esikoinen haaveissa
Keiju vm -80 yritystä 7/2006, esikoinen haaveissa.
Kissimissi ???
Pikkutiikeri vm -80, esikoinen haaveissa, yritystä 12/05
Monsku vm -80 (?), yritystä 8/06, esikoinen haaveissa
Tikru vm -84, yritystä 8/06, esikoinen haaveissa
Amanda vm-78, yritystä 5/2006, esikoinen haaveissa

Amanda lisätty, Lumin vm vaihdettu, vihdoin ja viimein =)

Tervetuloa vaan joukkoon Amanda!Täällä on kyllä mukava vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa, kun ei aina jaksa miehelle kaikkea vuodattaa ;)

Oli kiva kuulla Syysmarjankin kuulumisia! Ja kiitos Pikkutiikerille ja PP:lle tsemppauksesta! Kyllähän niiden siementen pitäisi yleensä se 2-3 päivää kestää. Mäkin oon miettinyt kyllä sitä, että "tavara" tuntuu vähenevän yrityksen aikana. Mutta kaipa se on jotenkin tutkittu, että sen pitäisi riittää joka toinen päivä -tahdilla, kun lääkäritkin sitä "suosittelevat".

Toivotaan parasta Sirppana, että noi sun oireet olis ollut kiinnittymiskipuja! Tai oviskipuja ainakin :) Mutta hyvä jos on ollut kylvöt itämässä joka tapauksessa. Tänne sitten vaan aikaa tappamaan, kun odottelu hermostuttaa!

Milloinkas Amandalla alkaa jännäilypäivät? Vai ovis-päivääkö sä odottelit? Mäkin aattelin kokeilla ens kierrosta ovistikkuja, JOS ei siis nyt tärppää :) Oon niin hitsin epävarma noiden ovistuntemusten suhteen. Kertokaapas nyt mulle te viisaat tytsyt, että tuleeko oviksen aikana AINA paljon valkovuotoa/limaa? Vai voiko joskus tulla vaan vähemmän ja silti ovulaatio tapahtuu? Nyt on muutamana päivänä tuntunut tulevan vähän enemmän "tavaraa" pikkareihin, mutta joskus on kyllä tullut runsaamminkin. Ja alavatsaa on vähän nipistellyt välillä, joten olen yrittänyt uskotella itselleni näiden olevan ovistuntemuksia. Yyyh, on mullakin ällöt limajutut... Sorry :)

Pikkutiikerille hauskoja talonvahtipäiviä! Järjestetään sulle paljon luettavaa sitten kun palaat. ZAU!

Tulin teitä vaan pikasesti moikkaamaan.
Syysmarja, häntä pystyyn ja paljon haleja!=).
Pp, ihanaa kuulla että oot saanu sovittua ajan, millon alatte yrittää.. Meillähän kävi niin että mies sano et katotaan sitä vauva-asiaa syksyllä/talvella 06/07 ja sit loppupeleissä vauvaa alettiin yrittää jo kesä heinäkuun taitteessa. että näin...

Mulla hirmu huono olo ja oksentelua.. huomenna eka ultra yksityisellä -JEE!
Tsemppiä kaikille ja plussatuulia!

Minttu & Pikkunen 8+3

Laiskottaa, en jaksa käydä kirjautumassa.

Mukavata alkanutta viikkoa, siskot! =)
Mukaan porukkaan vaan, Amanda!

Pp: Hienoa, että otit vauva-aikataulun puheeksi miehen kanssa, kuulostaa tosi hyvältä!!! =) Ja niinkuin sanoit, jouluun ei ole enää kovin pitkä aika! Jeee!!! Nythän sulla on hyvä aika seurata kropan toimintaa jo etukäteen, ei ole sitten niin hankalaa. Kyselit niistä vitskuista ym.: Foolihappoa pitäisi saada riittävästi jo ennen raskautumistakin. Tietty sitä saa, kun syö terveellisesti ja monipuolisesti, mutta mä henk.koht nappaan yhden pikku-tabun joka aamu.

Kiva, Syysmarja kun jaksoit käydä vähän moikkaamassa välillä! Äläkä välitä, välillä saa ja pitää olla surkeallakin mielellä. Eikä me sinua voida kyllä unohtaa, älä edes kuvittele!!! Siitä olen kyllä samaa mieltä, että jos vaan jaksat, niin perjantaitanssit voisit kyllä käydä täällä vetäsemässä, meidän iloksi!! =)

Tänään kävi hassu juttu töissä: Olin jotenkin intoa täynnä ja järjestelin yhteisiä tiloja kahvin valumista odotellessa. Totesin ohimennen, että "sormet syyhyää, pakko vähän siistiä paikkoja, järkkäilin eilen illalla kotonakin". Hyvä työkaveri tuli just paikalle ja totes välittömästi että: "ootkos raskaana?" -aiheuttaa kuulemma kyseistä käytöstä... Naureskelin vaan ja vitsailin jotain. Tämä tietysti nostaa mun toiveita, että josko nyt tästä kierrosta olis meidän vuoro...!!! ;c)

Mulle ilmaantui myös pieni "ongelma" yrityksen suhteen: Ollaan pariin otteeseen reissattu ulkomailla ystävä-pariskunnan kanssa ja nyt tuli puheeksi että josko taas keväällä lähdettäisi johonkin. Innostuin ensin kovasti, hyvä etten samantien marssinut matkatoimistoon varaamaan tikettejä, mutta, mutta... Sitten mietin vähän tarkemmin: valitsemaamme kohteeseen tarvitsee ottaa keltakuumerokotus ja malariaestolääkkeet. Ja nehän ei sovi yksiin raskauden kanssa. Nyt en sitten tiedä mitä tekisin. Jos päätän etten lähde, enkä raskaudu, harmittaa suuresti. Jos päätän lähteä ja raskaudunkin, en antaisi ikinä itselleni anteeksi jos reissu tavalla tai toisella vahingoittaisi vauvaa. Rokotuksen tietty voin ottaa jo heti nyt kun menkat seuraavan kerran alkaa... Toisaalta itseni tuntien: jos lähtisin reissuun raskaana, olisin varmaan koko ajan ihan hepulissa enkä pystyisi nauttimaan olostani. Onneksi tää kyseinen pariskunta tietää meidän yrityksestä, eli ei ainakaan tarvi valehdella jos perutaankin suunnitelmat! Sori tää pitkä selostus, sanokaa mielipiteitä!?

Pikkutiikerille onnea testauksiin, toivottavasti tulokset valottavat tilannetta! =) Muista sitten kertoa meille miten meni!

Tällaista tänään, vielä pitäis tehdä vähän työjuttujakin. Samoin kaverin häät, joissa olen kaasona, lähestyvät uhkaavasti ja moni asia on vielä kesken... pientä stressiä ilmassa.

Kp 17/ 26-27

Hei,

yritän kirjoittaa tätä viestiä kolmatta kertaa, että jos nyt sitten viestini pamahtavat ketjuun niin älkää ihmetelkö, että olenko minä seonnut vai mitä oikein meinaan.

Mulle kävi nk itse jokin aika sitten kirjoitin. Lääkäriaika on lokakuussa ja silloin pitäisi päättää, että alanko syömään hormoneja vai mitä tehdään. Tänään sitten tehtyäni testin se oli PLUSSAA+++++! En oikein tiedä mitä ajatella. Te olette nyt ensimmäiset mieheni lisäksi, jotka tiedätte. JIPPII!

Voi hurja miten ihanaa, Tyrni. Onnea tosi kovasti ja toivotaan uudelle tulokkaalle tehokkaat tarrasukat matkaan. :) Onko jo oireita ilmaantunut, kerro meille kaikki.. *utelias*

Täällä kylvöt jatkuu vaikka ovis on varmasti jo mennyt, mutta tuleehan harjoiteltua.. :-X *nauraa*

Heippa hei! Hurrjasti onnea tyrni1!! upeeta!! Yritin jo aikasemmin kirjotella tänne, mutta eipä tullut näkyviin...=(
Tänään sitten tikutin oviksen(TAAS!?!?)....on tää outoo...ja kun en tosiaan tiedä mikä kiertopäivä menossa kun mulla oli noi tuplamenkat. Normaalin kierron mukaan menkkojen pitäs alkaa tänä lauantaina mut sitten jos lasketaan noista ekstramenkoista ni sit vasta 4.9...mene ja tiedä..täytyy nyt sitten ahkeraan laknoita pöllytellä kerran taas ois ovis...onkohan mun keho ihaan sekasin vai mitä tää on...

Olin tänään kaverin kanssa shoppailemassa ja kummasti jäin hypistelemään vauvan vaatteita ja haavelemaan...mieskin tuntuu innostuvan koko ajan lisää. Hän kun on semmonen että -katsotaan nyt mitä tapahtuu- mutta nyt on alkanut puhumaan että sitten kun meillä on lapsi ym..ei saisi kyllä turhaa edelleenkään intoilla kun sitten jos täti tuleepi kylään tulee vain turhaa pettymystä.

Muuten, kuin moni polttaa/on polttanut? Oletteko lopettaneet/vähentäneet nyt kun on yritystä päällä? Minä poltan ja olen nyt yrittänyt vähentää...parempi mahdollisuus varmaan olisi raskautua jos ei polttaisi ollenkkaan. Kyllähän tuo olisi parasta lopettaa kokonaan kun jokatapauksessa sutten jossakin vaiheessa jos ja kun tulee plussaa niin tupruttelu loppuu kuin seinään.

Tyrni1: oliko sinulla jotakin oireita ennen testaamista?

Paaljooon plussatuulia kaikille!!++++++++

Iltaa,
mulla on nyt parin päivän ajan ollut kova jano, vatsa turvoksissa ja sellaista tosi outoa nippailua vatsassa, nenä tukossa ja hivenen rintojen aristelua. Kuvittelin tuon rintojen aristelun olevan menkkoja edeltävää, mutta aamulla ne olivat kuitenkin erilaiset kuin normaalisti l. ne oli sellaset ns. turpean oloiset. Iltapäivällä myös kuvotti. Mä en tiedä, että onko nämä oireet johtuneet tästä tilanteesta vai olisko niitä ollut muutenkin. Vaikka tosiaan kuvittelin, että nyt sitten ei ennen lääkäriä mitään tapahdu, tuli kuitenkin jotenkin sellainen olo, että mitä jos sittenkin. Paketissa oli kaksi testiä ja tein ne molemmat kun en kerrasta uskonut. Selkeät viivat molemmissa. Herkkyys "normaali 25". Toivon kyllä todella, että tämä masuasukki jaksaisi kasvaa loppuun asti. Keväinen haamu hivenen painaa tuossa taustalla.

Polttanut en ole ikinä.

Kiitos onnitteluista :o) Mä uskon, että saadaan varmasti uusi plussauutisia pian.

Hei Kaikille!
Meikäläinen on pitänyt matalaa profiilia kun ei ole ollut juuri mitään jakamista... Lueskellut olen ahkerasti kuitenkin tietty.

Upeeta Tyrni! Suuresti onnea. Voin vain kuvitella mitkä fiilikset mahtaa olla! Varmasti ihan käsittämätön tunne :)

Jos kierto olisi "normaali", menkkojen pitäisi alkaa torstaina. Eli nyt alkaa olla jännät paikat. Jostain syystä on vain sellainen tosi vahva tunne, että en ole raskaana. Aika mälsä fiilis. Vähän sellainen olo, etten edes jännitä sitä alkavatko menkat, kun olen niin satavarma siitä että niin kuitenkin käy. Mutta ei sitä tiedä; mielialat on vaihdellu viime aikoina siihen malliin, että huomenna saatan olla ihan täpinöissäni taas.

Viivi! Ymmärrän hyvin tuumailusi matkan suhteen. Väkisinkin on viime aikoina tullut eteen paljon asioita, joiden lukkoon lyöminen tuntuu vaikealta, kun ei voi olla yhtään varma mikä on tilanne esim. juuri ensi keväänä. Meilläkin on loppukevääksi New Yorkin reissu suunnitelmissa ja tuntuu hankalalta suunnitella sinne asti, kun ei voi tietää että jos tärppääkin ihmeen kaupalla just nyt... Joten hankala homma, kun teidän matkakohde vielä vaatii rokotuksiakin.

Tikru; minä poltan. Tosin olen vähentänyt ja se on jotenkin automaattisesti vain tapahtunut ilman mitään aktiivista yrittämistä. Luonnollisesti polttaminen loppuu välittömästi jos raskaudun ja syyskuussa minä ja sellainen kymmenen hengen kaveriporukka ollaan aikeissa lopettaa kaikki yhdessä. En ole kauheasti nyt stressannut tuosta polttamisesta vaikka yritys onkin päällä, sillä tässä on niin paljon kaikkea muutakin ajateltavaa... Jos yrittäminen jatkuu pitkään, lopettaisin varmaan, koska se saattaisi auttaa raskautumista. Mutta olen siis joka tapauksessa lopettamassa nyt syyskuussa.

Amandalle tervetuloa!!!

Iloisia ajatuksia kaikille,
Monsku

WAUDE! Olipa ihana uutinen tuo Tyrnin plussa! Aivan mahtava homma, lämpimät onnittelut! :) Milloin sulla on alustava l.a? Varmaan sattuu aikalailla samoille ajoille kun Mintulla ja Helmiinalla ja Henallakin:) Jopas tää meidän ketju alkoi sikiämään. Se ennustaa varmaan hyvää muillekin eli tsemppiä Sirppanalle, Viiville ja muille jännäilijöille!

Pakko painua pehkuihin eli en ehdi kirjoittaa enempää tällä erää. Huomenna sit enemmän...

Hyvää yötä kaikille ja vielä kerran iso onnitteluhali Tyrnille ja pikkuruiselle wab-vauvelille siellä masussa;)

Onnea Tyrni1!!! Näin niitä plussia kuitenkin satelee tasaiseen tahtiin tännekin!

Omasta navasta ei mitään informoitavaa edelleenkään. Kp 17 eikä edelleenkään sen suurempia ovistuntemuksia. Ja perjantaina siis tohtorille. Toivottavasti se ultrais, niin näkis onko o-rintamalla jotain meneillään! Meinaan jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin mulla ne tuntemukset on vahvimmillaan (kivut ja tikkuihin tulee "jotain eloa") kp 18-19...

Kyllä tämä kierto on tuntunut tooooodellaa pitkältä, vaikka omasta mielestäni olen pystynyt ottamaan vähän etäisyyttä asiaan..ehkä se lääkärille pääsy on vähän rauhoittanut mieltä, kun toivoo, että homma lähtis etenemään...

Peukut seuraaville jännäilijöille!! Ja teretulemast uusille minunkin puolestani, tämä on loistoketju! (vaikka itse enimmäkseen taustailenkin, on kiva lukea, miten täällä kannustetaan toisia aivan mielettömällä tsempillä!)

Paljon ONNEA Tyrni1!

Keiju80, mulla on kiertopäivä 3, joten nyt vaan odottelen sitä ovista. Välillä olen ihan selkeästi havainnut oviksen nippailuista ja limaisesta valkovuodosta, mutta esim. viime kierrossa ei mitään.. Jostain lueskelin, että ovista ei välttämättä tapahdu joka kuukausi, tiedä häntä sitten. Osaako joku teistä suositella jotain ovis-testejä?

Viivi, mä ajattelen kanssa kaikkea etukäteen.. kaikkia illanistujaisia ja reissuja, että voinko lähteä, jos olenkin raskaana. Kai sitä vaan pitäisi elää elämää normaalisti eteenpäin, kyllähän asioilla on tapana sitten järjestyä, jos raskaaksi tulee. Mutta minkäs teet, kun sitä kuitenkin ajattelee..

Tikru, minäkin poltan. Itse asiassa viime viikolla päätin, että vähennän hiukan ja tietenkin sitten lopetan heti kun olen raskaana. Parempi kai olisi, että lopettaisi jo nyt, mutta en suoraan sanottuna kestä olla töissä tällä hetkellä, jos en yhtään tupakkaa polta.. :)

Tsemppiä kaikille! Ja jännäilijöille extra tsempit! :-)

Tyrnille super onnittelut!! Tervetuloa toiselle puolelle heti kun olet valmis siihen.
Ja terkut kaikille tutuille ja tuntemattomille haaveilijoille. Täällä Hena ja rv 9. Kaikki hyvin, kerroin eilen töissä ja ottivat uutisen todella hyvin vastaan. Myös sukulaisia on tiedotettu postikortein ja onnitteluja on satanut.

Voi onnea Tyrni!!! Ihanaa, kun muitakin "pitkämatkalaisia" raskautuu..! Teillä taisi käydä samalla tavalla kuin meilläkin. Oltiin valmiiksi katottu paikkoja jatkotutkimuksia varten. Ja sitten se plussa tuli! Taisi nuo heinäkuun helteet olla sopivat. Olittekos te missään matkoilla..? ;) Kun täällä niin monta tuliaista on tullut!

Täällä olo on aika karmaiseva, mutta pönttöä ei ole ainakaan vielä tarvinnut halailla...

Helmiina + Kreikan tuliainen 6+4

Tyrnille onittelut! Hienoa kun plussajuna tuli taas kuvioihin.. Eikös se ota aina muutaman kerrallaan mukaansa? =).

Tyrni, siirry tuonne plussapuolelle kun jaksat.. Kaikille iloa!

Minttu + Italian tuliainen 8+4