Wish a Baby 36

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Viivi-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Terve vaan ja morjensta, täällähän minä! :)

Eilen olin koko illan nuuskimassa ja halimassa kaverin vauvaa (5 vko)! Oih ja voihhh!! Se oli niiiin ihana ja suloinen, (vaikka välillä karjuikin aika kovaa kun ei saanut heti ruokaa). :´) Tuo riittänee jo syyksi olla ehtimättä Elleihin? ;)

Ompulle vielä kerran kauhiasti onnea!!! Ihanaa, nyt sulla on jo ultra ja neuvola varattuina! Joko se sun mies alkaa innostua pikkukakkosesta? :) Taustaile ihmeessä ja kirjottele myös! *nykii kamua hihasta pyytäen muistamaan meitäkin*

Pp: Kuulosti rankalta sun päivä! Koita jaksaa huominenkin, onneks nyt tiedät mihin meet ja mitä siellä odottaa, niin pystyt vähän jo etukäteen valmistautumaan. Laita niille kauhukakaroille luu kurkkuun!! ;)
Hurjaa kyllä, miten vielä vaikka 20 vuotta sitten (siis kun me oltiin alakoululaisia) oppilaat kunnioitti opettajaa (ja muitakin aikuisia) ihan eri tavalla kuin nykyään. Tässä asiassa mun mielestä kehitys on kyllä mennyt taaksepäin!

Ja sitten uusi romaani aiheesta ).(
Mä olin siis tänään siellä tk-lääkärillä. Tavallaan ihan positiivinen kokemus, mutta... Lääkäri oli nuori, varmaan mun ikäinen, eikä siis kovinkaan kokenut. Kyseli ensin kaikkea ja oli tosi mukava; juteltiin aika luontevasti. Sitten tuli aika kurkistaa sisuksiin...ei oikein onnistunut. Mä jännitän jostain syystä aina, väkisinkin. Se lääkäri pelästy kun vähän sävähdin inhottavaa tuntemusta, eikä halunnut jatkaa kun pelkäsi satuttavansa. Lähti etsimään jotain toisenlaista työkalua, muttei löytänyt. Yritti vielä muttei onnistunut. Eikä onnistunut painelemalla löytämään kohtuakaan... (Vaikka kyllä mulla se edellisellä gynekäynnillä oli!) Lääkäri oli sitä mieltä, että 10 päivän l-vaihe ei olis liian lyhyt kuitenkaan. Eikä siis edes maininnut mitään tabuja.
Kp 21 pitää mennä viemään pissanäyte ja otattamaan verikokeita. Josko niistä sitten selviäisi jotain. Laitettiin myös lähete naistentautien polille.

Että tällasta täällä. Nyt iltapalalle ja lepäämään! :) Kp 12

Iltaa!

Mukava ensinnäkin, että vaikka Viivin lääkäri oli vissii vähä kokematon niin sait kuitenkin asioita rullamaan:) Lähetteenkin sait, hyvä jyttu!

Oon muuten jo alkuillasta kirjottanut pitkästi ja sitte ku meinasin lähettää niin koko sivusto vetäs valkoseks ja kone jäi raksuttaa, joten ei oo näköjä m un tekstit tullu:( Nää tökkii niiiiiiiin paljon nää sivustot.

Oli vaikka mitä kommentoitavaakin, mutta nyt on on kiirusta. Eikös nyt kuitenki pitäis olla aika montakin tai siis ainakin pari jännääjää ihan tässä lähipäivänä? Tulkaas ilmotteleen.

Ai niin plakko kommentoida PP:n päivää, että sä tunnuit selviytyvän hyvin. Mä olisin tollasen päivän jälkeen jo suljetulla parantelee hermoromahdusta.Kuinkas vanhoja lapsia muute opetat?

Omanapa: kp27/28-32, Mähä on jo vähän menkkakipee, että taitaa täti tulla hetkenä minä hyvänsä. Mulla alkoi tänään kahde viikon loma ja pe lähdetään etelän lämpöön miehen kanssa:) Taitaa täti kurvata paikalle just sillo:(

Ilmotelkaahan jännääjät missä mennään? :) Ja mä tilaisin vielä ketjun täyteen plussia, niin että kun tuun reissusta, niin voin vaan lukee sivukaupalla teidän plussauutisia, joohan? :)

Pikainen ilmoittautuminen vaan näin aamutuimaan. =)

Mikäs on tilanne meidän jännääjillä? Tulkaapa kertomaan! ++++++

Thelma pääsee lomalle ja vielä lämpimään! Vähänkö olen kade... Oikein ihanaa ja hedelmällistä reissua (tässä ketjussahan on saatu jo muutama ulkomaan "tuliainen"...) toivotan jo nyt, jos en ehdi enää huomenna langoille.

Viivi, hyvä että asiat lähti etenemään, vaikkei lääkärikäynti mennytkään ihan nappiin. Ommpukin uskalsi varata neuvolan, hieno juttu.

ON: Kp *laskee kalenterista* 26. Tätiä ei vieläkään kuulu, mutta eiköhän se viikonlopuksi pyrähdä paikalle. Mitään ennakoivia oireita ei tosin vielä ole.

Tästä viestistä tuli vähän töksähtelevä, pahoittelut siitä. Kommentoitavaa olisi vaikka miten paljon mutta nyt ei ehdi. Kivaa torstaita kaikille! =)

Leppoisaa Torstai päivää!

Kuinkas täällä kaikilla?
Mulla loma loppui ja takaisin töihin, huoh. eipä ois millään viitsinyt tulla. Viimeyönä näin ihan painajaista töistä :D Tänne tuli kamalasti jotain tyyppejä ja ne otti kaikki täältä panttivangeiksi... huih, oli pelottavaa. Muutenkin taas kerran olen nähnyt kamalasti unia, toissa yönä olin taas kerran synnyttämässä. Makasin sairaalan lattialla, ja tuskailin kun polttaa vatsaa. Silti koitin kaikin keinoin pitää lasta vielä sisällä...hmm...

Oon tässä muutenkin sekoillut kp'n suhteen, elikkäs nythän mennään jo kp31, tänään en lämpöjä ole mitannut, joten en sitten tiedä mitä on odotettavissa. Eilen lämmöt oli vielä siinä 37 hujakoilla. Ei kyllä mitään varsinaisia menkka oiretakaan (vieläkään) ole, että näkeepä nyt sitten. Varautunut kyllä olen (rätti takapuolessa vaapottaa hän täällä menemään, ihan kaiken varalta....)
Laskeskelin tässä kans just, että jos tänään täti saapuis, niin se lääkäri ois sitten just kp14... elikkäs ois mahkuja että se näkis oviksen siellä sitten, jos nyt ultraa.

Kamalan omanapaista tämä mun teksti kyllä nyt... muttakun väkisinkin toivoo taas... niin ihmeellinen tuo ihmisen mieli kyllä! Pakko aina kiivetä mahdollisimman korkealle, että varmasti käy kipeää kun tipahtaa.

Thelmalle ihanaa lomaa toivottelen myös!! Nauti lämmöstä ja vapaasta :)

Nyt on Viivilläkin lääkäri käynti takana... Varmaan toi lisää uskoa hommaan kun asiat lähtee pikkuhiljaa etenemään.

Ompun oireita tässä odotellaan sitten :) Sun pitää kaikki nipistykset käydä aina raportoimassa :)

Ketäs muita tässä nyt jännätään... jäi tuonne toiselle sivulle ja hataralla päällä kun ei muista!!!

Hipsikääs kaikki nyt linjoille, ja tehdään tästä ihan super aktiivinen torstai päivä täällä, joohan :):):)

duppaduu...*lauleskelen hyvin epävireisesti*

(ihan vähän meinaa olla tylsää *kuiskaa*)

Niin, piti tulla vielä lisäämään omia fiiliksiä :D

Unohdin jo tuossa aamullisen kokemuksen. Elikkäs aamulla olin menossa postiin hakemaan lähetystä, ja yht'äkkiä tuli joku haju nenään, ja pala nousi kurkkuun. siinä olin sitten postin jonossa nieleskelin ja yökkäytti ja nieleskelin ja yökkäytti, lopulta oli pakko lähtä sieltä pois lähimpään vessaan, kun olin jo ihan varma että laatotan uusiksi sen postin lattian. Pääsinkin vessaan ja eipä tuolta sitten mitään tullu. Ja olokin helpottanut sitten. Se oli se joku haju siellä postissa... tai ehkä viereisestä ravintolasta... en tiedä.
Muuten olisi ollut maailman inhottavin fiilis, muttakun toivoo että on raskaana, niin tuollainenkin olo on ihan positiivinen :)

-ainiin, se lähetys on vieläkin hakematta... pitää varmaan kohta ottaa uusiksi...

Heippa hei tältäkin suunnalta!

Mä en kestä noita ovistikkuja!! Ne on ihan käsittämättömiä! *pui nyrkkiä ja pudistelee päätään turhautuneena*. Tikuttelin taas ja tuloksena haalea viiva. Oon nyt neljä kertaa tikutellut ja tulokset ovat seuraavat: la-iltapäivä todella haalean haalea viiru, su-ilta heikko viiva, ti-aamu selvä viiva, mutta silti kontrolliviivaa selvästi haaleampi, ja nyt to-aamuna selvä viiva, mutta mielestäni tiistain viivaa heikompi. Eli onkohan ovis ollut nyt tiistain ja torstain välissä? Eilen tosiaan unohtui tuo tikuttelu.. Vai miten kauan etukäteen noi tikut voi näyttää haamua? Niitä limoja oli siis eniten sunnuntaina, mutta lämmöt ei sitten nousseet, joten en usko oviksen olleen silloin. Nyt kyllä taas vannon etten enää testaile, ellei ala limoja tai muuta merkkiä tuntumaan! Menee ihan pieni pää sekaisin, kun on niin epäselviä tuloksia :)

PP:llä kuulosti eilinen aika hurjalta! *tsemppihali* Nuo päivän tai parin sijaisuudet vieraassa luokassa on kyllä pahimpia. Siinä ei opi kunnolla edes oppilaiden nimiä (paitsi ehkä ne pahimmat ;) ), ja muutenkin kaikki on ihan kaaosta kun ei oikein tiedä mitä missäkin aineessa opettaisi. Eihän tuo muuten ollut se sun tuleva oma luokka...? Hyvä kuitenkin, kun pidit tiukan linjan, pistit riehujat reksin puheille ja soittelit kotiin! Niin sitä pitää! Minäkin olen noita lyhyitä sijaisuuksia tehnyt, ja jonkun raskaan päivän jälkeen sitä kyllä miettii, että onko open työ todella näin kamalaa ja raskasta, että miten sitä sitten jaksaa kokopäiväisesti. Mutta täytyy vaan yrittää lohduttautua ajatuksella, että oman luokan kanssa on ihan eri juttu =) Olen kyllä samaa mieltä kuin Viivi, että nykylapsilla ei ole sellaista auktoriteetin kunnioitusta ja pelkoa kuin ennen. Jotkut hyppivät ihan silmille. Mutta summa summarum, kuulosti kuitenkin siltä, että pärjäsit oikein hyvin PP! Toivottavasti tämä päivä on sujunut jo helpommin :)

Viivin lääkärikäynti on sitten takana. Kurja juttu, että lääkäri oli vähän kokematon, eikä saanut sisätutkimusta oikein tehtyä. Se on kyllä aika inha kokemus jonkun kokemattoman yleislääkärin tekemänä.. :/ Luultavasti sulla kuitenkin on kohtu ja munasarjat ihan reilassa, jos kerran edellisellä gynekäynnilläkin olivat ;) Hyvä kuitenkin, kun sait lähetteen eteenpäin ja pääset labranäytteitäkin antamaan! Mitä kokeita niistä muuten tehdään, jos saan udella? Tuosta on hyvä jatkaa eteenpäin =)

Oi Thelma, ihanaa varmaan päästä etelän lomalle!! Just näihin aikoihin on mun mielestä paras aika suunnata etelän lämpöön, kun täällä on niin pimeää eikä ole vielä kunnolla luntakaan. Mutta hui sentään, sulla alkaa loma sitten piinaavan jännityksen merkeissä! Toivotaan, ettei täti pölähdä paikalle - kahdestakin syystä :) Me joudutaankin nyt odottelemaan pitkään sun kuulumisia, mutta toivottavasti tuot plussauutisia lomatuliaisina! Rentouttavaa matkaa!

Meiramille myös hirmuisesti ++++tuulia, oikein kunnon myrskytuulta!! Jospa nyt tärppäisi... *toivoo kovasti kamulle plussaa*. Mitäs niille tuhruille kuuluu? Loppuiko ne jo? (vai olitkos se sinä joka kirjoitti tuhruista muutama päivä sitten?) Jos loppui, niin sehän olis aikas hyvä merkki se =)

Omppukin sai sitten neuvolan varattua. Ja kävi hyvä tuuri, kun puhelimessa sattuikin olemaan joku tuntematon tyyppi. Saat vielä hetken salailla ;)

Ja hei, Riikka pääsi linjoille, vaikka ei ollutkaan liputuspäivä ;) Vieläkös sun työt jatkuu?

Entä mikäs on Riinan tilanne? Kuulosti niin jännältä!!

Taidan lähteä tästä syömään lounasta, kun tuli nälkä tämän romaanin kirjoittamisen aikana! No, kannoin ainakin korteni kekoon tuon Meiramin toiveen suhteen "tehdään tästä ihan super aktiivinen torstai". Se passaa =)

Keiju, juu, ne tuhrut oli vain silloin yhtenä päivänä, ja niistäkään mitään ei tullut siteeseen asti. Että ihan vain sillon aamupissan yhteydessä...

Niin Riina! Missä Riina on? Tahtoisi myös kuulla tilannerapottia...

Meirami, nyt mua alkoi tosissaan jänskättämään sun puolesta!! bd bd bd sinne!!

Hih, en mennytkään vielä syömään, vaan kävin dyykkaamassa vessan roskista sen tiistaisen ovistikun. Siinä näkyy vielä viivan samanlaisina kuin silloin (ai miten niin testitulosta ei saisi tulkita enää 30 min jälkeen?!?), ja on tuo tämänaamuinen selvästi heikompi. Plääh. Ota noista nyt sitten selvää!

Oiskohan se ovis sitten ollut Keiju sulla eilen, jos nyt on vaalenemaan päin.
Muistankohan lukeneeni jostain, että jos o- limaa tulee useampana päivänä, niin O todennäköisesti ajoittuis viimeiseen limapäivään.... saatan kyllä olla väärässäkin, mutta noin oisin mä sen käsittäny...

Meirami se oli taas unen nähnyt ja pakko kertoa omastani. Meidän poika oli kadonnut jonnekin, ja sitä siis kauhun sekaisin tuntein metsästettiin..taisin herätä, ennen kuin löytyi. Ihan hirvee tunne kyllä, enkä nyt enää onneks enempää muista unesta, mutta siinä oli kyl ihan ihme elementtejä. Ja aamulla sitte heti työkaveri soitti, että on p*skataudissa. Ihan kiva, varsinkin kun on useana päivänä käynyt mua tässä tuuraamassa lounastauon ajan..ei olis niin väliks tulla se tauti.. :/ *heilui tolupullon kanssa ympäri työhuonetta aamulla*

Viivillä lääkärireissu takana. Mäkään en sit yhtään pidä sisätutkimuksista. Jos muuten onkin löysät paikat, niin miks aina tutkimustilanteessa tekee niin tiukkaa??! No mut toivotaan tosiaan, että labrasta tulis selkeitä vastauksia.

Mäkin tarjoisin Keijulle sitä ovista eiliselle, siis jos tikkujen perusteella pitäis sanoa.

Ja Meirami, ihan oikeesti, nyt vaikuttaa kyllä hyvältä! Onkos testit aseteltu valmiiks jo riviin ;) Entä Riina, huhuu...?? bd Ja Riikallakin jännäilypäivät edessä! Kuinka onkin nyt niin monta jännättävää, kivaa!!!

Pakko nostaa hattua kaikille teille opettajille, nyt varsinkin sit PP:lle! Musta ei ikinä olis tohon. En muutenkaan hirveesti jaksa nuorisoa kuunnella (kun ite olenkin niiiin vanha jo!).

Kävinkin eilen tuolla toisella puolella tunnustamassa, että tein illalla viidennen testin ja nyt se oli kyllä ihan vahva jo. Enkä siis muuten olis noita tehtaillut, mutta kun sattui olemaan sellanen sikspäkki kaapissa.. No, viimisen annoin sit eilen naapurille, että eipä tarvinne testata enää :)

Ja edelleen; mun posket on niiiin kuumat että! Tänään on vähän nipistellyt rintamusta (tai sitte taas joku kaarituki tunkee ulos) ja muutenkin vähän sellanen hoo-olo. Kunhan ei nyt olis se paskatauti tulossa...bd! Haukotuttaakin ihan sikana, ja yks mun ihailija (joo, ihan oikeesti!) kävi tossa asiakkaana, niin se ihmetteli, et mitä mä oikein haukottelen ja olen ihan omituisen näkönen :) Teki mieli kertoo sille, mut mitäs hittoo se sille kuuluu.

Saiskohan kahvia kohta.... *pääse tästä taas mihinkään, kun ei kukaan tule päästämään MURRR*

Leppoisaa päivän jatkoa. Mulla on vielä kaks palaveria ja sitte illalla kampaaja, jippii!

Thelmalle hauskaa matkaa ja toivotaan, että olis hauskoja uutisia myös, kun palaat takaisin!

Täällä taas...

Kuulostaa ahdistavalle Ompun uni. Onneksi ne on kuitenkin vain unia. Laitatkos ihan väriä hiuksiin, vai käytkö vain leikkauttamassa? Rentouttavaa kampaamo käyntiä :)
En ole suunnitellut testaavani. Vaikka toivonkin kovasti että tässä nyt jotain ois, niin en kuitenkaan usko. Joten lykkään sitä testin tekoa ihan viimeiseen asti. Ja oikeestaan tähän testaamattomuuteen vaikuttaa sellainen juttu myös, että kp23 tai 24, en nyt millään muista kumpi se oli, niin tein jo yhden nega testin.... *punastuu*
se oli clear blue, eli eikös se ole aika herkkäkin... niin siihen ei tullut plussaa. ihan vain se miinus merkki ja ihan mini pätkä viivaa ylöspäin, ja sekään ei ollut keskellä. Ja vaikka kuinka tihrusti,niin se pystyviivan pätkä ei jatkunu siitä sitten mihinkään suuntaan, edes haamuna.
Niin nyt sitten vain odotan :D

Anteeksi ihan kamalasti tämä oma napaisuuteni taas :(

Taitaa olla Omppu ihan onnesta sekaisin kun mua aikoo jännätä! =D Ei se mitään. Se vaan olisi jymy-yllätysten jymy-yllätys jos meikäläinen plussaisi. Sen verran tunnollisesti on noita kortonkeja käytetty... =D =D

Joo, työt jatkuu edelleen. Olen tässä soitellut pariin potentiaaliseen oman alan paikkaan. Ja vähänkö on rasittavaa kun vihdoin saa selville sen oikean henkilön keneltä kysyä, se ei vastaa tai on sairaana. Mutta katsotaan nyt tuottaako ahkera soittelut tulosta vai ei. Yritys ainakin on kova. =)

Minäkin nostan hattua kaikille opettajille. On se sen verran rankkaa touhua (Vaikka joka paikassa aina tietämättömät sanoo että mitä ne opet valittaa, tekee lyhyttä päivää ja on pitkät lomat jne jne.). Yksi ystäväni on luokanope, ja sellaisen käsityksen olen saanut, että koko ajan pitää olla läsnä ja antaa itsestään tosi paljon. Ja luovuuttakin se homma vaatii. Minusta ei ikinä olisi siihen.

Meirami, älä luovu toivosta. Uusintatestiä kehiin vaan sitten kun et enää jaksa odottaa... bd bd Riina, huhuu! Oletko testannut?

Päivänjatkoja!

Täällä minä taas pyörin...
Jään vielä tekeen työkaverin vuoron perään, elikkäs pitkä päivä. Kulta lupas noin tunnun päästä tuoda ruokaa mulle tänne :) onkin jo kamala nälkä, kun en ollenkaan varautunut pitkään vuoroon. Mutta on se muru vaan niin ihana :)

Toivon Riikka kuitenkin teille sitä jymy yllätysten jymy yllätystä :)

Toivottavasti PP'llä on ollut mukavampi päivä töissä. *rutistus*

Ja taas hetkeksi näyttään siltä, kuin tekis töitä....

Nonnniiin, nyt rupee oleen suurin osa pakattuna. Hain justiinsa minigrip pusseja koska ku meikit ottaa mukaa käsimatkatavaroihin ni tän uuden säännön mukaan ripsarikin on nestemäistä ja kaikki sellanen pitää pakata max litran uudelleen suljettavaan läpinäkyvään pussiin, että silleen. Kiitos kaikille lomatoivotuksista. Vitsit, että on jo perhosia mahassa, huhhu. Taksi tulee 10 vailla 4 aamulla, joten mä en varmaan nuku sekuntiakaan:D

Meiramille hurjasti tsemppiä ja peukutuksia. Mä oon saletti että saat vielä tässä kierrossa plussan tikkuun:) Oli kuules tuolla toisessaki ketjussa yks joka teki ekana negan vielä myöhemmin kierrossa kun sä ja sai sitte lopuksi kuitenkin plussan. Että ei se ole vielä sanottu, ettet plussais:)

Kuinkas muut jännääjät???

Keijulla epäselvyyttä ovisplussan kanssa. Toivottavasti se nyt pärähtää tikkuun!!!

Kamalan pelottavia unia te ootte nähny! Ite en nää juuri koskaan unia, mikä on kyllä toisaalta vähän tylsääkin.

Yhdyn kyllä edellisiin kommentteihin nykyajan kakaroista. Aivan uskomattomia, ei mitää kunnioitusta vanhempia ihmisiä kohtaan. Ja sit niille ei sais mitää sanoa, eikä ojentaa. Ilmankos moni on aivan kauhukakara. Tsemppiä vaan PP:lle töihin. Kyllä se siitä lähtee kun koulu ja oppilaat tulee tutuiksi!

Riikalle onnea työnhakuun. Ei sitä tiedä, vaikka olis sulla uutisia uudesta työpaikasta kun tuun reissusta!

Ompulla vaan plussa vahvistuu ja on kunnon oireitakin, ihanaa:)

Omanapa: nyt siis kp 29/28-32 ja maha oli eilen tosiaan vähä kipee, mutta ei enää eikä muitakaa oireita, ei suuntaan, eikä toiseen. Jaa...yks tietty mikä voi jotain kertoo tädin tulosta on, että mulla on kokoajan sikakuuma. Jotenkin sellanen kuumeine olo ja lämmöt vielä kyllä korkeella, mut saattavat tipahtaa piankin. Yhtään ei muuten oo kipee olo, mut kokoajan siis kuuma ja posket helottaa. Laitan kyllä huomenna rätin housuihin, ettei täti koneessa pääse yllättämään. Ei olis järin mukavaa.

Nyt pitää taasen hetkeksi mennä. Ukko valittaa vieressä, että kirjotanko jotain romaania:D

Plussatuulia!!!!

Moi taas, en ole ehtinyt tänne moneen päivään. Paljon oli luettavaa, eikä paljon jäänyt mieleen, lieneekö väsymyksen syytä...

G: Joulugallup joka tapauksessa jäi mieleen. Olen ehdottomasti jouluihminen minäkin, en mikään mieletön järjestelijä tai koristelija, mutta fiilistelijä. Tykkään antaa lahjoja ja niiden miettimiseen, ostamiseen ja joskus tekemiseenkin käytän aikaa. Kynttilöitä polttelen, glögiä lipittelen ja leivon joululeivonnaisia. Odotus on tosiaan parasta.

Kiitos niille, jotka jaksoitte kommentoida mun lämpöasiaa! Kiva kun on muitakin, jotka samaan aikaan mittailee, niin voidaan yrittää jakaa kokemuksia.
Mun informaatio siitä, miltä käyrän "pitäisi" näyttää, on tällaisilta sivuilta:

www.hedelmallisyys.fi. (Huoli/Hedelmällisyyden arvioiminen/Ruumiinlämpö)

Siellä oli esimerkkikäyrä tyypillisestä oikeaan aikaan ovuloivasta kierrosta, ja sitten sellaisesta jossa ongelmia. Näihin siis yritän verrata omaa käyrääni, ja yrittää päätellä kumpaa muistuttaa enemmän, enkä oikein pääse selvyyteen...

Nyt on kp 22/27-28, ja viime päivien lukemat on olleet 36,6 ja 36,8. Eli onhan se lämpö nyt noussut alkukiertoon verrattuna, mutta ovulaatiota ajatellen kyllä hiukan liian myöhään.

Sokerittoman dietin vaikutuksesta raskautumiseen joku kyseli. Tästä on ollut ketjussa juttua joskus viime keväänä, en oikein muista kuinka se meni, mutta johonkin tiettyyn ongelmaan se auttoi, joidenkin naisten munasarjat ei "tykkää" sokerista tms. Alkukesästä yritin olla syömättä sokeria ihan vaan kokeillakseni, mutta se oli kesäaikaan kaikkien jätskien ja piknikkien ja muurinpohjalettukestien takia liian vaikeaa. En kyllä syö kamalasti makeaa muutenkaan. Tuolloin keväällä huomasin, että sokeria on ihan tavallisissa ruokatuotteissakin, joista ei ikinä tulisi ajatelleeksi. Eli täydellinen sokrun välttäminen on aika vaikeaa, mutta ei kai vähentäminen mitään haittaa ainakaan. Innostuuko joku muu vähentämään sokeria?

Tsempit kaikille tasapuolisesti, ovisten bongauksiin, plussatesteihin ja työssä jaksamiseen!

Limee ilmoittautuu taas vahvuuksiin..

Siitä onkin jo tosi tosi pitkä, kun olen tänne viimeksi kirjoitellut. Kiirettä on pitänyt, enkä ole kerinnyt edes lukemaan teidän juttujanne. Nyt selailin edellisestä ketujusta lähtien kirjoituksenne jotenkin läpi ja paljon niitä taas oli kertynyt.

Ensinnäkin ONNITTELUT OMPULLE!!! Ihanaa, kun joku saa plussan!!

Ja sitten tervetulo toivotukset uusille!!

Edelleen täällä ollaan tulisilla hiilillä. Ensinnäkin edelleen odotellaan appiukon isoa leikkausta ja lisäksi täällä odotellaan myös tätiä hetkenä minä hyvänsä. Nyt kp 24/25. Testin kävin päivällä ostamassa varastoon, jotenkin vaan tuli sellainen olo, että vois hakea sen jo varumuuden vuoksi jospa sitä tällä kierrolla tarvittaisiin. Jotenkin tämä on ollut tuntemuksiltaan kovin erilainen kierto kuin normaalist, vielä kuitenkin yritän pystyä olla testaamatta.

Kuinkas Meirami ja Riina?? Mikä tilanne? Joko ootte testanneet??

Oi kuinka kiva kun Lime täällä taas :) ja sullakin jännät ajat menossa!! Mä en ole edes hakenu enää testejä, kun tiedän että en vois olla testaamatta jos sellasen hommais... siihen loppuis mun itsekuri täysin :)

Mäkään tuota sokerittomuutta osaa kummemmin selittää... oisko sillä ollu jotain tekemistä ainakin moni rakkulaisuuden kanssa... äh, en kyllä yhtään muista!

Ja Thelman matka vain lähestyy ja lähestyy.... kohta jo lentelet tuolla ylhäällä :) Koitahan vähän kuitenkin nukkua yöllä, mä en ainakaan pysty nukkumaan lentokoneessa... Onko teillä suora lento?

tuun ihan äkkii vaan kysymään, olen mun vanhempien koneella, meijän kone huollossa...:) nyt tuli ajatus...että onkohan tuo 17mm munasolu sitten liian pieni hedelmöitykseen vai onkohan se voinut vielä kasvaa....nyt tuntuu taas aika epätodennäköseltä, mutta...odotellaan...!
meiramillahan oikein lupaavaa!! ++++++++

Nyt täytyypi taas mennä! toivottavasti sais koneen huomenna!!

moikkelis!

ainiin muuten, lämmöt tosi koholla 37.2-3...ei kuiteskaan kipee olo tai muuten...kumpa tää olisi sitä jotain suurta...:)

tuun ihan äkkii vaan kysymään, olen mun vanhempien koneella, meijän kone huollossa...:) nyt tuli ajatus...että onkohan tuo 17mm munasolu sitten liian pieni hedelmöitykseen vai onkohan se voinut vielä kasvaa....nyt tuntuu taas aika epätodennäköseltä, mutta...odotellaan...!
meiramillahan oikein lupaavaa!! ++++++++

Nyt täytyypi taas mennä! toivottavasti sais koneen huomenna!!

moikkelis!

ainiin muuten, lämmöt tosi koholla 37.2-3...ei kuiteskaan kipee olo tai muuten...kumpa tää olisi sitä jotain suurta...:)

Jaahas, limelläkin jännät paikat! Lähettelen teille plussasäteitä tuolta taivaalta aamuyöllä ku lennän melkein suomen halki! (en oo kyl lentoreittii kattonut, mut luulisin) :) Niitte on PAKKO tehota! Ja sitte viikon päästä tuun vaan lukasee niiden vaikutuksen ja ihasteleen, kun kaikki on plussanneet!

Minä siitä sokerittomuudesta kyselin. Taitaa kyllä olla niin, että musta ei siihen ole, siis täydellisen sokerittomaan ruokavalioon. Jos se nyt siis johonkin vaikuttaa.

Joo, takstin tuloon on alle 9 tuntia!!! On siis suora lento, että ei tarvi sinne etelä-suomeen matkustaa ekana. Mä kuolen jännitykseen! En nuku kyllä silmänräpäystäkään, veikkaisin. Ja yleensä en saa koneessa nukuttua. Mutta meen sitten altaalle heti torkkumaan ja otan vaikka siiderin ja rentoudun.....hmmmmm... pitäkäähän peukkuja, että aurinko paistaa!!:)

Ja taasen toivottelen plussatuulia, vaikka kyl varmaan oon koko yön koneella, jos en saa nukuttua:D

Tikru kerkes ensin! Mä luulisin, että eiköhän se munasolu oo mahdollisesti vielä kasvanut ja lämmötkin lupaa hyvää:) Tuosta koosta, et jos se oli 17mm niin en osaa valitettavasti sanoo, et onko se soppelin kokonen! Mutta plussatuulia sinnekin!

Hiphei!

Olittepas kirjoitelleet paljon! :) Mukavaa!

Meiramille ja Limeelle tosi kovasti peukkuja! :) Saataispa pian taas plussia tähän ketjuun! Muistakaakin heti infota meitä, kunhan olette testanneet. ja edelleen en voi kun ihmetellä, miten teillä riittää itsekuri tyytyä vain katselemaan niitä testejä siellä hyllyssä;)

Thelmalle oikein oikein oikein rentouttavaa matkaa!:) Ottakaahan ilo irti reissusta! Ja tähän ketjuunhan saatiin kesällä monta matkatuliais-plussaa, et jospa vaikka teilläkin...:) Tai mistäs sen tietää, vaikka saisit venata tätskää koko loman eikä sitä kuuluisi... ;) Ja sillonhan sulla olis plussauutisia tuliaisina:) bd bd bd!

Viiville pahoittelut epämääräisestä tk-käynnistä! Sait onneks ne lähetteet sun muut kuntoon eli siltä osinhan se meni hyvin:) Harmi vain, kun satuit sellasen kokemattoman pakeille. Toivottavasti asiat kuitenkin rullaa hyvin eteenpäin ja saatte selvyyttä asioihin!:)

Sara, tuo sun antama linkkivinkki kuulosti hyvältä! Pitääpä käydä tsekkaamassa tarkemmin! Onnea sulle tulkintoihin, toivottavasti sun kierto olis kuitenkin mahdollisimman lähellä sitä hedelmällistä kiertoa:)

Riikka, sun sitkeys palkitaan varmasti ennemmin tai myöhemmin!:) Aktiivisuutta arvostetaan varmasti ja saat kyllä oman alan paikan, kun vain jaksat jatkaa samaa rataa!:) Sitten vain kumit nurkkaan ja yritys käyntiin teilläkin, eiks jeah? :)

Kiitti kaikille tsempityksistä, koulussa meni jo paremmin. Olin siis 3.luokalla nyt kaksi päivää eli ne lapset oli vaan 9-vuotiaita... Mut tosiaan aikamoisia riiviöitä jo. Tänään ne oli rauhottunu ja yks pahin mölyäjä oli sairaana... Huomenna on taas edessä uudet haasteet, meen erityisluokkaan, jossa on vaan poikia... Gulp. No, rohkein mielin vain eteenpäin, sano mummo lumessa... *mutristaa suutaan mietteliäänä*

Meillä on vauvajutut ollu vähän jäähyllä. Välillä mietin tosissani, et haluaakohan tuo mies OIKEASTI meille vauvan vai onko se vaan suostunu mun mieliksi. Mietin myös, et ollaanko me valmiita (vai täytyykö/ voiko olla valmis?) ja ties mitä. Voi voi. No, ehkäpä ajatukset selkiytyy sitten joulun jälkeen. Ja mulla on kuitenkin kokoajan mielessä se, et yrittämään voi joutua kauankin. Siksikin tuntuisi tyhmältä siirtää ja siirtää sitä, kun kuitenkin mun vauvakuume elää mun sydämessä kokoajan.

Jeps, Salkkarit kutsuu... Mukavaa iltaa kaikille!:)

Munarakkulan kasvu jaetaan kolmeen vaiheeseen: Ensimmäinen vaihe on kasvun käynnistymisvaihe (rekrytoitumisvaihe), jolloin useat munarakkulat alkavat kasvaa. Toinen vaihe on johtorakkulan määräytymisvaihe, jolloin kasvunsa aloittaneista yksi kehittyy johtorakkulaksi ja muiden kasvu pysähtyy. Kolmas vaihe on ovu-laatiovaihe, jolloin johtorakkula ovuloi. Ovulaatio muuntaa rakkulan sisäseinämän solut keltarauhaseksi ja muunnuttuaan keltarauhaseksi puhjennut munarakkula tuottaa sekä estrogeenia että keltarauhashormonia.
Yhdeksän millimetrin munarakkula on ensimmäisessä kehitysvaiheessa, ja tästä on normaalisti useita päiviä matkaa ovulaatioon.
LH-testeihin ryhdytään, kun munarakkula on noin 15 millimetriä eli kasvun toisessa vaiheessa. Joskus munarakkula kasvaa vaisusti ja kierron kulku kasvutapahtumien osalta on hidastunut, vaimea tai jää epätäydelliseksi. Esimerkiksi jos munarakkula ei puhkea kunnolla, se voi siirtyä keltarauhasvaihee-seen. Lämmönnousu liittyy kel-tarauhasvaiheeseen.

tämmösen tekstin löysin kotilääkärin sivuilta, ovulaatio aiheesta.... laitan linkin myöhemmin, nyt vähän kiirus....