VUODEN YRITTÄNEET

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Osa 5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka!

Kiitos Nasuppi niistä ""tero-tiedoista"". Toivottavasti sulla tässä kuussa tärppäisi, hyvä että kierrot sentään on tasaantuneet.

Vippe: Hienoa, että pääsitte tutkimuksiin. Toivottavasti se endometrioosileikkaus ei ois kauhea. Tsemppiä kovasti!
Mä en muista, mistä päin Suomea oletkaan, ei tietenkään ole pakko kertoakaan.... Kiinnostaisi vain noitten hoitojen kannalta, että menittekö siis tk:een?

Kukas olikaan Rajattoman keikalla eilen? Oliko hyvä? Itse olen nimittäin menossa ensi viikolla.

Joulukorttihässäkkä on ohi, tietenkin viimeisenä päivänä taas kirjoitin ja lähetin. Mitenkäs muilla?

Kaisla: Joo, sitähän minäkin toivon.. Tähystysleikkaus se vissiin on. Kiitos tsempeistä! ;) Kävin yths:llä. Siellä otetaan myös verikokeet, joten aika edullisesti näistä alkututkimuksista selviän. Miehen lähete on väestöliittoon, mutta yths maksaa senkin tutkimuksen. :) Yths:llä ei sit näitä alkuja pidemmälle pääse, mutta paljon apuja jo kuitenkin tässäkin.

Moi vielä!

Kiitos Vippe. Yths:lle en enää itse pääse, mutta kiva, että siellä järjestyi teidän alkuhoidot! Mulle jäi ainakin hyvä mielikuva niiden muusta toiminnasta (paitsi järjettömistä jonoista ajanvaraukseen)...

Onko kukaan saanut työterveyden piikkin alkututkimuksia?

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Terveiset sielä Väestöliitosta! Meillä oli ensikäynti tänään, joten tuli paljon asiaa ja meni paljon rahaa... Tänään oli sopivasti kp 13, joten näimme ultrassa hienon munarakkulan oikealla puolella. (Lääkäri sanoi, että se olisi jo ehtinyt jopa puhjeta, ja se yllätti minut, kp 13 on mielestäni aika aikaisin, kun ovistestissä on yl. ollut plussa vasta kp 14-18! Olemmeko puuhailleet aina liian myöhään? Limat on kyllä yl. tullu aina ennen sitä lh-huippua...)

Ensi kierrossa tehdään sitten SSG ennen kuin lähdemme hormoniavusteiseen inssiin helmikuussa. Ei mitään clomeja, vaan suoraan Puregon-pistoshoitoihin! KÄÄKS! Clomit kuulemma ohentaa kohdun limakalvoa sen verran, ettei lääkäri suositellu sitä. Sain jo sen neulakynänkin kotiin ihmeteltäväksi. Näin jälkeenpäin ajatellen ihan hyvä vain, ettei hoito ala heti, sillä tämä kaikki saikin minussa yllättäen aikaan tunnehuohun. Itku tuli kun astuimme ulos ovesta. Miksi minun pitää kaikki tämä kokea? Ei meidän olisi tarvinnu...

Mutta, tänään lakanat pöllyämään ja ensi kierrossa kun on se SSG, niin se voi avata ""röörejä"" niin että tärppääkin luomuna, toivon mä.

Meillähän oli myös YTHS:llä ne alkuhoidot, simppatutkimus ja mun hormoniverikokeet ja 1 ulrta.

Hannamarille lohtuhali tädistä, kaikki varmaan tiedämme, miltä tuntuu tippua korkealta ja kovaa. Kaislalle pahoittelut endosta. Vaikka leikkaus on aina kamala, on hyvä, että syitä löytyy. Mehän ollaan miehen kanssa toistaiseksi melkein selittämättömiä, pikku pikku vikoja molemmissa, joten en tiedä rassaako se, kun ei tiedä missä vikä, vai pitäisikö olla onnellinen ku ei mitää hälyyttävää ole tullut esiin.

Mutta nyt lopetan tämän turinoinnin, menen kotiin ihmettelemään sitä neulakynää jne. Huomisiin!

No moi taas,
joo eihän täältä malta poissa pysyä...

Kiitokset kaikille mukana tsemppaajille!

Ja pahoittelut kaikille tätiin törmänneille :/

Ulkopuolinen kyseli tutkimuksiin uskaltautumisesta. Meillähän tilanne on se, että kun vihdoin (pikkasen vajaan vuoden yrittämisen jälkeen) mentiin tutkimuksiin, sieltä paljastui miehelläni azoospermia, eli ei lainkaan siittiöitä spermassa - koita siinä sitten hedelmöittyä... ELi jos ei oltais menty, varmaan vieläkin ihmeteltäis, miksei sitä plussaa kuulu.

Meille ainoa sopiva hoitokeino on sitten ICSI, eli mikrohedelmöitys: siittiö viedään hyvin ohuella neulalla/pipetillä munasolun sisään. Ensin tietysti mieheltä kalastetaan ne siittiöt suoraan kiveksestä ohutneulalla. Yksi kerta tätä hoitoa on vasta takana eikä siitä tullut vielä mitään tulosta; toiseen ollaan menossa tammi-helmikuun vaihteessa.

Niin, yritän siis sanoa, että vaikka tieto lisää tuskaa, poistaa se myös sitä epämääräistä huolta ja epävarmuutta, mitä ehtii luomuyrityksen kanssa kokea ilman tulosta. Monilla on tosiaan käynyt myös niin,e ttä kun on saatu tutkimusten ""pää avattua"", rentoutuu sekä keho että mieli ja raskaus saakin alkunsa ihan luomusti. Joillakin auttaa hormonihoidot, joillakin täytyy sitten mennä näihin järeisiin ja kalliisiin hoitoihin.

Me mentiin suoraan Väestöliittoon, koska sitä meille suositeltiin hyvänä paikkana jossa on erittäin ammattitaitoinen henkilökunta. Tuota mieltä olen itsekin. Ehdottomasti. Varmasti kunnallisella puolellakin saa hoitoa, mutta kysymys onkin, missä ajassa ja kuinka nopeasti ja millaista hoitoa... Mielelläni maksan itse hoidosta enemmän, elokuussa aloitettiin rumba ja nyt on jo yksi ICSI tehty, en jaksa uskoa että julkisella puolella olisi saatu aikaan mitään näin nopeasti (biologiset kellot tikittää niin lujaa ettei sitä ääntä viittis ees kuunnella...). Kela korvaa hoidoista jonkun osan, ja sen Väestöliitto vähentää heti hinnasta ja hakee korvauksen itse Kelalta, niin ettei asiakkaan tartte sitä paperisotaa käydä läpi. Lääkkeet on kalliita, mutta siinäkin tulee Kelan maksukatto (606 euroa tällä hetkellä) jossakin vaiheessa vastaan, minkä jälkeen lääkkeet korvataan 100 %:sti.

Antaisikohan tämä tarina jotenkin uskoa sullekin, joka tästä kysyit?

Rizzu: sanopas omat kokemuksesi sieltä Väestöliitosta? Miten koit? MIllaista henkilökunta oli ja miten teitä kohdeltiin?

Tokihan sitten, jos tilanne on erityisen paha, ettei raskautta meinaa kuulua edes avusteisesti, sitten tulee niitä alamäkiä, ja sitten pitää alkaa miettiä, otetaanko lahjasolut käyttöön vai ei ja lähdetäänkö joskus adoptioon vai ei... Yksityisellä puolella luulen asiakkaiden saavan myös tähän henkiseen puoleen tukea samalla, ollaanhan siinä prosessissa hyvin kokonaisvaltaisesti mukana, ja ihminenhän tunnetusti on psykofyysinen kokonaisuus. Julkisella puolella pitäisi varmaankin juosta eri paikoissa saamassa apua henkiseen ja ruumiilliseen puoleen - tämä ihan vain oma oletukseni, ei tieto... :)

Moikka!

Joku saattaa mut muistaakin, kun olen joskus aikaisemminkin kirjoitellut. Meillä tulee nyt vuosi täyteen yritystä ja olenkin varannut (vihdoin) ajan tk:n omalääkäärille. Varmistelisin vielä niiltä joilla kokemusta, että eikö olekin suositeltavaa, että menemme molemmat tuonne lääkärille? Tai siis totta kai, yhteinen asia ja molempia aletaan tutkia, kunhan tässä panikoin ;)

Ollaan molemmat 24-vuotiaita ja kertaakaan ei olla vuoden aikana saatu plussaa tuloksesksi. Ensimmäistä yritetään. Saa nähdä kuinka tässä vielä käy!

No, eihän siitä haittaakaan ole, jos kaksin meette. Mutta miehesi saa luultavasti ""vain"" simppalähetteen, joten ei hänen läsnäolonsa välttämätöntä ole. Minulta lääkäri kysyi miehen elintavoista ja esim. onko hän sairastanut sikotautia pienenä.

Hannamarille ensinnäkin pahoittelut ja lohtuhali täältäkin :( Mäkin muka aavistin, että vitsi nyt se plussa sulle kyllä pärähtää... Pläh! Ja nasupille kans pahoittelut. Totta tosiaan, että meistä kaikki tietää miten paskamaista tuo on, varsinkin jos on jostain syystä ollut tavallista enemmän toivoa.

Täällähän oli Hektikolta ja Rizzultakin hyvät raportit. Vaikka itse kärsiikin kaikenlaista, niin on tää kokemusten jakaminen ja tuki täällä kultaakin kalliimpi. Ja kaikki hyvät neuvot. Asiaa.

Vippe, mä mietinkin tuossa yks päivä, että sullahan piti olla se gynekäynti joo. Tosi harmillinen tuollainen endoepäily, voi vitsit sentään. Mutta toisaalta hyvä että havaittiin ja asialle tehdään jotain! Toivottavasti se tuo plussan mukanaan! Tähystys ei varmaan oo kyllä mitään herkkua mutta koita kestää. Tikutitko muuten ovista tässä kierrossa, tai oliko havaittavissa muutoin oireiden perusteella? Jos se munis on siellä oikealla puolella niin... :) Tai onko sillä sit merkitystä? Peukutan nyt kuitenkin kauheesti. Olihan toimintaa!?

Malin, mä kävin gynellä papa kokeessa ja ""muuten vaan"" kun en ollut pitkään aikaan ollut, niin siinä sitten samalla otin puheeksi nämä vauvahaaveet ja sen jälkeen lähti etenemään. En tietty tajunnut ottaa miestä mukaan kun ajattelin meneväni ihan vaan papaan. Nyt jos saisin valita, ottaisin miehen tosi mielelläni mukaan ns. ensikäynnille juttelemaan, sillä (todennäköisesti) moni asia on miehelle ihan hepreaa ja uutta tietoa, sillä saattaa olla kans jotain kysyttävää lääkäriltä tms? Meille täällä elleissä pyöriville jotkut asiat tuntuu joskus itsestään selviltä mutta miesraukat tiedä yhtään mitään mistään simppatutkimuksista, niille se on vaan kauhean pelottava ajatus! Asiantunteva ja hyvä lääkäri osaa selittää asiat miehellekin ""oikealla"" tavalla.

Mäkin sain joulukortit postiin viime hetkellä :)

Jotain muuta piti varmaan kans pohtia mutta taas unohtui...

Omasta navasta sen verran, että miehen työmatka peruuntui onneks - tai eihän asialla oo mitään tekemistä navan kanssa eikä minkään muunkaan kanssa kun ei oo ovisaikoja kuitenkaan (kp7), mutta kivaa on saada pitää se oma kulta kotona! :)

Huomenia!

Tänään onkin ainoa vapaapäivä ennen joulunpyhiä ja on pakko tehdä joulusiivous. Inspiraatio on taas kaukana... Toisaalta kovin perusteellista siivousta ei tartte tehdä kun ei olla joulua kotosalla, mutta olishan se hyvä edes kerran vuodessa tehdä. Saa nähdä mitä tässä jaksaa tehdä.

Mä mietin koko eilisen päivän tätä hullunmyllyä, johon on joutunut lapsenteon kanssa... En olisi kyllä vuosi sitten uskonut että se on näin vaikeaa! Miehenkin kanssa juttelin ja yhdessä päätettiin että jätetään projekti jäihin niin pitkäksi aikaa, että jotain kuuluu naistenklinikalta johon laitettiin lähete tutkimuksiin. Saisi vähän päätä selvitettyä...

Naimisiinmenostakin ollaan juteltu. Yhdessä ollaan oltu seitsemän vuotta ja kihloissa viisi, joten aika olisi jo häille. Suunniteltiin niitä ensi kesälle, mutta meille rakennetaan nyt kunnallistekniikkaa johon olisi pakko liittyä. Liittyminen muine töineen tulee maksamaan n. 10 000e ja se ajoittuu juuri ensi kesälle. Nyt onkin sitten ongelma: kumpi on tärkeämpi? Toisaalta mieheni on luvannut maksaa tuon kunnalistekniikan täysin, joten minä voisin ottaa häät maksettavaksi. Vanhemmilta en halua kysyä lainaa, sillä haluan häiden tulevan heillekin yllätyksenä. Hieman myös lainan ottaminen jännittää, sillä en ole koskaan sellaista joutunut ottamaan...

Mutta hullua kyllä, eilen illalla nukahdin päässäni omituisin ongelma häiden suhteen... Mitä jos olen raskaana ensi kesänä eikä hääpuku sovikaan ylleni ;)! Tässä nyt näätte, että se vauvanteko tosiaankin hallitsee nyt täysin...

TAAS on perjantai. Ajatelkaa, viikon päästä on joulu! Kummallista miten vanhemmiten alkaa aika juosta nopsaan.

Hetikko kyseli fiiliksiä Väestöliitosta. Me oltiin siis Helsingin klinikalla. Pikkuinen juoksutuksen maku jäi suuhun, sillä a) ensin mentiin siihen vast.ottotiskille b) lääkärille, c) hoitajalle nro 1, joka ei ollutkaan töissä, d) hoitajalle nro 2 joka tuli paikalle 5 min. odottelun jälkeen e) vast.ottotiskille maksamaan, mutta koska olimme menossa vielä labraan antamaan verkokeet, piti käydä siellä ensin, että myös kokeet tulisivat laskulle f) labraan, johon odotimme 15 min. g) takaisin vast.ottotiskille maksamaan. Tähän kaikkeen meni aikaa yli 1½ tuntia!

Toivottavasti ei tarvi joka kerta hypätä samalla tavalla. Henkilökunta oli kyllä mukavaa, etenkin hoitajat. Lääkäri vaikutti aluksi hieman kiireiseltä ja ehkä hieman työhönsä kyllästyneeltä, mutta oli ystävällinen ja asiallinen. Mies esitti tyylilleen uskollisena sille joitakin tiukkoja kysymyksiä, ja kyllä niihin vastaus saatiin. Kivaa oli se, että kun ultrattiin, näki itsekin koko ajan, mitä näkyy, kun oli 2. ruutu siellä katon rajassa. Lääkäri näytti hiiren osoittimella tarkasti kohdun ja munikset jne.

Illalla lueskelin sitä pistoskynän ohjeita, ne ohjeet oli saatu yllättävän sekaviksi, vaikka itse vempele oli tosi yksinkertainen! Noh, ehdin varmaan jo unohtaa kaiken ennen helmikuuta, siksi hoitajakin Väestöliitosta sanoi, ettei kannata sitä opastusta käydä vielä läpi, vaan vasta sitten juuri ennen pistosten aloittamista.

Käykääs tsekkaamassa www.yliopistonapteekki.fi. Sieltä löytyy myös kaikki reseptilääkkeet ja niiden hinnat ja siellä on jopa laskuri, joka laskee Kelan korvauksen lääkkeistä. Sillä saa tehtyä ""laskun"", joka laskee monenkin eri lääkkeen kokonaissumman ja näyttää alennukset. Mä katsoin, että Puregon 330 IU (jonka ilmeisesti saan) + Pregnyl tulis maksamaan alennuksen jälkeen n. 106 euroa. Tässä siis ilmeisesti 1 kk:n satsi.

Mutta Malinille tervetuloa joukkoon, hyvä, että olette myös heti liikkeellä, kun vuosi yritystä napsahtaa mittariin. Rohkeutta mukaan, naiset!

Hannamari: Ihanaa, häät olisivat kyllä paikallaan! Pitää vain todellakin muistaa, että ne ottaa kaiken sen rahan, mitä niille antaa. Mutta jos vain jaksaa ja jos viitsii esim. kavereitaan vaivata, niin itse saa tehtyä niitten eteen tosi paljon, kaikki kutsuista ja hääkarkeista ja koristeista alkaen. Netti on pullollaan kaikkia ihania vinkkejä. Ja morsiusliikkeiden alennusmyynnit kannattaa käydä läpi, jos etsii pukua tms.

Jaa, välillä pitäisi tehdä kai töitäkin. Mukavaa viikonloppua!

Joo, kai mää siitä tähystyksestä selviän, vaikka vihaan kaiken maailman toimenpiteitä... YHYY! Mutta mitäpä ei tekisi plussan eteen.. :)

En oo tikuttanu ovista, en niitä sit hommannu, kun tuntuu et noi oireet on ny selkiintyny nii, et pongaan oviksen niilläkin. Olihan meillä eilen toimintaa.. ;)

Huomenta!

Onpas ihan pakko purkaa teille, että menin sitten varaamaan ajan Väestöliittoon ensikäyntiä varten. On tammikuun puolivälin tienoilla. Tuntuiko teistä muistakin ihan friikiltä, kun soititte ensimmäistä kertaa aikaa? Ajattelin, että ei jaksa enää yhtään miettiä tätä raskautumista ""luomuna"", vaan parempi edes tietää, onko jokin vialla... Mutta silti nyt alkoi jotenkin jännittää kauheasti ja miettii, että mennäänkö sinne kuitenkin turhaan. Voihan itkut... Tää kierto on kyllä kesken, mutta ainahan sen ajan voi perua, jos sattuisikin tuurastamaan. En kyllä ollenkaan usko.

Oon ihan samaa mieltä kuin muut tänään kirjoitelleet, että ei olisi kyllä ikinä vuosi sitten arvannut, millaiseksi tää homma voikaan mennä. Vaikka aina olikin ottanut huomioon, ettei kaikki kovinkaan helposti saa lapsia, niin silti tätä on niin vaikea tajuta... Ja taas eilen viimeksi kuulin ""kuinka olisi hyvä hankkia lapsia nuorella iällä"". VAI HANKKIA!!!

Anteeksi kovasti tämä vuodatus, mutta tämä porukka on kyllä ainut, jossa voi sanoa ääneen nämä asiat... Kiitos siitä!

Hannamarille tsemppiä siivoukseen!!!

Ei siellä miestä oikeastaan mihinkään tarvita. Sulle tehdään sisätutkimus, saat lähetteen verikokeisiin, papaan yms. Mies mahdollisesti saa jo purkin simppanäytteen antamista varten. Meillähän se nyt ei näin hienosti mennyt, mutta noin se kai pitäisi mennä.

Kaisla: oli mullakin samansuuntaiset tuntemukset kun soitin VL:oon ekan kerra, ajattelin että siellä ne pitävät minua ihan höynänä kun ""vasta vuosi yritetty""... Ja kuitenkin, tämähän on NIIN kovin yleistä nykyään ja siellä ne ihmiset tapaavat lukuisia muita kaltaisiamme! Ja ne ovat siellä töissä juuri siksi, että voisivat auttaa meitä. Mitä arvostan ihan äärettömästi, että ovat sille alalle hakeutuneet.

Rizzu: toivottavasti jatkossa meininki vähän rauhoittuu, kuulosti ihan erilaiselta kuin meillä (Tampereen VL).

KIITOS TUHANNESTI KAIKILLE VASTANNEILLE!
Autoitte kyllä kovasti. Vielä vaivaisin teitä sen verran, että mitä tarkoittaa kun puhutte ""perustutkimuksista""? Minun tilanteeni on se, että yritystä on nyt takana 9kk ja gynellä kävin pari kuukautta sitten epäsäännöllisten kuukautisten takia. Siellä ultrattiin munasarjat ja otettiin verikokeena kilpirauhaskoe ja joku hormonikoe. Terot sain tasaamaan kuukautisia. Ovatkin auttaneet tasaamiseen mutta plussaa ei kuulu.

Nyt valmistaudun henkisesti noihin tuon maagisen vuoden täyttymiseen ja samalla yritän rentoutua koko vauvahaaveiden kanssa. Tuo tutkimus asia on kuitenkin kummitellut mielessä. Te näytitte kuitenkin kaikki olevan tutkimusten kannalla, joten oletan ettei tutkimukset ole mitään kamalia traumoja teille aiheuttaneet. Kiitos siis mielenrauhasta! Kunhan vuosi täyttyy hakeudun siis tutkimuksiin. Siihen saakka yritän rentoutua asian kanssa, jospa se luomuna vielä onnais...

Teile kaikille plussa säteitä!!

Heippa kaikille! Täällä vietän perjantai-iltaa tylsistyneenä koneen ääressä, kun mies on bilettämässä... Itsellä ei menojalka oikein vipata.

Ihan kauheesti jännittää se maanantaiaamun kättärille meno, siellä siis selviää simppatulokset ja jos niissä ei mitään hälyttävää/selittävää näy, niin sitten mulle tehdään samantien se ultra, jossa katsotaan munajohtimien aukiolo. Se on kuulemma aika kivulias tutkimus. Ihmetyttää, koska mulle tehtiin laparoskopia viime keväänä pahojen alavatsakipujen takia, ja mun mielestä siellä leikkauksessa jo selvisi, että toisessa munajohtimessa virtaus hyvä, toisessa mitätön. Täytynee kysyä lääkäriltä, että tietääkö mitä hän tekee, ettei samaa tutkimusta tehdä kahdesti!

Ei se laparoskopia kovin kummoinen ollut, kun nukkui koko ajan ja toipuminen kävi nopeasti. Mulla epäiltiin endoa, mutta kun sitä ei ollut eikä siis tarvinnut poistaa, niin toipuminen kävi nopeammin. Pco-epäily jäi siitä tähystyksestä taskuun ja suurella todennäköisyydellä se aiheuttaa meille lapsettomuutta.

Tuntuu vaan, että maanantai ei tule ikinä ja silti liian nopeasti. En tiedä haluanko edes tietää, mutta kuitenkin haluan. Täällähän onkin ollut puhetta, että tieto lisää tuskaa, mutta parempi kuitenkin tietää missä mennään. Jännittää ihan hitosti.

Menipä oman navan tuijotteluksi tämä viesti... Hermostuttaa niin paljon, pakko purkaa tänne. Jaksamista kaikille ja kivaa pakkasviikonloppua - toivottavasti pysytään pakkasella täällä pääkaupunkiseudullakin :)

Hyvää viikonloppua!!!

Täti täällä kurvasi paikalle... Mutta hassua kyllä, minä osaan näköjään olla iloinen siitä, että edes kierto lyheni normaalin rajoihin. Nyt oli siis ""vain 40"" päivää, jee!!!

Nautitaan ihanista talvipäivistä!

Hyvää viikonloppua kaikille! Me miehen kans ""remontin"" keskellä, ja kohta on uusi makuuhuone valmis. Pääsee touhuilemaan uuteen ympäristöön. Jospa sillä olisi plussa-vaikutuksia. =) Rajattoman joulukonsertti oli mielestäni hyvä, hyvällä tavalla erilainen kuin tavallisesti joulu konsertit. Mutta Nyt kaikille hyviä iltoja ja palaillaan asiaan taas myöhemmin.

Ai niin...Kaislalle (olikohan oikeen) pahoittelut menkoista, mutta ihana että olet itse kuitenkin ns. positiivisella mielellä.

HYVÄÄ JOULUVIIKKOA!

Ajatelkaas, se pukki tulee 5 yön päästä! Sitä ennen ehtii vielä tapahtua kaikennäköistä... Mulla on huomenna publiikki, eli valmistun maisteriksi ja torstaina menen hammaslääkäriin viisaudenhampaan poistoon... HUI, saankohan syöyä mitään jouluna (riisipuuroa ja lanttulaatikkoa vähän ""imeskellä""...)

Nasupille piti kommentoida, että sano nyt ihmeessä sille lääkärille ettei vaan tee 2 kertaa samaa tutkimusta. Yleensähän lapraskopiassa tosiaan tehdään kaikki mahdolliset tutkimukset kerralla. Eikä siis siitä sun lapraskopiasta ole edes kauaa aikaa. Olen kuullut, että SSG tulee (etenkin) silloin kipeää, jos munanjohtimet ovat tukossa. Tällöin siis ei vesi-ilmaseos pääse etenemään vatsaonteloon ja se sattuu johtimiin. Monillahan tutkimus myös ""putsaa"" röörejä niin, että onkin tullut heti sen jälkeen raskaaksi.

Täällä elellään kp 17:ää, ovis ohi ja taas odotellaan uuteenvuoteen asti. Jostain kumman syystä mulla alkaa joka vuosi menkat uutenavuotena. Niin varmaan tälläkin kertaa!

Rizzu: mulla taas jouluna, menkat siis alkaa... sama juttu jo ainakin kahtena jouluna peräkkäin. Sentään se lohtu, että ""olen säännöllinen ihminen"", vaikka muuten oonkin vähän HEKTINEN HERMOHEIKKO näissä lapsentekoasioissa, muuten en niinkään... heh heh.

Lentsu yrittää pukata päälle, enpä haluaisi joulua niistää ja kröhiä - pitänee hakea jotain äksyä viinaa alkosta että pöpöt kuolee ajoissa.

Joulun odotusta kaikille...

Heippa taas!!!

Hih, ihanaa, joulu on jo melkein täällä!Itse kyllä odotan, että se olisi jo ohi, ja aika voisi pysähtyä tapaninpäivään vähäksi aikaa... Silloin nimittäin vasta itse pääse töiltä joulun viettoon. Mutta joululta se kuitenkin tuntuu silloinkin.

Jokos Peppi saitte remontin tehtyä? Tuliko kiva makkari? Toivottavasti oikein ""lakanoiden pöllyttelyyn""sopiva!

Rizzulle huikeasti onnea valmistumisen johdosta! Ihan mahtava joululahja, että saa paperit käteensä. Pidättekös juhlia? (Itse muistelen ilolla reilun vuoden takaisia juhlia, sain pitää valmistuvan opiskelijan puheenkin ;) Publiikin jälkeen tuntui hyvältä jatkaa työelämään (täysin siis ), kun tunsi selvästi, että yksi vaihe oli päättynyt. Mites muut ootte kokeneet valmistumisen? Hassua kyllä, että ajattelin joskus, että ""meillä on vauva"" varmasti viimeistään, kun valmistun... No piti odotella tuota miestä, että olisi samaa mieltä asiasta.

Hektikko, paransiko ryyppy flunssanalun? Toivotaan niin.

Tänään tuli muuten väestöliiton ennakkolomakkeet täytettäviksi. Katselin niitä jotenkin ymmälläni. Että oikeestiko me ollaan menossa tutkimuksiin...

Voikaa hyvin kaikki! Ja ihania ""ressivapaita"" joulunaluspäiviä!!!

No nyt se tuli! Nimittäin kutsu Naistenklinikalle tutkimuksiin. Aika on 14.2, eli juuri ystävänpäivänä. Nyt otetaan ihan rennosti siihen asti ja ajatellaan kaikkea muuta kuin vauvantekoa.

Oikein ihanaa ja rentouttavaa joulua kaikille!

Otatteko mukaan ketjuun vielä yhden...Vuosi vauva-haaveita pian takana. Ja kait sitten alkuvuodesta pitää mennä tutkimuksiin. Hieman pelottaa...mutta ei muukaan auta.

Ollaan vähän yli kolmenkympin joten ei vissiin kannata jäädä odotteleen. Mulla kierrot suht säännölliset ja gynellä kävin perus Papat yms. ja ne oli ok.

Ärsyttää suunnattomasti kun tuntuu että koko kaveripiiri lisääntyy...ja itellä ei tapahdu mitään. Tänään alkoi jälleen kuukautiset. En tiedä itkiskö vai nauraisko. Huokaus.