Vuoden yrittäneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Osa 7
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hih, sain teihinkin tartutettua ennustusvimman =) olettekos sormustestiä kokeilleet? ;)

täällä menkat loppunu ja uuteen kiertoon lähdetään sekavin mielin. alavatsassa on melkein koko ajan sellasta pientä kipuilua, jonain kuukausina sitä on koko kierron, välillä taas pysyi poissa.. en tiedä mitä on... haluaisin vielä hetken yrittää luomusti ja toivoa, että tärppi kohdalle osuu. mutta jos ei tulosta parin kuukauden sisällä, sitten otan härkää sarvista ja menen tutkimuksiin.

tänään rupesin kelaamaan ihan ihme asioita... entäs sitten jos vauva tulee ja miehellä on iltaputki.. miten pystyn aktiivista koiraamme ulkoiluttamaan kovilla pakkasilla vauvan kanssa... tai sitten kun lapsi on muutamanvuoden ikäinen, eikä rattaissa enää viihdy, eikä jaksa pitkiä lenkkejä... =) ihan totta tällasia mä nyt tosissaan murehdin... kunhan nyt edes ensin se vauva meille suotais ;)

pitäsiköhän sitä yrittää liiotella alavatsa kipuja, jos niin pääsis tosiaan nopeemmin tutkimuksiin... ;)

Moikka ystävät!

Kuinkas voitte? Miten on viikko lähtenyt liikkeelle?
Täällä ihan kivasti, paitsi että vähän aikaa sitten kuulin jotain, mitä tarvitsee jonkun aikaa taas sulatella.

Nimittäin pikkusisko sanoi, että yrittävät miehensä kanssa myös lasta. Meillä on sen verran ikäeroa ja ""avioliittojen pituuksien ikäeroa"", että olin jotenkin ajatellut, että meillä olisi lapsia ennen heitä... Kauheen itsekästähän se on, mutta kyllä nyt tekee hieman tiukkaa. Toivon tietenkin, että saavat lapsia, eikä heidän tarvitse kärsiä tällaista ""odottamisen tuskaa"", kuin itse on jo joutunut kokemaan, mutta silti...

Onko muilla samanlaista tilannetta? Muistelen, että joku on puhunut samantapaisesta...
Miten sitä voikin peruspositiivinen ja yleensä kaikille vain hyvää toivova ihminen olla näin ""itsekäs""? Apua!!! Pahoittelen vuodatusta jo nyt...

Mitenkäs Molly voit? Eikös siellä ala olla taas jännät päivät menossa? Pidetään peukkuja!

Täällä siis kp 14 ja ovista odotellaan... Saas nähdä koska saapuisi ;)

Hello!

Ja anteeksi häviäminen linjoilta :) Lähdettiin miekkosen kanssa extempore talvilomalle, ihanaa!! Tai siis reissu oli kyllä ollut suunnitelmissa muttei kauheen tarkasti, ja sit vaan päätettiin että no niin eiköhän pakata reput.

Vippe, joko muuttui kp1 ihan virallisesti? Pahoittelut siinä tapauksessa :( Ja taas hiipuu omatkin toiveet, mä kun edelleen ""olen varma"" että plussataan sitten yhtä aikaa. Tästä tulikin mieleen, että nyt ei oo plussattu tässä ketjussa vähään aikaan. Mitenköhän muuten Lotta voi? Ja jos Piukki, Rizzu tai muita ex-ketjulaisia käy lukaisemassa meidän kuulumisia joskus, niin kirjoitelkaapa ihmeessä omiakin kuulumisia, olisi tosikiva kuulla teistä miten menee!

Kaisla, voi vitsi mä symppaan sua ajatuksissa siskostasi. Mulla on kans nuorempi tosi läheinen sisko ja hän kertoi jonkin aikaa sitten jättäneensä pillerit pois mutta eivät kuulemma todellakaan vielä yritä lasta. Silti säikähdin omaa reaktiota asiasta kuultuani ja vielä kun hänen kiertonsa lähti heittämään kun pillerit jäi pois, niin tuli itsellekin kauhea paniikki että nyt heillä on tärpännyt ihan vahingossa ja meillä ei millään... Pelkään nyt jo että miten suhtaudun kun alkavat yrittämään tosissaan tai jos heille tulee vauva ennen meitä. Naurettavaa ja säälittävää mutta tällaisia pelkoja ja ajatuksia on.

Isot peukutukset Kaisa sulle nyt ovikseen!! Tikutatko? Menisipä raskautuminen edes jonkinlaisessa reilussa järjestyksessä...

Niisku oli heittänyt ennustajaosoitteet kehiin :) Ne mun ns. merkit mistä puhuin aikaisemmin viittasi ""tuplaonneen"" eli minäkin mietin, että kaksosiako tässä aletaan pian odottamaan, heh... Lisäksi vyöhyketerapeutti paineli oikeita pisteitä just oviksen aikaan niin että oli sairaan kipeitä. Ajattelin että kestän tuskan kuin nainen hyvän asian takia, ei muuta kun on-nappula vaan päälle! Ja yks outo juttu, tutustuin ihmiseen jonka lemmikkieläimen nimi on molly! Mietin että mitäköhän tääkin tarkoittaa... Vai tarkoittaako sittenkään mitään. No joo, noita on hauska spekuloida.

Sitten omaa napaa. Kp26/28-32 meneillään eikä oo yhtään raskaanaoleva olo että se siitä sitten kai (eli paskat kaikista merkeistä). No, odotan tietysti menkkoja ennenkuin sanon mitään varmuudella, mutta ei näytä hyvältä. Rinnat on kipeät samalla tavalla kuin joka kierrossa. Kolme päivää oviksen jälkeen sain paskaraivarin tyhmästä pikkuasiasta ja mietin, että voiko PMS oireita tulla jo silloin. Tutulta kärsimättömältä pms kiukulta se ainakin tuntui. Huooh...

Tulkaa naiset linjoille, lupaan itsekin poiketa useammin ja keskustella aktiivisemmin :)

Heippa naiset!

Ihmettelinkin jo Molly, että mihin katosit. Pikkuloma miehen kanssa tekis täälläkin terää. Jotenkin tuntuu että on ollu nii kauheen kiireistä elämä mukamas ja sitä sitten haaliikin kaikennäköistä sosiaalista elämää viikonlopuiksi ymym.. Tekis NIIIIN hyvää olla miekkosen kanssa kaksin jossakin vähän ""hempeilemässä"".. ;) Arki on välillä niiin masentavaa. Kp3 on tällä hetkellä, että maanantaina täti vasta kunnolla hyökkäs. Mää kiltisti nyt ootan seuraavat menkat toiveilematta, ja niiden jälkeen mää pääsenkin sinne tutkimuksiin taas. Pidän sulle kuitenkin peukkuja.. Ties vaikka raskautuisitkin mua ennen.. :D

Jaha, sori en ehdikään enempiä nyt kommentoimaan, palataan taas..

Keskiviikkoa!

Kuulostipas hyvältä tuollainen ""äkkiloma"" Molly! Tuntuuko, että rentouduitte? Mukava kuulla sinusta taas muutenkin! Jospa se ""pms-raivari"" oiskin ollut vaikka ""raskautumisraivari"", hih ;) Ja menkkasi eivät suinkaan olisi tulossa.

Piti muuten Nasupille jo aiemmin kommentoida, että mäkin sorruin ostamaan ""vauvakirjan"". Tarkemmin sanottuna kirja-alesta Ra(s)kas raskaus, kirjoittanut Kotivinkin amerikan kirjeenvaihtaja (en nyt nimeä muista). Se on aika ravintoon keskittyvä, mutta on siinä jotain ihan hauskoja juttujakin ollut. Onkos se ""Vauvakuume"" ihan hömppää? Sellainen tekisi itsellekin hyvää. Kuinkas Nasuppi voit?

Kiitos Molly vielä sympatioista, samoin sinne. Käsittämätöntä toi ""sisarkateus"", mutta kai se on normaalia.... Tietysti ois serkusten kannalta hauskaa, jos olisivat lähekkäin syntyneitä. Mutta toivottavasti se uneni (monta kuukautta sitten nähtu) ei toteutuisi, että heillä on vauva ja meillä ei vielä tietoakaan muusta kuin rankoista hoidoista.

Täällä siis kp15. Oon tikutellut vähän harvakseen, mutta nyt alkaa rinnoista päätellen ovis olla lähimailla.

Nyt täytyy lähteä töihin. Oikein mukavaa lumisadepäivää!!!
Voikaa hyvin!

Moi

Mun päivä ei oo ollukaan niin kiva. No se kauan ootettu lääkäripäivä oli siis tänään. Lääkäri oli ensiksikin eri kun edellisillä kerroilla. Oli jotenkin niin kylmä ja kovakourainen lääkäri. No se sit lateli totuuksia ulos, mä kuuntelin suu auki. Mun toinen munasarja on kriittisesti paiseen vallassa, että huonolla tuurilla se joudutaan poistamaan. =( Toiseksi, lääkärin mukaan pesäkkeitä on muitakin. Onneksi sentää toinen munasarja näytti terveeltä. Toivotaan, että se yksi riittää. Sit mä sain taas lääkekuurin. Tulehdusarvot oli noussu 90:neen.

Mun laparoskopia on viikon päästä torstaina. Sinne asti pitäs sit koittaa pysyä terveenä ja saada tulehdusarvot laskemaan, jotta toimenpide voidaan suorittaa. Mä olin jo jotenkin niin positiivisella mielellä tän asian kans. Ajattelin, et kyllä kaikki selviää. Mut tää päivä osoitti taas, ettei kaikki olekaan niin varmaa. Tilanteen näkee vasta tähystyksen jälkeen.

Mollyn reissu kuulosti tosi ihanalle. Mä oon kans suunnitellu reissua, kunhan sais itsensä siihen kuntoon, et voi nauttia kaikesta täysin rinnoin. Rentoutuminen ois niin paikallaan nyt... Mutta kaikille oikeen mukavaa illan jatkoa ja paljon aurinkoisia päiviä!

Voih...

Pepille huippusuuri lohtuhalaus! Voimia tuollaisten ei ollenkaan kivojen uutisten jälkeen.

Mä pidän nyt käsiä ristissä, että lapaan mennessäsi ne tulehdusarvosi olisivat tippuneet. Toivotaan parasta!

Peppi, voi kurjuus sentään :( Mulla nousi heti karvat pystyyn kun sun lääkäri kuullosti jotenkin niin epäsympaattiselta. Ajattelinkin heti mielessäni, että sinuna kysyisin ehkä vielä jonkun toisen lääkärin mielipidettä. Onko varaa mennä yksityiselle? Onko vakuutusta? Jos vaan voit, niin mene ihmeessä. Kuitenkin tuntuu, että on aika isot asiat kyseessä jos aletaan poistamaan jotain munasarjaa. Voi tietysti olla, että kuullostaa vaan rajulta maallikon korvissa?

Nasuppi, joko päätit miten teet sen testaamisongelman kanssa? Mikä on olotila?

Loma teki todella hyvää, kiitos kysymästä :) Suosittelen kyllä kaikille!! Oli kuin toinen honeymoon. Ollaan oltu niin kiireisiä jotenkin tässä jo pidemmän aikaa että tuollainen täydellinen irtiotto ja relaaminen oli just sitä mitä tarvittiin. Levättiin ja nautittiin!

Omassa navassa ei mitään uutta. Menkkapöhötys päällä, eli niitä odottelen.

Vippelle piti vielä kommentoida... Täytyisi keksiä joku naseva sana menkkapahoitteluille kun sitä v:llä alkavaa ei viitsi täällä palstalla käyttää.

Onko sulla jo lääkäriaika varattuna? Onko tietoa milloin se endo poistetaan? Käypäs lukaisemassa Tahkoojien ketjua, siellä on muutamia (ainakin Keijukainen) joko käynyt jo tai menossa pian ja ihan positiivisia uutisia on ollut. Kun endo on poistettu, luulisi että tärppimahdollisuudet olisi huomattavasti paremmat! Täytyy siis vaan pysyä toiveikkaana ja hyvällä mielellä odottaa tulevaa. Ja sullahan on jo menkat lusittu, niin ei varmaan otakaan enää niin paljon päähän. Etiäppäin! Perässä luultavasti tullaan...

Ja menkää ihmeessä miehen kanssa vkl-minilomalle jos ei muuta, se tekee todella hyvää. Ajoittakaa loma vaikka ovis aikoihin :)

Palaillaan taas!

Heippa taas kaikille! Oon tahkonnut tuota lopputyötä niin paljon, että ei ole ollut voimia kirjoitella enää tänne... Nyt se alkaa olla valmis, huh helpotus sentään. Nyt voin alkaa keskittyä pääsykokeisiin lukemiseen.

Kiitos vointitiedustusteluista :) Jaa-a, ikävästi se toivo taas nousee, vaikka ei pitäisi. Ei kyllä oikein mitään suurempia oireita ole, lukuunottamatta väsymystä ja närästystä. Mutta ne varmasti johtuvat clomeista. Silti sitä toivoo, että jospa se ovis sittenkin olisi ollut... Tyhmää. Kyllä kai mä sen testin joudun tekemään, mutta aattelin odottaa tiistaiaamuun (lääkäri kehoitti tekemään maanantaina), joka on kp 30. Lääkäri soittaa iltapäivällä, joten ehdin tekemään sen ennen sitä. Toivotaan nyt kuitenkin, että alkaisivat ajallaan, niin ei tarvitsisi sitä piinaa käydä läpi.

Kumma kyllä olo on yllättävän virkeä siihen nähden, että viikko sitten masennus meinasi viedä mennessään. Ehkäpä tuo lopputyön valmistuminen ja kuntoilun aloittaminen ovat piristäneet. Ihanaa, kun on taas aikaa pitää itsestään huolta!

Kaisla kyseli siitä Vauvakuume-kirjasta. Se on kyllä tosiaan ihan hömpänpömppää, just sellaista ihanaa iltalukemista. Masentavasta aiheesta huolimatta hauskaa luettavaa. Mäkin näin alennusmyynneissä paljon vauva-/raskausaiheisia kirjoja, mutta en vielä sortunut ostamaan niitä - mieli kyllä teki :)

Saitko muuten Kaisla bongattua oviksen?

Pepille lämmin halaus, koita jaksaa ja huolehtia itsestäsi. Tsempataan sulle ne tulehdusarvot kuntoon, niin pääset sitten sinne skopiaan!

Mollylle plussaonnea!! Eihän sitä koskaan tiedä, tätiä ennakoivista oireista huolimatta... Sä oot tällä hetkellä ainoa jännääjä, joten jännätään nyt sua kybällä. Pidä meidän ajan tasalla!

Jaksamista kaikille - viikonloppua odotellessa :)

Tsaukkis!

Koitan täältä töiden lomasta kommentoida..

Pahoittelut ja tsemppiä Pepille! Toivottavasti sitä munasarjaa ei nyt tarttisi poistaa.. Kuulostaa jotenkin nii rajulta.. Mutta toivotaan että ne tulehdusarvot ainakin laskis. Ollaan muuten vähän samassa veneessä, kun mulla toinen munasarja on endon vallassa (ilmeisesti).. Mutta mulla se on lähes tulkoon kivuton, joten mulla ei oo sinänsä kiirettä sen kans. Sikäli kyllä harmi, ne ei mitää kiirehdi, jos ei oo kovia kipuja.

Molly, maaliskuun 13. päivä meen tosiaan keskussairaalan gynen syynättäväksi, sillon vasta selviää laparoskopian ajankohta. Eli yhet menkat ehdin tossa vielä lusia. Nii, kun saatais vaan aikatauluun raivattua tilaa minilomalle.. Mut katotaan. Viimeistää sit pääsiäisenä...

Tsemppiä kaikille.. Sitä kuitenkin tarvitaan. Nii ja onnittelut Nasupille lopputyöstä! Eiköhän sekin vähän auta, ku stressi laukee. :)

Kiitos Vippe onnitteluista! Kyllä oli aika raskasta vääntää lopputyötä tutkintoon, joka on nyt aika kaukana tulevaisuuden haaveista. Mutta ikinä kai opiskelu ei ole turhaa ja tulipahan tuo nyt vietyä kunnialla loppuun.

Piti vielä sanoa oireista, että mulla on ruvennut tulemaan nyt runsasta valkovuotoa?! Ei kai se ovis voi olla vasta nyt?! Toisaalta kai sitä voi tulla muunkin syyn takia, mutta mieleen juolahti, että raskaana valkovuotoa tulee enemmän... Huoh, tässä sitä taas mennään. Kyllä mulla yleensä tuleekin vuotoa ennen menkkoja, mutta yleensä vasta päivä tai pari aikaisemmin.

Lisäksi vielä alaselkää jomottaa kovasti. Clomeista? Kuka tietää. Mutta kp 24/29(?) menossa, jos tässä nyt täytyy Mollyn kanssa ruveta jännäilemään ;)

Molly ja Kaisla, voin kertoa kokemuksesta miltä toi sisarjuttu tuntuu. Näin nimittäin just kävi, ihan takavasemmalta itselleni. Ihan hirveä fiilishän siitä tuli, ensiksi siitä, että niin kävi ja sitten siitä, että itse on niin alhainen ettei voi iloita toisen puolesta.

Mutta jotenkin sitä oli niin hirveästi toivonut, että seuraavaksi olisi oma vuoro päästä kertomaan näitä uutisia ja vielä ensimmäisiä omassa lapsuuden perheessä. Esikoisena tätä varmaan pitää jotenkin itsestään selvänä, kun lähes kaiken muunkin on aina tehnyt ensin. Yritinkin ajatella, että pikkusisko on aina kaikessa aikaisemmin ollut se, joka ei pääse olemaan ensimmäinen ja jonka jutut ei ole uusia. Mutta tämä on tietysti vaan yksi puoli asiaa.

Viime aikoina on kaikkien vauvailmoitukset tuntuneet ensin pahalta. Itsekästä ja kateellista? Ihan varmasti. Mutta kyse ei oo siitä, että oikeasti toivoisi toisilta jotakin pois vaan siitä, että oman tilanteen katkeruus muistuu vahvasti mieleen. Mutta läheisen kohdalla oikeastaan vielä enemmän, koska sen asian kanssa on sitten elettävä ja raskaus ja synnytys jne. katsottava läheltä.

Mä en ollut erityisen sankarillinen. Ilmotuksen jälkeen itkin 12 tuntia putkeen. Sitten vasta pystyin keskustelemaan asiasta tarkemmin. Mutta ajattelin sen niin, että annan itseni tuntea ne kamalat tunteet ja ajatukset kertaalleen kunnolla. Ja sitten se on siinä. Siskolle en ole kertonut ilmoituksen vaikutuksesta ja toivottavasti ei ole huomannut mitään erityistä. Itseasiassa koko ajan on helpottanut ton hirveän alun jälkeen.

Kiitos Laine sun kokemusten jakamisesta! Kuulosti kyllä tosi tutuilta. Ehkä se on esikoisen rooli jotenkin jäänyt päälle minullakin... Hyvä, että sinustakin on ollut helpompaa sen alun jälkeen. Tänään ajattelin jo, että kyllä kai sellaisen ""vauvauutisen"" voisi kestääkin siskolta, vaikkei sitä nyt ihan vielä toivoisikaan.

Ja tänään pystyin taas kerran yhteen ystävällismieliseen entisen työkaverin ""eikös siellä tuu vauvakuume itsellekin?"" kysymykseen, liittyen erääseen työjuttuuni, vastaamaan ihan kevyesti, että ""tulee joo tosiaan, hih hih"". Sitä on niin erilaisia päiviäkin.

Nasuppi, hurraa ja onnittelut lopputyösi johdosta!!! Oon ihan samaa mieltä, että ei ne opiskelut ikinä hukkaan mene, vaikka alaa vaihtaisikin. Itselle jää kuitenkin huomattavasti parempi fiilis, kun saattaa keskeneräisen jutun loppuun saakka. Oppiihan siitäkin!

Täällä ei vielä oo ovisplussaa näkynyt... Saas nähdä, tuleeko tässä kierrossa. Toisaalta se viimekierron keskenmeno (jos se nyt sitä siis oli) saattoi muutenkin heittää tätä kiertoa. Että odottelua piisaa, muttei nyt mitään stressiä sen suhteen onneksi.

Oisko sinusta Nasuppi ihan hassua testata, jos se sun ovis onkin vasta nyt? Mullahan heitteli syksyllä ihan miten sattuu (esim. ovis kp36 ja silleen).

Kuka keksis meille jonkun kivan gallupin???

Hei tytöt!

Onkohan mukana telepatiaa, kun ajattelin pitkästä aikaa lukea teidän ketjua. Ja kuinkas ollakaan, Molly oli juuri eilen kysellyt meidän plussanneiden perään. Onkos täällä ollut viime aikoina muita plussanneita kuin Lotta, jolla kyllä tilanne on kieltämättä hankala?!

Mutta minä taistelen täällä etovaa oloa vastaan. Olen oksentanut vain kerran, pari, siten, että menin vessaan ja yökkäsin ""tahallani"", kun ajattelin, että tulisi hyvä olo edes hetkeksi ;) Noh, se hetki kesti sitten ½ tuntia. Mutta tällä viikolla on ollut jo hieman parempi olo (jos sitten flunssaa ei lasketa mukaan). Syödä voisin vaikka hevosen parin tunnin välein, nälkä kurnii nytkin vatsassa :) Muita oireita on edelleen rintojen pingottuneisuus, se on ehkä hieman alkuviikoista hellittänyt sekä ikävänä piirteenä 2 viikkoa jatkunut päänsärky. Ei auta parasetamoli siihen, ei. Ja semmoiset 2-3 tunnin päiväunet eivät ole mitenkään poikkeus...

Kävimme siis Väestöliitossa varhaisraskauden ultrassa 2 viikkoa sitten, silloin masussa köllötteli 6,8 mm pitkä otus. Nyt se on varmaan ""jo"" 2 cm pitkä! Tänään oli eka neuvola, ei sinänsä mitään uutta mulle, verta otettiin 4 tuubillista ja pissinäytettä pitää vielä viedä huomenna aamusta.

Mutta muuten olo on aika ""seesteinen"". En jaksa miehellekään riehua samaan tahtiin kuin ennen, jotenkin rauhallinen, leijuva olotila!

Tsemppiä teille, ystäväni, juuri luin tänään tulleesta Kauneus & Terveys -lehdestä, että ""laadukas seksi lisää raskauden todennäköisyyttä"". Tällä kai tarkoitettiin sitä, että seksin pitäisi olla hellää, myös sydämelle hyvää. Pakkopullapaineet pois! (Heh, hyvä sanoa, tiedän kyllä itse, mitä pakkopulla on...) Mutta uskokaa lujasti ja rakastakaa hellästi.

Terkuin
Rizzu & Untamo rv 8+5

Nasupille oikeen iso ruusu lopputyön valmistumisen johdosta. On hienoa saada iso uurastus loppuun.

Mä oon tänään ollu taas vaihteeksi hieman luottavaisemmalla mielellä. Ehkä osaksi Ennustaja Ellin ennustuksen johdosta. =) Eilen sain vastauksen, jonka mukaan saamme pojan 02/2007. Ja sen jälkeen kaksi tyttöä vuosina 2011 ja 2013. Mä en normaalisti oo kovinkaan taikauskoinen, mutta kyllä tää kummasti piristi mieltä =)

Mulla oli kans vähän vaikea sulattaa siskon raskaus-uutisia viime keväänä. Vaikka mulla ei oo tuota esikoisen asemaa, oon aina tehny kaiken nuorempana kuin sisko. Ehkä takaraivossa oli ajatus siitä, että oon nuorempi myös ekan lapsen saadessani. Onhan noi ihan tyhmiä ajatuksia. Onneksi nyt osaan jo iloita siskon mukuloista ja onhan ne ihan super-ihania. Toivotaan vaan et seuraava raskausuutinen on minun =)

Mollylle ja kaikille muille jännäilijöille isot peukut pystyssä! Ja oli kiva kuulla Rizzun ja Untamon kuulumisia.

Heippa Ellit!

Kp 24/26-29 meneillään. Tissit vielä vähän kipeät, ei muuta oireistoa.

Ennustajaelliltä tuli postia ;)! Hänen mukaan saan pojan 31.11.2006, seuraavat kolme (!!!) lasta tulevat vuoden 2014 jälkeen. Heh, jännityksellä jään odottelemaan toteutuuko ennustus :).

Joku vanha galluppikin oli meneillään ammateista. Lapsena halusin lääkäriksi ja myöhemmin eläinlääkäriksi. Ysiluokalla olin sitten tutustumassa terveydenhoitajan työhön tet-jaksolla ja siitä lähtien halusin th:ksi. Valmistuinkin terveydenhoitajaksi ja sairaanhoitajaksi 2005 keväällä, eli haave toteutui! Nyt haaveilen jostain uudesta koulutuksesta, tuo lääkärin ammatti kiinnostaisi kovasti. Tosin en tiedä riittääkö mulla lukupää siihen... Nyt on sen verran uutta koulutusta menossa, että parhaillaan on helsingissä haavanhoito-koulutuspäivät, johon osallistun. Huomenna on viimeinen päivä ja olen kyllä ollut tosi tyytyväinen luentoihin.

Tällaista tänne, miten muille?

Huomenta ystävät!

Ahkeralle Nasupille tosiaan onnittelut! Ja kiva kun Rizzu kävit juttelemassa kuulumisia! Tule useamminkin :)

Vippe, hyvä kun teillä on jotain suunnitelmia ja päivämääriä jo lukkoonlyöty, tuntuu varmaan ihan helpottavalta. Ei oo sellaista ihan sokeaa touhua ilman selkeää päämäärää tai apuja. Jos noin voi sanoa. Mutta toivotaan silti että onnistuis luomusti yhtäkkiä! Peppikin oli paremmalla mielellä, hyvä hyvä! Eiköhän elämä taas voita. Mutta harkitse kuitenkin sitä second opinionia (vaikka toiselta julkiselta lääkäriltä) jos ekalta sitten tulee se munasarjan poistotuomio...

Laine, kiitti tosiaan kommenteista. Taas huomaa, että on se tärkeää saada sanoa ääneen kipeitäkin asioita ja pohtia yhdessä samanlaisessa tilanteessa olevien kanssa. Nimittäin mä en ollut yhtään ajatellut asiaa siltä kantilta, että ehkä olisi tosiaan pikkusiskon vuoro olla ekana jossain asiassa! Jos sen niin miettii, niin voi melkein pitää itseään hyvänä ihmisenä, ikään kuin suoda se hänelle ja silleen antaa oman hyväksynnän asialle. Noinhan sitä on pakko miettiä jos omalla kohdalla tosiaan käy niin että pikkusysteri ""etuilisi"".

Paljon oli kommentoitavaa muutakin. Hannamarikin tuli puskista :D ja jännäilee myös, oli jotenkin mennyt multa ihan ohi. Ja Nasuppikin pikkasen jännää, onhan se aina tässä vaiheessa kiertoa sellaista vaikka miten yrittää olla järkevä ja realistinen... Jostain kumman syystä itselläkin alkaa nyt toiveet nousemaan (taas) höh. Näin tässä aina käy. Ihan pientä menkkajomotusta on mutta ei näy tuhruja - yleensä menee toisinpäin, eli jomotus tulee vasta kun hanat aukee kunnolla. Mutta eipä kyllä pitäis toivoa liikaa. Miks nyt kun ei ennenkään.

Niiskun nykyaikaiset ennustajaeukot on sytyttänyt ja porukalle tulossa vauvoja! :) Munkin oli pakko pistää postia sinne kun kaikki muutkin... Pelkään tietty vaan että sieltä tulee takaisin joku naureskeleva pirun kuva ja viesti että ei teille kyllä mitään lapsia ikinä tule, heh.

Kaislalle onnea oviksen metsästykseen!! :) Jos vaikka nyt tärppäis kun viime kierrossa kävi niin kuin kävi. Täytyy uskoa!!

Mitäköhän muuta... Galluppia voisi tosiaan keksiä... Täytyy miettiä jotain ja palailla jos keksii!

Piti vielä lisätä, että kohta joku ulkopuolinen varmaan tulee tänne kertomaan, ettei nettiennustajiin kannata uskoa :)

Ja siihen aiheeseen liittyen niin arvatkaa mitä, eilen MSN:n sivuilla vilahti molly-nimi yhdessä mainoksessa. Oliskohan ollut enne!

Keksin gallupin: Näettekö öisin unia? Minkälaisia?

Itse näen paljon unia ja muistan ne aina kun herään. Yleensä ne liittyy asioihin mitä olen miettinyt, nähnyt, tehnyt... Ihmiset ja paikat sekoittuvat jne. Yleensä mun unet on tosi vauhdikkaita ja mukavia, niin kuin elokuvaa katsoisi! Sellaisia positiivisia ja jänniä. Painajaisia en näe. Pari toistuvaa vähän oudompaa unta hiipii joskus kans mukaan muiden sekaan. Toisessa asutaan miehen kanssa ihanassa isossa talossa (se on aina sama talo) jonka yksi osa on tosi sokkeloinen eikä meidän asumiskäytössä ollenkaan. Astun ovesta sisään ja käväisen sillä ""toisella puolella"" ja suunnittelen miten sisustaisin sen ja miten kohta rempataan se asumiskäyttöön. Toisessa kummallisessa unessa mun hampaat tippuu suusta. Inhottavaa. Mitähän noi tarkoittaa?

Kiitos kaikille onnitteluista, tuleepa hyvä mieli :)

Enpä mä taida viitsiä tikuttaa enää tässä vaiheessa, odottelen tiistaita ja sen proge-testin tuloksia. Voihan sitä varmuuden vuoksi tai huviksi koittaa peuhata silti ;) Harmittaa kyllä, kun luotettiin niin sokeasti testeihin ja puuhailut jäi tosi vähiin. Just joku tuolla kyseli lh-hormonista, kun ei ollut onnistunut kahdessa kierrossa saamaan tummempaa viivaa tikkuihin. Joku siihen vastasi, että hänellä kävi samoin, mutta lääkäri oli kuitenkin sanonut oviksen olleen. Eli ei ne tosiaan toimi kaikilla. Ois voinut lääkäri jotain vinkata meille, hän vain sanoi, että sitten kun tesit näyttää positiivista niin sitten hommiin. Omistuista on se, että pcolaisena mulla pitäisi olla liikaakin sitä lh-hormonia, joten ovistestien pitäisi itse asiassa näyttää virheelliesti koko ajan positiivista :o

Hannamari, meillähän on sitten ollut ihan samanlaiset haaveet tulevaisuuden ammatista :) Ja mä päätin nyt ryhtyä siihen. Mutta jos ihmiset kiinnostavat eläimiä enemmän, niin eikun siitä vaan lääkikseen! Kyllä mä uskon, että sinne pääsee jos vaan on tarpeeksi motivaatiota. Kyllä, nyt tartut mun kanssa siihen lääkiksen pääsykoekirjaan ja eikun toukokuussa pääsykokeisiin! ;)

G: Mä näen tosi paljon unia, välillä aika karmivan verisiäkin. Hui. Sama juttu mulla, ihan kuin leffaa katsoisi. Välillä toivon, etten näkisi niin paljon. Aina kaikki edellispäivän asiat tulevat uniin. Nyt kun sain purentakiskon, niin painajaiset ovat vähentyneet, kaikki niihinkin voi vaikuttaa. Joskus oon kuullut, että hampaiden lähteminen unessa voisi tarkoittaa, että jollekin läheiselle tapahtuu jotain ikävää. Mä oon tosin nähnyt sellaisia unia paljon, eikä mun tietääkseni mitään oo tapahtunut. *koputtaa puuta* Eli ei kannata peljästyä! :) Mä luulen, että mulla ne hammasunet johtui siitä, että narskuttelen hampaita. Purentakiskon jälkeen en oo nähnyt niitäkään unia. Tosin ensi yönä nyt sitten varmaan näen...

Mäkin olin innoissani nettiennustuksista, mutta sitten kun tämä ennusti ensimmäisen lapsen syntymän syyskuulle, niin laski vähän fiilis... Ellen nyt sitten ole raskaana as we speak ;)

Kivaa perjantaita kaikille! Plussaonnea jännääjille ja Kaislalle ovisplussailua!

Pikainen kommentti Mollyn uniin.

Työkaveri tuossa sanoi (kun nauroin hänelle ääneen kaverini kummallisia unia :) ) että hänen äitinsä näki kans usein sellaisia hampaat tippuu suusta unia, mutta kävikin ilmi että hän puree yöllä hampaita kovasti yhteen ja kun hän sai jonku purentasysteemin, niin ne unet hävisivät. Eli samaa ku Nasupilla. Tuskin mitään pahaa tapahtuu siis.. :)

Joo, mä uskon siihen myös. Itseasiassa mäkään en narskuttele hampaita, vaan puren lujaa yhteen. Se ilmeisesti vaikuttaa uniin. Eikä ihme, koska se oikeasti ""irrottaa hampaita"", ainakin mulla on paikkoja irronnut sen takia. Eli oisko Molly mahdollista, että säkin puret öisin hampaita? Ainakin mulla kiireet töissä pahensi sitä. Toivottavasti en pelästyttänyt sua, se ei suinkaan ollut tarkoitus! Olinpas ajattelematon... Mun unet on välillä niin ihmeellisiä ja pelottavia, että yritän olla analysoimatta niitä liikaa. Siksi en koita niitä tulkita enkä ole ostanut unikirjaa :)

Moikka!

Hih, täällähän on oikein kunnolla ""hampaiden kiristely"" jengiä. Minäkin nimittäin harrastan sitä öisin JA nukun välillä tosi rauhattomasti ihan selvästi juuri sen vuoksi. Unissa vilisee milloin mitäkin. Oon kyllä huomannut, että muutenkin minun kannattaa välttää liian jänniä tv-sarjoja (ihan kuin lasten ;), ellen halua nähdä sitten jotain takaa-ajo unia ja muuta seikkailua.

Minullakin on ollut kisko, mutta tämä tyttöpä puri sitäkin ihan yhtä tehokkaasti. *nauraa* Joten nyt kun se ei enää ole sopiva purennan hieman muututtua, olen käynyt silloin tällöin purentahieronnassa ja voice massagessa. Erityisesti jälkimmäistä suosittelen lämpimästi. Siis ihan huisin hyvä hieronta. Ja leuatkin on hetken rennot sen jälkeen...

Hannamarille plussaisia tuulia!!!

Moi! kerrothan sitten miten kävi ennustuksessa?! Madam ennusti meillekkin meinaan lokakuuksi tytön, mut pieleen tais mennä! ;) Onneksi toinen lupasi pojan 2009..mutta sinne on kyllä harmillisen pitkä aika!
Onnea yritykseen!
- Maria-

Uusimmat

Yhteistyössä