Vuoden yrittäneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Osa 6
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hei! minäkin liityn tähän ketjuun kun olemme jo yrittäneet yli vuoden saada vauvaa tai siis no ilman mitään ehkäisyä ollaan oltu noin 1,5 vuotta mutta ei sitä koko aikaa olla yritetty... tässä kuussa olikin jo toivoa kun menkat myöhästyivät hiukan ja se ei ole ollenkaan minun kaltaistani ja siksi olinkin jo onnen kukkuloilla mtuta sittenpä ne tänä aamuna tulikin ja olen siksi hiukan surullinen :/ mutta ei pidä vielä toivoa menettää... Onnea kaikille ensivuodelle ja hyvää uuttavuotta!! :)

Peppi: Olipas kurjia uutisia. Toisaalta hyvä että selvisi ne ihmeelliset vatsakivut. Veikkaampa, että sulle tehdään samanlainen tähystysleikkaus, kun endoepäillyillekin. Se ainakin tehdään nukutuksessa, nii eiköhän sunkin.

Tytsy, tervetuloa mukaan. Myöhässä olevat menkat masentaa aina saapumisellaan.. Tsemppiä!

Masensi kyl mun negatestikin tänä aamuna. Mutta olihan se hyvä varmistaa, että skumppaa voi maistella tänää. ;) Kp30 on vielä, mutta eiköhän se täti humpsahda paikalle pikapuoliin.. Taidampa lopetella taas jännäyksen ja odotella kiltisti, että se laparoskopia tehdään keväällä.. Sen jälkeen varmaan voi jännäillä oikeesti.

Hyvää uutta vuotta kaikille!! Olkoon se meidän plussavuosi!! :) :)

Kiitos Vipelle tiedoista. Hieman vähemmän nyt askarruttaa kun voin olettaa että nukutus kuitenkin tehdään. Mä oon jotenkin niin kammo noita sairaala-juttuja kohtaan, oon niin vähän ollu niiden kans tekemisissä.

Mun mieli on toisaalta tosi helpottunut kun asia selvisi, mutta olen myös tosi masentunut että näin piti käydä. Ei lääkäri onneksi sanonut että tällä oisi suurta vaikutusta lapsen saantiin, ja se kuitenkin tietää et yritystä on ollut. Ihana on kuitenkin olla kotona. Tosi raskasta oli olla samalla osastolla kun synnyttäneet. Siellä kaikki äidit onnellisina vauvojensa kanssa ja minä ihan jossain muissa asioissa. Hoitajatkin on tosi kiireisiä vauvojen takia, niin välillä tuntee olonsa tosi vaivaantuneeksi. No sellasta elämä on..

Tsemppihali Pepille!
On kyllä ärsyttävä juttu mennä tuoreiden äitien kanssa samalle osastolle. Koko systeemi on ihan hölmö!!!!!

Meidän Uusi Vuosi meni ihan kivasti. Syötiin ja maisteltiin punkkua ja pelattiin pelejä. Raketeista yksi jäi suutariksi ja pamahti vieressä niin että osa porukasta jo heitti ittensä kenttään. Kyllä oli hyvä opetus siitä että ei todellakaan kannata leikkiä rakettien kanssa. Olis voinu käydä huonosti. Huh. Jalat tärisi seuraavat 30min...

Ei olla päästy peittoja heilutteleen kun on tuota porukkaa täällä ravannu, mutta luultavasti ovis meni jo siinä ennen Uutta Vuotta joten hyvin PIENI toivo jälleen itää. Olis se vaan niin huippua saada oma nyytti:)

Heips tytöt!

Yli viikon nettipimento on nyt loppunut, heti kun pääsimme kotiin, ""syöksyin"" koneelle, aavistellen, että kyllä täällä varmaan yksi plussa on tullut. Ja OLIHAN SE, ONNEA MALIN!

Uusille tervetuloa mukaan (olikos se viimeisin Tytskä?).

Joulun ja uudenvuoden vietimme Etelä-Pohjanmaalla sekä ystäviemme että sukulaisiemme seurassa, siinä välissä ehdimme ajelle Ylläkselle ja takaisin. Vaikka aikaa perillä oli vain 3 päivää, ehdimme sekä lasketella, hiihtää että nauttia kylpylämeiningistä.

Sitten omaa napaa: kp 30/~29 menossa, eli täysi jännäys on päällä! Ja oireitakin on... Rintojen sivuja on aristanut kovasti nyt viikon putkeen. Yleensähän se loppuu tuossa pari päivää ennen menkkoja, mutta nyt kipu vain jatkuu ja jatkuu... Sen sijaan mahassa ei ole mitään tuntemuksia. Ja eilen tuli hieman alkoholia maisteltua, olin oksentaa, kun tulimme saunasta (silloin en ollut vielä ehtinyt juoda juuri lainkaan) sekä tänä aamuna, mutta en tiedä, johtuiko se krapulasta vai mistä.

Ajattelin odotella josko se täti kuitenkin tulee taas sekaamaan suunnitelmat, nyt ainakin loppiaiseen asti. Jos silloin ei ole mitään tapahtunut, on testin aika (jos siis saan oltua siihen asti testaamatta). Odotukset ovat taas kovat, joten saattaapi olla, että tiputaan korkealta ja kovaa... Sen näkee ensi viikolla.

Mukavaa vuoden aloitusta, plussatuulia toivotellen
Rizzu

Vau, kuulostaapas lupaavalta Rizzu! Pidän peukkuja satasella. Teillä on muuten ollut varsin vauhdikas ""loma""... hih.

Peppi, toivottavasti jaksat hyvin. Täältäkin sinne voimia ja kaikkea hyvää!

Uusi vuosi vaihtui meilläkin kivasti. Kavereita oli istumassa iltaa, syömässä, juomassa, pelaamassa lautapelejä ja raketitkin nähtiin. Kivaa siis!

Onneksi Lotta ei käynyt pahemmin tuossa rakettijutussanne, ihan säikähdin minäkin... Muutenkin oon ihan säikkynä aina uutena vuotena; nytkin yritin mennä seinän viereen katsomaan, ettei ainakaan takaa päin kukaan ampuisi rakettia kohti. (Koiria kohtaan tunnen suurta sympatiaa. Nehän useimmiten lymyilevät uutena vuotena jossain pöydän alla.;)

Täällä ovista odotellessa... ja vauvasta haaveillessa.

Kiitos onnitteluista!

Kuinka pitkällä Mariska olet raskaana? Koska sulla on la?

Jaksamisia Pepille, että paranet.

Rizzulle paljon peukkuja, kuulostaa lupaavalta!

ON: Tehtiin miehen kanssa vielä yhdessä toinen testi. Halusin varmistusta ja tuli positiivinen tulos hänellekin konkreettisemmaksi, kun sai itse olla testiä tekemässä.

Vatsassa on pieniä tuntemuksia ja vihlasuja ja iltaisin rinnat tuntuvat kipeiltä ja turvonneilta. Ja aina välillä paleltaa. Makeaa ei tee mieli, vaikka yleensä olen oikea karkkifani.

Vähän väliä miettii, mitä kaikkea voi sattua, kohdunulkoisia ja keskenmenoja ym. Mutta yritän ajatella positiivisesti. Juteltiin miehen kanssa, että puhutaan vauvasta ja suunnitellaan kaikenlaista. Murehditaan vasta, jos tulee murehdittavaa. On tää tällaista ainaista jossittelua.

Malin kyseli mun rv:tä eli 9+3 mennään tänään. 4.8.2006 olis la. Huomenna olis ensimmäinen neuvola. Varhaisultrassa käväsin vähän ennen joulua kun halusin varmuuden että siellä tosiaan joku on..ja olihan siellä :) Milloin sulla olis la?

Rizzuuu?? Missä mennään???

Hyvää vuotta 2006 kaikille!!

Peppi, kyselit laparoskopiasta. Mulle se tehtiin viime keväänä endoepäilyn takia, endoa ei löytynyt, pco-epäily sen sijaan (nyttemmin osoittautunut todeksi). Kättärillä se tehtiin, nukutuksessa. Aika lievä toimenpide, pääsin pois samana iltana, kun aamulla oli operoitu. Sairaslomalla olin vain kolme päivää. Tosin mulla ei oikein tehty mitään, kun endoa ei ollut. Munatorven läpivirtaus katsottiin mullakin tuossa skopiassa. Älä huoli, kaikki menee varmasti hyvin ja toivut nopeasti. Ikävä puoli asiassa oli tosiaan se, että heräämössä kuuli joka puolelta, miten tuoreita äitejä onniteltiin. Se tuntui pahalta, kun itse oli siellä ihan muista syistä.

Rizzuuu.... Mikä tilanne? Kuulosti niin hyvältä, ihan varmasti tällä kertaa tärppäsi!

Itselläni menossa kp 22/29. Aika koviakin kipuja/nippailuja on alavatsassa, lisäksi huonoa oloa, väsymystä ja lämpöilyä. Pistän kuitenkin kaiken tässä vaiheessa pco:n ja primolutien piikkiin, koska tod.näk. en ovuloinut viime kierrossakaan. Odottelen menkkojen alkamista innolla, jotta pääsen sitten aloittamaan clomit. Vaikka olisihan se kaikkein parasta, jos olisikin nyt tärpännyt ilman clomeja, mutta uskaltaakohan toivoakaan... Näitä samoja oireita on ollut niin tuhat kertaa aikaisemminkin.

Loppiaiselta aloitetaan tipaton tammikuu (vähän myöhässä), kun torstaina pitää vielä bilettää. Vähän tuntuu pahalta juoda, kun ei tiedä mitä tuolla masussa tapahtuu, mutta ei sitä voi elämää tämän takia pysäyttää, muuten tulee hulluksi tästä odottelusta. Mutta loppu tammikuu siis täysin tipatta :)

Palaamisiin!

Maanantaita!

Väsy on armoton, kun on loman aikana tottunut nukkumaan lähemmäs puoltapäivää...

Mutta ihmiset kaipasivat tilanneraporttia: kp 31 ja tissit vaan paisuu paisumistaan... Pian on liivit pienet. Vatsassa ei mitään tuntemuksia, sen sijaan aamulla oli pienen pientä etomista ja koko ajan on jano! Pissi haisi omituiselle.

Päätin, että torstaina testaan, ellei täti pyrhällä kylään aiemmin. Tämä siksi, että sitten pitää soittaa Väestöliittoon ja siirtää sitä suunniteltua SSG:tä. (Tai siis mieluiten peruisin koko toimenpiteen!)

Ihmeellisen rauhallinen olen (tai no mitä nyt lueskelin jo Hgin neuvolan sivuja, että koska sinne sit pitäis ottaa yhteyttä, jos on asiaa, ja laskeskelin mahdollisen LA:n, joka olisi 8.9.2006...). Jotenkin olo on stressaamaton ja ""positiivinen"" tän asian suhteen. Jos ei nyt tärpänny, niin sit pääsen jatkotutkimuksiin ja hoitoihin.

Kivaa kun pitelette niitä peukkuja. On tää palsta vaan niin ihana ""vertaistuki"" ettei toista! Kiitos!

Hei kaikille!
tahtoisin vain kysyä että kuinka moni täällä on oikeesti yrittänyt saada lasta yli vuoden? Tai et miten pitkään olette yrittäneet ennenkuin on tullut tulosta... Me olemme yrittnett jo 1,2 vuotta mutta ei mitään sinne päinkään että saisin vauvaa =(

Kiitos kaikille kannustavista sanoista. Tässä ketjussa on ihana huomata, kuinka kaikki myötäelämme toistemme asioissa ja autamme parhaamme mukaan asioissa, jotka mieltä painaa. Itsellä olo on heti paljon helpompi, kun olen lukenut tiedän kokemuksia. Ei jännitä olleskaan enää niin paljon. Nyt täytyy vaan jaksaa odotella ja parantua kunnolla. Ehkä kevään aurinko tuo iloisempia uutisia niin meille kuin teille kaikille.

Vaikka meidän vauva-asiat on hetkeksi sivussa, aion kulkea teidän mukana, jos vaan sallitte. Ois sit ihana joskus jakaa plussa uutiset juuri teidän kanssa. =)

Peppi: Tokihan saat meidän kanssa kulkea! :) Mullakin on vähän jännäilyt jäissä, kun odottelen laparoskopiaa kanssa..

Rizzu: Vitsi kun jänskättää sun puolesta.. Toi rintojen paisuminen ja pieni etominen kuulostaa tosi positiiviselta... :D

Ja joku kysy kuinka kauan ollaan yritetty. Syyskuusta 2004..

Moi... :) ihanaa että joillakin menee hyvin ja toivotaan kaikille jännääjille parasta :) itsellä kp3 menos joten piiiitkä aika ennenkuin itsellä on jännätpäivät kyseessä :)
Mutta mites on muuten kaikilla vuosi pyörähtänty käyntiin? :)

Malin! HIENOA! UPEETA!!! Mielettömän paljon onnea teille!!! Eiköhän se plussa-aalto ole nyt lähtenyt kunnolla käyntiin! Rizzu seuraavaksi, eiks vaan. Pitääkin meitä muita jännityksessä torstaihin asti, höh :) Et sitten aio testailla aikaisemmin? :)

Vippelle puolestaan sanon höh ja pöh siitä negasta. Olisi ollut sun vuoro plussata kanssa! Miks mulla on jotenkin sellainen olo, että me ollaan niin pitkään jo jännätty yhdessä, että sitten kun plussataan niin plussataan yhdessä ja siirrytään samaan odotusketjuun :) Toisaalta ei kauheesti naurata, koska sehän tietäisi sitä että minäkään en plussaa tässä kierrossa...

Peppille paljon tsemppiä edessä olevaan leikkaukseen. Jos jotain hyvää pitää hakea tuosta, niin onneksi selvisi mikä vaivasi ja olet asiantuntijoiden hyvässä hoidossa. Jospa ne tärppimahdollisuudetkin paranisi samalla...

Joo, mä se olin joka ihmettelin niitä simppajuttuja, että onkohan 1, 2 vai 3 päivän välein sopivin tahti uimareille. Kiitti Hanna-Mari kun kerroit omia kokemuksia. Sen vierailija-Annan viestejä en oikein ymmärtänyt, että miksi se kyseli tarkempaa puuhatahtia kun ei sitten kuitenkaan ottanut kantaa asiaan sen enempää. Kuvittelin, että olisi ollut jotain faktaa heittää pöytään. No, ei kai sitten.

Omanapajuttuja. Kp... öööö... 26 on meneillään. Kuin se aika meneekin näin nopeasti! No, seuraavat päivät varmaan matelee. Rinnat on kauheen kipeät - taas, niinkuin siis yleensäkin tässä vaiheessa. Ne on ollut oviksesta asti arat. Ikenissä/suussa jotain pieniä haavoja, sattuu kun koskee kielellä. Olo ei ole raskaanaoleva ollenkaan...

Nyt sitten kaipaan teidän apua kun yks asia mietityttää. Onko kukaan teistä mitannut lämpöjä tai perhetynyt siihen asiaan? Mä en ole koskaan ennen ja tässäkin kierrossa aloitin liian myöhään koska nyt en tiedä mikä normaalisti on aamulämpö kierron alkuvaiheessa. Nyt oli 36,7 oviksen tienoilla. Oviksen jälkeisinä päivinä nousi 36,9:iin. Ja yhtäkkiä n. viikko oviksen jälkeen on ollut nyt parina aamuna 37,4. Iltasin on aina 36,4. Onkohan tämä ihan normaalia? Oon kuitenkin käsittänyt että heti kun ovulaatio on, niin lämmöt nousee kunnolla? Mulla vasta 5-6 päivää oviksen jälkeen... Hmm? Olisin kyllä kiitollinen tiedosta jos jollain on jakaa sellaista? Muuten tarvii googlettaa...

Molly, oon ajatellu muuten ihan samaa, et plussataan yhdessä. :) Mun kierrot on kyllä menny niin mahdottomiks, että ei olla enää samoissa päivissä, niinku sillon alussa. (Aatella mekin ollaan jo 9kk täällä elleissä pyöritty..) Muttamutta, nythän näyttää siltä että sää plussaat ennen mua. Noi sun oireet vaikuttaa kyllä lupaavilta.. :) Äläkä sitä iltalämpöä seuraile, sillä ei oo mitään merkitystä. :) Ja oothan mitannu lämmön ennenku nouset aamulla? Oviksen jälkeen ne kyllä pitäis nousta heti, mutta mistäs nuista aina tietää. :) Mutta seuraile ny vielä, siitähän sen sit tietää jos lämmöt ei tipahda... ;)

Omaa napaa sen verran, että odotettu kp1 tänään. Ärsyttää nää välillä 24-34 pomppivat kierrot.. Nyt 32.

Voi Vippe, iso hali jälleen sinulle kp 1:n johdosta.

Mollylle tsemppiä loppukiertoon. Kyllä odottavan (odotustakin odottavan) aika on pitkä! Pitkiä tuntuu olevan myös mun päivät. Olin juuri miehen kanssa lounaalla ja sanoin sille, etten kyllä millään malta odottaa torstaille, testaankin ehkä jo huomenaamulla... Kotona kaapissa on nääs niitä testejä odottamassa. Kaikkia eri merkkejä, taidan kuitenkin Aconin 10:llä testata, nyt on nimittäin eka kerta, kun sille voisi olla oikeasti aihettakin.

Kp 32, rinnoissa sama tosi paisunu fiilis, mahaa on ehkä nippaissu pari kertaa tosi lyhyesti, muttei mitään muuta uutta ainakaan vielä tänään.

Mulla on jo tekonimikin mahdolliselle masuasukille... Se olis Untamo! ;) Me joskus viime kesällä miehen kanssa käytiin nimipäiväkalenteria läpi ja yritin puolitosissani ehdottaa Untamoa pojan (toiseksi) nimeksi, muttei menny läpi. Noh, se voisi olla hyvä tekonimi. Mun mies on Tohtori Sykerö -fani, joten siksikin Untamo Taivasdromedaari olisi hauska. ""Otatteko teeeeetä?"" ;)

Käväisin äsken hammaslääkärillä poistattamassa tikit suusta. Maksoin sitten YTHS:n käyntikerran 4 euroa siitä ilosta, että makasin siinä tuolilla alle minuutin. Kallis tuntiliksa... Mutta hyvältä näytti reikä suussa, nyt siihen vain tarttuu kaikki möhnä. Eikä saa kuulemma kaivella.

Jaaha, nyt takaisin töiden kimppuun!

Vippe: Pahoillaan menkoista, mutta ei auta, kuin toivoa taas!
Molly: Koeta jaksaa. Enää pari päivää!!! Peukut pystyssä.
Rizzu: Voi IIIH... Jänskättää jo hurjasti mahdollisen Untamon puolesta. Joko testasit?

Mulla on vaan väsynyt meininki. (johtuu kyllä ihan unen vähyydestä)... Ihanaa, että loppiainen lähestyy ja on vapaata. Mitenkäs aiotte viettää pidemmän vapaan?

Vähän huolestuttaa, kun miehelle on nyt tullut hurjat ""paineet"" vauvasta. Eilen illalla sanoi jo, että pitäiskö meidän pitää taukoa tässä yrittämisessä (takana siis nyt tasan vuosi), kun ei enää tee oikein mieli sen takia. Että saapas nähdä, miten tässä nyt käy.
Tiedätte varmaan, että itselläkin on usein sellainen fiilis, että heittäiskö hanskat tiskiin ja olis vaan, mutta toisaalta takaraivossa kuitenkin muistaa tasan, että ovis on tulossa ja nyt kannattaisi kyllä... Ja samalla harmittaa, että itselläkin meinaa kiinnostus seksiin hiipua.

Pahoittelen nega-sävyistä tekstiä...

Voikaa hyvin!!!

Odottelen tässä miestä kotiin. Paketoin hänelle juuri ""pukilta tipahtaneen joululahjan"", nimittäin PLUSSATIKUN!

Enpä siis malttanut odottaa huomisaamuun, vaan kotiin päästyäni löysin kaapista yhden testin (Prisman/Cittarin Pregent testin), 2 viivaa tuli, tosin on se testiviiva aika haalea, mutta ihan selkeä kuitenkin.

Mulla jotenki oli semmoinen olo, että nyt on tärpänny. Jotenki rauhallisen tiedostava, tissitkin sen tosiaan kertoi. Nyt hieman tärisee kädet, älkää siis välittäkö kirjoitusvirheistä.

Saatte siis tämän tietää ennen kuin mies, saapi nähdä, mikä on rekatio, kun hän kotiin pääsee.

Oliskohan tällä kaikella stressin poistumisella ollu tekemistä tämän kanssa. Minähän siis näin itse tämän munarakkulan, jossa munasolu oli, kun olin ultrassa, sitten valmistuin, eli opiskelustressit pois ja sitten oli joululoma. Join tosin joka päivä lasin, pari punaviiniä joululomalla, joku on sanonut, että se voi auttaa kiinnittymisessä.

Mutta nyt odottamaan miestä kotiin, voi kun on jännää!

T. Rizzu & Untamo (hurjat rv 4+2)

PS EI TÄÄ OO TOTTA!

Siis kommentti tuohon äskeiseen PS-kohtaani: Kyllä viesti oli ihan tosi kuin vesi, mut en voi oikein uskoa, että tää olis totta! 16 kiertoa tähän meni, miks se sit nyt just osui kohdalle? Huojennuinko niin siellä lääkärissä käynnin jälkeen?

Uusimmat

Yhteistyössä