Vuoden yrittäneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja osa 3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehtoota!

Täällä elellään menkkojen lopputuhruhen aikaa, olipa taas niukat, selvisin 6 tamponilla ja niistäkin osa oli aikasta kuivia niitä pois ottaessani. Voikohan niukka vuoto olla yhteydessä heikkoon kohdun limakalvoon? Eikä alkio pääsisi näin kiinnittymään?

Mutta gallupeihin: Olen ehdottomasti jouluihminen! Rakastan kullan ja punaisen värin yhdistelmää. Ja kynttilöitä niiden kanssa! Pian saa taas jo kaivaa jouluvalot, se on jees. Ostin viime vuonna Ikeasta sellaisen ison ympyrän, kranssin, jossa on runsaasti pieniä lamppuja. Sen saa taas pian laittaa ikkunasta roikkumaan, jes.

Jouluruokagalluppia seuraavaksi: joulupöydässä on oltava lanttulaatikkoa! En yleensä pidä lantusta, mutta jostain kumman syystä lanttulaatikko on älyttömän hyvää. Ehkä se johtuu siitä, että pidän kaikesta makeasta, myös ruoissa. Samoin äidin leipoma joululimppu on ykkönen. Ja jälkiruoaksi luumurahka. Piparit ja VALKOhomejuusto on myös suosikkeja, punaviinistä nyt puhumattakaan...

Sit sain sukulaiselta aivan ihanan ""suppilovahverohillon"" ohjeen. Uskon, että ne sopivat mitä mainioimmin joulupöytään, niissä kun on jouluiset mausteet (kaneli, neilikka, muskotti). Ne ovat siis ikään kuin etikkamarinoituja ja sokeroituja sieniä, säilyvät lasipurkissa jääkaapissa. Jos jotakuta kiinnostaa kokeilla, voin näpytellä ohjeen.

Pidän myös lahjoista ja nyt kun on opiskeluaikojen jälkeen päässyt vähän tienesteihinkin kiinni, on myös varaa ostaa lahjoja. Minulla on 4 sisarusten lasta, joille kaikille toki pitää keksiä jotain kivaa. Mutta yritän myös parhaani mukaan keksiä jotain aikuisillekin, vaikka joka vuosi muka päätetään, ettei aikuisille mitään. Kaikki sit kuitenkin ostaa jotain pientä edes.

Takaisin lapsiin. Tuli eilen seurattua myös lapsentekoiltaa sillä tunnen Pirre Saarion henkilökohtaisesti ja olen hyvin tietoinen, että hän on lapseton, hänhän toimi Lapsettomien tuki ry:n puheenjohtajanakin muutamia vuosia sitten. Kannattaa lukaista Pirren kirja ""Haikara lentää ohi"". Siitä on otettu 2 painosta, ovat hieman erinäköisiä. Mun mies oikein innostui keskusteluun Lapsentekoillan netissä, istui koneella yömyöhään. Minäkin niitä luin, vaan en jaksanut vastailla.

Mutta jaa, kello on paljon, mulla oli superkiire töissä. Ja sama meno jatkuu huomenna, luulen ma. Jaksuja kaikille!

Iltaa!

Joulusta täällä kyseltiin, tai lähinnä jouluruuista. No, kinkkua pitää ainakin olla ja rosollia. Laatikoista en niin kamalasti välitä, mutta tulee niitäkin joulun ainaan syötyä kun ne kumminkin joulupöytään kuuluu. Ja kylmäsavulohta... Nam! Tosin tällä kertaa toivon, ettei sitä sais tulevana jouluna syödä... ;)

Mä en kyllä ole mikään jouluihminen, ennemminkin ärsyttää se hirveä hössötys lahjojen ja muun sälän kanssa. Me päätettiin miehen kanssa, ettei ostella kellekään mitään lahjoja, koska ihan oikeasti on tosi vaikea keksiä mitään järkevää lahjaa kellekään. Eikä haluta ostaa jotain vain sen takia, kun niin kuuluu tehdä. Kummitytölle tulee tietty joka joulu ostettua pieni lahja, muuten ei ostella mitään.

Jaahas, ja ennen BB:n pariin siirtymistä omaa napaa.
Kp25/28, parina iltana on nyt ilmaantunut lievää pahoinvointia, alavatsassa kummallinen painontunne. Viime yönä kävin kaksi kertaa pissalla ja tässä yksi ilta sain aivan hillittömän palelukohtauksen! Ennen ei ole tämmöistä ollut ennen menkkoja, mutta voihan nää johtua clomeistakin. Tai muuten vaan. Koitan pitää pään kylmänä, sunnuntainahan sen sitten näkee mikä on tilanne. Vähän kyllä jänskättää, pitkästä aikaa on semmoinen olo, että voisi olla tärpännyt :)

Mutta nyt BigBrotheria seuraamaan....

Myöhäisiltaa=)

Nyt alkoi Karpalo jänskättään sun puolesta=) Tämä onkin siitä hauska ketju/ryhmä, että kaikilla meillä on kierrot ja ovikset eri aikoihin ja aina jollain tuntuu olevan jännäilyjä meneillään! Pidän peukkuja myös sulle=))

Vipelle oikein paljon tervetuloa joukkoon! Mä olen aika uusi tässä ketjussa, mutta olen viihtynyt oikein hyvin. Täällä on mukavaa ja auttavaista porukkaa ja voidaan höpistä vähän muustakin, eikä kukaan tunnu olevan palstapoliisina mainitsemassa mistä saa puhua ja mistä ei. Toivottavasti innostut vaihtamaan ajatuksia meidän kanssa=)

Hektikon G oli herrrrrkullinen! Joulussa ehkä onkin parasta syöminen ja syöminen sekä syöminen=D Perinteisten jouluherkkujen lisäksi jouluun kuuluu punaviini (lasi pari) ja glögi sekä juustot; varsinkin valkohome ja piparit. Myös tortut sekä luumurahkatuorejuustotorttu (huih, mikä sana) on ihanan jouluisen makuinen. Olen luumurahka-hullu! Savustettu kalkkuna ja savulohiterrini on ihania herkkuja limpun kanssa ja kaiken suolaisen päälle maistuu taas konvehdit. Maksalaatikkoa ja lipeäkalaa en syö...ei vain maistu. Anopin kautta olen oppinut hiukan ruotsalaisen jouluperinteen ruualle ja jopa maistanut kateenkorvaa=( Se kerta oli viimeinen, kun hän sai suomennettua ruuan vasta nielaisuni jälkeen!Huh huh! Hyvää kai se olisi ollut, jos en olisi tiennyt mitä se oli=D

Mutta nyt täytyy painua pehkuihin...
Palaillaan taas asioihin ja plussa-aaltoja meille kaikille!!!