Tahkoojat 76

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiitu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sandeman: Metsästyskausi tosiaan on aluillaan. Meillä aloitetaan sorsilla, sitten heti sen perään Ruotsin puolella kanalintujahdilla (alkaa aiemmin kuin Suomessa), jota jatkuu molemmin puolin rajaa koko syksyn ja kun Suomessa metsästysaika loppuu, sitten mennään taas Ruotsiin, jossa saa pyytää tammikuun loppuun. Tänä syksynä metsästys jää vähän vähemmälle, kun on se ulkomaan keikka ""pahaan aikaan"", ja siellä menee kolme viikkoa, mutta eiköhän me ehditä.

Onko sulla muuten metsästyskortti? Mulla on kaikki luvat ok, ja joskus otan pyssyn itsekin, mutta olen vielä vähän arka ampumaan. Enkä sitä paitsi onnistu koskaan pääsemään koiran haukulle karkoittamatta lintua jo heti kättelyssä. Sattuman kaupalla kohdalle lentäviä tai istuvia en ehdi ikinä tähdätä, ja mies lopulta hermostuu odottamaan. (Meillä on niin kokenut pystäri, ettei se mene sekaisin, jos lintuja ammutaan muuallekin kuin haukkuun.) Muutenkin tuntuu, että miehen läsnäolo hermostuttaa. Pitäisi saada ensin yksin opetella ampumaan kunnolla. Ärsyttää näyttää miehelle, että olen huono. Pöhköä varmaan. tietäähän se sen, etten osaa :) Ja tietenkin haluaisin osua, jos ammun. Ihan siksikin, että haavakoita on kurja jättää jälkeensä. Muistelen, että sulla oli vähän samoja ajatuksia. Taitaa olla naistenvaiva...

Tämä teksti voi olla vähän sekava, ja täynnä virheitä, mutta nyt on vähän hoppu. Kuulemisiin.