Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuunkulta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Iltaa taasen! Raitis, ihan tablettimuodossa menee kuuri. Taitaa olla useampiakin kauppanimiä tälle lääkkeelle, mulla on Trikozol.
Kuunkulta, hui sulla on todella ollut vakava tilanne antibioottien seurauksena. :o Nyt taatusti vältät turhat kuurit, niinkun tietenkin aina pitäisi välttää. Itsekin olen monille antibiooteille allerginen, ja nyt varsinkin raskausaikana ei taida kovin monia olla mitä voi syödä.Olen saanut myös Kefexinistä aiemmin pientä ihottumaa, mutta nyt onneksi ainakin toistaiseksi iho ja vatsa kestänyt lääkkeen.Yleensä olen aina maitohappobakteereja napsinut kuurien aikana, mutta nyt olen juonut n. litran piimää päivässä, mistä pitäis kanssa vähän suojaa tulla. Ja lisäksi saan tarvittavan määrän kalkkia...

Miruliinille hyvää lomaa! Ja muille mukavaa viikonloppua.

Ok.. Mä jotenkin lääkehouruissani ihmettelin, että onko sulla tosiaan kotona lääke, joka on kauppanimeltään Metronidatsoli.

On mulla muuten sellanen muotoutuva tyyny mutta se on meidän tyynyjen välissä tilanjakajana ja sen päällä istuu nalle. :D
Nyt on parasta nukkua ilman tyynyä.

Mä haluaisin nää..

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=405149&shopId=10008&findPath=true&compartmentId=10061&categoryId=10485&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=406441&shopId=10008&findPath=true&compartmentId=10061&categoryId=10484&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay

poks,

Oletko raitis sinäkin nalle puh fani? Mä olen kans katsellu noita puh aiheisia jo kauan sitten ja lasten astioita on jo ostettuna ja kaikenmaailman tauluja just puh aihetta.
On mulla jo siskon jäämistöstä parit puh potkupuvut ja paidat.

Mun pitää kyl lähteä patjojen ostoon, alkaa oleen selkä kipeenä aina aamuisin ja se kyl johtuu ihan noista patjoista, on jo niin vanhat että ei tue enään kunnolla. Suurin osa ihmisten selkäkivuista johtuukin liian vanhoista patjoista. Ne oli hyvä vaihtaa viimeistään 6-10 vuoden välein, riippuen tietty laadusta.
Kuvaa joudutte vielä hetken odottelemaan kun ukko eilen joutui sairaalaan kun siltä repes hauis, oletiin eilen aamupäivä ensiavussa ja sit kerrottiin et leikkaussali tilanne näyttää hyvältä ja mies lähti odottelemaan leikkausta, kasilta illalla soitti että leikkaus siirtyy tällepäivälle. Reppana joutunu makaamaan koko päivän siellä syömättä ja odottanu elämänsä ensimmäistä leikkausta. Mulla oli sit keikan tynkää niin en voinu olla paapomassa sitä siellä. Oli se niin reppana kun se sinne ensiavun tädin mukaan lähti et ihan sääliksi kävi. Sille kun tuo salilla huhkiminen on elämän isoin asia vielä toistaiseksi niin ottaa poikaa koville tuo hauiksen jänteen repeäminen.
Noh, nyt on vaakalaudalla mun lähtö asfalttihommiin kun en tuota hurttaa saa hoitoon minnekkään, eipä taida mies käsi kipsissä sitä paljoa ulkoiluttaa ku se on tuollanen idiootti lenkillä tuo koiruus. Sekin eilen odotteli isäntää turhaa oven edessä aamuyöstä se tuli vasta sänkyyn pettyneenä ku ei isäntä tullutkaan kotiin.
Mie lähden ny koululle, viimeisiä viedään ennen kun saa paperit ja on virallisesti eräopas.

voimia kipuilijoille ja niille onnekkaille jotka niiltä säilyneet.
tiltalitti ja viuhti 17+4

Mä saan kaikista Kefexinin sukulaisistakin semmosen ihottuman, et sitä ei voi hyvällä tahdollakaan sanoa lieväksi tai pieneksi. Viimex jouduin vetämään kortisonia kuurin perään, et saatiin se ihottuma aisoihin. Olin melkein kolme viikkoa töistäkin pois sen takia.

Mä oon kans ihan Puh-fani. :heart: Mä oon jo vuosia sitten kerännyt niitä n.20cm korkeita pehmoja kaappiin (löytyy itse Puh, kani, Kengu, ihaa, tikru ja möhkis ainakin). Sit on semmonen tuplat isompi tikru kans ja ne mäkkärin lastenaterioiden hahmot. Ajattelin niistä mäkkärin hahmoista askarrella mobilen. Ja tauluja löytyy kans.

Tiltaltti: eikös se teen koira ollu narttu? Voisin ottaa sitä hetkellisesti hoitoon meillepäin jos tulis toin meen kynnysmaton kans toimeen. Meillä olis aidattu piha ja toi meen Musti osaa kyllä toimia seuraherrana jos oikein haluaa. Toi omakin on varsin hullu sille päälle sattuessaan, nyt kun se ei enää kuule kunnolla, mut olen kyllä sitä aikoinani lenkkeilyttänyt käsi kipsissä ja toinen käsi punktoituna. Enköhän mä niiden kans pärjäis.

(.) keskiviikkona ultraan ja sit pääsin vihdoin sinne neuvolaankin puhelimella läpi. Että sinne sit viikon päästä maanantaina.

Helou...!!

Raittis: Mä kans tuskailen lapaluunaluskipujn kanssa, niinku golfpallo olis lapisten välis. Apteekista ostin Oliskahan ny ollu Voltaren emulgelia pienen tuubin (no se mis on diclofenacl v.a.) ja ihan hillitysti sitä käyttäny. Siinähän ei ny muuta oo ku just sitä samaa mikä hillittee supistuksia joten siksi ei suositella viimeisen kolmanneksen lopulla koska voi hidastaa synnytystä. Mä sain siitä avun, + panadolista ja sit siitä lämpöisestä kauratyynystä sekä saunomisesta. Mulla lämpö auttaa tulehtuneisiin lihaksiin.

Yöt tulee nykyään lähinnä valvottua. En saa nukuttua. Viimeyönä näin unta että mulle syntyi neloset, keskosina ja sitte yhtäkkiä ne olikin kaksostytöt ja imetysvaiheessa ne oli pienet pojat. :xmas: :xmas: Eka kunnon vauvauni. Mut väsyttää ku ei oikein saa nukuttua.

:kieh: mies on nyt ollu taas kiltisti :kieh:

HB-asia eteni niin, että osaston ylilääkri soitti eilen ja sanoi varanneensa polikliinisen ajan prenalle rautatiputukseen. Sitte saa lähteä pois kun on tiputus ohi ja kaikki ok. Luultavasti 5 tiputuskertaa tarvitaan että myös varastot täyttyvt.

Niinkuin tiiti sanoi, en Sh:na oikein sallisi itselle sairaslomaa. Mutta ensiviikon vielä katson ja sitte jään pois. ja riippuu nyt mitä tuon hempan kans tapahtuu.

Mun Sf on jo 36!!!!! :o :o voi tsiisus...

Miltä naiset kuulostaas, onnistuusko meiltä joku mammatapaaminen? Olis kiva nähdä.... Vai?

Tahtoo kans nallepuhsetin!!!!!! mies kielti, mutta oho, kas kun sormi ehti jo painaa "Tilaa tuote" kohtaa. Kiitos tilauksesta. (ja taas meni sellaset 100e....) :laugh:

Päivää... :wave:

Ulpiksella hurja sf!!!! :o :o
Susta tulee ISO. :D

Onneksi pääset siihen rautatiputukseen. Voi olo kohentua kummasti.
Mä oon muuten makuuttanu äitiäni aikoinaan Seinäjoen prenalla neljä viikkoa kun meinasin tulla etuajassa maailmaan. Kiire oli jo silloin.. Loppujen lopuksi mulla on ollu ristiäiset 19.6 joka olis ollu laskettu aika.

Mites Tiltalitin mies? Joko on leikkaus takana ja toipuminen vauhdissa?

Hei pliis.. Älkää nyt tilatko loppuun niitä NallePuheja, että mullekin jää! Kuvasto meni anopille ja miehen siskolle kun nekin vissiin haluaa tilata jotain, joten mun pitää malttaa viä pari päivää.

Miehen siskolla on terveellinen odotusajan ruokavalio; Sipsejä, salmiakkia, lakritsia ja pillimehuja. Ja ihan neuvolan suosituksesta aina mukana. Se kun on sellainen pieni kirppu (joku 150/45) ja kärsii matalista verenpaineista niin jatkuvalla sipsien syömisellä töissä ja kotona se sai aikaiseksi oikein huippupaineet pari päivää sitten: 100/65. Vähänkö se oli tyytyväinen kun oli niin hyvä olo kun kerrankin oli vähän korkeammalla.. :whistle:
Näin me ollaan erilaisia.

Mulla on muuten paino noussu ihan hurjasti.. Nyt painan 7,5kg enemmän kuin alkionsiirtopäivänä eli n. 10kg enemmän kuin marraskuussa ennen rankempia hoitoja. Viikkoja siis tänään 25+2.

Täällä on jo parempi olo kipujen suhteen. Olen siis kipeä enää vain noin 50% vuorokaudesta. Yöunet katkeaa edelleen 3.30 maissa mutta kun ottaa kipulääkkeen ja kävelee kolmen vartin verran niin taas saa nukkua muutaman tunnin. Hyvää harjoitusta vauva-arkeen.. ;)
Paras olo on liikkuessa ja istuessa nojaten sohvalla, joten meikäläinen on taas surffannut koko aamun kone sylissä..

Siispä tässä teille taas linkkejä sadepäivän iloksi..

http://www.omppulinna.com/epages/Kaupat.sf
http://www.saunalahti.fi/totoy/index.php
http://www.on24.fi/

Viimeisimmässä on ainakin paljon erilaisia pinnasänkyjä ja patjoja.

Ai niin.. Unohdin vastata Ulpiksen ehdotukseen.. Mulle sopii tapaaminen ja melkein missä vaan. Tosin mä oon aika ujo... :xmas:

Tässä ois muuten hyvän ja edullisen oloisia vaatteita jonkun miehelle.. ;) B) http://salattu.huuto.net/fi/showfeedback.php3?fbuser=paapoja

:hug: Mäkin oon kauheen ujo...

Jotenki olis vaan kiva, ku kaikilla samahko tausta ja samoilla viikoilla suurinpiirtein mennään niin sais vaikka kaveria...=)

Mulla kun kaverit on hylänny niin voin sitte teihin takertua kuin takiainen. Enkä päästä ikinä irti... :laugh:

Joo, no mä oon jo iso!!!! Hitsi...

Kiitti vaan raittis, kävin noilla sivuilla taas tilailemas kaikkee maan ja taivaan väliltä. *meillä loppuu tuvasta tila!!!!*

Siitä tapaamisesta vielä, jotta ihan kauheen kauas en voi lähtee ku ei toi ajaminen alhasten paineiden takia sovellu mutta josko halukkaita olis niin vois jotain järjestää... ?

Antakaahan kommenttia!

T. Ulpis ja 27+0

Alkuviikkojen hermoilijakin vois lähtee tapailemaan teitä, jos huolitte mukaan. :wave:

Raitis: Mä oon kuolannu tota ON24:n dream pinnasänkyä jo varmaan vuoden, mut on "hieman" tyyris vekotin. Vähän jo sanoin miehelle, et se vois semmosen tehdä meille. Ainoo, et se tarttis nähdä livenä, et tajuis, miten sen pohjan korkeuden säädön vois ite tehdä.

Tiedättekö, tää mun väsymys ei enaa voi olla normaalia. Mä nukkusin vaan pelkästään. Tänäänkin mä nukuin tunnin päikkärit, heräsin, söin ja laitoin pesukoneen päälle ja menin takas nukkumaan puoleksitoista tunniksi. Voi elläimen käsi.
Missä vaiheessa teil on väsymys hellittäny?

Hello,

Kiitos finttu tarjouksesta koiran hoitoon mutta tuo pahalainen voisi tehdä pahaa jälkeä teidän herrasta :whistle:
Koira meneenkin mun isän mukana mökille joten se saa uida ja painella pitkin maaseutua pari kuukautta. Ne alko laajentaan sitä et me kaikki mahdutaan sinne kun siskokin jo lapsen on tehny ja toista jo harkitaan... Se on onnellinen siellä ja mies saa parannella itseään rauhassa kotona.
Eli ukko pääs nyt vasta sunnuntaina leikkaukseen, oli eilen tullut irtipoikkisahattu käsipotilas kiireellisenä eteen. Tänään kun menin katsomaan potilasta tuli siihen pihaan just jyväskylän ampulanssilla pieni lapsi ja miljoona letkua ja tippaa ympärillä. Oli lastenistuimessa vielä kiinni ja paljon sidettä pään ympärillä. Se oli niin surkean näköinen toimitus että toivon ettei kenenkään tarvitsisi omalla kohdallaan kokea. Niin ja ukon leikkaus meni hyvin, kuulemma siististi katkennu jänne, onneksi.

kyllähän tuo tapaaminen olis kiva, varmasti paljon puhuttavaa löytyisi, ja uudet odottajat mukaan tietysti. Missä päin se pidettäis??
Finttu, väsymys on normaalia, täällä on ollut muutamia jotka sammuu jo kauppamatkallakin autoon jne... itse säästyin kyl kamalan pahalta väsyltä, muutamia päikkäreitä tuli otettua.

Mut nyt on tullu uus väsy vaihe, Tänäänkin sammuin sohvalle kun talilyhty aamupäivästä kun olin siivonnu. Piti vaan lepuuttaa reistailevaa kankkulihasta, onneksi pääsee hierontaaan huomena. Isoimmat vihlaisut on kai jääny mut toi persposki jumittaa ny. Tämä on sitä odottajan arkea, en laita pahakseni.
Ostokset on mulla ny vähäksi aikaa jäissä kans, kasassa on jo niin paljon muualta saatua/tuotua rompetta et pitää inventoida ne kunnolla ja sit vasta taas palata kaupoille.

Jos ottais tuon hernepussin viereen ja painelis sohvalle ähmimäään loppuillaksi vihreitä ihanuuksia. Ne on uus himo joita on pakko saada joka päivä. Tosin se vetää mulla ainakin mahan vähän kovalle mut hälläväliä kun on niin hyvää...
tiltalitti ja viuhti 17+5

ZUIDADuidaOSaatSÄuidaPYSYKKöpiNNalla-- OokkonääOulustSyökköNäÄJellonia :laugh:

Arvakkaa kenen äitiysraha/pakkaus päätökset näkyy netis!!!!1! :D :D :D :D :D :D :D

Oli pakko jo aiva itkeä tirauttaa ku nyt musta on sitte valtiollisella tasolla tulossa äiti, KAKSI kertaa! Taitaa mies saada pesää tänään....

Viime viikolla jo pakkaukset postitettu ja raha tulee perjantaina tilille! :flower: :flower: :flower: :flower: Onnea minulle.

Reagoinko nyt vähä liikaa....? Pöh! :laugh:
Mies katto ihan ihmeissään ku luin päätöksiä ja itkin samalla. Nää hormoonit Nää hormoonit...

Tiltalittille maistuu näköjään vihree, mutta ootteko naiset havaannu ku meillä kaikilla melkeimpä takapihalla kasvaa sellasta mustaa kultaa nimeltään mustikka. ON muuten sairaan hyvää. VAlion mustikkajukurtti, tuoreet mustikat, mustikkapulla, mustikkajäätelö jne. AIVan ihanaa.
Parasta kuitenkin on tuoreet/pakastetut mustikat. Voih... Vatta kyllä kovettuu mutta ei sille mitään voi.. Hyvä on hyvää.

Onnea viralliselle tupla äidille Uplikselle :flower: :flower:

Tääällä heräs kovaan sateen ropinaan aamulla ja se sade jatkuu vieläkin, pilvistä päätellen se ei edes lopu tänään. Onneksi on hyvä kirja sohvan vieressä odottamassa. Tänään on vielä ihan vapaa päivä kun eilen peruuntui yksi keikka. Kyl olis ollu ikävää meloa tässä sateessa kun jo piskot vedenpinnalta kimpoaa takaisin naamaan.

Mustikoita pitää mennä vähän syssymmällä, kunhan niitä enemmän alkaa oleen kypsänä, poimimaan vähän useamman kerran. Talvella niitä ainakin meillä kuluu kun saa ihanaa mustikkarahkaa ja piirakkaa :p

Tänään pitäis mies hakee takas kotiin..pitää kai hakee jotain herkkua toipilaalle kotiin.

tiltalitti ja viuhti 17+6

Hei mä huolisin ton Raitiksen tutun odotusajan ruokavalion =) Maistuisi nimittäin juuri salmiakki ja laku pussitolkulla. 50g päivässä on nimittäin toosi vähän mitä saisi syödä. Olen kyllä kuullut, että moni on syönyt enempi eikä mitään ole käynyt. Mä yritän kyllä pysyä suositusrajoissa =)

Meillä työnantaja maksaa ekat 3kk äitiyslomasta palkkaa joten ne (palkanlaskenta) halus mun esitäytetyt kelapaprut ensin jotka ne sitten lähettää kelaan oman osuuden täytettyään. Meinaan kyllä soitella ensi viikon lopulla kelaan ja varmistaa, että ne mun paperit on saapuneet.
Meillä palkanlaskenta on eri paikkakunnalla ja sinne en kehtaa soitella, että ovatko varmasti jo laittaneet eteenpäin mun paperit. Joka tapauksessa odotan siis ä-pakkausta kuukauden sisällä, jihuu!!!

Ostin tänään alesta topatun fleecepuvun (62cm) joka on sitten hyvä talvella vaunuissa.

Täälläkin ukko kiukuttelee tänään. Melkein tekis mieli töihin, olen siis saikulla. Selkää käy istuminen töissä niin kovasti, että lepäilen pari päivää. Huvitti kun työterveyshuollossa kehotettiin kääntymään fysioterapeutin puoleen kun sanoin, että fysiikka ei meinaa kestää edessä olevaa painoa. Sinänsä hyvä idea, mutta eipä selän rasitukselle ynnä muille oikein voi mitään kun on raskaana.

Mun täytyy varmaan tilata ne äippäfarkkuhaalarit kun ei tällä kuppasella paikkakunnalla ole kuin henkka joka myy äippävaatteita ja niiden valikoimassa ei ainakaan tällä hetkellä ole niitä. Luulisin, että niitä voi pitää sitten myöhemminkin. Eikait se pussi siinä edessä niin iso ole. Mä en oikein vieläkään osaa ostaa vauvalle muuta kuin vaatteita. Kyllä niitä vaunuja voisi tietty kohta alkaa osteleen...

Mä mietin myös äsken, että mikä ihme mua väsyttää näin paljon. Nukuin ihan hyvin viime yönä ja taas voisin ottaa tirsat. Ja ei oikein jaksaisi tehdä mitään. Pitäisi siivota jne jne. Ajatelkaa kun tulee syksy ja pimeä, miten sitä jaksaa olla hereillä?!!

Kokeilin eilen paria jumppaliikettä kotona, ja ei muutes ole kovinkaan kivan tuntuista tän massun kanssa. Ottaa kiinni melkein joka liikkeessä. Ei tulisi mieleenkään lähtä mihinkään aerobiggiin, tuntuisi varmaan pahalta. Eri asia olisi varmaan jos masu olisi pienempi. Mieheni ystävä joka ei ole nähnyt minua vähään aikaan kysyi olenko jo äitiyslomalla :o Että siitä voitte kuvitella etten ole mikään pieni enää.

Marica ja poju 22+6

Ai kauhee tätä väsymystä! Tänään on taas tällänen väsypäivä....vois vaan nukkuu koko ajan. Meni syömisen jälkeen päikkäreille ja 3 tuntia tuli nukuttua ihan sikeesti..ja olo on vaan entistä väsympi. Tiltalitilla ja maricalla näkyy olevan kanssa väsymyskaudet.
Finttu kyseli kans väsymyksestä. Mullahan oli ihan alkuraskaudessa ainut oire se sairas väsymys. Saatoin kuupahtaa yhtäkkiä ihan minne vaan. Se aivan sairaalloinen väsymys helpotti 12 viikon tienoilla. Mut ei puhettakaan mistään superenergisestä keskiraskauden vaiheesta. :laugh: Koko ajan on väsyttänyt ja tullut tälläisiä väsymyskausia.

Jesh!nyt mä sain hommattua ittelleni sen hebammen (kätilön), niin kuin täällä Saksassa on tapana. Hän on tukena raskausajan ja tekee kotikäyntejä tarvittaessa ja hänet saa synnytykseen mukaan, jos haluaa ja synnytyksen jälkeen tekee kotikäyntejä. Auttaa vauvanhoito ja imetysasioissa ja synnytyksestä palautumisessa. On sellainen tuttu ja turvallinen tukipersoona. Hän järjestää synnytysvalmennuskursseja, missä käyn sitten yhteensä 14 tuntia ja osa noista yhdessä miehen kanssa. Hän pitää myös noita raskausajan jooga-kursseja. Pitäisköhän mennä sellaiseen? Vauvoille on sitten myöhemmin siellä vauvojen kokoontumisia ja vauvahierontaa :D Kuulostaa kivalta. Nää kätilöt käyttää myös homeopatiaa ja se on suosittua nimenomaan vauvoille.
Ens maanantaina mennään miehen kanssa sinne tutustumiskäynnille.
Sitä ennen mulla on keskiviikkona gyne ja otetaan nyt se hemoglobiini...ties vaik johtuis siitä se väsymys ja huimaus? Onks sua Ulpis väsyttäny ja huimannu toi alhainen hemppa?

Kuunkulta ja poitsu 24+2

Vieläkö sopii liittyä ketjuun mukaan? :) Oon tuolla lapsettomuuspalstan puolella vieraillu säännöllisen epäsäännöllisesti viimeisen vuoden aikana ja seuraillu tätä pinoa jo keväästä lähtien kun plussa napsahti ruutuun. Viikkoja onkin kasassa jo siis aika paljon. Monet hymyt on teidän kirjoituksia lukiessa nousseet naamalle, ja välillä taas oon pala kurkussa lukenut niitä ikävämpiä uutisia. En vaan jotenkin ole ite saannut aikaiseksi kirjoitella mitään aiemmin.

Meillä on taustalla selittämätön lapsettomuus, ja pitkään toivotun plussan tuotti 1. IVF:n 1. PAS. Meillä näyttää muuten olevan sama "työnimi" kuin Tiltalittillä, eli siis Viuhti. Alunperin se lähti siitä että heitin huvikseni miehelle alkionsiirron jälkeen, että ne on nyt sitten Tiuhti ja Viuhti. Ekan ultran jälkeen kun nähtiin että toinen oli kyydissä, lähdettiin lounaalle hommaa juhlistamaan ja mietittiin matkalla että kumpikohan sinne nyt sitten jäi... ja samalla alkoi yhtäkkiä jostain takavasemmalta kuulua "VIU-VIU-VIU-VIU..." niin että oikein säikähdin. Ei ollu sentään mitään pään sisäisiä ääniä, vaan paloautohan se sieltä painalsi ohitse. Totesin siinä sitten silmät suurina miehelle, että tais tulla selväksi kumpi sinne sitten jäi ;)

Noihin sf-mittoihin liittyen mulla oiskin kysymys... Millä viikoilla teillä on niitä alettu mittaamaan? Mulla ei ole vielä kertaakaan merkattu äitiyskorttiin mitään siitä. Viime kerrallakin (22+0) neuvolatäti vaan totesi, että kohdun yläreuna tuntuu suunnilleen navan kohalla ja että normaalisti näyttää kasvavan. Täällä Oulussa kyllä muutenkin tuntuu aika heppoiselta nämä seurannat: kaupungin puolesta tulee vain nt-ultra, ja neuvolakäynnit on max kerran kuussa... kaipa ne sitten loppua kohti vähän tiivistyy. Kateellisena vaan kuuntelin pikkuisella paikkakunnalla asuvaa serkkua joka kertoi oman kunnan käytännöistä. Heillä on siellä neuvolassa jopa oma ultra, joten ultrailla voi kuulemma vaikka joka käynnillä :o.

Nojuu, mutta menipä taas valituksen puolelle... Aurinkoisia kesäpäiviä ja parempaa oloa sairasteleville toivottelee,
Cattus & Viuhti 23+5

Tervetuloa Cattus! :wave:
Sanotko vielä lasketunajan, niin lisään sut tonne etusivun listaan. Nii ja synnärin ja sukupuolen jos tiedät jo onko Viuhti tyttö vai poika :)

Ekan kerran mitattiin sf rv 16+4, silloin oli 10
ja seuraavat sf-mitat: rv 21+4 > 16
rv 23+4> 18

kiitos kiitos :)

Laskettu aika on 12.11. ja synnärinä OYS. Sukupuolta yritettiin urkkia kun miehen työkaveri tarjoutui ultrailemaan pari viikkoa sitten, mutta tenava tulee selvästi äitiinsä: käsi naaman edessä "että ette varmasti saa ainakaan kasvokuvaa" ja jalat niin tiukasti yhdessä, ettei ultraajakaan osannut sanoa kuin että ihan arvailuksi menee, mutta ainakaan pojan vehkeitä ei kuulemma vielä näkynyt :D. Ehkäpä parin viikon päästä saadaan lisävalaistusta tuohonkin, kun mennään 4D:tä katselemaan.

Kiitos noista mitoista, pitääkin kysellä seuraavalla neuvolakäynnillä tuosta enemmän... :)

Tervetuloa mukaan cattus ja viuhti :flower: Miten oletkaan malttanu olla kommentoimasta meidän pähkäilyjämme täällä, varmasti monet kunnon naurut on saatu aikaan joo :laugh:
Mun viuhti työnimi tulee kun mun äiti nimes mun odotuksen viuhtiksi ja tiuhtiksi, mutsi muumihullu, koska se luuli niinkuin mekin että 2 siirretään mut ne siirsikin vain yhden. no siitä päättelin että poikaahan mä tietty odotan, kun en koskaa aatellu että voisin tytön tehdä tähän maailmaan, joten viuhti siitä sit jäi. lapsena kaikki nuketkin mä leikkasin lyhythiuksisiksi koska ne oli poika vauvoja. Siskolla nuket oli tyttöjä ja sille oli shokki saada selville että poika on tulossa, tosin ihana shokki :heart:
Mullakaan ei olla mitattu sf mittoja, niistä ei ole ollu mitään puhettakaan, onko se nyt joku kohdun pituus vai mikä? odotan innolla huomista tays käyntiä kun näkee taas viuhtin ja ehkä sais selville kumpi se sit on, poju vai tytteli.
Tää sää varmaan tekee kans tän väsymyksen ihan uusiin ulottuvuuksiin. Aamulla kyl kukun aikasin kuten näkyy, koiran kans lenkillä käyty ja aamupalaa tässä syön samalla kun kirjotan. Päivällä pitäis päästä makaamaan pariksi tunniksi ja illalla ysiltä ihan valmis petiin. Mulla ei pitäis olla kyl hemon takia olla ongelmaa kun se huitelee normaalisti 140 keippeillä.

Tänään pitäis lähtee ostamaan toiset mammahousut ja joku kolttu kaverin häihin. Saa nähä mitä muuta tarttu mukaan vaikka olen pyhästi päättäny että mitään en nyt osta vähään aikaan kun kamaa on jo niin paljon.

sadepäivän jatkoja,
tiltalitti ja viuhti 18 tasan

Tervetuloa Cattus.

No niin, tänään voipi sitten olla se viimeinen päivä, kun odotan kaksosia, eli ktt on huomenna ohi, kun on se ultra.
Onko teillä muilla, joille kaksi siirrettiin, ollu täysin vuodotonta alkuodotusta, vaikka sitten olis vaan se toinen ollu matkassa? Olipas "selkee" kysymys. Miehelle sanoin eilen illalla, et ajattele nyt, niitä voi olla täällä kaksi. Se totes siihen vaan et "ei se mua yhtään haittais".
Tavallaan toivoisin, et olis ne molemmat ja tavallaan en.

Täällä sataa ihan maahan asti. Taidan saada leivotuksi jonkun kuivakakun ja mansikkatortun, ehkä. Loput mansikat on varmaan tuolla maalla ihan hillona. Ja yhdet verhot tarttis neuloa loppuun.

Taidanpa minäkin uskaltautua tänne. Elikkäs toisesta ICSI:stä plussa ja tänään täynnä 8+6. Ultrassa käyty tänään ja kaikki näytti ihan hyvältä, sydän sykki hienosti ja kaverin koko oli 2.1 cm. Niin ja laskettuaika 26.2
Finttu: mullehan siirrettiin myös kaksi kaveria (Maija ja Pekka) ja vuotoa ei ole tullut alun aikana ollenkaan. Silti tänään yksi näytti köllivän massussa.

Tervetuloa ronttuli08 :wave: ! Ja onnittelut! :flower:

Fintulle kans vastaan: Mulla oli ihan alussa kaksosraskaus. 5+6 ultrassa näkyi 2 sikiöpussia. Rv 6+5 näkyi 2 pussia ja vaan yksi sikiö ja sydämenlyönnit.
8+4 ultrassa näkyi vielä se toinen pussi ja jotain aihetta siellä sisällä. Todettiin sitten yksösraskaudeksi. Vuotoja ei ollut. Yhtenä päivänä ennen toista ultraa tuli lugemössöjen seassa vähän rusehtavaa ja kun sanoin siitä gynelle ja toinen sikiöpussi oli tyhjä, niin gyne meinas, et saattoi olla vuotoa toisesta. Mut se oli tosi minimaalista, ei voinu vuodoks sanoa, sellasta värjäytynyttä lugemössöä vaan.

Yhteistyössä