Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

Kuulkaas, kun mullakin "lorisee" joskus aamuisin. Sillon, kun oli vielä luget käytössä, ni oletin niiden olevan sitä mössöä. En tiedä teidän lorinoista, mut mulla se ei ainakaan näillä viikoilla voi olla mitään lapsivettä, et luultavasti jotain valkovuotoperäistä se on. Tosin mulla se on kyl nyt kovasti rauhoittunut näiden muutaman päivän aikana (kolme kokonaista päivää ilman lugeja).
 
Ulpis työkaverini joka on nyt seitsemännellä joutui lähtemään kesken työpäivän pois kun yhtäkkiä housut oli ihan märät. Ei siis ollut verta. Hän pelästyi myös, että onko lapsivedet jo lorahtaneet vai onko hän pissinyt alleen. No kummastakaan ei ollut kyse, paikallisessa keskussairaalassa tutkittiin jollain tikulla se neste. Eikä ne osanneet sitä selittää sielläkään sen kummemmin. Eli en tiedä sitten oliko reilusti vaan valkovuotoa vai jotain muuta nestettä.

Itse huomaan näitä lorahteluja myös aamuisin. Onneksi aika pieniä määriä vielä tässä vaiheessa. Valkovuodosta itsellä ainakin kyse ihan selvästi. Kyllä sitä varmasti pelästyy jos isompia määriä alkaa valumaan jalkoja pitkin :eek:

Ja sextailun yhteydessä paikat on todella kosteat, en tykkää yhtään! Luonnon tarkoitus on näillä limoilla vaan suojata kohtua ja kohdun asukkia mutta silti se on yöks! Miten muuten muilla seksihalut? Itseä kun ei kiinnostaisi nyt juuri lainkaan. Oikeastaan koko raskausaika tähän asti ollut sellaista, että ei vaan kiinnosta. Hormonit, hormonit...Toivottavasti tilanne jossain vaiheessa muuttuu. Miestä ei onneksi haittaa iso masu. Olisi ikävää jos huomaisi, että toinen välttelisi läheisyyttä tai seksiä suuren masun takia. Kyllä välillä kiusaa mua leikillään, että ajattele jos masu jäisi noin isoksi. Mä nauran aina siihen ja sanon, että niinhän se jääkin, etkös sitä tiennyt :LOL: Täytyy sanoa, että oikein odotan kun pääsen taas tekemään vatsalihaksia ja liikkumaan kunnolla. Siitä saa niin paljon lisäenergiaa. Suunnittelen jo nyt mitä jumppaliikkeitä voin tehdä vauva sylissä =)
 
Lorahtelusta: minullakin lorahti yksi aamu ja pelkäsin lapsiveden vuotavan, mutta todennäköisesti oli vain valkovuotoa, kun ei ole sen jälkeen lorahdellut. Kaverilla kävi niin, että lorahteli kunnolla housuun ja oli varma, että synnytys käynnistyy liian varhain (7 kuulla) mutta olikin vain valkovuotoa (kävivät sairaalassa tilanteen tarkastamassa).

Seksihaluista: alkuraskauden ihmettelyn jälkeen (voiko olla totta, että olemme raskautuneet) on seksihalut kasvaneet valtavasti. Joka päivä pitäisi saada, mutta mies ei ihan siihen ole suostunut. Himot on kuin pupujussilla kun hormoonit jyllää :LOL: ..
 
Täälläkin lorahtelee.Pikkuhousunsuojia on pakko käyttää jatkuvasti ja siitäkös pukkaa sitten hiivaa.Tosi hehkeetä.Onneksi nyt sain teiltä hyviä vinkkejä hiivan hoitoon.

Seksihalut on kaikonneet raskuden myötä jonneksin numibiaan,ei niitä ainakään täällä meillä ole näkynyt.Vai onkohan ne menneet marimillalle minunkin halut?? :LOL:

Omanapa:Kävin neuvolassa ja siellä se vauva laukkakomppasi menemään =) .Sain lähetteen rakenne ultraan.Sitä ei täällä pohjoisessa tehdä ilman lähetettä,vain alkuraskauden ultra saadaan ilmaiseksi.Mites muualla Suomessa?Kuuluuko raskausaikaan automaattisesti 2 ultraa?
 
Hmm... vai seksihaluista, onnelliset jotka saavat seksia harrastaa...Meilla kielletty yhdynta koko raskausajan tahan asti, eika tanaankaan laakari nayttanyt vihreaa valoa asian suhteen :( Istukka alhaalla ja alkuraskauden vuotanut, 3viikkoa silloin levossa. Nyt hieman noussut mutta vielakaan ei taysin pois kohdunsuulta. Ajattelin ennen raskautta miten hienoa sitten kun saa harrastaa seksia kokoajan eika tarviotse ainakaan menkoista valittaa....tassa sita nyt ollaan. No, vauva tassa on tarkein!

Jalat ja kadet ovat tosi turvoksissa ja varsinkin iltaisin ovat kuin elefanttijalat. Painoa on tullut 10kg, joskin painoa oli jopa enemmankin ja on laskenut 1,5kg kesakuusta. Oltiin tanaan ultrassa ja Pikkuinen painaa nyt 360grammaa, liikkuu ja kaikki nayttaa olevan ok, pikkujalka oli 3cm:n pituinen. Pakko oli kayda tarkistamassa kun en tunne viela liikkeita. Laakarin mukaan vauvan asento ja istukan sijainti aiheuttaa sen, etten viela tunne vauvan liikkeita.

Valkovuotoa ei ole pahemmin ollut, ja toivonkin ettei kauheasti tulekaan. Hiiva on ollut kerran elamassa ja nyt raskaudenkin ajan ollut poissa, onneksi!

On tosi kiva lueskella teidan juttuja, jotka monesti tosi hauskojakin =) Lisaksi saa tietoa miten muilla raskaus sujuu ja voi vahan verrata onko muilla samoja kokemuksia kuin itsella. Kiitos teille kaikille!

T: Denina 19+6
 
Mielenkiintoista kuulla tuollaisesta lorahtelusta - mitä se sitten ikinä onkaan. Eipähän tartte välttämättä sitten pelästyä, jos omalle kohdalle sattuu. Täällä tuntuu valkkaria olevan ihan runsain mitoin, muttei onneksi liiaksi asti. Ihan alussa ei valkkaria tullut, mutta siitä jo muutaman viikon päästä kylläkin.

Risto, täällä etelä-Suomessa kyllä kuuluu automaattisesti 2 ultraa kunnallisen puolen hoitoon.

Eilen käytiin Ikeassa vähän katsastamassa lastenhuoneen huonekalujen tarjontaa. Todennäköisesti hankitaan sieltä jonkinlainen setti, kuten pinnis, hoitopöytä + hylly. Eihän se laatu aina ole ihan priimaa, mutta eiköhän ne kestä sen mikä on tarpeen.

Kati & Pablo rv 18+1
 
Apuuaah.. Kun te kirjotatte niin kamalaa vauhtia ettei tälläinen vasta töihin palannut laiskajaakko meinaa perässä pysyä! :D

Kirjoitan muistilistan pohjalta järjestyksessä kaikkiin mihin piti kommentoida..

Kai ne ammeen jalat ihan turvallisia on siis pystyssä pysymisen kannalta kun niitä ihan vakituiseen myydään. Vaikuttavat ihan tukevilta. Ja eikös niistä kerrottu myös siinä Stakesin vihreässä "meille tulee vauva"-vihkosessa. Säästää ne ainakin selkää. :)

Voi ei.. Siis nuo Ulpiksen alahuulet ja Fintun pallijutut!!! Naurettiin miehen kanssa teidän noloille tilanteille..


Meillä myös eilen nolo tilanne (ei onneksi ihan noin nolo..) kun ostettiin kondomeja. Ensin kävellään hyllyn viereen, minä osoitan miehelle sormella kumihyllyä, että "ota noita".. No siellähän oli vaikka mitä merkkejä ja isot hintaerot paketeilla niin pitihän meidän sitten tutkia lopulta niitä paketteja molemmat hyllyn edessä kyykyssä. En edes muista koska on viimeksi tullut ostettua kortsuja! No ei muuta kuin kassalle ja myyjäpoika katsoi meitä vähän kummissaan kun eukolla maha pystyssä ja naama punaisena kun kumeja ostetaan.. Mut mulla oli ihan järkky pissahätä kun neiti monotti jonnekin kriittiseen paikkaan ja ihan tuskan hiki meinas pukata. Ja sit kun se katsoi vielä erityisesti miestä vähän hassusti niin eiköhän isännän ensimmäinen kysymys autoon päästyä ollut, että "ei kai ne vaan ollut joillekin miniatyyripippelisille kun se sillä tavalla mua kattoi??" B) :LOL: *miehellä on miehen huolet*

Ai niin, kyllä mä jo Finttu teikäläisenä varaisin kovaa vauhtia neuvolan. Ajat menee kuitenkin muutaman viikon päähän ja kohtahan sulla on jo np-ultra.

Mites Mirun kivut? Joko on kokonaan ohi?
Täällä käsikipu 98% ohi mutta niskassa on 5cmx5cm alue johon pistää, ihan kuin puukolla kun nostaa kädet ylös tai kurkottelee jotain. Ihme kipu.. Ei se oikein niinku lihaksessakaan oo vaan enempikin ihossa mutta ei siinä mitään näy..


Onneksi torstaina on se hieroja!

Kati: Meillä kans Ikean Hensvik hoitopöytänä vaikka laatu nyt on mitä on. Eipä ole hintakaan paha ja se malli sattuu sopimaan meidän varikkopisteeksi varaamaan paikkaan.

Risto: Tampereen kaupunki tarjoaa yhden ultran varmasti mutta pyrkivät ja yleensä myös pystyvät tarjoamaan kaikille kaksi eli np:n ja rakenteen.

Mites Tiitin työt lähti käyntiin?
Mä oon ainoastaan innoissani, että pääsin töihin!

Ulpiksen kohtelu on kyllä ala-arvoista! Kyllä tuolla oireistolla ja hb:lla + tuplamahalla pitäisi olla jo sairaslomalla. :x :x
Tuosta lapsiveden tihkuttelusta ei kyllä ole kokemusta ja valkkarikin on täällä ihan normirajoissa ja ilman pikkuhousunsuojaa pärjää mainiosti. Onneksi niin koska se tosiaan aiheuttaa helposti hiivaa.
Ai niin ja siihen seksijuttuun.. Täällä kans huvittais vaikka joka päivä! :p
Ajattelen sen niin, että kerrankin mulla on niitä hormoneja mitä naisen elimistössä kuuluukin olla, joten johtuu siitä. Kai.. Ehkä... :D

Marimillan miehen puheita jos kuuluis tässä talossa miehen suusta niin Raitapaitainen Lammashermokin alkaisi hermostua!! :kieh: :kieh:
Mulla on ainakin niin heikko itsetunto, etten kaipaa mitään vihjailuja muodoistani ja exät on aina ollu mulle kova pala vaikka mies ei niistä kysymättä puhukaan..

( . ) Perhevalmennusajat kans saatu ja synnytysvalmennuskin varattu. Eilen oli se äitiyspolin tarkastus ja siellä kaikki hyvin. 635g neidillä painoa ja perä-jalkatilassa oli uintiliikkeitä tehden. Onneksi ehtii vielä moneen otteeseen vaihtaa asentoa ettei nyt ihan pakosta varpaat edellä ole maailmaan tulossa.

Kelalta tuli päätös äitiyspakkauksesta, parin viikon päästä saa kuulemma hakea postista.

Mulla ei kyllä ole mitään oireita, siis sellaisia vaivaavia raskausoireita kuten närästystä, jalkojen pakotusta, selkäkipua tms. Normaalia pissalla ravaamista, vähäistä valkovuotoa ja pikkuväsymystä vaan löytyy. Maha toki on kovalla Panacodista mutta onneksi sitä ei oo tarvinnut ottaa eilisaamun jälkeen, joten eiköhän rautatabletit juoksuta mahan taas normitahtiin lähipäivinä.

Tänään tosin pelästyin kun menin vessaan ja pikkareista löytyi noin teelusikallinen ruskehtavaa vuotoa. Sitten kun vähän pähkäilin ja rauhoituin niin tajusin, että eiköhän tuo ole ihan normaalia kun eilen tehtiin sisätutkimus ja tutkittiin kohdunkaulan tilannetta ultran vagina-anturilla.

Yhdyntäkieltokin purettiin mutta ajateltiin silti noita kumiukkoja käyttää ettei suotta pehmennyttä kohdunsuuta häiritä siemennesteen prostaglandiineilla.

No tulipas tästä nyt seksi- ja eritepainotteinen viesti! :saint:
 
Mitä se semmonen seksi on? :eek: Eipä ole juuri tullut sellaista harrastettua. Yhden kerran koko raskausaikana ja se tais olla viikolla 7. Ensin oli mahakipuja. Sitten oli yhdyntäkielto sen kohdussa olevan veren takia. Sitten oli taas niin paljon kipuja ettei juuri haluttanut. Nyt ajateltiin odottaa laparoskopian jälkitarkastukseen asti. Ei kai sitä enää muista kaivatakaan koko seksiä :). Hyvin harvoin on päiviä, joilloin haluttaa, mutta muuten asia on kyllä unohduksissa. Mieskin tuntuu pelkäävän että voisi jotenkin vahingoittaa vauvaa eikä ole ollut kovin innokas hänkään.

Ensimmäinen työpäivä onnellisesti takana. Päivä meni vähän hukassa pyörien kun ei oikein osannut tarttua mihinkään hommaan. Lueskelin koneelta kirjauksia ja yritin päästä perille siitä mitä on minun poissaolon aikana tapahtunut. Supistuksia ei onneksi juuri ollut. Väsymys vain meinas iskeä kesken päivän. Oon tottunut nukkumaan puolesta yöstä aamu kymmeneen tai yhteentoista. Eilen unen saaminen oli vaikeaa ja nukahdin vasta yhdeltä ja kello soi aamulla kuudelta. Nyt pitää kohta mennä nukkumaan että jaksaa huomenna taas. Ihan mukavaa olla taas mukana normaalissa arjessa, mukavampaa kuin muistinkaan. Ja kaikista parasta on olla terve! :D
 
moiks,
Matto urakka ohi ja hetki aikaa tässä laiturilla ennenkun lähden hammaslääkäriin ajelemaan.
Kyllä on terapeuttista pestä mattoja. Nyt taas seesteinen hyvä olo.
Seksiin kans kommenttia, alussa olis ollu haluja mut mies ei suostunut koskemaan ettei vaan tule keskenmenoa. Sit alkoi tiputtelu ja nyt kun se on ohi ei vieläkään mies suostu koskemaan, ettei vaan käy mitään. Ja tosin nyt sen kiukkuilujen jälkeen en edes itse ole halunnut. tai haluasi mutta ei enään halua tulla torjutuksi. Viimeksi olen siis saanut hoitojen aikana, eli ihan liian monta kuukautta sitten.
Ja erite osastolle, täällä myös välillä lurahtaa jotain kirkasta ja hajutonta pöksyyn päivällä, ei kuitenkaan häiritsevän paljon eikä montaa kertaa päivässä, yleensä aamupäivän aikana jos tulee.
Ja sit vähän valitusta, tilasin 2plus lehden toukokuussa ja sillon oli tilaajalahjana se hoitolaukku ja eilen tuli joku ihme punainen kankaanpalahökötys postissa kotiin tilaajalahjana, no heti soitin asiakaspalveluun et mikä se on kun piti toinen lahja tulla. Siellä ohan pihalla joku täti ja väitti että tuo se on silloin ollu ja mä tiukkaan et enhän mä olis lehtee ton kankaanpalan takia tilannu...lupas tosin ottaa selvää asiasta. Nyt katoin äsken tilaa sivuille ja se on joku lastenistuin.... :x ja lehdenkin olis saanu puoleen hintaan.
Mieluummin otan sen hoitolaukun. Tälläiseen ongelmaan olen törmänny aiemminkin, onko muille tuttua? Eli sitä ei aina saa mitä tilaa...
mut nyt alkaa virta hiipumaan masiinasta...
tiltalitti ja viuhti ,joka on ollut liikkeellä tänään ahkerasti, 17+1
 
TILTALTTI: No meillekin tuli postissa joku punainen rätti, josta en edes ymmärtäny, et miten se muka toimii ja meen tuoliin se ei ainakaan sovi. Soitin kans asiakaspalveluun ja se tyttö siellä sanoi, et se monitoimilaukku kuului kaksplus-perhe-lehden tilauslahjaksi. No minäpä sitten samantien peruutin koko lehden. Että kiitos vaan.

Juu ja neuvolaan en edes pääse puhelimella läpi, et ehkä saan ajan johonkin helmi-maaliskuulle. Ihanaa asua täällä käpykylässä.
 
Lirahteluista ollut puhetta, mullakin sitä välillä ollut.Välillä olen miettinyt mitä ihmettä sieltä tulee kun saattaa olla niin vetistä, en sitten tiedä jos välillä on jopa virtsankarkailua. Ei kyllä haise pissille, mutta mistä sen ikinä tietää.

Meillä on muutaman muun tavoin ollut hyvin hiljaista seksin osalta. Aluksi oli yhdyntäkielto, sitten kivut ja pahoinvointi vei halut ,ja nyt tulehdukset. Välillä on henkisesti tehnyt kyllä niin paljon mieli, mutta fyysiseltä puolelta sitten taas ei. No vielä koittaa aika, jolloin makuuhuoneen puolelle saadaan taas vipinää. :D

Marimilla minäkin ehkä olisin hieman loukkaantunut miehellesi, ainakin keskustelisin asiasta hänen kanssaan kunnolla. Meillä mies on kyllä kenkkuillut mun lihomisesta ennen raskautta, mutta nyt mun valittaessa sanoo vaan,että olet raskaana, painon kuuluukin nousta.
Minun yksi ystäväni muuten keräsi raskautensa aikana yli 20kg, ja alle kolmessa kuukaudessa synnytyksestä oli jokainen kilo poissa, vaikkei nyt niin kovasti nähnytkään vaivaa. =)

Mukavaa päivää kaikille!
 
Heippa!

Annulilla söpö kumpare =)

Seksiasiat ei oikein suju meilläkään. Mulla on himot kovat. Jotenkin tuo vilkastunut verenkierto on saanut alapään ihan liipasinherkäksi. Mutta, jollei ole hiivaa, niin on epämääräistä kipua tai jos ei kumpaakaan, on mies reissussa. Ja kun on kotona, huhkii hulluna pois alta rakennushommia ja sisälle tullessaan on mulla jo taju kankaalla.. :headwall: No, unissa mulla onkin sitten aika villiä :whistle: (onko muilla ihan tolkuttomia unia - siis niinkuin seksisellaisia???). Mies ei myöskään vaikuta normaalin kiinnostuneelta, tiedän, että pelkää satuttavansa vauvoja vaikkei se olekaan mahdollista.
Onneksi nyt on massukivut poissa (koputtaa puuta) ja neljän viikon loma alkamassa.

Onneksi Tiiti olet taas kunnossa. Ihanaa ja uskomatonta, mihin lääketiede onneksi pystyy. Kyllä se unirytmikin sulla varmasti pian tasoittuu. Kunhan et syö illalla mansikoita liikaa (tai muuta c-vitamiinipommia)..

Niin siis tuo mansikansyönti aiheutti todennäköisesti itsellä eilisiltaisen ylipirteyden ja valvomisen keskellä yötä. Ostin 10 litraa mansikoita ja siinä peratessa ja pakastaessa taisi yksi litra kadota omaan massuunkin. Alkoi oikein ällöttää koko mansikan hajukin. Onneksi vai tilapäinen ilmiö =) Tänään olisi ohjelmassa raparperihillojen teko ja purkittaminen. Ensimmäistä kertaa eläissäni minulla on tällainen hillitön säilöntä ja hilloamisvimma - raskauden hyviä puolia selvästikin.

Kuulemisiin... :wave:

ps. Raitis, piti kommentoida noita kondomeja, kun kaupan täydessä kassajonossa miehen 7v tyttö kysyi ko. tuotteista "mitä nää on?". Ja minä ääntä madaltaen hätäpäissäni viereiseen laastaripakettiin viitaten: no ne on vähän niinkuin laastareita. Johon toinen kovaan ääneen: "ai onko nää niinku vihreitä laastareita ja nää sinisiä?"..."juu, on..jahas, laitetaas näitä tavaroita tähän hihnalle sitten.." :whistle:
 
Heissulivei!

Viimeyönä taas lorahteli, mutta jos teillä muillakin sitä on niin eikai se vaarallista ole.... :p

Seksijuttuja:
Mitä se on? Häh? kuinka sitä harrastetaan?

Mä en halua tulla enää torjutuksi, kysyin mieheltä että miksei halua mua enää, vastas vaan että vauvat saa kipeää.
Mä vähän luulen ettei se rakasta mua enää. Se sen yhdenillanjuttu ei ollutkaan pelkkää keskustelua, paitsi jos häpäri vs. yksisilmäinen monsteri on keskustelua. Vittu. Se varmaan jättää mut sitte ku lapset syntyy. Eilen sanoi, että se pelkää että lapset repii meidät erilleen toisistaan. Mä siihen sitte että ajatteli alottaa jo nyt sen erkaannuttamisen. Oon yrittäny kysellä että miksei se halua mua mutta ei se anna selvää vastausta. Sitte ku oikein inttää niin se sanoo vaan että ei huvita.

Mä haluaisin hellyyttä! Ja läheisyyttä. Tästä ei tuu yhtään mitään.

Ultraäänistä. Meillä on kaksi ultraa joista molemmista menee se pkl-maksu ku ne tehdään keskussairaalas. Ootteko muuten kuullu että 1.8 sairaalamaksut nousee????!?!?! FUCK!

Polimaksu on sitte jotain 25.20e ja sairaalapäivämaksu 36e... Mulla onneks maksukaton pitäis täyttyä täs pian. Ku noitten kaksosten takia pitää tiheesti käydä niin täyttyys mutta mäkin joudun ainaki kaksi kertaa maksamaan sen suuremman hinnan.

Mä ihan oikeesti kuulkaa pelkään että mun mies jättää mut. Eilen se kysyi, kun oltiin haettu kotiin vauvojen tarvikkeet, että oonko nyt onnellinen ku saatiin vauvajuttuja. Mitähän se sillä tarkoitti... Mä sit kysyin että onko se onnellinen mun kans, hymähti että joo. VITTU NOITA MIEHIÄ!!!!

Mun hb-vastaukset tuli nyt. Faksasin ne äitipkl:lle, huomenna lääkäri kattoo ne. Se TFR lukema oli kolminkertainen, mikä labran käsikirjan mukaan tarkoittaa vakavaa anemiaa-- :eek:

Ottaakohan ne nyt sitte mut sinne osastolle johonki veritankkaukseen vai rautalääketiputukseen. Kumpaakaan ei mun mielestä (kokemuksen mukaan) voi tehdä polikliinisesti ku niissä on molemmissa sydänpysähdyksen vaara sekä anafylaktisen reaktion vaara ja myös sikiö(t) saattavat rasittua ylenpalttisesti. Voi hitto. Mä pelkään että mun huono hb on vahingoittanu mun lapsia. Mä syön kuitenkin 3 rautaa yhtäaikaa nyt ja oon yrittäny syödä pinaattia yms mikä sitä nostais, sekä just mansikoita c-vitamiinin takia ku se kuulemma edesauttaa raudan imeytymistä...
Voi hitto.

Mä en muuten tykkää meidän vaunuista ollenkaan. Tuntuu jotenkin oudoilta vaikka tykkäsin niistä ostohetkellä. Mun tekis mieli myydä ne ja ostaa toisenlaiset...

Mitähän muuta...
Niin niistä muiden maiden äippäpakkauksista, kuulkaa, venäjälläkin on "Äp", mut erilainen, siinä saa kuulemma rahaa jonkin verran ja sit leluja ja ruokanäytteitä. Ja näissä länsimaisissa venäjän naapurimaissakin kuulemma virallisten tietojen mukaan olis jonninlaiset mut tiedä sitten. Oli vain tos toises keskustelus aiheesta ja ajattelin teitäkin valaista. :heart:

Siis mulle ei vieläkään oo tullu päätöstä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Plaah.
 
Olipa negatiivista paatosta taas vaihteeksi... Anteeksi.


Niin ja niistä kondomeista. Mies oli niitä kans ostellu (siis meitä varten, tarvetta ei vielä ole ollut) Ku käytiin kaupas niin osti oikein 2 perhepakkausta, kassalla meidän takana tuli vanhoja ämmiä lauma, ja ne keskenänsä tuumas että nuo taitaa olla vähän myöhäästä ny ostaa. Mies sitte totes korppikotkille että meillä sentään tulee ne käytettyä, kuinkas teillä...! :eek: :LOL: :LOL:

Oli muorit aiva hiljaa... hehee... Joo no siis eipä me olla niitä käytetty.

Myydäänkö muuten edes sellasia miniatyyripippelikondomeja ollenkaan? Ihan mielenkiinnosta vaan ku raittis sellasista puheli.... :LOL:
 
Olin tänään gynellä. Peruskontrolli vaan tällä kertaa. Verenpaineet, punnitus, sydänäänten kuuntelu ja mahan mittaus

verenpaine: 110/60
paino : 61, 5 (1,2 kg lisää 2 viikossa)
maha : 18

Joudun syömään tuohon alhaiseen verenpaineeseen nyt sitten kapseleita päivittäin ja magnesiumia jatketaan.

Yli tunnin jouduin odottelemaan siellä gynellä, kun siellä oli hätätapaus. Yksi nainen oli menettänyt vauvansa, oli varmaan kohtukuolema :'( Sinne tilattiin ambulanssi ja nainen vietiin sairaalaan, itki hirveästi :'( Kyllä siinä rupes itteäkin itkettämään ja veti mielen matalaks.
Mun oli pakko lähteä shoppailemaan vauvan vaatteita, et saisin itteni taas paremmalla mielelle. Löysin tarjouksesta tosi nättejä puuvillaisia vaatteita kokoja 56 ja 62. Nää kaikki sain siis yhteensä 22,95 eurolla:

yöpaita koko 56 ( 2,99 ?)
yöpaita koko 62 (2,99 ?)
2 housut koko 56 ( 4,99 ?)
2 paitaa koko 56 ( 4,99 ?)
6-osainen setti pehmeää nicky-kangasta ( 6,99?)
johon kuuluu takki, housut, potkupuku, potkuhousut, pipo ja kaulalappu.

Annulilla sopö massu! :heart:

Hiljaista on täälläkin ollut seksirintamalla. Ensinnäkään ei ole haluja tai vaikka ois, niin pelko vie ne pois. Ei ole uskallettu raskauden aikana ollenkaan! Mä pelkään jotain tulehdusta ja mies pelkää jotenkin satuttavansa vauvaa ja mäkin pelkään, et se käynnistää supistukset, kun olen aina seksillä saanut menkat alkamaan...ehkä sitten loppusuoralla, kun haluun synnytyksen käynnistyvän. Vauva menee kuitenkin näitten omien halujen ja nautintojen edelle, se on tärkeintä! Kyllä meidän parisuhde kestää tän selibaatin. Ja sitten joskus koittaa taas se säpinän ja vipinän aika:D
Sellaista se avioelämä on, yhtä ylä-ja alamäkeä vuorotellen.


muoks* Ulpis, Emmä luule, et oisit vahingoittanu vauvoja alhaisella Hb:llä. Eiks se niin ole, et kyllä ne vauvat ottaa äidiltä ihan kaiken ja äidillä ne puutokset yleensä on. Et kyllä ne on sun raudat syöny ja voivat varmasti makoisasti ja sulla se heikko olo on, kun sun elimistölle ei riitä tarpeeks rautaa. Eihän niillä ihmisillä ole ennen vanhaakaan ollut mitään rautalisiä ja silti ne on selvinneet. Nykysin saadaan monipuolisempaa ravintoa ja kaikki pillerit siihen lisäksi, et kaikki takeet on, että terveitä vauvoja saadaan.
Ei noista miehistä ota selvää*pyörittää päätä* voimahali sinnepäin.

Kuunkulta ja poitsu rv 23+4
 
Pikana tulin käymään.. ÄITIYSPAKKAUS TULI!!!


Onhan siellä vaikka mitä ja ihanat värit. Hurjan suuria vaan ne vaatteet. Menee varmaan vasta joskus keväällä suurin osa. Oli ihan erilaista käydä sitä läpi kotona kuin lapsimessuilla. :heart:

Ulpis: Koita jaksaa. Nauti hyvistä päivistä ja yritä olla stressaamatta vielä tulevasta. Kaikki voi mennä hyvinkin.

ps. En kyllä tiä onko niitä miniatyyrimallia, ainakaan missään S-marketissa. Ehkä alan liikkeissä.. :D

Nää lähtis nyt Ideaparkkiin..... :wave:
 
Pikaisesti luin jutut ja ihan tosissani huolestuin tosta Ulpiksen tilanteesta. Ota nyt ihan oikeesti teen parisuhde puheeksi sen sun miehen kanssa. Selitä sille ihan rautalangasta vääntämällä, et sä haluat läheisyyttä ja hellyyttä. Ja kysy ihan selvällä suomen kielellä, et mikä mättää. Ne miehet ei välttämättä oikeesti muuten ymmärrä.
Raskausaika tulis mun mielestä olla elämän onnellista aikaa, puhumattakaan nyt näissä meen tilanteissa, kun on nähty niin pirusti vaivaa sen aikaansaamiseksi. Tiedän kyllä, et lapsettomuus voi erottaa pareja, mut eihän se onnistunut raskaus sitä saa aiheuttaa.
Koita nyt ihan oikeesti selvittää asiat sun miehen kanssa. Hirveesti jaksuja sulle.
 
hello,

Ulpikselle, pitkää pinnaa miehen kanssa. Ite olen huomannu et kun haluaa läheisyyttä haleja tai jotain niin mä helvetti änkeen kainaloon niin kyl se mies alkaa halaamaan kans. ei se muuten sellasesta tajua mitään, sille läheisyys on ennen merkannu seksiä, hali=varma seksi. Suukko=varma seksi jne. Nyt se mukeisematta ottaa kainaloon kun vaan änkee. taitaa potea aikamoista kriisiä niinkuin meidän muittenkin kiukkuavat mies polot, ne kun on vähän ulkopuolisia vielä tässävaiheessa kun ei tunne lapsen potkuja eikä osaa kuvitella meidän oloja ja tunnetiloja. Eikös näillä keskustelu sivuilla tai josailn ollu tulevien isienkin palstaa?? Vinkkaa miehes niille sivuille katselemaan muitten ukkojen kammoja isäksi tulemisesta niin se huomaa et ei se ole yksin ja muillakin on epäilyjä, vois tehdä hyvää sille. Lue nyt ite niitä palstoja eka ja mieti uskallatko antaa miehes sinne kurkistaa
Ja siihen rautaan, ne babyt on imenyt sun rautavarastos itseensä eli niillä varmasti asiat kunnossa. Tuskin ne alkaa riskeeraamaan isoilla rankoilla hoidoilla sun raskautta, varmasti katsovat eka kuin nopeasti nousee rauta noilla valmisteilla.

Kun tulin kotiin, mies oli siivonnu ja pessy pyykkiä. Sulosta.
:saint:
Annuli, voi kun on pikku masu, mulla jo ihan törkee ja paljon isompi vaikka vähemmän viikkoja ja yhtä odotan, epistä :D Yritän tässä saada aikaiseksi kuvata tää rantapallo ja laittaa näkyviin.
Mulla verenpaineet huitelee siinä 93-110 välissä, siis yläpaine. ei mulle olla mitään kapseleita tarjottu.

Olikohan siin kaikki...kaippa
tiltalitti ja viuhti 17+1
 
Siis Raittis!!!
Koska sä oot hakemuksen vieny???? MInkä alueen kelan piiriin sä kuulut? hitto mua ottaa päähän tää hitaus.... Vaikka meillä sitä vauvatavaraa on jo vaikka kuinka täyttämäs nurkkia...

kuinka joillekin voi tulla paketit jo pari viikkoa papereitten jättämisestä? Epistä. En mä kade oo en sitte ollenkaan.

No joo, antoi se mies mulle aamulla pusun ku heräs. Kaippa se eilen Huudettu pohjanmaan murteinen haukkuma/yms litannia sai sen edes vähä ajattelemaan... Ja on se ruvennu pesemään pyykkiä ja tiskiä ilman eri käskyjä. Huoh...

Kävin lukemas lääkärisivuilta että jos äidin raskauden aikainen hemoglobiini on alle 93 niin aiheuttais ennenaikaisuutta ja kohtukuolemia... :eek: hitto tätä työpaikkaa ku täällä pääsee lukemaan sellasia.... Noh, nyt pois ne ajatukset ja pitää odottaa puhelin soittoa sairaalasta, sittehän se selviää!!!

Kuunkulta: Olipa kauhea juttu! mulla tuli kans aiva kyyneleet silmiin ku ajattelinki vain. Saatikka jos olisin ollu siellä... Kivasti löysit kyllä halvalla vaatteita! :flower: Säästö on aina säästöä.
 
Ulpis: Tarkistin Kelan kirjeestä.. Hakemus jätetty 8.7, päätös annettu 8.7, postitettu 9.7 ja tänään tuli pakkausilmoitus postista + haettiin se pois pyörimästä. Yhteensä siis 8päivää. Ja Tampereella vaikutetaan. Taitaa olla ruuhkaa teillä siellä.

Ostettiin tänään amme vauvalle. Nyt mun pitää vaan yrittää opetella, että se on tosiaan amme eikä punkka niinku mun suusta aina pohjalaisittain pääsee.

Ja sitten tuli ostettua työpaikan intranetin kirpparilta rintareppu. Merkiltään Tomy Freestyle. =)

Tilasin tämän... :heart:
http://www.bebelane.com/catalog/product_info.php?cPath=21_31&products_id=192

Tässä muuten tälläinen. Jos olisi vaikka jollekin iloa. :)
http://www.vauvalinkit.com/

Ja ihan linkittämisen ilosta... Multa löytyy kans profiilissa tälläiset..




 
huh ku tullut paljon tekstiä..

mullaki on tota lorahtelua, eikä kyl oo yhtään kivaa.. välillä on tosi runsastaki..

seksiä tekis mieli ihan vaikka koko ajan mut mies ei oo yhtä innokas :( outoo..

mulle ei oo tullu viel äippäpakkausta tai edes päätöstä, laitoin netin kautta hakemuksen 5pv mut kait se sielt joskus tulee..

viel ois 12päivää jäljellä et pääsis sinne 4D-ultraan, ei malttais millään odottaa..
aika paljon tullu hankintoja tehtyä, ostin jopa uimavaippoja valmiiksi :LOL:

pakko lähtee pitkälleen ku toi selkäkipu rupee taas vaivaan


t:heidh ja pikkuprinssi 26+3
 
Ulpulummukalle tsemppiä miehen kans!

Äitiyspaketista : mulla meni kans lähes kaksi kuukautta papereiden lähettämisestä siihen että sain paketin. Hidasta touhua täälläpäin.

Miehestä vielä. Ei se onneksi ole exästä maininnut sanaakaan (ulkonäöstä tai raskauksista) mutta itseä ottaa päähän törmätä hehkeään ilmestykseen (asutaan samalla paikkakunnalla) kun itse on turvonnut kuin pullataikina. Miehen jutut olen yrittänyt laittaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.. tavallaan ymmärrän hänen hätää kiloista, kun on hyvin visuualinen ihminen, joka huolehtii ulkonäöstään ja odottaa samaa muilta. Ja toisaalta, niin kauan kuin saan seksiä lähes joka toinen päivä ei tilanne ole niin paha :LOL: . Siinä unohtuu miehen mutinat.
 

Yhteistyössä