Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

Voi Raitis, ihan kamalalta tuo kipu kuulostaa! Voiko liittyä noihin niskan jumeihin, jos siellä verenkierron häiriöitä tai jotain?? Kiitti muuten noista umpparikuvailuista. Menen tuossa illansuussa lääkäriin, vaikka en kyllä umppariin usko. Hyvä se kuitenkin on tarkistaa, sillä monta päivää tuo kipu on jatkunut vaihtelevasti.

Finttu :LOL: :LOL: On sillä farmaseutilla ollut ihmettelemistä, kun pallit olette nuolemalla saaneet rikki.. vähän rajummat leikit vissiin :kieh: No, mutta voihan koiraparkaa. Ulpis ymmärtänee meistä koiran tuskaa parhaiten |O
Muuten, varaa ihmeessä se neuvolakäynti. Kyllähän se eka käynti yleensä sinne noin ysiviikolle varataan ja jos vasta ultran jälkeen varaat aikaa, kuinka nopeasti sinne pääset. Hyvä se on kuitenkin tarkistaa omassa terveydentilassa kaikki oleellinen raskauden alussa.

Namskis, nyt syömään miehen spesiaalikokkailuja. Hyvin mausteista spaghettipaistosta olisi tarjolla. Pahoinvoinnin aikaan viimeksi kokeilin, mutten saanut alas, nyt suorastaan himoitsen :p
 
Ihanat masut Geri ja Miruliini! Umppari on muuten oikealla puolella. Mutta sen tulehduksesta johtuva kipu on niin kovaa, että varmasti sen huomaisit. Olo menee yleensä todella tuskaiseksi ja kävelykin vaikeaa, en olisi siis sinuna huolissasi siitä. =) Mutta kaikenlaista sitä kyllä käy mielessä kun kipuilee, tiedän itse sen oikein hyvin...
Nämä liitoskivut muuten säteilee minulla jalkoihin, välillä ihan varpaisiin saakka. Ihan kuin kasvukivut lapsena, hassua.

Finttu, tuo antibiootti on bakteeritulehdukseen, hiiva mulla kyllä taatusti on siinä kylkiäisenä. Siksi lääkäri määräsikin myös nuo Gyno-Daktarinit, joita käytän pari päivää pidempään kuin otan antibioottia.Ihanaa, saa laittaa niitä vielä viikon verran...
Hiivasta vielä , oletko Miruliini kokeillut laittaa alapäähän jugurttia? Luonnonjugurttia siis, ei mansikkaa. :D Gynekologi taas mainitsi olevan oikein hyvä hiivan estohoito sekä alkavaan tulehdukseen voi tepsiä myös.

No on Fintulla ja miehellä ollut aika hauska tilanne apteekissa, varmasti täti katsonut hieman hitaasti. :LOL:
Ulpulummukan ampiaisenpistojutun luin vasta nyt. On taatusti tehnyt kipeää, ajatuskin ihan sattuu... Mutta nyt on pakko lähteä ainakin käymään ulkona, koko päivä mennyt sisällä ollessa. Mukavaa sunnuntai-iltaa! :)
 
Annuli, enpäs ole tuota jogurttia kokeillut. öööh..tuota, miten sitä sinne laitetaan ja kuinka paljon ja kuinka se siellä pysyy :ashamed: Kun jogurttia ei taida saada kapseleina kuitenkaan :LOL:

Häippäsen kohta lääkäriin ja toivon mukaan tulen teille vielä illalla kertomaan miten kävi - ellen sitten ole siinä umpparileikkauksessa :eek:
 
Sen verran pakko pikaisesti kommenttia antaa noihin teen hiivoihin, et piimä käy kuulemma myös. Terveyssiteeseen loraus ja tollo housuihin joksikin aikaa tai sitten toinen vinkki: koiran madotusruiskuun piimää, ruisku toosaan ja siitä se sitten lähtee. Mun yks kaveri teki joskus ton madotusruiskujutun, mut en tiä kannattaako raskaanaollesssa tuuppia mitään tommosiä tonne värkkiin.
 
Minä olen laittanut ihan sormilla sen jugurtin, sekä ulko-että sisäpuolelle. Bulgarianjogurtti on siitä hyvä, että on vähän paksumpaa. Paperia tai vastaavaa tarttee kyllä suojaksi hetkeksi aikaa, ilta onkin paras aika näille hoidoille. :D Ja määränä alle teelusikallinen riittää hyvin.
Toivottavasti Miruliini ihan vaan kasvukivuista on kysymys, uskoisin kyllä näin. Itsellä äsken kävelyllä alkoi sattua oikealle puolelle kylkeä/vatsaa sillätavoin että joka askel teki kipeää, sitten taas hetken päästä helpottui.
 
Moikka!

Fintun ja miehen apteekkireissu oli kyllä aika hyvä kevennys :LOL: Ette olisi paljastaneet, että rasva tulee koiralle =)

Miruliini tuli vaan mieleen kun mulla kipuili vatsa tuossa vaiheessa kanssa aika lailla. Mulla se johtui ihan selkeästi kohdunkannattimien venymisestä. En vaan tienyt sitä silloin, ja luulin myös, että jotain on vialla. Viikolla 20 se taisi loppua. Jos käänsi kylkeä yöllä niin vihlasi oikein kunnolla ja jopa vessassa käynti teki kipeää. Ja kävely aristi koko vatsaa. Mulla kipuili myös enempi toiselle puolelle. Siksi luulin tosiaan, että jotain on vialla. Ja mulla kesti sitä kipuilua aika monta viikkoa. Toivotaan ettei se sullakaan ole sen kummempaa. Mutta hyvä toki tarkastaa asia jos yhtään siltä tuntuu.

Mä olen täällä pessyt lattiat ja saunan. Tällä helteellä hiki lentää muutenkin. Nyt otan sitten rennosti loppu illan. Aamuksi pääsee taas aikaisin töihin. Huomenna saan muuten neuvolasta laput kelaan jolla sitten tilaan äippäpakkauksen.

Marica
 
Joo, enpä ole umpparileikkauksessa.. En edes päässyt lääkäriin asti, sillä puolitoista tuntia aikaani odotettuani tuli hoitaja informoimaan, että niin paljon tapaturmapotilaita, että vielä kestää haavojen ompelussa... Yritetäänpä sitten vaikka huomenna uudestaan.
MArica, toivotaan, että samasta kasvukivusta on kyse mullakin. Juuri se toispuoleisuus huolettaa. Mutta enköhän olisi tosi kipeä jos umpparista kyse olisi.

Hyviä öitä!
 
Kerroin miehelle tänään että teille kerroin sen ampparijutun ja muita pimppijuttuja ku ihmetteli että mitä hekottelen koneella. Se aiva kauhistui, että nyt puoli maailmaa tietää mitä kaikkea mun pimpissä on tapahtunu.

Miehen käytöksestä:Tuli vielä se mieleen, että toi mun muru on nyt vasta rauhottunu, ku alkoi perhevalmennus. Siellä se huomas, että muut tulevat isät on ihan yhtä tyhmiä ja peloissaan kun sekin. Nyt se jopa puhuu vauvoista enemmän ja miettii kaikkea ostosjuttuja että mitä pitäs jo hamstrata kotiin valmiiksi. Muakin se kohtelee ihan kivasti, pieni luottamuspula meillä kuitenkin on vielä...

Ostin sitten tänään Velj. Keskiseltä vaippoja, ku oli tarjoukses. Tosi halpaa ja niitähän ny kahden kans alkaa sitte menemään ihan ripakopallinen. Kestoja ajattelin, mutta kahden kans taitaa tulla liikaa pyykkiä ku meillä muutenkin tihkaa pyykin pesu ja on pieni kone+heikosti kuivaustilaa. Nyt ei oo varaa rumpua ostaa kuivauspuuhiin. *lotto on vielä tarkistamatta ja yksi 7 oikein kuulemma pitäs olla*... Se on mun! :LOL:

Umppari:
Kyllä sen huomaa jos on sellasesta kyse. Itsellä leikattu 6v sitten ja olin tod kipeä. alkoi navan alta kipu ja vaelti vasemmalle. Oksensin ihan hervottomasti ja hengittäminen oli hankalaa. Kuumetta 40 astetta. Nää alko paris tunnis nää oireet.

Voih. Huomenna töihin. no kattotaan.

T. Ulpis 25+0!!!!!!! taas viikko vaihtuu!
 
pikaista iltaa vielä,
Raitikselle hieronnasta että kannattaa sanoa siitä kädestä kans ja kysy että onko hieronut ennen raskaana olevia, kerro että on ollut myös suppareita aiemmin. Jos hieroja epäröi, soita toiselle. Hierojaksi kun saa kutsua itseään kuka tahansa, mutta laillistetuksi hierojaksi vain ne jotka ovat suorittaneet ammattitutkinnon ja ovat teo:n rekisterissä.

ja jugurtti on hyvä hiivaan, itse kans käytän sitä heti kun alkaa tuntumaan siltä ja pääsee helpolla ja joskus se loppuu ennenkun alkaa kunnolla.

Lisää hyviä tapahtuma komiikka juttuja....itsellä ei tapahdu yhtään mitään kivaa. Just kun pääsin kehumasta ukkoa se piru aloitti taas.... taidan mennä ens viikoksi mökille ilman äijää, loppuu ittellä hermo ihan just ja alkoi taas tihuttamaankin vähän verta.

auvoista alkavaa viikkoa kaikille, toivotaan että muiden miehet on vähän viisaamipia kuin oma

tiltalitti ja viuhti 16+5
 
Huomenta siskot!

Hyviä uutisia: aamulla kivut olivat kadonneet lähes kokonaan ja ainoastaan nyt satunnaisesti jossain liikkeessa ja jännityksessä vihlaisee. Eli, kyllä olitte oikeassa, kovia liitoskipujahan nämä. Huomasin myös, kun eilen oikein mietin mitä suuhuni laitan ja söin terveellisesti vähän kerrallaan ja kohtuullisen usein, myös sen helpottavan. Rajansa kaikella - myös hedelmistä voi saada yliannostuksen, kun ne alkavat oikein käymään tuolla suolistossa :/

No, Ulpis joko se lottokuponki on tarkistettu?? Että ollaanko sitä miljonäärejä? Ja aattele, kun sä oot tosiaan paljastanut ne pimperojutut meille - mehän voidaan sitten tienata lähettämällä näitä juttuja 7päivään. "En tiedä kuka henkilö on kyseessä, mutta amppari sillä lottovoittajalla on häppäriin pistänyt.." Kyllähän se jo lööppeihin päätyisi :D

Tiltaltti, toivottavasti vuoto ei ole äitynyt yhtään pahemmaksi. Ikävää tuo tihuttaminenkin jo tietysti on - ainahan sitä huolestuu. Otathan iisisti, menet sitten mökille tai olet kotosalla. Sen koiran kanssa tappelu ei kuulosta iisisti ottamiselta by the way (tähän sellainen sormeaa heristävä soo-soo -hymiö, jos ois).

Kaipa tässä täytyy jogurttiostoksille lähteä. Onneksi nyt tuntuu taas siltä, että kutinat on poissa, mutta hyvähän se olisi olla varautunut. Viiliaddiktioni vuoksi meillä viiliä on aina jääkaapissa, mutta se ei taida ihan ajaa samaa asiaa.. ja on ehkä vähän iljettävän venyvää. Jätin noi jogurtit vielä kaupan hyllylle, kun ajattelin, että tässä joutuu lääkärillä käymään enkä kehtaisi siinä olla jogurttia tursuavana ( jaiks :eek: ).

Helteistä maanantaina kaikille - viimeinen työviikko alkoi ja sitten lomaaaa... B)

Miru 17+0
 
Nyt tiltaltti pötköttelet vaan rauhassa auringon paisteessa ja heität huolet hukkaan, ettei vuoto lisäänny.
Kyllä mä Miru luulen, et ne lääkärit on nähneet pahempiakin alapäitä, kun jugurtilla täytetyitä. Että anna mennä vaan. En tiedä auttaisko toi viili, kun hapetehan sekin on. Vois olla kyllä varsinaista pimppipurkkaa.

(.) Mun tissit on kipeet. Siis ihan hirmukipeet. Ennen oli vaan niinku tosta nänniseudulta, mut nyt alkaa oleen koko tissit. Onkohan tää ihan normaalia? Mul on vielä normaalisti pienet ja onhan ne nyt kasvanu, mut kuinka kipeet on normaalia?
Mites teen muiden tissit täs vaiheessa? Siis 7+ jtn.
 
Ihania masukuvia gerillä ja miruliinillä!

Finttu, Nauroin ihan kippurassa tuota (koiran)palli juttua :LOL:
Kipeistä tisseistä: Mulla ei ollut alussa minkäänlaisia tissituntemuksia. Ne on nyt vasta kipeytyneet ja kasvaneet. Vähän myöhäisessä siis. Muistaakseni aikamonella oli täällä aluksi tosi kipeät tissit? Normaalilta kuulostais.

Tiltalitti Nyt vaan paljon lepoa ja rentoutusta :hug:

Miruliini, Hyvä että ne kivut sitten helpotti. Ainahan nuo pelästyttää, ja umpparillakaan ei ole leikkimistä.
Voiko noi liitoskivutperiaatteessa tuntua missä vaan?

Mites Raitiksen käsikipu? Kuulostais just sellasseelt inhottavalta säteilevältä hermokivulta ja se on tosi kovaa kipua .
Mul on ollut jaloissa kanssa sellaista inhottavaa säteilykipua, ihan tonne jalkapohjiin asti..varmaan kans joku hermo painaa jonnekin.

Mäkin käytin tuota jugurttia hiivaan, kun oli tuossa ennen raskautta inha hiivakierre. Sitten apteekista hain sellaisia emättimeen laitettavia maitohappokapseleita ja rupesin käyttään sellaista alapesunestettä, missä on maitohappobakteereja ja tulehdusta ehkäisevää timjamia. Oon nyt pessy sillä koko raskaudenajan...toistaseks on hiiva pysyny poissa.

Kiva kuulla et Ulpiksen mies on rauhoittunu :)

No nyt lähden tästä ulos. Hieno auringonpaiste B)

Kuunkulta ja poitsu rv 23+2
 
Finttu, mulla oli myös suunnilleen noilla main tisut kipeet. Eli plussauksen aikoihin ei mitään ja siitä karkeesti pari viikkoa ja auts - kaikki mahdollinen pienikin liike ja hipaisu oli tuskaa. Sitä kesti kuitenkin kohtuu lyhyen ajan (pari viikkoa? Ja silloin siis myös kasvoivat ekan kasvupyrähdyksen - toinen tuli 16 viikolla) eikä enää myöhemmin ole ollut kuin hyvin hienoista arkuutta silloin tällöin.

Kuunkulta, piti jo aiemmin kommentoida, mutta unohtui jotenkin. Eli, kun kerroit sun poikauutisista, olin ihan että tottakai. Kuunkulta on selkeästi pojan äiti, pelkän nimmarin perusteella. Tällä mun teorialla (en osaa avata sen tarkemmin) Finttu tietäisi tyttöä, samoin Tiltaltti. Ne, joilla selkeästi tyttöön tai poikaan viittaava nimi, onkin sitten vaikeammin povattavissa.

Päivän ennustuksen tarjosi Miru =)
 
HEhee... Sitteppä mä voisin tehdä finkerroossit ja olla seiskan kannes milloin minkäkin pimperojutun takia ku kerta alootetaan... :LOL:
Mut en oo vielä tarkastanu sitä lappusta. Vielä antaa odottaa.

Tissit Oli todella kipeät n. 15 viikolle ja kasvoi. Mä ostin jo silloin ne kaks kokoa isommat liivit. Nyt on vähän tasaantunu enin turvotus tisuis ja tuntuu että vois ottaa vähä pienempää käyttöön.

Mun hemoglobiini on vaan laskenu, nyt se on enää 84. Viikon pitää varmaan odotella että äippäpolilta otetaan yhteyttä. Oon tosi väsyny.

Saako väsymyksen takia saikkua? Mua väsyttää niin kauheesti ja taas suppailee täällä töissä kun olen.

Äippäpakkauksen kestoista
Haluaisko kukaan ostaa? Mulle ei oo vielä pakkausta tullut mutta en varmaankaan rupea niiden kanssa touhuamaan. Paljonko sellaisista voi pyytää? Paljollako ostaisitte? Mullehan tulee siis kaksi pakkausta että molemmista voin luopua niistä kestoista.

Vauvojen liikkeistä
Ne ei oo enää potkuja vaan sellasia ällöttäviä muljahduksia. Aiva koko keskivartalo täräjää ku paholaisen sikiöt meuhkaa.

Huomasin oudon jutun: Kun syön makeaa/rasvaista, A-baby riehaantuu mutta B-baby ei meinaa mitään. Kun syön "terveellistä"/kasviksia yms. B-baby hullaantuu mutta A-baby e taas niistä meinaa mitään. Voiko ne olla näin erilaisia jo nyt?
Ahdistaa ku molemmat potkii maksaan ja kylkeen oikealle puolelle...

KAUANKO KESTÄÄ ETTÄ SAAN ÄIPPÄPAKKAUKSESTA EDES JONKU TIEDON JYVÄSEN?????
jo kaksi viikkoa kulunut eikä vieläkään mitään. Huoh...

En muista onnittelinko Finttua vielä ollenkaan raskautumisen johdosta...? anteeksi jos näin ja onnea! :flower:

Ps. jos se lottovoitto tulis, niin mä ostaisin mankelin ja uuden auton.... :D
 
Ulpis, nyt saikulle mars!!! Musta on käsittämätöntä, että laittoivat sut ylipäätään enää takaisin töihin. Kaksosten kanssa riskit on niin paljon suuremmat ja pahimmassa tapauksessa seuraavaksi makaatkin sitten loppuraskauden sairaalassa. Ihmeellistä nämä eri paikkojen käytännöt. Mulle kun ollaan tässä pitkin matkaa paasattu, että 20 ja risat viikoilla joutunen jäämään. Mutta muutahan et voi raskautesi eteen tehdä kuin huolehtia kunnon levosta ja sun viikoilla se levon tarve lisääntyy räjähdysmäisesti. Tuosta hemoglobiinista puhumattakaan :eek: Eikö sille pidä tehdä heti jotain???

t. Huolestunut kanssasisar
 
Maanantaita!

Luin taas monta sivua juttuja ja kommentoitavaa oli vaikka kuinka paljon, mutta voipi olla etten muista läheskään kaikkea.

Ensin kiitos Raitikselle listasta. Pitää ottaa se talteen että saa sitten tarkistaa siitä onko kaikki tarpeellinen hankittu :)

Onneksi Mirun kivut helpotti! On hirveää kärsiä kivuista joiden syytä ei tiedä eikä tiedä onko ne vaarallisia. terv. nimim.kokemusta on

Vaipoista. Ajattelin ensin että voisin kokeilla kestovaippoja, mutta vähän epäilyttää jaksanko sitä pyykkirumpaa. Muutenkin vauvan kanssa pyykkiä tulee paljon enkä ole mitenkään yli-innokas pyykkääjä. Katsotaan jos innostuu kokeilemaan niillä äitiyspakkauksen vaipoilla miltä kestoilu tuntuu.

Ulpiksen pimperojuttuja luin toisaalta nauraen, toisaalta myötätunnosta kipuillen. Auts, mitä juttuja! Minäkin suosittelen hakemaan saikkua. Jos supistelee ja väsyttää niin ei varmasti ole mukavaa eikä edes terveellistä olla töissä. Hirvittävän matala hb! Eikö sille tehdä mitään?

Toivottavasti tiltalitin vuoto rauhoittuu! Muista ottaa rauhallisesti!

Pakottaako teillä muilla iltaisin jalkoja? Mulla monesti nukkumaan mennessä on "levottomat jalat", jalkoja pakottaa eikä mitenkään päin ole hyvä olla. Mistähän se johtuu? Ja mikähän siihen auttais?

Huomenna pitäis mennä töihin piiiiitkästä aikaa. Ajattelin mennä kokeilemaan miten työnteko onnistuu. Työmotivaatio on kyllä hukassa, ei yhtään kiinnosta. Onneks ei oo kuitenkaan kuin kaks viikkoa ja sitten alkaa kesäloma :D

Tiiti 20+0 puolessa välissä ollaan :D
 
Moikka!

Hyvä, et Miruliinilla alkaa kivut kaikkoamaan. Minäkin aiemmilla viikoilla ihmettelin, että voiko liitoskipuilut muka olla niin rankkoja. Näköjään voi.

Neuvolassa käyty. Järkytys: mun paino on noussut viime kerrasta 4kg!! Siis per viikko tullut kilo! Aiemmin paino nousi maltilla, viikossa 500g. No okei vauvelilla onkin näillä viikoilla kasvupyrähdys mutta silti tuo painonnousu tuntui hurjalta. Mä kyllä puolustelin sitä silläkin, että normaalisti mut punnitaan aamulla ja nyt kävin neuvolassa iltapäivästä. Ja olin syönyt töissä jo kuin hevonen, aikainen aamuvuoro. Kyllä mun aamupaino on varmasti kilon vähempi kuin iltapaino. Olen sen joskus ihan testannut. No en ole kuitenkaan mielin määrin herkutellut joten ei voi minkään, tulee kiloja mitä tulee. Ruokaa kyllä syön niin paljon, että saan itseni kylläiseksi. Siitä en tingi, pyörtyisinkin varmaan muuten jos verensokeri liiaksi laskee. Ja olen nyt jo selvästi vähentänyt iltasyömisiäni, jogurttia ja leipää vaan iltapalaksi plus hedelmiä. Ei mitään tuhtimpaa. Eli näköjään mitä vähempi syö niin sitä enempi tulee kiloja, hmm...Miettiikö kukaan muu näitä samoja asioita?

Hb oli laskenut, nyt se 119 joten rautakuuri alkaa. Eipä ihme, että on tullut niitä heikotusoloja.

Sain kelan laput neuvolasta. Mulle sanoi joku, että ne on ihan helppo täyttää. No ensimmäinen silmäys lappuihin ja ajattelin, että ei voi olla totta! Olen kyllä nukkunut viime yönä varmaan tunnin joten ei ihme jollei aivot ole kovin vastaanottavaiset. Suurimman osan sain kyllä täytettyä. Luulin silti, että se on hyvin yksinkertainen lappunen. No eipä ole. Kyllä se siitä varmaan avautuu paremmin kun jaksaa ohjeet lukea loppuun asti. Ja neuvoohan ne kelassakin. Nyt ei kyllä pää kestä minkään näköisiä lomakkeita.

Sydänäänistä: Neuvolan tätsy sai ne hetkeksi kuulumaan kunnes poju lähti karkuun. No sitten hän ei meinannut millään löytää niitä uudestaan. Hän sanoi, että joskus oli joutunut lähettämään jonkun Kotkaan aluesairaalaan kun ei saanut sydänääniä kuulumaan ollenkaan. Mä jo hieman hermostuin kunnes ne sitten taas löydettiin. Riippuu missä asennossa vaavi on jne. Ja oikeasti se neuvolan masiina on ihan hirveä rätinäkone, että on ihmekin jos sieltä voi seasta kuulla myös sydämen sykkeen :kieh: Olen kuullut, että se on ammattitaidosta sekä laitteesta kiinni kuinka helposti sydän äänet kuuluu. Ja niin näköjään on. Rahastahan se varmaan on kiinni, että uutta ei osteta niin kauan kun se vanha räppänä vaan jotenkin toimii. Siinä vaan äidit saa huolestua turhaan. Eipä ollut Kotkassa viikko sitten mitään ongelmaa saada äänet kuuluviin. Ja tämä neuvolan tätsy oli sijainen jolla ei selvästi ollut sellaista kokemusta kun mun omalla neuvolatätsyllä joka on nyt lomalla. No ei siinä mitään pääasia kun liukas liikkeinen poju taas löydettiin kohdusta mutta...

Tää nainen käy nyt tirsoille :wave: :wave:
 
Ulpulummukka , saattaisin olla kiinnostunut kestoista. Täytyy vielä kysellä muutamalta kaverilta kokemuksia kun tulevat reissusta. Ja riippuu tietenkin mitä hintaa aijot pyytää :) .

Meillä mies vihjailee painon noususta puolileikillään, mutta rivienvälistä voi lukea, että on tosi huolestunut siitä, että jos en pääsekään takaisin entisiin mittoihin. Minulla ei tunnetusti ole luonteenlujuutta herkkujen suhteen..

Painovihjailutilanteesta tekee ärsyttävämmän myös se, että miehen ex on kolmen lapsen jälkeen todella timmissä kunnossa ja on minua vielä 8 vuotta vanhempi. (ikähän ei kaikkea merkkaa, mutta tuntuu olevan, että ikä lisää kiloja suurimmalle osalle porukkaa) Välillä tekee mieli tiuskasta, että olisit pysynyt exäs kans kimpassa, niin olisi timmi mamma kainalossa.

Toki en pitäisi itsekkään siitä, jos miehestä tulisi valtava, kun on tottunut seksikkääseen urheilija lookkiin. Kai se pitää hyväksyä, että parisuhteessakin on näytettävä hyvältä itsensä ja toisen vuoksi. Mutta stressaan painon tiputtamisen kanssa vasta imetyksen aikana tai sen jälkeen, sano mies mitä tahansa :kieh:
 
Hello!
Toivottavasti kaikilla kivuista kärsivillä alkaa kivut helpottamaan - olipa sitten kyse liitoskivuista, hiivasta, hermokivuista ym. Mulla on kans aina silloin tällöin tuntunut molemmilla puolilla nivusten kohdilla sellaista jomotusta, muttei sitä kovaksi kivuksi voine sanoa.

Mä luulen, ettei meidän taloudessa olla ryhtymässä kestovaippailemaan. Jotenkin vaan tällainen mukavuudenhaluinen luonne ei varmaankaan jaksaisi sitä pidemmän päälle. Taidetaan siis tyytyä ihan tavallisiin vaippoihin.

Onnea vaan kaikille jugurtin käyttöön. Itse taidan käyttää sitä lähinnä suun kautta ;)

Olen muuten huomannut, että taas on alkamassa sellainen väsymyskausi, joka painoi päälle ennen rv 10:ä. Eikös tässä lähellä puoltaväliä kaiken "pitäisi" olla ihan siedettävää ja ettei tuollaista väsyä kovin paljoa olisi... Nyt jo huomaan, että klo 21 alkaa olla ihan silmät ristissä.

Mukavaa alkuviikkoa! :wave:

Kati & Pablo rv 18 tasan
 
Huomenta,
taas yksi aamu jolloin pirtee kun peipponen jo kukonlaulun aikaan...yö meni hikoillessa kun pieni sika. Illalla sit peti kans kutsuu ysin aikaan kummasti. Tässä alkaa olemaan taas yhdenlaiset mummotaudin oireet ku hikittää välillä oikeen runsaasti ja sit hetkenpäästä se loppuu kun seinään.
vuoto loppu kans kun oma vitutus laantui, eli selkeä yhteyt noihin mun vuotoihin on ilmeisesti stressi ja vitutus ukon kiukkuilun takia. Ehkä se nyt eilen sit tajus kun sille sanoin että sen kiukkuilu aiheuttaa vielä keskenmenon kun noin selkeästi oireilen siihen. tänään on lähtö mökille mulla ja koissulla. Matot kyytiin ja pesurumba päälle.
Elo ja syyskuulla olenkin sit paljon tienpäällä kun tarjottiin taas vähän asfalttihommia loppukesälle. Pakkohan se on vähän päästä tienaamaan ennen synnytystä, yrittäjän elämä pikkupaikassa ei ole ruusuinen. Eikös joku laittanu äippärahoista jotain sellaista et niitä kuukausia joista se lasketaan, voisi vähän niinkun valita. Mullakun on vuodelta 2006 kesä asfalttihommista hyvin tienattua aikaa 4kk ja nyt tulis ainakin 2kk ellei enemmän eli siitä tulis jo 6kk. Se vois pelastaa talouden äippäloman aikana. Yritin tuota etsiä kelan sivuiltakin mut ei löytynyt, pitänee soittaa sinne ja tarkistaa. Onneksi se homma on helppoa ja pääsee pois kotoa =) pohjanmaan maantiellä sitten tavataan...olen se ilkiö joka vaihtelee valoja pukin päällä kaikkien autoilijoiden kiusaksi. Jyrää en viitsinyt lähteä ajamaan kun siinä täristää niin kovasti.

Mulla on ainakin kiitos vaan ulpis, vaippoja jo riittämiin asti joten en tarvitse lisää. Kyllähän sitä kannattaa kokeilla, ties vaikka innostut.

Niin ja tyttäret, kävi siskon luona herbalifen esittelijä ja sillä oli prosyyri tutkimuksesta jossa oli tutkittu lasten älykkyyttä ja kehittymistä 4 vuoden ajan, raskausajasta 3 vuoteen asti. Toinen ryhmä ei syönyt omega 3 ja toinen söi. No tietty se omega kolmos lapsi ryhmä oli kehittyneempi ja älykkyydeltään parempia kuin ei syöneiden ryhmä. Eli raskauden aikana pitäisi syödä omega 3 jotta lapsesi olisi viisas.
Ja kaikkiin lihaskipuihin, ja levottomiin jalkoihin, suonenvetoihin ottakaa magnesiumia!!!Sitä meidän kroppamme huutaa lisää raskausaikana. se mitä on näissä raskausvitamiineissä ei ainakaan riitä mun tarpeeseen ja joudun ottamaan aamulla diasporalia lasillisen ettei ala reisiä juilimaan.
toivottavasti vielä taivas selkenee että saa huhkia mattolaiturilla auringon paisteessa.
hyvää tiistaipäivää kaikille äideille

tiltalitti ja viuhti 17+0
 
Huomenta!

Liityn mummotautisten ja iltaunisten joukkoon. Kömmin yleensä sänkyyn puol ysin paikkeilla ja hetkisen lueskelen ennen sammumista.. Olen myös alkaneut hikoilla ja siirryinkin pelkän pussilakanan käyttöön. Vielä jos jätän yöpaidan kokonaan pois on lakanan alla mukavan vilpoisaa. Jotenkin ihoa vasten tuntuvat kaiken maailman paitulit tuntuu tosi ärsyttäviltä.

Tiiti, mulla myös pakottaa jalkoja iltaisin ja joskus koko yön. Ne on juuri kuvailemasi kaltaiset - levottomat. Sänkyyn olen viritellyt pari tyynyä jalkopäähän ja se, että jalat on ylempänä auttaa mulla. Magnesium kuulosti myös hyvältä vaihtoehdolta.

Marica, kyllä noita paino- ja ruoka-asioita tulee väkisin mietittyä. Vaikka yritän ajatella niin, että painoa tietysti tulee se mitä vauvoista tulee, en voi myöskään mitään sille, että ärsyttää reisien leviäminen (eihän siellä mitään vauvaa ole!!!). Tietty kun ei liiku samalla tavalla kuin ennen raskautta paikat myös löystyy yllättävän nopeasti. Toisaalta välillä viittaan kintaalla koko ajattelulle - toisinaan se sporttimimmi nostaa päätään ja päivittelee.. Onneksi mies ei meillä harrasta tuollaisia painovihjailuja, sillä saisin ihan hepulin. Marimilla, olisin sinuna kyllä aika loukkaantunut vaikkakin puolileikillään sitä harrastaakin.

Hyvä, että Tiltaltin vuoto lakkasi ja pääset nauttimaan mökkeilystä ja maton pesusta. Se on muuten oikein hyvää liikuntaa, kun muistaa vaihdella kuurauskättä välillä ettei käy yksipuoliseksi.

Nyt aamukaffen kimppuun (on alkanut maistumaan =) )
 
Laitampa tähänkin ihmettelyni aiheen tältä päivää....

Miltä "tuntuu" lapsiveden tihkuttelu.?
Eli siinähän se tulikin jo...

Viime yönä kääntyessä tunsin inhottavan muljahduksen mahassa, ja sen jälkeen tunsin kuinka sieltä jostain valahti jotain todella lientoista. Kokeilin kädellä, koska se tuntui siltä kuin verta olisi tullut. Käteen tuntui siltä kuin verta olisi ollut sormissa. Oli pakko laittaa valot päälle ja kuitenkin sormet "puhtaat". Kyseinen neste jota lorahti kahteen kertaan, oli täysin kirkasta, hajutonta, ehkä hieman tahmeaa.

Nyt mahaan ei satu mutta olo on ihmeellinen. Selkää hieman jomottaa mutta se voi johtua siitäkin että eilen oli ensimmäinen työpäivä kahteen viikkoon.

Voisiko kyseessä olla myös pissa? vaikka juuri olin käynyt vessassa....

ps. Neuvolasta taaskaan ei sanottu mitään järkevää tilanteeseen.
vain "no tarkkaile tilannetta ja tarvittaessa hae päivystävältä sairaslomaa..."

Jalkojen pakottaminen: Täällä myös sitä vaivaa varsinkin jos pitäny kävellä tai olla jaloilla paljon päivän aikana. Se magnesium on aivan mahtava lääke siihen vaivaan. Mulla on käytössä kalsium+magnesium valmiste (on muuten hyvän makunen pureskelutbl, maistuu pölyltä) jota otan. Jos tuntuu kuitenkin vetoa/pakottamista, otan sitä vähän enemän.


Anteeksi kauheasti tää jatkuva oman navan tuijottelu, musta tuntuu että mulla ei muuta ookkaan ku vaivoja vaan...

HB:stä vielä, mulla otettiin rautavarastokoe vielä,valmistuu ens maanantaille, ja tiedän sen olevan nollilla sen tuloksen. Sitten varmaan tiputellaan suoneen rautaa. Jaiks. Saikkukin toivottavasti alkaa silloin... Yritän jaksaa vielä tämän viikon. Sunnuntaina olis työvuoro ja siitä saa niin hyvin rahaa.... =/ Lapset toki tärkeimmät mutta josko tämän viikon jaksais.

 
Ulpis, en osaa vastata tuohon kysymykseesi, mutta kerronpa, että olen itse muutamana kertana pelästynyt, onko lapsivedestä kyse, kun yhtäkkiä on lorahtanut ihan nestemäistä, kirkasta valkovuotoa niin, että pikkarit on kastuneet kunnolla. Jotenkin olen itselleni ainakin uskotellut, että kyseessä on pakko olla valkovuoto, vaikka kummalta tuntuukin sen "vesisyys"... :/
 

Yhteistyössä