Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

Tervetuloa Finttu ja paljon onnea!
Meille sanottiin,että luget voi ärsyttää alapäätä pitkäaikaisessa käytössä jopa siinä määrin,että voi tulla verta.Niin kuin meillä kävi.On siis varsin mahdollista,että kipusi johtuu lugeista.Minä kovasti pesin ja ilmakylvyttelin,niin johan helpotti.
Minäkään en kertonut ennen kolmea kuukautta raskaudesta kuin parille ihmiselle.Nyt tosin ollaan jo julkaistu asia yleisesti.Mutta ei sitä jotenkin uskaltanut kertoa,kun tuntui,että vastusta oli ollut niin paljon,että pelkäsi mitä vielä voi tapahtua.Joten ymmärrän täytin sinua Finttu.

Shoppailusta sitten:Mie sain siskolta farmariautollisin vauvan tarvikkeita.On vaatteita,leluja,sänky,vaunut,turvakaukalo,amme,keinu,tuttipulloja jne.Kyllä olen onnellinen kun sain kaikki ihanat tavarat ilman shoppailua. =)

Huomenna kuuntelemaan Bruce Springsteeniä =)

risto 15+2
 
Väsynyttä aamua kaikille |O Lähes uneton yö takana miehen kiukuttelujen vuoksi. Pitää sisällään kaikenlaista huolta ja murhetta (stressiä meidän taloudellisesta tulevaisuudesta ym) kunnes sitten mitättömistä mitättömin pikku juttu saa kupin keikahtamaan. Ja minun kun piti olla se kiukutteleva hermoheikko :headwall:
Mihinköhän saisi lähettää miehen vähäksi aikaa niin saisi itse ottaa rauhallisesti, huilia, pitää lapsista hyvää huolta jne. :kieh: Sitten aamulle morkkikisissaan aneli mua jäämään kotiin, kun en väsyneenä saisi mennä töihin, vaan pitäisi nukkua... Ja sinne samojen seinien sisään mua kun tänään ei olisi saanut jäämään millään. :/

Maija-mamma, mulla ummetus oli kanssa aivan hirveetä, eikä mikään auttanut. Muu kuin aika.. Nyt pari viikkoa on vatsa toiminut ihanteellisesti, eli helppasi siinä 14+ viikoilla. Mutta parempaa on varmaan vielä tulossa, joten tuskin tätä riemua pitkään riittää :x

Huoh, miten väsynyt sitä voikaan olla. Onneksi lounasaika ja pääsee syömään..

t.Miru, papu&nuppu 16+3
 
Finttu varmasti on paikat ärtyneet niistä lugeista ja suojista. Niin ainakin mulla oli silloin kun niitä käytin. Eli aina kun mahdollista niin ota niitä ilmakylpyjä. Ja pitäisin seksistä taukoa. Mulla ärsytti se vielä lisää kun lugemönjät "raapi" limakalvoja seksin aikana. Onneksi pääset niistä mönjistä pian eroon =)
 
Voi ihanaa kun teillä muillakin on ollut samaa hautumisongelmaa! Oho, olipas hassusti sanottu. Mä jo luulin, et oon ainoa laatuani. Eli huomenna loppuu lugepaketti, helpotusta tiedossa. Ihanaa-aah. Juu, mä nukun aina ilman pikkuhousuja ja oon tosiaan nyt muutaman päivän yrittäny juosta kotioloissa "vagina baljaana" ja se on kyllä ehkä vähän helpannu. Mietin tossa ittekseni, et voiskohan niihin häbbäreihin laittaa blistexiä(?) huulet ku huulet, kai.

risto: onpas ihanaa, kun oot saanu noin paljon vaavikamaa sun siskolta. Meillä varmaan melkein kaikki joudutaan ostamaan ihan kaupasta, kun meidän sisaruksien lapset on nuorinkin jo 13 vuotias. Onhan meillä syöttötuoli ollu jo monta vuotta ja mä vähän "tilailin" tolta mun puuseppämieheltäni pinnasänkyä, kun semmonen, minkä haluaisin, maksaa yli 300?. Niin ja mun vanhat vaunut 70-luvulta on vielä jemmassa, mut mä haluan kyllä uudet (tai vähänkäytetyt), puhumattakaan jos näitä on kaksi.

Onko muuten noissa mansikoissa jotain rajaa paljonko saa syödä raskaana, kun taas poimin vajaa 2 litraa tuolta maalta. Onkohan litra päivässä liikaa?
 
tervetuloa uudet:)

geri : ihana 4D kuva :heart: , meillä on 4D 28.7 :)

meille ois ultran mukaan tulossa poika, niinku mulla on ollu alusta asti poikaolo:)
nyt olis sit babylle huone valmiina, pinnasänky ja hoitopöytä ostettu.. ja maalasin yhden seinän vaaleansiniseksi.. täällä raskaus menny kyllä tosi helposti, mitä nyt alaselkää särkee päivittäin mut ei muuta valittamista..maanantaina käytiin neuvolassa ja kaikki oli edelleen hyvin, painoa on nyt tullu yhteensä noin. 7- 8kg :eek: mut eiköhän ne sit joskus lähe pois, en jaksa stressata.. seuraava neuvola käynti olis 4.8..

t:heidh ja pikku prinssi 25+4
 
Nopsaan vaan kommentoin sulle Finttu, älä hyvä nainen rupea Blistexiä sinne häpiksiin laittamaan, saattaa kirvellä aikas mojovasti! ainakin jos on siis sitä mikä ihan nassuhuulillakin kivasti kuumottelee ;)

Kipaise apteekista punasita Bepanthenia, sitä limakalvoille/nännihavoihin ym. tarkoitettua. Sillä taltutin itse lugeärtymyksen tosi nopeasti!

Muille :wave: ja paljon aurinkoa, nyt on pakko jatkaa töitä, sillä ennen huomista Suomeen lähtöä on vielä saatava paljon valmiiksi!

t: Maija+masukki rv13+2
 
Maija-mamma: no se blistexihän kirvelee rohtuneissa ylähuulissakin ihan kivasti, mut tosi nopeesti toipuu huulet siitä kivusta. Vois sitä naapurit kattoo kun mä juoksisin tukka hulmuten ja vedet silmissä pitkin peltoja sen blistexin jälkeen. :LOL:
No ehkä mä sit jätän sen väliin. Mut kun kaikkee pitää kokeilla, paitsi mummoansa ja kansantanhuja, ni jos sittenkin....tosin oon mä kokeillu joskus kansantanhuakin. Että jos sittenkin sitä blistexiä!
No ei vaan mä haen kiltisti sit sitä bebaa.
 
Tervehdys!

Ikävä Mirun mies kun valvottaa toista pitkin öitä! :/ Toivottavasti saatte asiat selvitettyä!

Risto on kyllä päässyt shoppailussa helpolla! Mekin saadaan minun siskoilta hoitopöytä, pinnasänky ja vaatteita, mutta vaunut haluan ostaa uudet kun siskon vaunut on jo 7 vuotta vanhat. Vaatteita saadaan varmaan myös miehen veljeltä. Mutta jotain vaattetta on kyllä pakko saada ostaa itsekin vaikkei tarvis :)

Toivottavasti Fintun huulet rauhoittuu :) Mullakin oli aristava alapää lugejen aikaan mutta helpotti pian kun luget loppu.

Mulla oli tänään neuvola. Kaikki muuten hyvin mutta hb oli vain 109. Aikaisemmin ollut 130, joten tippunut aikalailla. Mie oonki ollu kauhean väsynyt ja kärsinyt pahasta olosta ja pääkivusta. Rautaa pitäis nyt alkaa syömään. Neuvolassa suosittelivat Obsidania. Onko muilla kokemusta siitä? Terkkari neuvoi ensin ottamaan joka toinen päivä kapselin ja katsomaan miten vatsa reagoi. Pitää huomenna käydä ostamassa

Mulla on täällä siivous kesken. Kummasti vain kuluu aika netissä surffaillen :ashamed: Mie inhoan imuroimista! Hermot menee kun imuri on onneton räpsy, joka ei toimi niinkuin haluaisin! Ja tulee hiki! Mutta ei kai se auta kun jatkaa niin saapa senkin homman tehtyä...

Tiiti 19+3
 
Olen 37v esikoista odotan, LA 3.12. Eli raskausviikkoja tanaan 19+1. Poika on tulossa. Asutaan Kreikassa, mutta kotosuomessa meinaan synnyttää.

Olen seuraillut keskustelujanne jo aika pitkaan, iloinnut kanssanne ja itkenytkin valilla, ihan taalla taustalla. Nyt kuitenkin ryhdistaydyin ja rekisteroidyin. Toivottavasti paasen mukaan!
 
Moi Denina :wave: ja tervetuloa. Mä oon niin utelias, et kerrotko vähän lisää taustoja, jooko? Missä päin Suomea aiot synnyttää?

Tiiti: mulla on se kräfters..äh kraft..äh..kräfterspruit... se vaikeesti muistettava rautavalmiste, joka on nesteenä, ni ainoo jota voin käyttää ja sit toi multivitan raskausmonivita.
 
Tervetuloa Denina! Tässä meidän pinossa on nyt jo sitten 3 jotka asuu maailmalla :)
Me ollaan muuten miehen kanssa ihan Kreikka-faneja :p Mä olen käyny jo 15 kertaa Kreikassa.
Mua kiinnostais tietää millaiset systeemit sielläpäin on raskaudenaikana? Seurannat jne? Kävittekö hoidot Kreikassa?
Onko ne sairaalat siellä vähän niin ja näin, kun et siellä synnytä vaan Suomessa?
Tulipas nyt kysymystulvaa... Ei ole pakko vastailla, olen vaan niin utsku... :ashamed:

Finttu, Nauran tääl ihan kippuras noille sun häbbärijutuille :LOL: Ei ole kyl mikään naurunasia, kurja vaiva :/ Vähemmästäkin tanssis tanhua. Kyl se varmaan helpottaa kun ne öllömömmöt( luget) loppuu. Mäkin tuulettelisin vaan ja Bebaa ja jos on pakko käyttää pikkareit, ni vaan puuvillasii, et ilmavirta menee läpi.

Heidh, Onnittelut pojasta :flower: !

Tiiti, Mä olen täällä vetäny sitä Kräuterblutsaftia(yrttiverta suomennettuna), se on siis puhdas luonnonvalmiste, joka sisältää vaan yrttejä, rautaa ja vitamiineja. Tosi tehokas ja vatsa kestää. Huono puoli: se on vaan niin pahanmakuista, mut sitä voi sekottaa vaikka mehuun, että menee alas. Meilläpäin sitä saa myös kapseleina. En tiedä onko Suomessa niitä kapseleina. Obsidania napsin Suomen lomalla, kun en viittiny raahata tuota pulloa mukaan. Apteekissa sanoivat, että obsidan on niistä muista rautakapseleista se vatsaystävällisin. Mulla kesti vatsa ihan hyvin. Kakka värjääntyy sit vaan ihan mustaksi
B)

Kuunkulta ja poitsu rv 22+5
 
Hirmuisesti onnea Fintulle!!! Ihana uutinen :heart:

Raitis - kyselit 4D:n hinnasta. Meillä maksoi täällä Lappeenrannan Felicitaksessa 164 ? ennen Kelan korvausta. Ultraus kesti tunnin verran ja mukaan sai kuvat sekä dvd:n. Kaikesta muusta voivat klinikalla vähentää korvauksen suoraan, mutta ei tästä ultrasta, kun tosiaan Kela ei ilmeisesti korvaa ilman lääketieteellistä perustetta (mutta sitten kyllä ihmetyttää, jos jossakin edelleen saa korvauksen vähennettyä samantien..). Lähetettä miulla ei varsinaisesti ollut, kun käyn tuolla klinikalla lääkärikäynnit neuvolalääkärin sijaan, mutta lääkärini kirjoitti kyllä perusteet hakemuksen liitteeksi, joten luulis jotakin tulevan taikaisin. Perusteina oli mm. IVF-raskaus, kohdun operointi 05/07, SF-mitta käyrien yläpuolella, keskimääräistä pienempi sikiö (neljä päivää pienempi ;) ) ja äidin pieni koko.
 
Kuunkulta: Saa kysella, ihan vapaasti! Olenhan seuraillut teidankin elamaa taalla jo aika tovin...
Kavimme hoidot suomessa mutta on taalla moni kaynyt hoidoissa ja plussanneet. Kasittaakseni taalla enemman kaksos-ja kolmosraskauksia hoidoista kuin suomessa kun siirtavat niin monta alkiota kerralla. Kuulin joltakin etta olis siirretty jopa 7alkiota kerralla, huh! En tieda asian todenperaisyytta. Meille siirrettiin 2alkiota joista toinen siis kiinnittyi ja poikaa odotellaan. Pakkaseen ei saatu yhtaan.

Kreikassa ei ole neuvoloita vaan kaydaan yksityisella tai sairaalan puolella gynella. Kuulun suomen kelan piiriin, joten maksan yksityiskaynnit taalla itse. Kun menemme naimisiin niin koko perhe kuuluu sitten miehen vakuutuksen piiriin, jolloin ei tarvitse itse maksaa kaynteja vaan miehen vakuutukset vuosittain. haluan synnyttaa suomessa koska taalla olemme kaukana hyvin varustelluista sairaaloista ja olemme joka tapauksessa suomessa talven. Kayn siis yksityisella gynella jolloin joka kerta myos ultra. Suomessa olen kaynyt kerran neuvolassa seka niskaturvotus ultrassa. Yhteensa olen ollut 8kertaa ultrassa. Raskauden alussa oli verenvuotoa(aika runsastakin) jolloin laakari maarasi 3:n viikon lepoon. Istukka kohdunsuulla joka syy vuotoihin. Edelleen suomessa laakari sanoi istukan olevan seka etuseinamassa etta takana, ja siis keskiosa kohdunsuulla. Ei yhdyntoja, ei polkupyorailya, ei nosteluja, ei mitaan raskasta saa tehda, kaikkea kohtuudella. En usko istukan tuosta nousevan joten sektio on melko varmasti edessa. Toivon vain etta kaikki sujuu hyvin eika enaa tule vuotoja.

Muuten Kreikka ihan mukava maa, tosin nyt on todella kuuma! Ihmiset yleensa ystavallisia, liikenne kaoottinen, aurinkoisinta koko euroopassa ja ruoka on todella maittavaa. Olenkin saanut yli 10kg painoa lisaa raskauden aikana :ashamed:

T: Denina rv19+1
 
Denina, Huhhuh....7 alkiota kerralla!Siellä sitten panostetaan ainakin siihen, että varmasti kiinnittyy.Siellä on varmaan se kulttuurikin sellaista, et on tosi rankkaa olla lapseton? Kun perhe on tosi tärkeä. Ainakin meidän tuttavaperhe Kreikassa(kreikkalaisia) oli ihan kauhuissaan, kun me oltiin oltu 2 vuotta naimisissa eikä vielä lapsia. Silloin ei vielä edes harkittu lapsen tekoa, eikä ollut tietoa lapsettomuudesta.
Näin tuossa lentokentällä Ateenan lennolle menossa kreikkalaisen naisen, jolla oli puoli-vuotiaat kolmoset. Tuli heti mieleen oisko hedelmöityshoidoilla saanut, mut en nyt tietenkään kehdannut kysyä. Ihastelin vaan pikkuisia ja sanoin, että mulla on mahassa vain yksi. Kreikkalainen ruoka on kyllä herkkua njam :p
Ainut mitä en ole pystynyt nyt raskaudenaikana syömään on: Tsatsiki. Tykkään muuten valkosipulista, mut se on ollut nyt raskaudenaikana ällötys nro 1.
Oliiveihin on kamala himo ja viininlehtikääryleihin sitruunakastikkeella.

No nyt taas syömään...
 
Denina tervetuloa minunkin puolestani =) Täällä ilmoittautuu sellainen Kreikka-fani, että häämatkakin vuosi sitten tehtiin Kreikkaan...oih, miten kaipaisin sinne, mutta nyt saa matkustelu vähän aikaa odottaa. Mutta jos tämä porukka päättää juoskus treffata nyyttikestien merkeissä, ehdotan jo nyt paikaksi Deninan kotia..mieluiten siinä toukokuussa :attn: Siihen mennessä valkosipuliällötyksetkin on jo taakse jäänyttä aikaa ja aitoa Fetaa saa syödä yllin kyllin :p

Hengissä selvisin päivästä, mutta huomenna aion jäädä kotiin huilimaan. Minä kun olen sellainen, että yksikin huonosti nukuttu yö saa täysin toimintakyvyttömäksi. Ja riidan päälle nukahtaminen ei onnistu sitten millään - mies kun kuorsaa jo viidessä minuutissa. NO, on hän tänään ollut taas oma hyväntuulinen itsensä. Ja kovasti pahoillaan eilisestä kiukuttelustaan. Onneksi meillä loma alkaa viikon päästä - tulee kyllä tarpeeseen.

Haukkasin juuri iltapalaksi uunituoretta ruisleipää. Päältä rapeaa, sisältä tahmeaa. Kyllä Suomiherkutkin on oikeestaan aika hyviä =)
 
Taalla se on vahan niinku hys hys asia jos lapsettomuushoitoja on joutunut lapikaymaan. mieheni perhekaan ei ole tietoinen hoidoista. Meilla syyna oli minun endometrioosi, tosi paha sellainen, johon ei tahystysleikkaus olisi auttanut vaan olisin joutunut avoleikkaukseen ja suoltakin olisi osa poistettu, niinpa laakarit ehdottivat raskaaksi tuloa leikkauksen sijaan kun oltiin jo vuosi lasta yritetty. Meillehan se sopi mainiosti =) Luomustikin meille on mahdollisuus tulla raskaaksi, mutta vaikeaa endometrioosin vuoksi...mutta jos seuraava sitten onnistuisi luomusti, saattaa olla helpompaa kun saanut jo yhden lapsen. Olen kylla hieman vanha jo tahan lapsitouhuun, mutta aikaisemmin ei ollut haluja/mahdollisuuksia lapsentekoon. Olen niiiiiin superonnellinen tasta raskaudesta ja niin perhanan huolissani myos.

T: Denina rv19+1
 
Niin, ilman ruisleipaa ei tamakaan tytto selvia :kieh: Mulla on ruisleipaa pakkasessa! Tutut sitten tuo lisaa kun kayvat. Olen muuten syonyt fetaa melkein joka paiva. Taalla laakari antoi luvan jopa ouzoakin joskus vahan juoda! Tosin en ole juonut :p
Maksaakin saa kuulemma syoda, ei ollu oikein mitaan rajoituksia.

Tervetuloa vaan tanne kreikkaan!
 
Denina tervetuloa mukaan!! :wave:

Ja Heidh: Onnea pikkumiehestä!!

Kyselin muuten tuosta kräuterblutsaftista apteekista, et olisko se parempi hempan nostaja kuin Retafer tai Obsidan niin se farmaseutti sanoi, että siihen hempan nostamiseen ei osaa vastata mutta hän ei suosittele sitä raskaana oleville. Joskus hänen opiskeluaikoinaan (ei se kyllä ollut edes yli 40v..) oli opetettu, että siinä on jotain fenkolivettä minkä taas on todettu aiheuttavan sikiöille jotain "kasvaimia".. Myyvä firma ja neuvolat sitä kuitenkin suosittelevat, että ei se nyt ihan myrkkyä voi olla. =)

Illan piristykseksi pari pikakuvaa meitin olkkarista.. :)

Viissatanen..


Ja kasisatanen.
 
Moikka! Kun täältä on muutaman päivän poissa, niin juttua on tullut taas kerrakseen. Hyvä niin. Täytyy lukea jossain vaiheessa vikat pari sivua läpi ihan ajatuksen kanssa.

Tervetuloa myös minun puolesta, Denina! Mekin oltiin juuri keväällä Kreikassa Rodoksen turistiansassa. Siellä päätin syödä ihan hyvällä omallatunnolla kunnon kreikkalaista fetaa, vaikka en ollutkaan ihan varma, olisiko sitä saanut syödä. No, söin siis kuitenkin ja tuskin siitä mitään kummepaa on seurannut - niin ainakin uskon. Tervetuloa mukaan! :wave:

Risto, ihanaa, että olette saaneet kunnon lastin vauvakamaa. Tänään miehen kans just laskeskeltiin kaikkien tarvikkeiden hintoja ym. niin kyllä kalliiksi kaikki hankinnat tulee, kun ainakin suurimman osan joutuu itse ostamaan. Saa olla onnellinen, jos kavereilta/tutuilta jotakin saa.

Kuunkultako se oli, joka kyseli aiemmin liikunnan harrastamisesta? Mähän aloitin tuossa rv 12 jälkeen taas liikkumisen, koska sitä ennen se oli täysin pannassa oman väsymyksen takia. Olen nyt käynyt reilun kuukauden spinningissä, body pumpissa ja muissa kevyemmissä jumpissa. Ihan hyvin on kyllä mennyt, kun tiedostaa oman tilansa ja ymmärtää ottaa rauhallisesti.

Mansikkakeskusteluun osallistun minäkin. Olin tuossa yks päivä pyörtyä, kun täällä Hgin seudulla yhdessä marketissa mansikat maksoi 7,90 eur/kg ja toiset 9,90 eur/kg. Toiset noista taisi vieläpä olla ulkolaisia. Jäi multa manskut ostamatta, vaikka niitä kyllä himoitsenkin.

Finttu, onneksi olkoon sulle tosi paljon plussasta! Ja tervetuloa tänne odotuspuolelle. Mä oon kans sillä kannalla, että älä käytä blistexiä... Se voi ehkä toimia samaan tapaan kuin chili... :LOL: Tosin, ei oo omakohtaista kokemusta, mutta olenpa kuullut asiasta miespuoliselta henkilöltä.

Heidh, onnea tulevasta pojasta! Täällä aika moni odottaakin jo poikaa, niin muistelisin.

Miru, Raitis ja muut, joo kyllä luonto vaan on ihmeellinen, että tällaisen ihanuuden meille kaikille suo suurienkin vaikeuksien jälkeen. Ei sitä vielä ihan edes ymmärrä olevansa raskaana. No, eiköhän ajatukseen totu. Tuntuu, että pikkuhiljaa alkaa raskaus tulla konkreettisemmaksi, kun vatsa alkaa kasvamaan ja mammavaatteita hankkimaan. Toistaiseksi olen pärjännyt omilla vaatteillani, eikä ulospäinkään mitään hirveästi näy. Mä ainakin "vapaudun" vasta sitten, kun rakenneultra on takana.

Koirakeskusteluun sen verran, että meidänkin haukku on luonteeltaan aika omapäinen ja tekee mitä tahtoo -tyyppiä. Välillä on saanut hävetä silmät päästään, kun pieni koira rähjää toisille niin kilteille koirille ja sitten se alkaa kiljumaan, kun vähän ottaa niskanahasta kiinni ja sen kellistää maahan. Onneksi ainakin meillä namit taskussa toimii ja koiran huomion saa kiinnitettyä niihin. Paitsi silloin, jos pahin vihamies-koira on tulossa vastaan... Ei niitä aina oikein ymmärrä.

Oma (.) huomenna olisi sitten 3. neuvola. Odotan innolla taas sydänäänien kuulemista.

Kati & Pablo rv 17 + 3
 
Mulla kun tätä aikaa on enemmän kuin tarpeeksi ja aika käy pitkäksi niin laitanpa teille tän ostoslistani. Josko sais kommentteja, että "mitä ihmettä tuolla teet" ja "etkö aio sitä hankkia lainkaan" niin huomais taas itsekin jotain mitä ei tähän asti ole huomannut.. :D

Vauvalle:

Hoitopöytä
Hoitopöydän säilytyskorit
Hoitoalusta
Hoitoalustan froteesuojat
Pinnasänky
Pinniksen laitasuojat
Pinniksen verhokatos ja verhot
Lakanat
Muovifroteelakanat
Pussilakanat
Huopia (fleece)
Täkkejä
Vaunut + suojat ym.
Hoitolaukku
Turvakaukalo
Amme ja jalat
Vaippoja
Sitteri
Harsoja
Puhdistuspyyhkeitä
Tutteja
Tuttipulloja
Pulloharja
Korviketta
D-tipat
Kylpyöljy
Cuplaton/Disflatyl
Digitaalinen kuumemittari
Unilelu
Leluja
Vaunulelu
Sänkylelu (roikkuva)
Tuttiketju
Lelumatto


Äidille:

Imetysrintaliivejä
Rintaliivien suojia
Imetyspaitoja
Imetystyyny
Rintakumit
Maidonkerääjä
Rintapumppu
Terveyssiteitä (isoja)
(Movicolia)
Lansinoh/Bepanthen

Vaatteet:

Pienet haalarit
Pieni välipuku
Pieniä yöhaalareita
Puolipotkareita
Kietaisupaitoja
Paksumpia paitoja
Bodyja
Sukkia
Lakkeja
 
huomenia taas,
Johan on ollut vilkasta täällä. Tervetuloa joukkoon Denina!
Onnea pojasta heidi h. Ukkovalta täällä sen kun vahvistuu. 23 pvä tiedän sit itse kumpi on tulossa.
Sisko asui kans granilla kun odotti konstania, kävi kans yksityisellä lääkärillä käynneillä ja sille tehtiin vaan ne 2 ultraa siellä. Synnyttämään hän halus suomeen, helpommpi kommunikoida kipujen keskellä omalla kielellään ja luotettavammat sairaalat täällä. Mä olisin kans ihan valmis muuttamaan takaisin espanjaan jo ihan lämmön takia. Talvi ei ole se mun vuodenaikani ja kesätkin täällä ihan liian kylmiä :p Olin kuin kala vedessä silloin kun asuin siellä, heti kun astui lentokoneesta alas tunsin olevani kotona. Ja sit mä tyhmä muutin tänne takas :| mut nyt mulla ei olis tätä kiukkuavaa miestä enkä varmaan olis raskaanakaan joten hyvin kävi loppujen lopuksi ;)
Onneksi muidenkin miehillä raskaus kiukuttelua, kai ne ukotkin panikoi omalla tavallaan. Nauroin tossa naapurin kanssa kun sen tytär on kans raskaana ja saa laspen myös joulukuussa että niillä on just toisin päin, tyttö kiukuttelee ja ukko on sovittelevalla kannalla. Toivotaan että tuo kiukuttelu vaihe loppuu pian koska se on todella hermoja raastavaa nyt kun kaiken pitäisi olla niin harmoonista ja onnellista aikaa.
raitiksen listan kimppuun, mulla iski silmään hoitoalustan suojat? mulla hoitoalusta sellaista materiaalia joka hylkii vettä eli pelkkä pyyhe alle riittää. Rintapumppu on monillajääny käyttämättä joten sitä tietty kannattaa harkita kun näkee kuin paljon maitoa tulee. Äideiltä olen kuullut et ne vannoo korvakuumemittarin nimeen, helppo käyttää myös kiemurtelevan ja kiukuttelevan lapsen lämmön mittaukseen. Myydäänkö ammeisiin jalkoja?? enpä ole moisesta kuullut. Mä varmaan en ees uskaltais kylvetellä lasta missään korkealla jos se sattuu luiskahtamaan käsistä niin ei tipu korkealta kun ollaan valmiiksi lattialla :LOL: on meinaan liukkaita nuo märät vauvat, nimimerkillä kokemusta on, öljypohjaisella pesuaineella lioitetusta vilkaasta poika yksilöstä joka rakasti meskaamista ammeessa ja kun olin nostamassa sitä pois se valahti käsien välistä takas veteen. Liukas luikku kun oli. Onneksi ei käynyt kuinkaan.
Kesto vaippoja en nähny listalla, vai käytätkö ihan kertakäyttövaippoja? kantoliina? oletko harkinnu sitä? On meinaan todella kätevä, itsellä jo kaksi siskon peruja, kantelin konstania kans niissä ja oli todella hyvän tuntuinen ja konsta rauhottui niissä hyvin.
Kuinka moni on aatellu käyttää kestovaippoja? mulla on niiitä jo iso pino ja ostin ne pesupähkinätkin. Tulee muuten puhdasta pyykkiä niillä eikä se haise miltään. Siis oli outoa kun laittelin niitä vaippoja kuivumaan mietin et joku puuttuu ja se oli se pesuaineen haju. tahrat todistettavasti lähti kun pesin niillä vielä koneellisen ihan tavallista pyykkiä ja mulla oli ihme ja kumma mansikkaa rinnuksilla yhdes paidassa ja se oli lähtenyt pois hyvin. Tästälähin pesen kaikki pyykit niillä pähkinöillä. laitoin just pähkinöitä likoamaan että saan maton pesu ainetta mukaan mattorannalle.
No jaa johan taas tuli tekstiä, niin se vuoto on nyt loppunut, jeeee. Ainakin toistaiseksi ja toivon että se pysyy poissa kans. Niin ja tuossa taannoin vanhalla palstalla oli juttua alakerran parturoinnista, no kävin eilen poistamassa bikinirajat ja säärikarvat sokeroinnilla, eikä sattunut yhtään. Nyt saa olla n. 4viikkoa ennenkun alkaa taas karvat esiintymään ja ne kasvaa kuulemma pehmeinä takaisin joten ei pitäisi edes kutittaa kasvaessaan. tästä lähin vannon myös sokeroinnin nimeen.

tiltalitti ja viuhti 16+3
 

Yhteistyössä