Ehtoota pinoon..
Tervetuloa
Ninajoh! :wave:
Finttu kyseli jossain välissä vuodoista ja kahdesta alkiosta.. Mulle laitettiin kaks ja molemmat kiinnittyi mutta toinen hiipui rv 6+3 ja mitään vuotoa ei ole tullut eikä kaveria enää ultrissa ole näkynyt. Silloin alle rv 12 ultrissa näkyi vielä sellainen litistyneen ilmapallon näköinen tyhjä sikiöpussi.
Vaikka se tuntui pahalta, että toinen meni kesken niin nyt sitä osaa jo ajatella, että myös riskit ovat paljon pienemmät.
Voi ei
Kuunkulta... Eipä ollut kiva uutinen.
Toivottavasti tilanne pysähtyy eikä kohdunsuu aukea enempää. Miten siellä menee tuo sairaalassa makaaminen, jos sinne asti joudut, lähinnä siis kustannusten suhteen jne?
Onko vauva kuitenkin vielä ylhäällä ettei ole laskeutunut?
Voi vitsi miten ihanaa, että teidän vauva reagoi ääniinne erilailla!! Pitää varmaan alkaa seurata tarkemmin, että käyköhän meikäläisenkin mahassa niin.. Oli tässä viikolla töissä yks semmonen sektio missä vauva tuli saliin leikkauksen loppuajaksi ja vähän itkeskeli, niin eikös heti pian itkun alettua alkanut tulla mulle monoa mahaan. Ja tämä toistui pariinkin otteeseen. Kuulikohan neiti, että toinen vauva on lähettyvillä.. Joko sattumaa tai sitten ei.
Mites
Annulin vointi?
Selvisikö
Tiltalitti Viuhtin sukupuoli? Saako kysyä, että kuka lääkäri sulla oli Taysissa?
Ulpis... Mikä tilanne hb:n suhteen? Sähän olit tänään taas tiputuksilla?
Ja siitä miehestä.. Rakkaus on kumma juttu.. Ei se niin vaan lopu vaikka toinen tekiskin tyhmyyksiä. Toivottavasti toimii vaan aina toiseenkin suuntaan eli ite saa joskus tehdä jotain "ei niin järkevää" ja silti pystyy luottamaan siihen, että toisen rakkaus kestää. Enkä nyt siis tarkoita pettämistä vaan ihan arkista olemista. Ettei aina tarvi olla yli-ihana. :hug:
( . ) Joopa joo.. Tätä oli odotettukin eli neuvolassa tänään sokerit pissassa kolmella plussalla ja proteiinitkin yhdellä. Noita sokereita siis tiesin odotellakin koska mulla on aina ollut sokereissa häikkää, joten kyllähän ne nyt raskaudesta provosoituu. Tuli viikon kotiseuranta eli neljä kertaa päivässä pitää mitata. Ennen lounasta pitäisi olla alle 5.8 ja tunti ruuan jälkeen alle 7.5.
Tänään sitten heti aloitin eli ennen lounasta oli vs 3.8 ja kun en muistanut, että se toinen mittaus oli tunnin jälkeen eikä kahden, niin mittasin sitten vasta kaks tuntia lounaan jälkeen ja se oli 8.1. En siis edes halua tietää mitä se on ollut silloin tunti lounaan jälkeen.. :/
Terkkari vielä kertoi, että jos on nyt kotiseurannassa 1-2 arvoa yli rajojen niin tulee toinen seurantaviikko ja mietitään taas sitä ruokavalioa. Jos ylimeneviä arvoja on 3 tai enemmän niin sitten lähtee lähete Taysiin. Että eiköhän ne kolme tule täyteen jo huomisen aikana..
Mulla ei siis koskaan ole paastoarvot tai ennen lounasta-arvot koholla mutta sokerit laskee hitaasti ruuan jälkeen. Nyt ei enää auta vetää nektariineja 4-5kpl:tta päivässä vaikka mieli tekis. Eikä syödä aamulla muroja.. Mutta mitäpä sitä ei tekisi vauvan vuoksi! :heart:
Ja hemppakaan ei ollut noussut yhtään vaikka oon syönyt rautaa tuplamäärän. Oli edelleen 105. Neuvolalääkäri vaihtoi Retaferin Obsidaniin, sitäkin tupla-annoksella. Jos ei ala nousta niin sitten kuulemma tutkitaan imeytymisjuttuja yms. Obsidanit menee nyt pari kertaa päivässä, joten maidon juonti nyt ainakin vähenee automaattisesti ja vaikuttaahan se sitten vastaavasti sokereihin positiivisesti.